Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
38 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина
Колко проблеми щеше да си спестиш, с едно оригинално лагерче или поне на доказана марка. 

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина
JTD написа:Така като гледам ако махнеш главината и оставиш само полуоската да мине през лагера, и я врътнеш, то самата полуоска пак ще бие. От където следва, че отклонението се получава само в лагера, спрямо оста на въртене на полуоската.
С всичко съм съгласен и аз също коментирах това със Стоян , че полуоската се върти не добре и се забелязва по маншона (той самия също го беше забелязал) ..... само едно от горния коментар , колега JTD , не можах баш да схвана как ще се интерпретира ?!
Ако махне главината , как да остави полуоската да мине през лагера , че и да го врътне ?!
Главината контактува с вътрешната черупка на лагера , а полуоската влиза в шлицата на главината , така се върти цялата тая система ... ако махне главината няма да има контакт м/у полуоската и лагера ! Какво и как имаш предвид да се врътне , ако може да обясниш колега ?
Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина
Малко неясно съм го казал, но идеята ми е да се направи една проста втулка с външен диаметър вътрешния диаметър на лагера и вътрешен диаметър външния диаметър на шийката на полуоската.
Да се направи от месинг или някакъв такъв мек материал, който да може да се набие лесно и в лагера и полуоската, и след това да се свали също толкова лесно, за да не нарани лагера и полуоската съответно.
Но аз лично направо бих взел един нов лагер. Освен ако нямаш познат стругар, който да ти направи въпросната втулка без пари за 2 минути.
Да се направи от месинг или някакъв такъв мек материал, който да може да се набие лесно и в лагера и полуоската, и след това да се свали също толкова лесно, за да не нарани лагера и полуоската съответно.
Но аз лично направо бих взел един нов лагер. Освен ако нямаш познат стругар, който да ти направи въпросната втулка без пари за 2 минути.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина
JTD написа:Малко неясно съм го казал, но идеята ми е да се направи една проста втулка с външен диаметър вътрешния диаметър на лагера и вътрешен диаметър външния диаметър на шийката на полуоската.
Да се направи от месинг или някакъв такъв мек материал, който да може да се набие лесно и в лагера и полуоската, и след това да се свали също толкова лесно, за да не нарани лагера и полуоската съответно.
От такава композиция не мисля , че има смисъл .... и ти го знаеш ... да не говориме , че ако контакта не е добър м/у въпросната (бронзова или месингова ) втулка ,полуоската и лагера , може да стане "интересно" при развъртането им едно в друго
Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина
Да де, ама по време на това развъртане няма никакво усилие освен да развърти само лагера.
Както и да е. Наистина лично за мен, както и съм го написал, аз не бих се занимавал да го правя това. Бих го направил ако имам някой под ръка да ми изработи въпросната втулка.
В случая бих отишъл да купя направо друг лагер, я ФАГ, я СНР и това е.
Но в крайна сметка колата е при колегата. Той има преки наблюдения над нещата. Защото аз поне виждам само едно клипче и разни обяснения. И за това просто си казвам мнението.
Както и да е. Наистина лично за мен, както и съм го написал, аз не бих се занимавал да го правя това. Бих го направил ако имам някой под ръка да ми изработи въпросната втулка.
В случая бих отишъл да купя направо друг лагер, я ФАГ, я СНР и това е.
Но в крайна сметка колата е при колегата. Той има преки наблюдения над нещата. Защото аз поне виждам само едно клипче и разни обяснения. И за това просто си казвам мнението.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина
@JTD, Предполагам идеята ти е, след като купя новия лагер да го направя това преди да набия главината в лагера, за може ако има биене лесно да сваля тестовата втулка, без да прецакам новия лагер? Има логика, но имам известни опасения за тоя експеримент, пък и нямам такъв човек под ръка. Шайбите, които ползвам ги правих при един мърляч, дето заслужава сега да се върна и да му струговам главата, ама това е друга тема.
Иначе нов лагер със сигурност ще си купя, то стария "нов" вече го разпарчетосах. И друга главина си купих, въпреки, че старата ми казаха, че е права, просто за всеки случай не ми се иска пак нея да набивам. Сега като ги монтирам тях, ако пак нещо бие, аз ще си разбия главата у стената.

Иначе нов лагер със сигурност ще си купя, то стария "нов" вече го разпарчетосах. И друга главина си купих, въпреки, че старата ми казаха, че е права, просто за всеки случай не ми се иска пак нея да набивам. Сега като ги монтирам тях, ако пак нещо бие, аз ще си разбия главата у стената.

- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина
С новия лагер и "новата" главина вече всичко е ОК.
Искам отново да изкажа благодарности към колегите, които ми помогнаха с опит и съвети и най-вече Методи - един от най-свестните хора в BMW форума! 


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
38 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани