Дърпане във волана при неравности
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- mladfen
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: се на жена си
- Мечтае да кара: нещо с шест дросела
Re: Дърпане във волана при неравности
От 7 години карам със по-широки гуми и изводите до които съм стигнал е че шарката на гумата влиае в голяма степен за "дърпането" във волана.
Асиметричната шарка е най-зле, дърпа страшно много а със симетричната малко се нормализират нещата но с нея сцеплението може би леко се влошава
Асиметричната шарка е най-зле, дърпа страшно много а със симетричната малко се нормализират нещата но с нея сцеплението може би леко се влошава
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!
Re: Дърпане във волана при неравности
Хидравлични помпи и рейки. Вече няколко пъти го споменахме това. Ако шарките бяха толкова проблемни, то нямаше да има гуми по-широки от 195 за да не "дърпа" волана. Когато налягането не е в нормите или гумените пръстени и уплътнения пропускат по малко въпреки, че всичко изглежда наред пак има загуби и се получава това "увличане". Проверете си рейките и помпите.
- NicKo_8
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d,Peugeot 407SW
- Мечтае да кара: BMW E61
Re: Дърпане във волана при неравности
С рециклирана рейка съм,която преди една седмица правих отново.. и пак си увлича.В момента мога да кажа,че рейки и помпи са шест,тъй,че отпада като вариант.Гумите ми са с асиметрична шарка.Другата седмица мисля да ги сменя и ще споделя има ли промяна.
The Power of Dreams!
Re: Дърпане във волана при неравности
Кое и е рециклирано на рейката? Зъбния механизъм ли? Ако не е рециклиран, едва ли рейката има изходните параметри от завода. След години ползване, дори с нов комплект семеринги, пак не може да се достигне уплътняването на нова рейка. Въпроса е, че гимнастиката с чисто нова рейка е много голяма а тези които рециклират едва ли могат да гарантират заводските параметри, понеже ме съмнява да са изведени някъде официално.
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Дърпане във волана при неравности
А как се рецеклира зъбният механизъм на рейката?
Re: Дърпане във волана при неравности
vangelov написа:Кое и е рециклирано на рейката? Зъбния механизъм ли? Ако не е рециклиран, едва ли рейката има изходните параметри от завода. След години ползване, дори с нов комплект семеринги, пак не може да се достигне уплътняването на нова рейка. Въпроса е, че гимнастиката с чисто нова рейка е много голяма а тези които рециклират едва ли могат да гарантират заводските параметри, понеже ме съмнява да са изведени някъде официално.
Хайде обясни на нас, неразбиращите как от зъбния ремък ще ти "бута" рейката волана?
Ама хубаво и технически го обясни, за да можем да те разберем всички.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- NicKo_8
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d,Peugeot 407SW
- Мечтае да кара: BMW E61
Re: Дърпане във волана при неравности
Предполагам всички от четящите имат познания поне елементарни по общо устройство на хидравлична рейка. Ако не, мога да постна материали от страницата на ZF. Това, което споменах е, че нужното налягане за да е рейката в стабилно състояние може да е недостатъчно. Ако е по-ниско тогава не може да удържа натиска от колелетата и подава в противоположна посока - малко, но достатъчно да се получава това "увличане". Дори и рейката да няма осезаеми луфтове. Същия е ефекта от скапана или недобре уплътнена помпа.
Re: Дърпане във волана при неравности
vangelov написа:Предполагам всички от четящите имат познания поне елементарни по общо устройство на хидравлична рейка. Ако не, мога да постна материали от страницата на ZF. Това, което споменах е, че нужното налягане за да е рейката в стабилно състояние може да е недостатъчно. Ако е по-ниско тогава не може да удържа натиска от колелетата и подава в противоположна посока - малко, но достатъчно да се получава това "увличане". Дори и рейката да няма осезаеми луфтове. Същия е ефекта от скапана или недобре уплътнена помпа.
Това не е вярно.
Когато волана не се върти, рейката винаги е в равновесно състояние независимо от налягането.
Когато имаме съпротивление на едното колело, то от собствена страна увлича входящия вал на рейката. От там налягането през въртящия клапан се преразпределя и отива в противоположната страна на буталото.
По време на движение (обороти над празен ход) винаги има излишък от налягане, което помпата осигурява, което се регулира постоянно от предпазния клапан. За това винаги имаме излишък от налягане, което се регулира от клапана.
Ако беше твоята теза вярна, то определено трябва да има недостиг на налягане още на празен ход. Ако на празен ход има достатъчно налягане, за да може хидравликата да работи, тогава твоята теза е грешна.
В крайна сметка си мисля, че явно ти не разбираш принципа на работа на хидравликата, за да имаш такава теза.
Освен, че имаш ръководство на ЗФ е добре да го прочетеш. Ама освен да го прочетеш ще ти е необходимо и да го разбереш.
Поздрави.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- joepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 touring
- Мечтае да кара: М Power
- Детайли за колата: черна , М40Б18
Re: Дърпане във волана при неравности
Съгласен съм с Колегата, че рейката не играе роля за това дърпане, тя реално е твърда връзка между кормилните накрайници и дори да има луфт, той не е между накрайниците, а между волана и рейката. Другото което ми идва на ум, че дори да няма налягане, пак не трябва да го има това дърпане, защото дори налягането да е ок, тогава дърпането пак ще го има, просто ще трябва по-малко приложена сила за да се държи волана, което не е така, когато е ок това дърпане просто го няма. Разчетох се в чуждите форуми, там явно е доста често срещано това явление при Е46-ците, повечето казват, че при смяната на тампоните на задните носачи (RTAB) се отстранявал този проблем.

Re: Дърпане във волана при неравности
Не пиша за да си ги меря с някой по познания или да се заяждам. Изказвам мнение, което аз лично смятам за вярно. Не оспорвам факта за Клапан - регулатора на налягането, който също има голямо значение - напротив, дори смятах и него да спомена но не ми се пускаше втори пост един след друг но да попитам, а ако този клапан не поддържа нормално работно налягане, какво се получава. Лично аз смятам, че по-слабо налягане е възможна причина за "увличане" но не единствена!
Искам и още нещо да спомена. При регулиране на предница/задница има значение дали там където регулират имат точните данни за конкретния модел/оборудване. Настройка на camber/toe/caster - /не знам как точно се превеждат на БГ/ имат огромно значение за "атаката" на гумата спрямо настилката. Аз лично се наложи на два пъти да коригирам това, което "компютъра вади за колата" с данни, които препатили вече са споделили.
Искам и още нещо да спомена. При регулиране на предница/задница има значение дали там където регулират имат точните данни за конкретния модел/оборудване. Настройка на camber/toe/caster - /не знам как точно се превеждат на БГ/ имат огромно значение за "атаката" на гумата спрямо настилката. Аз лично се наложи на два пъти да коригирам това, което "компютъра вади за колата" с данни, които препатили вече са споделили.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Дърпане във волана при неравности
Само че на е46 по предницата се регулира една сходимост и това е
Отзад се прави и наклон. Тъй че човек като отиде на реглаж (с перфектна ходова част) е добре да обръща внимание на предните наклони. Щото като знаят, че не се регулира, дори майсторите понякога не обръщат внимание. Аз обичам да обяснявам на клиентите, за да са наясно. И пак наклони извън норма не гарантират, че ще има ядове.

Re: Дърпане във волана при неравности
Dirty M5 driveR написа:Само че на е46 по предницата се регулира една сходимост и това еОтзад се прави и наклон. Тъй че човек като отиде на реглаж (с перфектна ходова част) е добре да обръща внимание на предните наклони. Щото като знаят, че не се регулира, дори майсторите понякога не обръщат внимание. Аз обичам да обяснявам на клиентите, за да са наясно. И пак наклони извън норма не гарантират, че ще има ядове.
Защо наклона на предницата да не се регулира?
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- joepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 touring
- Мечтае да кара: М Power
- Детайли за колата: черна , М40Б18
Re: Дърпане във волана при неравности
Колега vangelov, уважавам всяка една идея, това че аз или някой си мисли че е прав, не прави твърденията му верни, аз само споделям идейте си, за да може евентуално да разберем какво не е наред и ако някой има такъв проблем да знае какво да прави. За рейката мисля така, защото наскоро си правих импровизирана дрифтачка (е36) и там рейката просто стана суха (без да се пълни с грес) само с един маркуч за да циркулира въздуха в рейката, тя пак беше със широки гуми и въпреки че нямаше дори помпа на хидравликата, никога не е дърпала, със съвсем стандартен реглаж. Пак да повдигна идеята за задните тампони на носачите, тези дето са на праговете, дали може да е от тях ако са разбити?

- el lobo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 4.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 320D
- Мечтае да кара: 850
Re: Дърпане във волана при неравности
а дали може дърпането да е от каре във волана?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани