17-ки джанти на 316i ?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
69 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: 17-ки джанти на 316i ?
nikolay.peshev написа:Колеги, все пак вижте заглавието на темата - 17-ки джанти на 316i ? - не става въпрос нито за 320,330 и т.н.
Колкото и "куца" и "спряла" да е колата, на дали ще усети 20кг в повече. Айде стига глупости.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: 17-ки джанти на 316i ?
20кг в багажника са едно, 20кг на колелата е друго 

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: 17-ки джанти на 316i ?
dr.peshev написа:20кг в багажника са едно, 20кг на колелата е друго

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: 17-ки джанти на 316i ?
+1
... а колкото по-малко е повера толкова повече се усеща и на вървеж и на разход
... та сравненият с други мотори не са съвсем меродавни
Ако е за визията борбата слагай
Ако те вълнува поведението на колата и разхода нИ барай ... в общи линий решението си е лично и според личната драма
... а колкото по-малко е повера толкова повече се усеща и на вървеж и на разход
... та сравненият с други мотори не са съвсем меродавни
Ако е за визията борбата слагай

Ако те вълнува поведението на колата и разхода нИ барай ... в общи линий решението си е лично и според личната драма


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- burn0u7
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 27.12.2012
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: E46 M3
- Детайли за колата: 316i 1.9 105bhp 2000г.
Re: 17-ки джанти на 316i ?
Влязох в час с тия неща. Отказах се от 17-ките. Няма смисъл за един плюс толкова много минуси..
Колкото и да ми се искат по-големи джанти, ще мина и със 16-ките.
Благодаря ви на всички!
Колкото и да ми се искат по-големи джанти, ще мина и със 16-ките.
Благодаря ви на всички!

The power is nothing without control!
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: 17-ки джанти на 316i ?
dr.peshev написа:20кг в багажника са едно, 20кг на колелата е друго
Точно така, като увеличаваш теглото на задвижващата ос на бензин в ниските се усеща винаги.
Re: 17-ки джанти на 316i ?
На теория може, но внушението както каза един колега по-горе е в повече. На старата ми кола Е36 318i кабрио (115 к.с.), от 15-ски оригинални, сложих за проба да няколко дни 18-ски Брок Б1. Еми не се усети никаква разлика във вървежа, в комфорта да, но във вървежа никаква.
Но както и да е, колегата се отказа.
Но както и да е, колегата се отказа.
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: 17-ки джанти на 316i ?
без да се обижда никои,но щом от 15 минавате на 17-18 и не усещате -не си познавате колите добре и не ги усещате.Аз на старата 136 коня от 15 на 17 имаше супер голяма разлиа.волана стана много по твърд,стана много по-тромава-искаше повече газ за да се превключи на друга предавка.И отделно че коловозите на пътя супер много дърпаха.Със 15 съм нямал никога дърпане.На 15 джанта като мина от 205 гуми на 195 се усеща улекване във волана-вие как не усещате незнам 


Re: 17-ки джанти на 316i ?
unikalen88 написа:без да се обижда никои,но щом от 15 минавате на 17-18 и не усещате -не си познавате колите добре и не ги усещате.Аз на старата 136 коня от 15 на 17 имаше супер голяма разлиа.волана стана много по твърд,стана много по-тромава-искаше повече газ за да се превключи на друга предавка.И отделно че коловозите на пътя супер много дърпаха.Със 15 съм нямал никога дърпане.На 15 джанта като мина от 205 гуми на 195 се усеща улекване във волана-вие как не усещате незнам
Тук не коментираме олекване на волана и "следене" на коловозите с колата.
И имам замерване с г-тек със 17-ки и с 15-ки точно, на предишната ми кола.
Разликата беше с 0.1 секунда в полза на 17-ките. Но аз го отдавам просто на различно тръгване, а не на джантите.
Както казах - ако човек си внуши нещо, след това и извънземните не могат да му промият мозъка.

За това имам всякакви джаджи за мерене на разни неща. И някой като ме помоли да му променя софтуера на колата, то задължително преди това му снемам времената най-често 20-120км/ч, след това 80-120км/ч и след това 20-160км/ч. За числата не ме питайте защо, така съм решил.
След това правим промени и гледаме разликата.
И естествено съм се нагледал в двете крайности - един си въобразява, че колата му лети, щом е пипана, а реално дава същите резултати (имам и такива случаи), а друг вика, че не усеща някаква разлика, а по техника показва някакви брутални разлики.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: 17-ки джанти на 316i ?
От 17ки до 17ки може да има огромна разлика, и от 15 до 15ки
И ако предишната кола ти е била дизел... там нали се сещаш колко повече нютони има от колкото един 1.8ис примерно.

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: 17-ки джанти на 316i ?
JTD написа:unikalen88 написа:без да се обижда никои,но щом от 15 минавате на 17-18 и не усещате -не си познавате колите добре и не ги усещате.Аз на старата 136 коня от 15 на 17 имаше супер голяма разлиа.волана стана много по твърд,стана много по-тромава-искаше повече газ за да се превключи на друга предавка.И отделно че коловозите на пътя супер много дърпаха.Със 15 съм нямал никога дърпане.На 15 джанта като мина от 205 гуми на 195 се усеща улекване във волана-вие как не усещате незнам
Тук не коментираме олекване на волана и "следене" на коловозите с колата.
И имам замерване с г-тек със 17-ки и с 15-ки точно, на предишната ми кола.
Разликата беше с 0.1 секунда в полза на 17-ките. Но аз го отдавам просто на различно тръгване, а не на джантите.
Както казах - ако човек си внуши нещо, след това и извънземните не могат да му промият мозъка.
За това имам всякакви джаджи за мерене на разни неща. И някой като ме помоли да му променя софтуера на колата, то задължително преди това му снемам времената най-често 20-120км/ч, след това 80-120км/ч и след това 20-160км/ч. За числата не ме питайте защо, така съм решил.
След това правим промени и гледаме разликата.
И естествено съм се нагледал в двете крайности - един си въобразява, че колата му лети, щом е пипана, а реално дава същите резултати (имам и такива случаи), а друг вика, че не усеща някаква разлика, а по техника показва някакви брутални разлики.
Покарай малко бензинов автомобил от същия модел, където 1-ва не ти е само за да мръднеш 2 метра напред и после ела пак да ги обясняваш тия с внушенията. Няма да споря с тебе, карал съм с 15ки, 16ки и 17ки на една кола, няма нищо общо с усещането на дизела, където респонса на газта е значително по-куц, от там и преценката.
Re: 17-ки джанти на 316i ?
Лошо няма в мнението.
Сега си поиграх наистина да сметна разликата в тежестта между 17-ка и 15-ка.
Разликата в тежестта я докарах то точно 1.3кг.
Другия път, ако карате с железни гуми с тасове, вземете си премахнете и тасовете, за да усещате по-добър респонс на педала на газта.
Сега си поиграх наистина да сметна разликата в тежестта между 17-ка и 15-ка.
Разликата в тежестта я докарах то точно 1.3кг.
Другия път, ако карате с железни гуми с тасове, вземете си премахнете и тасовете, за да усещате по-добър респонс на педала на газта.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: 17-ки джанти на 316i ?
Ама я уточни кои, с кои сравняваш
Ей тука хората професионално са се заели ама с афтърмаркет - и все интересни модели >
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=265756

Ей тука хората професионално са се заели ама с афтърмаркет - и все интересни модели >
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=265756
- mitev85
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 219
- Регистриран на: 30.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d 99'
Re: 17-ки джанти на 316i ?
unikalen88 написа:без да се обижда никои,но щом от 15 минавате на 17-18 и не усещате -не си познавате колите добре и не ги усещате.Аз на старата 136 коня от 15 на 17 имаше супер голяма разлиа.волана стана много по твърд,стана много по-тромава-искаше повече газ за да се превключи на друга предавка.И отделно че коловозите на пътя супер много дърпаха.Със 15 съм нямал никога дърпане.На 15 джанта като мина от 205 гуми на 195 се усеща улекване във волана-вие как не усещате незнам
+1 от мен! Имам същата кола, със 15 зимни и 17 летни, разликите са същите като на колегата. И да спомена за другите колеги, според мен освен разликата в килограмите които коментирате, вземете в предвид че и 17ките са си по широки - според мен това е водещ фактор, все пак съпротивлението с асфалта става по голямо. А и няма да забравя когато сложих 17ките за пръв пър, наистина в началото и аз не забелязах разликите освен возията, но когато в колата се качихме 4 човека... е какво да кажа - тя колата умря


Re: 17-ки джанти на 316i ?
host написа:Ама я уточни кои, с кои сравняваш![]()
Ей тука хората професионално са се заели ама с афтърмаркет - и все интересни модели >
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=265756
Ами говоря съвсем примерно за оригинални джанти на БМВ, които първи хванах - Стил 18 (15") -> 8.6кг и стил 32 (17") -> 8.9кг. И имаме още 1кг разлика при един и същ модел гуми - понеже имам под ръка:
195/65R15 91V TL BRAVURIS 2 -> 8.2кг
205/50R17 93V TL XL FR BRAVURIS 2 -> 9.2кг
Общата разлика на тази комбинация е точно както написах от точно 1.3кг на гума. Баси и тротъл респонса.

И за да покажа колко спада тротъл респонса, нека си представим, че въпросните 1.3кг са най-брутално разположени единствено и само по периферията на гумата, за да имаме най-голям обратен съпротивителен момент на двигателя, за да може най-много да му влияят.
Имаме радиус на гумата от порядъка на 0,32 метра. Тези 1.3 килограма заложени на върха правят въртящ момент от точно 4.1 НМ съпротивителен момент. ОК, имаме го, факт.
Сега нека видим колко въртящ момент прави на 1-ва предавка едно 316:
На този двигател му дават (реално измерени) около 110 НМ при 1200 оборота. Тези 110 НМ като ги прекараме през предавателно число от порядъка на 4,23 и след това го прекараме към един диференциал от порядъка на 3.38, то имаме мултиплициране към колелата около 14.3.
Накрая какво имаме - че двигателя изкарва на 1-ва към колелата приблизително 1570 НМ въртящ момент, а колелата, заради увеличаването на масата им оказват съпротива с 4 НМ и някой вика, че усеща намаляване на тротъл респонса?
Може, не споря. Самовнушението е не голяма, а огромна сила.

Не, че не могат да се усетят намаляването на тези 1570НМ предавани към асфалта, с въпросните 4НМ, но си представям този, който може да го осети това, как се дразни като отиде на пазар и на предната седалка постави един хляб. И тогава тротъл респонса сигурно ще спадне с толкова.
Аз лично не мога просто да усетя тази разлика. Ама сигурно защото карам дизел.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
69 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани