Какво да го правя този двигател N42

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от © » 13 Сеп 2011, 12:18

ти си някакъв скрит талант, който се крие зад маската на аматьор, който се чуди какво да прави :mhihi:
Аз следя темата с интерес, защото ми е като филм по дискавъри :lol:
Пускай клитове, снимки, каквото можеш, въпреки че на мен лично никога няма да са ми от полза :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от besnia_ » 13 Сеп 2011, 13:46

© написа:ти си някакъв скрит талант, който се крие зад маската на аматьор, който се чуди какво да прави :mhihi:
Аз следя темата с интерес, защото ми е като филм по дискавъри :lol:
Пускай клитове, снимки, каквото можеш, въпреки че на мен лично никога няма да са ми от полза :mhihi:



Здравей колега :wave: радвам се че има хора на който им е интересно :yes: няма да се спра до тук сега като оправя мотора ще има и бояджийски услуги че броните са ми много очукани,жантите също има специален кит за тях и боя :mhihi: ще снимам и ще показвам какви ги върша ще е от полза може би за някои ;) днес разопаковах гарнитурата, доста интересна желязна не е кингерит или там от каквото правят другите гарнитури,има едни издутини като се затегне главата стават като уплътнение измислили са го германците евъла им правя много умни хора :mhihi: сега голямата дилема е дали да сваля целия двигател и да сложа другия и да го събера, или да търся семеринга и да събирам този :dunno: и другото което още ми се върти в главата защо чупят тези слаидове :conf: да не би тези болтове който обтягат веригата да се пребират на вътре като видят някакво напрежение после ще ги пемеря нали имам два :mhihi: ако са с различна дължина значе има нещо с тези болтове
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 28.09.2009
Пол: Мъж
Кара: Колело и B58

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от julkata1 » 13 Сеп 2011, 17:06

Колега темата е Номер 1, много интересна и с нетърпение очаквам всяка нова снимка и коментар! Кеф ми е да видя какво имам под капака разглобено на части :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 17.10.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 touring

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от desoxr » 14 Сеп 2011, 17:44

Колега тези "болтове" са хидравлични оптегачи,в тях влиза масло под налягане и така държи веригата опъната.Ако налягането на маслото е слабо или е запушена маслената магистрала,то оптегача остава да работи само на пружината която е в него и веригата вибрира.Има два модела оптегачи за тоз мотор.В първите двигатели от серията N42 оптегача е по къс с около 4 мм и е с по мека пружина.В моделие след 2003г. мисля е вече по дълъг и по твърд :mhihi: .Може и да има зависимост между това и чупенето на водача на веригата.Успех ти желая и споделяй какво се случва и на мен ми е интересно, тъй като имам същия мотор. :wave:

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от Bavarcho » 14 Сеп 2011, 22:08

Тая тема съм я изпуснал, пък тя била интересна :D


besnia_ написа: днес разопаковах гарнитурата, доста интересна желязна не е кингерит или там от каквото правят другите гарнитури,има едни издутини като се затегне главата стават като уплътнение измислили са го германците евъла им правя много умни хора :mhihi: сега


Като си разопаковал гарнитурата трябва да има едно листче на което пише на колко кг. се затягат болтовете на главата и в каква последователност се затягат, пази го ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от besnia_ » 14 Сеп 2011, 22:42

desoxr написа:Колега тези "болтове" са хидравлични оптегачи,в тях влиза масло под налягане и така държи веригата опъната.Ако налягането на маслото е слабо или е запушена маслената магистрала,то оптегача остава да работи само на пружината която е в него и веригата вибрира.Има два модела оптегачи за тоз мотор.В първите двигатели от серията N42 оптегача е по къс с около 4 мм и е с по мека пружина.В моделие след 2003г. мисля е вече по дълъг и по твърд :mhihi: .Може и да има зависимост между това и чупенето на водача на веригата.Успех ти желая и споделяй какво се случва и на мен ми е интересно, тъй като имам същия мотор. :wave:


Здрасти колега :wave: днес им обърнах специално внимание на тези болтове защото и на мен ми стана интересно защо са счупени тези слайдове тоест аз знам моя защо е счупен :mhihi: за другия ми беше по интересно защо е счупен,моя двигател уш е 2002г болта ми е по дълъг с 3мм и главата отзад му е малка :conf: на този двигател който го купих този ми каза че мотора е 2002г а неговия болт е по къс от моя с 3мм и с голяма глава сега нямам снимка, утре ще ги снимам и ще кача снимки :yes: между другото не знаех че налягането на маслото опъва този болт благодаря за инфото колега :bchug: и друго има на моя болт пише бмв и сериен номер си има а на другия няма нищо и си мисля да не са го сменяли нещо :dunno:
Изображение

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от besnia_ » 14 Сеп 2011, 22:53

[quote="Bavarcho"]Тая тема съм я изпуснал, пък тя била интересна :D


Здрасти колега и аз се надявах че ще има бележка с упътване обаче уви нямаше нищо :conf: аз поредицата на затягането я знам тук съм намерил и на колко трябва да се затегнат обаче четри от болтовете са по малки а номер 10 от болтовете е и по къс и леко се притеснявам :mhihi: да не го скъсам аз имам и алтернативен вариант обаче не трябва да се стига до там трябва всичко да стане от първия път :mhihi:
Последна промяна besnia_ на 15 Сеп 2011, 0:55, променена общо 1 път
Изображение

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от besnia_ » 14 Сеп 2011, 23:02

karnak написа:Пожелавам ти успех,братле днеска свърших сагата с същия мотор ,дойде в багажника от друг майстор :!: без скоби не може да се зацепи, взехме скоби от Пловдив от колеги,днес запали :yes: при моя случей бяха близнати няколко клапана само :evil: питай ако нещо не ти идва :yes:


Здрасти колега идва момента да събирам главата и да я пусна вътре :mhihi: понеже ти си го правил ако може да споделиш на колко си затягал главата и специално малките болтове как се затягат има ли си нещо по специално, аз намерих една статия там пише на 30nm и два пати на 90 ° това за всички болтове ли се отнася или не, ще ти бъда благодарен :bchug:
Изображение

Изображение

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от Bavarcho » 15 Сеп 2011, 8:59

Хм.. на повечето гарнитури я има тая "бележка"...
Иначе затягането май е толкова 30нм, щом знаеш и какъв е реда на затягане...
Затягаш малко, изчакваш пет минути и затягаш още...
И не ги затягай на 30нм на по-малко че шанса да скъсаш болд е голям (принципно болтовете се сменят)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 17.10.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 touring

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от desoxr » 15 Сеп 2011, 10:35

Да, точно така е,стария по къс оптегач е с по голяма глава,а новия с по малка. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от besnia_ » 15 Сеп 2011, 12:20

Bavarcho написа:Хм.. на повечето гарнитури я има тая "бележка"...
Иначе затягането май е толкова 30нм, щом знаеш и какъв е реда на затягане...
Затягаш малко, изчакваш пет минути и затягаш още...
И не ги затягай на 30нм на по-малко че шанса да скъсаш болд е голям (принципно болтовете се сменят)



Питах едни колега той го е правил същия мотор скоро :mhihi: той може да каже как ги е затягал тези болтове, иначе ще го правим по нашия начин :mhihi:
Изображение

Изображение

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от Bavarcho » 15 Сеп 2011, 16:34

besnia_ написа:
Bavarcho написа:Хм.. на повечето гарнитури я има тая "бележка"...
Иначе затягането май е толкова 30нм, щом знаеш и какъв е реда на затягане...
Затягаш малко, изчакваш пет минути и затягаш още...
И не ги затягай на 30нм на по-малко че шанса да скъсаш болд е голям (принципно болтовете се сменят)



Питах едни колега той го е правил същия мотор скоро :mhihi: той може да каже как ги е затягал тези болтове, иначе ще го правим по нашия начин :mhihi:


ако не намериш не ги затягай последователно... някакво шахматно (ама все едно през две квадратчета)... колко болта има глават, че ей сега стягах главата на един мерцедес 250тд и има 24 болта :lol:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от besnia_ » 15 Сеп 2011, 21:17

Bavarcho написа:
besnia_ написа:
Bavarcho написа:Хм.. на повечето гарнитури я има тая "бележка"...
Иначе затягането май е толкова 30нм, щом знаеш и какъв е реда на затягане...
Затягаш малко, изчакваш пет минути и затягаш още...
И не ги затягай на 30нм на по-малко че шанса да скъсаш болд е голям (принципно болтовете се сменят)



Питах едни колега той го е правил същия мотор скоро :mhihi: той може да каже как ги е затягал тези болтове, иначе ще го правим по нашия начин :mhihi:


ако не намериш не ги затягай последователно... някакво шахматно (ама все едно през две квадратчета)... колко болта има глават, че ей сега стягах главата на един мерцедес 250тд и има 24 болта :lol:[/quot

Здрасти колега десет болта има бавареца колко цилиндъра е този мерцедес :shock: 24 болта такива не съм завивал още :mhihi: аз знам как да ги затегна просто ако коегата сподели няма да е лошо :bchug:
Изображение

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от besnia_ » 15 Сеп 2011, 21:29

desoxr написа:Да, точно така е,стария по къс оптегач е с по голяма глава,а новия с по малка. :yes:


Здравей колега ето ги болтовете :bchug: те на големина са едни и същи заставени един до друг обаче единия има по голяма глава :smoke:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 15.12.2009
Местоположение: BURGAS
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Boeing

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от karnak » 16 Сеп 2011, 9:53

Колега,не бях влизал доста време гледам,че има развитие по темата .Болтовете на главата ги стегнах, големите на 7кг малките на 3кг
REDBULL ДАВА КРИЛА
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook