e46 330i нужда от съвети
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: e46 330i нужда от съвети
Смятам че бяхме полезни за колегата автор на темата относно избора му на масло,сега е време да се смилим над него и да не му осираме темата повече и който има с какво да му помогне като идея в посока тунинга за който говори да го направи,ако благоволи.
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: e46 330i нужда от съвети
в случая неговоря за 330и за 3000 лева а за 320д 136 коня,четете добре,и неговоря че 100 лева е едното масло а другото 150 и се икономисва 50 лева а човека го е сменил дал е 100 и сега още 150 за друго,щото някои е казал да трябва да караме баварката с 5в40 която баварка е на 500к.Знам че всеки е маистор ама надали половината са виждали отворен двигател даже,а до това каква е разликата между 5 и 10 пак не ми се спори-щото рециклираните масла които се продават в българия никои незнае визкозитета-щото в сервизите не ги делят а ги мешат.А за студа казах че на минусуви температури винаги маслото е сгъстено и винаги не е добре за двигателя,що не проумеете че кола като се кара с 10в 40 и няма нищо,било то и зимата на минусови температури,от 2008 съм във форума и насякаде чета,кво пишело в книжката и кво давал производителя,да ама и гаранцията на колата е 5 години или 100 к дотогава може да казва че се кара с 5-40 но тея двигатели по 500-600 к надали производите препоръчва с кво да се кара,хем 10 -40 няма да му го гори толкова на човека,хем после щеше да си сипе друго като му доиде времето,а не да го плашите сменяи,не е хубаво да се кара и куп простотиии.Всеки знае какви са разходите след като се купи кола,регистрации,граждански обслужване,гуми ,накладки-излишни ли са му на момчето 150,ама вие го наплашихте все едно ще блокира колата ако не го смени веднага.









- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: e46 330i нужда от съвети
А като стане на 700 000, грес ли да и сложа ? 

- Nikolay P.
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 25.01.2014
- Пол: Мъж
Re: e46 330i нужда от съвети
Според логиката на колегата - нещо такова.
Колкото за километрите, много хора не могат разберат, че НЕ километрите определят състоянието на двигателя и дали и колко е износен и какви са му хлабините. Виждал съм коли нови, чисто нови купувани и за 2 години са им разказали играта от безхаберно каране и поддръжка, както и такива като Е46 на 15-16 години, които са минали 500 000 и гонят милиона и си карат с 5в30 и 5в40 и не го горят. Ето, пак за същия модел "дърт" на 15-16 години говоря. Как може една и съща кола като модел, с един и същ двигател на да е стотици хиляди километри и да си работи с пълна синтетика идеално и да няма проблем с него, а друг да се налага да му сипваме 10в40, защото одъртял така по наша преценка и е гаранция на над 300-400 000 км и дай да му налеем каша от бозаджийницата, понеже елементарната логика на повечето хора е такава - 15 годишна кола, 500 000 км значи е за полусинтетика или минерално масло! Пълно безумие! Нека да спомена за мааааалко "по-млади" коли като Е60 2004-2005 година. Това са 10 годишни коли. Мой много добър приятел си докара Е60-ка 530д 2004 година на 570 000 км от Германия. Там хората са й сменили всичко навреме - вериги, демпферна шайба, турбо, дискове, накладки, масла, филтри, течности. Всичко описано и водено със сервизна история. На 570 000 км с 5в30 масло!!! Навърта по 15 000 км с една смяна на маслото и долива 300-400 грама за да си доизкара пробега, преди следващата смяна. Миналата пролет докарахме една Е60-ка от Италия, пак повтарям Италия 530д 2005 година, на 328 000 км, купена директно от семейството, което са си я купили нова от представителство на БМВ. От излизането на колата от магазина до тези 328 000 км е карана само с 0w30 масло и човека, който сега я кара в България продължава да я кара с 0в30. Вече е сменил веднъж маслото и направил 25 000 - 30 000 км в България и общо колата е навъртяла над 350 000 км и мотора не желае да му се долива почти никакво масло, освен ако не смятате 300 грама за голям разход на масло. Предполагам има колеги, за които при това положение колата е много износена и е за 5w, че дори и за 10w масло. Замисляте ли се, че може би благодарение на точно това 0в30 масло, както и на добра поддръжка, колата продължава да върви с такъв тип масло, дори на тези километри и да мърка като нова. Фактите от мен са такива, изводите са си от вас! Повече няма да пиша за маслата в темата на колегата. Нека колегите се включат и да са му от полза и по другите тунинг въпроси, които го вълнуват. Достатъчно разтегнахме темата за маслата и оставихме на заден план другите точки, за които се нуждае от мнения и съвети.
Колкото за километрите, много хора не могат разберат, че НЕ километрите определят състоянието на двигателя и дали и колко е износен и какви са му хлабините. Виждал съм коли нови, чисто нови купувани и за 2 години са им разказали играта от безхаберно каране и поддръжка, както и такива като Е46 на 15-16 години, които са минали 500 000 и гонят милиона и си карат с 5в30 и 5в40 и не го горят. Ето, пак за същия модел "дърт" на 15-16 години говоря. Как може една и съща кола като модел, с един и същ двигател на да е стотици хиляди километри и да си работи с пълна синтетика идеално и да няма проблем с него, а друг да се налага да му сипваме 10в40, защото одъртял така по наша преценка и е гаранция на над 300-400 000 км и дай да му налеем каша от бозаджийницата, понеже елементарната логика на повечето хора е такава - 15 годишна кола, 500 000 км значи е за полусинтетика или минерално масло! Пълно безумие! Нека да спомена за мааааалко "по-млади" коли като Е60 2004-2005 година. Това са 10 годишни коли. Мой много добър приятел си докара Е60-ка 530д 2004 година на 570 000 км от Германия. Там хората са й сменили всичко навреме - вериги, демпферна шайба, турбо, дискове, накладки, масла, филтри, течности. Всичко описано и водено със сервизна история. На 570 000 км с 5в30 масло!!! Навърта по 15 000 км с една смяна на маслото и долива 300-400 грама за да си доизкара пробега, преди следващата смяна. Миналата пролет докарахме една Е60-ка от Италия, пак повтарям Италия 530д 2005 година, на 328 000 км, купена директно от семейството, което са си я купили нова от представителство на БМВ. От излизането на колата от магазина до тези 328 000 км е карана само с 0w30 масло и човека, който сега я кара в България продължава да я кара с 0в30. Вече е сменил веднъж маслото и направил 25 000 - 30 000 км в България и общо колата е навъртяла над 350 000 км и мотора не желае да му се долива почти никакво масло, освен ако не смятате 300 грама за голям разход на масло. Предполагам има колеги, за които при това положение колата е много износена и е за 5w, че дори и за 10w масло. Замисляте ли се, че може би благодарение на точно това 0в30 масло, както и на добра поддръжка, колата продължава да върви с такъв тип масло, дори на тези километри и да мърка като нова. Фактите от мен са такива, изводите са си от вас! Повече няма да пиша за маслата в темата на колегата. Нека колегите се включат и да са му от полза и по другите тунинг въпроси, които го вълнуват. Достатъчно разтегнахме темата за маслата и оставихме на заден план другите точки, за които се нуждае от мнения и съвети.
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: e46 330i нужда от съвети
Nedko Anev написа:А като стане на 700 000, грес ли да и сложа ?
колега пак неследиш логиката ми а се правиш на много запознат,за всички които не са разбрали нищо от това което пиша и немогат да разберат за какво пиша,никои неказва че трябва да се вдига вискозитета с километрите.Казвам че от каране с 10-40 нищо неможе да стане на колата и че колегата можеше да изчака 10 хиляди и да си го смени после,кво ми обяснявате за е60 ки от италия и тем подобни.А ти ако искаш и грес може да сложиш,-------базикам се да не земеш да слагаш грес че като чета как всичко приемате буквално може и грес да сложиш.И аз спирам да пиша щото става бавно с писане и е трудно човек да се аргоментира тук.Значи трябва да кажем на произодителите да спират от производство 10-40 щото няма значение каква кола е и на колко километра е трябва да се кара с 5в40 а пак това 10в 40 защо ли още се произвежда аджеба и е наи-продаваното като вискозитет масло


- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: e46 330i нужда от съвети
Никой не оспорва факта,че можеше човека да изкара зимата и с полусинтетиката,просто щеше да му се наложи да държи двигателя в максимално ниски обороти,докато маслото не се затопли.
Позволихме си да го насочим в посока синтетика поради това,че автора на темата има сериозни намерения към колата си,което ще рече че проявява нужния ентусиазъм и отношение към придобивката си,нещо което е често срещано при любителите на марката подвизаващи се тук.Негово бе решението дали да продължи да издевателства над колата си ползвайки полусинтетиката или да я махне.
За съжаление не всички хлабини на двигателите ни са износени равномерно,та да можем да повишим гъстотата на маслото с напредване на километрите им.
Като има търсене заради ниската цена ще го произвеждат,явно е с доста по-ниска себестойност от синтетиката. Аз не виждам полза от факта,че е по-евтино след като на двойно по-малък пробег трябва да го сменям.Минералната част от състава му е доста нестабилна като издръжливост при честите цикли на загравяне и изстиване които претърпява двигателя в определения пробег.
Позволихме си да го насочим в посока синтетика поради това,че автора на темата има сериозни намерения към колата си,което ще рече че проявява нужния ентусиазъм и отношение към придобивката си,нещо което е често срещано при любителите на марката подвизаващи се тук.Негово бе решението дали да продължи да издевателства над колата си ползвайки полусинтетиката или да я махне.
За съжаление не всички хлабини на двигателите ни са износени равномерно,та да можем да повишим гъстотата на маслото с напредване на километрите им.
Като има търсене заради ниската цена ще го произвеждат,явно е с доста по-ниска себестойност от синтетиката. Аз не виждам полза от факта,че е по-евтино след като на двойно по-малък пробег трябва да го сменям.Минералната част от състава му е доста нестабилна като издръжливост при честите цикли на загравяне и изстиване които претърпява двигателя в определения пробег.
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: e46 330i нужда от съвети
именно,защото и в бг качественно масло няма,във всички сервизи маслото се събира във варели и се изкупува на цена 2 лева,което ме навежда на мисълта че ре рециклира и се слага в нови бутилки и се пуска на пазара,както и нямаме хубави добавки за двигатели.Отвънка ги натъпчат с добавки и нито бара масло нито пуши нищо,като влезе в бг и след 1-2 смени на маслото почва да гори масло като ламя-такава добавка в бг няма.Затова не е гаранция като вземеш 5-40 кво слагаш на мотора,по-важното е масло да има,след това е важното какво да е
предпочитам да карам с наи евтиното немско масло отколкото с цастрол и мобил купен от тук
на никои не налагам мнение,може да има и истински масла но се проят на пръсти търговците които го предлагат



- donev_90
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 6.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330i
- Мечтае да кара: нещо с "///M" на багажника и около 320 магарета!
- Детайли за колата: Мноу Бърза ₪₹¤© с бели джанти О.о
Re: e46 330i нужда от съвети
Колеги вие зимата имате ли проблем със загряването, разпитай майстори и познати и всеки ми казва различно, че било нормално да загрява бавно градско, че било нормално извънградско да седи в синьото и т.н, питам защото не знам дали да го сменям, не съм експерт или познавач и не ми се дават още около 150лв. 

ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА!
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: e46 330i нужда от съвети
Няма такъв филм, особено на бензинова кола. Критериите за бавно загряване са малко разлчини, но да стои в синята зона на извънградско е абсурд.
Never mistake motion for action...
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: e46 330i нужда от съвети
Термостат! 

- donev_90
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 6.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330i
- Мечтае да кара: нещо с "///M" на багажника и около 320 магарета!
- Детайли за колата: Мноу Бърза ₪₹¤© с бели джанти О.о
Re: e46 330i нужда от съвети
dr.peshev написа:Термостат!
ами съвет относно марка, за момента ми предлагат "Gates TH32197G1" за 170лв и "Mahle ORIGINAL TM 13 97" за 100лв ??
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА!
- Wierdo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: e46 330i нужда от съвети
Колко бързо загрява е относително. Почне ли да пада обаче е сигурно, че термостата е заминал. Между другото цените ми се виждат малко дебели. Търсих си фактурата за моя ама не можах да я намера. Все пак ми се струва, че дадох 120лв и то не за някакъв бюджетен термостат.
- Nikolay P.
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 25.01.2014
- Пол: Мъж
Re: e46 330i нужда от съвети
donev_90 написа:dr.peshev написа:Термостат!
ами съвет относно марка, за момента ми предлагат "Gates TH32197G1" за 170лв и "Mahle ORIGINAL TM 13 97" за 100лв ??
Вземай Mahle-то!

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: e46 330i нужда от съвети
Вземи си оригинален...че догодина да не се сменя пак.
- donev_90
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 6.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330i
- Мечтае да кара: нещо с "///M" на багажника и около 320 магарета!
- Детайли за колата: Мноу Бърза ₪₹¤© с бели джанти О.о
Re: e46 330i нужда от съвети
Колеги дойде времето на колекторите, какво ви е мнението за тези ---> http://www.ege-speed.com/site/component ... baf703.jpg <----- 270лв., отворен съм и към други предложения
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани