Дърпане във волана при неравности

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: се на жена си
Мечтае да кара: нещо с шест дросела

Re: Дърпане във волана при неравности

Мнение от mladfen » 05 Апр 2013, 23:57

От 7 години карам със по-широки гуми и изводите до които съм стигнал е че шарката на гумата влиае в голяма степен за "дърпането" във волана.
Асиметричната шарка е най-зле, дърпа страшно много а със симетричната малко се нормализират нещата но с нея сцеплението може би леко се влошава
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Дърпане във волана при неравности

Мнение от vangelov » 07 Апр 2013, 12:57

Хидравлични помпи и рейки. Вече няколко пъти го споменахме това. Ако шарките бяха толкова проблемни, то нямаше да има гуми по-широки от 195 за да не "дърпа" волана. Когато налягането не е в нормите или гумените пръстени и уплътнения пропускат по малко въпреки, че всичко изглежда наред пак има загуби и се получава това "увличане". Проверете си рейките и помпите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320d,Peugeot 407SW
Мечтае да кара: BMW E61

Re: Дърпане във волана при неравности

Мнение от NicKo_8 » 07 Апр 2013, 19:10

С рециклирана рейка съм,която преди една седмица правих отново.. и пак си увлича.В момента мога да кажа,че рейки и помпи са шест,тъй,че отпада като вариант.Гумите ми са с асиметрична шарка.Другата седмица мисля да ги сменя и ще споделя има ли промяна.
The Power of Dreams!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Дърпане във волана при неравности

Мнение от vangelov » 08 Апр 2013, 12:22

Кое и е рециклирано на рейката? Зъбния механизъм ли? Ако не е рециклиран, едва ли рейката има изходните параметри от завода. След години ползване, дори с нов комплект семеринги, пак не може да се достигне уплътняването на нова рейка. Въпроса е, че гимнастиката с чисто нова рейка е много голяма а тези които рециклират едва ли могат да гарантират заводските параметри, понеже ме съмнява да са изведени някъде официално.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Дърпане във волана при неравности

Мнение от vavilon » 08 Апр 2013, 13:53

А как се рецеклира зъбният механизъм на рейката?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Дърпане във волана при неравности

Мнение от JTD » 08 Апр 2013, 19:03

vangelov написа:Кое и е рециклирано на рейката? Зъбния механизъм ли? Ако не е рециклиран, едва ли рейката има изходните параметри от завода. След години ползване, дори с нов комплект семеринги, пак не може да се достигне уплътняването на нова рейка. Въпроса е, че гимнастиката с чисто нова рейка е много голяма а тези които рециклират едва ли могат да гарантират заводските параметри, понеже ме съмнява да са изведени някъде официално.

Хайде обясни на нас, неразбиращите как от зъбния ремък ще ти "бута" рейката волана?
Ама хубаво и технически го обясни, за да можем да те разберем всички.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320d,Peugeot 407SW
Мечтае да кара: BMW E61

Re: Дърпане във волана при неравности

Мнение от NicKo_8 » 08 Апр 2013, 21:04

И аз съм любопитен да разбера. :)
The Power of Dreams!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Дърпане във волана при неравности

Мнение от vangelov » 09 Апр 2013, 13:36

Предполагам всички от четящите имат познания поне елементарни по общо устройство на хидравлична рейка. Ако не, мога да постна материали от страницата на ZF. Това, което споменах е, че нужното налягане за да е рейката в стабилно състояние може да е недостатъчно. Ако е по-ниско тогава не може да удържа натиска от колелетата и подава в противоположна посока - малко, но достатъчно да се получава това "увличане". Дори и рейката да няма осезаеми луфтове. Същия е ефекта от скапана или недобре уплътнена помпа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Дърпане във волана при неравности

Мнение от JTD » 09 Апр 2013, 17:46

vangelov написа:Предполагам всички от четящите имат познания поне елементарни по общо устройство на хидравлична рейка. Ако не, мога да постна материали от страницата на ZF. Това, което споменах е, че нужното налягане за да е рейката в стабилно състояние може да е недостатъчно. Ако е по-ниско тогава не може да удържа натиска от колелетата и подава в противоположна посока - малко, но достатъчно да се получава това "увличане". Дори и рейката да няма осезаеми луфтове. Същия е ефекта от скапана или недобре уплътнена помпа.

Това не е вярно.
Когато волана не се върти, рейката винаги е в равновесно състояние независимо от налягането.
Когато имаме съпротивление на едното колело, то от собствена страна увлича входящия вал на рейката. От там налягането през въртящия клапан се преразпределя и отива в противоположната страна на буталото.
По време на движение (обороти над празен ход) винаги има излишък от налягане, което помпата осигурява, което се регулира постоянно от предпазния клапан. За това винаги имаме излишък от налягане, което се регулира от клапана.
Ако беше твоята теза вярна, то определено трябва да има недостиг на налягане още на празен ход. Ако на празен ход има достатъчно налягане, за да може хидравликата да работи, тогава твоята теза е грешна.
В крайна сметка си мисля, че явно ти не разбираш принципа на работа на хидравликата, за да имаш такава теза.
Освен, че имаш ръководство на ЗФ е добре да го прочетеш. Ама освен да го прочетеш ще ти е необходимо и да го разбереш.

Поздрави.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 11.03.2008
Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 touring
Мечтае да кара: М Power
Детайли за колата: черна , М40Б18

Re: Дърпане във волана при неравности

Мнение от joepower » 09 Апр 2013, 18:47

Съгласен съм с Колегата, че рейката не играе роля за това дърпане, тя реално е твърда връзка между кормилните накрайници и дори да има луфт, той не е между накрайниците, а между волана и рейката. Другото което ми идва на ум, че дори да няма налягане, пак не трябва да го има това дърпане, защото дори налягането да е ок, тогава дърпането пак ще го има, просто ще трябва по-малко приложена сила за да се държи волана, което не е така, когато е ок това дърпане просто го няма. Разчетох се в чуждите форуми, там явно е доста често срещано това явление при Е46-ците, повечето казват, че при смяната на тампоните на задните носачи (RTAB) се отстранявал този проблем.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Дърпане във волана при неравности

Мнение от vangelov » 09 Апр 2013, 19:53

Не пиша за да си ги меря с някой по познания или да се заяждам. Изказвам мнение, което аз лично смятам за вярно. Не оспорвам факта за Клапан - регулатора на налягането, който също има голямо значение - напротив, дори смятах и него да спомена но не ми се пускаше втори пост един след друг но да попитам, а ако този клапан не поддържа нормално работно налягане, какво се получава. Лично аз смятам, че по-слабо налягане е възможна причина за "увличане" но не единствена!
Искам и още нещо да спомена. При регулиране на предница/задница има значение дали там където регулират имат точните данни за конкретния модел/оборудване. Настройка на camber/toe/caster - /не знам как точно се превеждат на БГ/ имат огромно значение за "атаката" на гумата спрямо настилката. Аз лично се наложи на два пъти да коригирам това, което "компютъра вади за колата" с данни, които препатили вече са споделили.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Дърпане във волана при неравности

Мнение от Dirty M5 driveR » 09 Апр 2013, 20:20

Само че на е46 по предницата се регулира една сходимост и това е :) Отзад се прави и наклон. Тъй че човек като отиде на реглаж (с перфектна ходова част) е добре да обръща внимание на предните наклони. Щото като знаят, че не се регулира, дори майсторите понякога не обръщат внимание. Аз обичам да обяснявам на клиентите, за да са наясно. И пак наклони извън норма не гарантират, че ще има ядове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Дърпане във волана при неравности

Мнение от JTD » 09 Апр 2013, 22:36

Dirty M5 driveR написа:Само че на е46 по предницата се регулира една сходимост и това е :) Отзад се прави и наклон. Тъй че човек като отиде на реглаж (с перфектна ходова част) е добре да обръща внимание на предните наклони. Щото като знаят, че не се регулира, дори майсторите понякога не обръщат внимание. Аз обичам да обяснявам на клиентите, за да са наясно. И пак наклони извън норма не гарантират, че ще има ядове.

Защо наклона на предницата да не се регулира?
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 11.03.2008
Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 touring
Мечтае да кара: М Power
Детайли за колата: черна , М40Б18

Re: Дърпане във волана при неравности

Мнение от joepower » 09 Апр 2013, 23:49

Колега vangelov, уважавам всяка една идея, това че аз или някой си мисли че е прав, не прави твърденията му верни, аз само споделям идейте си, за да може евентуално да разберем какво не е наред и ако някой има такъв проблем да знае какво да прави. За рейката мисля така, защото наскоро си правих импровизирана дрифтачка (е36) и там рейката просто стана суха (без да се пълни с грес) само с един маркуч за да циркулира въздуха в рейката, тя пак беше със широки гуми и въпреки че нямаше дори помпа на хидравликата, никога не е дърпала, със съвсем стандартен реглаж. Пак да повдигна идеята за задните тампони на носачите, тези дето са на праговете, дали може да е от тях ако са разбити?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 4.07.2009
Пол: Мъж
Кара: ше E46 320D
Мечтае да кара: 850

Re: Дърпане във волана при неравности

Мнение от el lobo » 10 Апр 2013, 0:00

а дали може дърпането да е от каре във волана?

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook