Антифриз

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Антифриз

Мнение от © » 11 Ное 2011, 13:47

по принцип е вярно, че е водата охлажда по-добре от антифриза, единственият и проблем е, че замръзва
първият резултат от гугъл - написан е във форум, но за източник е посочен интернет, така че същият го давам и аз:

Антифриз (от гръцкото ???? — "против, срещу" и от английското freeze — "замръзвам") е течност, която не замръзва при ниски температури и се използва за охлаждане в двигатели с вътрешно горене. В качеството на антифриз се използва смес от етиленгликол, пропиленгликол, глицерин, алкохол и някои други съставки, примесени с вода. Целта на антифриза е да предотврати фаталното за двигателя замръзване на течността в охладителната система при ниски температури.

Вода
Коя течност охлажда най-добре ?
Противно на очакванията, водата е течността с най-добри охлаждащи свойства. До достигането на точката си на кипене, водата отнема топлината много по-добре от който и да било антифриз. В един идеален свят всички радиатори биха били пълни с чиста вода, и дискусията би спряла до тук.
За съжаление обаче именно в израза "до достигането на точката си на кипене" се крият детайлите които променят всичко. В момента в който водата кипне, нещата естествено тръгват на зле: при кипване водата губи контакт с повърхността която трябва да охлади. При липса на контакт - липсва и отвеждане на топлината. А в момента в който това отвеждане на топлината престане, главата прегрява, цилиндъра също. Получава се затворен кръг, чийто резултат е изкипяла вода и пълна липса на охлаждане. Следваща спирка - сервиза.

Мога ли да ползвам чешмяна вода ?
Чешмяната вода съдържа прекалено много минерали - калций, магнезий, понякога хлор и флуор, както и различни други елементи които с нагряването се отделят и наслагват по охладителната система с всяко запалване и влизане в температура на двигателя. Тези отлагвания в крайна сметка могат не само да запушат охладителните магистрали, но и с наслагването си по стените им създават изолационен слой, който пречи на топлообмена и на охлаждането на тези повърхности.

Гликол
Гликолът е една от основните съставки на антифриза. При смесване с вода не само смъква точката на замръзване далеч под 0°C, но и вдига точката на кипене над нормалните 100°C на чистата вода. Основните видове гликол употребявани при производството на антифриз са два - етиленгликол и пропиленгликол.

Етиленгликол
Етиленгликолът е по-ефикасен в охладителни течности от пропиленгликола. В смес с вода при съотношение 50/50, точката му на замръзване е почти -37°C, а точката му на кипене е 130°C (и в двата случая - при налягане една атмосфера). Проблемът с употребата на етиленгликол е че е силно токсичен и при поглъщане е смъртоносен. На вкус е сладък, което го прави особено опасен капан за малки деца. Изхвърлянето на антифриз или съхраняването му на места където може да бъде достигнат от деца е опасно - това е една от причините на мястото на етиленгликола често да се ползва пропиленгликол.

Пропиленгликол
Пропиленгликолът е алтернатива на етиленгликола при производството на антифризи. Ефикасноста му не е толкова висока - при налягане една атмисфера точката на замръзване на смес 50/50 с пропиленгликол с вода е -32°C, а точката на кипене е 125°C. Цената на етиленгликола като суровина е два пъти по-висока от тази на етиленгликола.

Смеси
Точката на кипене на чистият етиленгликол е 197°C. Защо е нужно тогава да се сипва смес 50/50 с вода, вместо чист етиленгликол ?
Причината е че етиленгликолът просто отвежда топлината далеч по-зле от водата.
По тази причина, всеки антифриз на гликолна основа е компромис - температурата му на замръзване е далеч по-ниска от тази на водата, температурата му на кипене е по-висока от тази на водата, но това далеч не означава че охлажда по-добре от водата - напротив. При това положение, антифриз с високо съдържание на гликол ще охлажда всъщност по-зле от колкото такъв с ниско съдържание на гликол. При двигатели с ниска работна температура, охлаждането с вода ще е по-ефикасно отколкото с антифриз.

Добавки
Освен гликоли, в състава на антифризите влизат различни видове добавки, всяка със специфична функция:
Инхибитори на корозия
Съприкосновението на повечето метали с вода е предпоставка за корозия. Дори при дестилирана или дейонизирана вода, постоянните цикли на загряване и охлаждане, заедно с движението на водата по охладителната магистрала, отмиват нечистотии от метала и ги размиват във водата. Ефектът е същият като каране с чешмяна вода - образуват се същите налепи по охладителната магистрала като при употребата на вода съдържаща минерали.
За да се предотврати корозията, в охладителните течности се слагат инхибитори на корозия - най-често нитрати и силикати при автомобилните антифризи. Именно изобилието на силикати при автомобилните антифризи е един от факторите който е потенциален проблем при употребата им в мотоциклетни двигатели. Силикатите са вредни за алуминиевите блокове и бързо зацапват водните помпи.

Мазане
Водата не блести с някакви особени мажещи свойства, и не спомага за мазането и запазване гъвкавостта на семерингите и на елементите по водната помпа. При изсъхване на семеринг на водната помпа уплътнението се нарушава, и е възможно протичане на охладителна течност в маслото. Антифризите съдържат разтворима във водата силиконова добавка, която им придава мажещи свойства без да отнема от охладителните им свойства.

Добавки против запенване
Поставянето на всяка течност в постоянно движение и завихряне е силна предпоставка за образуване на пяна. Пяната в охладителната течност има ефект на изолиращ слой между течността и повърхността от която трябва да се отведе топлината. Запазването на оптимален контакт между течността и нагорещената повърхност е изключително важно, и всякакво запенване на течността трябва да се предотврати.
За целта се добавят добавки на силиконова основа, които правят течността прекалено "хлъзгава" и не позволяват образуването на мехурчета въздух.

Сурфактанти (повърхностно активни вещества - ПАВ)
ПАВ намаляват повърхностното напрежение на охладителната течност и и позволяват този начин да "обгърне" по-плътно микро-грапавините по повърхността която трябва да охлади. Накратко - подобряват контакта между течността и повърхността за охлаждане. Колкото по-лесно течността обгръща метала който трябва да охлади, толкова по-дълбоко прониква в различните микро-грапавини и неравности и толкова по-ефикасно е отнемането на топлината.

Силикати
Силикатите са сред най-ефективните антикорозионни вещества които могат да се добавят в охладителна течност, и се употребяват щедро в автомобилните охладителни течности. В автомобилните охладителни системи детайлите рядко са толкова малки колкото в мотоциклетните системи, и силикатите не са особен проблем.
Всеки четвърти антифриз на пазара дава някакви отклонения от заложените стандарти. Това установи изследване на единствената на балканите лицензирана лаборатория за нефтопродукти към “Приста Ойл”.

8 НЕЩА, КОИТО ТРЯБВА ДА ЗНАЕТЕ

1. Смяна на антифриза
Срокът за смяна зависи от препоръката на производителя на охладителната система (респективно производителя на двигателя). Сигурен показател за изчерпването на антикорозионните добавки е смяната на цвета на антифриза. Това е сигнал за начало на корозия в охладителната система, налагаща смяната. За модерните двигатели се използват антифризи на основата на добавки на соли на органични киселини т.нар. LongLife антифризи. При тях се препоръчва смяна на 650 000 км пробег (или 8000 часа), когато се използва в камиони и автобуси; и на 250 000 км пробег (или 2000 часа) за леки автомобили.
Смяната на охлаждащата течност се препоръчва на всеки 5 години или след изминаването на гореспоменатия пробег (което от двете се случи първо).

2. Доливане на течност
Недопустимо е доливане само на антифризен концентрат. Неподходящото съотношение на вода и етилен гликол може да доведе до влошаване на топлоотвеждането и прегряване на системата. Ето защо количеството на етилен гликол и вода трябва да е добре балансирано. По-високото количество на антифризен концентрат понижава течливостта на охлаждащата течност и намалява нейната способност да отвежда топлина.
Високото количество вода не осигурява достатъчна защита на течността от замръзване, а ако процентът вода е над 70, тогава и защитата от корозия е недостатъчна. Когато съдържанието на вода е над допустимото, при ниски температури течността замръзва и може да доведе до спукване на радиатора и дори на блока на двигателя.
За нашия географски район е подходящо съотношение 1:1. При него се постига температура на начало на кристализация минус 37 градуса.

3. Цветове
Всички производители на автомобили имат изисквания към типа на охлаждащата течност. Това е свързано с металите, които те използват за конструкцията на двигателите и охлаждащата система, а това от своя страна е обвързано и с типа на добавките за антифриза. В много от тези спецификации се определя и цветът на охлаждащата течност. Така например VW регламентира в спецификациите G12 и G12 + цвета на антифриза, които са съответно червен и виолетов.
Почти всички големи фирми за антифризи, произвеждащи обикновени и LongLife антифризи, ги маркират с различни цветове - най-често син или зелен за обикновения и от оранжев до червен за LongLife.

4. Смесване на обикновен антифриз с LongLife антифриз
Не е желателно смесването на антифризи, съдържащи фосфати, нитрити и силикати (обикновени) с такива, произведени с органични инхибитори на корозия (LongLife). В краен случай това може да се направи, но трябва да се знае, че качествата и предимствата на LongLife антифриза се губят и на практика се обезсмисля неговото използване.

5. Може ли през лятото да се кара с вода, а само през зимата да се използва антифриз?
Недопустимо е използването само на вода, като охлаждаща течност, тъй като водата предизвиква силна корозия. Антифризът представлява добре балансирана смес от добавки, които осигуряват и защита от корозия на металните части на двигателя и охладителната система.
Освен това той е с по-висока температура на кипене в сравнение с водата. Това намалява загубите от изпарение и кавитациите по водната помпа, причинявани от мигновеното изпаряване. Не е за пренебрегване и по-доброто смазване на водната помпа, което осигурява антифризът. С две думи, трябва да се търси баланс между съотношението вода и антифриз. Балансът 1:1 гарантира максимална защита от корозия и прегряване целогодишно.

6. Има ли антифризи с концентрация минус 76 - 80 градуса?
Няма такива понятия за концентрация. Най-често използваните антифризи са на основа етилен гликол. Температурата на топене на чистия етилен гликол е минус 12,9 градуса. Само след смесване с вода неговите свойства се подобряват, т.е. температурата на начало на кристализация се понижава. Антифризният концентрат съдържа до 5 % вода.Температурата на начало на кристализация на такъв концентрат е около минус 72 градуса.

7. LongLife антифриз за стари автомобили?
Без проблем може да се използва, но е добре да се направи промивка на системата преди това.

8. Чешмяна или дестилирана за разреждане?
Има голямо значение каква вода ще използвате. Твърдата формира метални (калциеви, магнезиеви) соли, които се отлагат по стените на охладителната система под формата на котлен камък и влошават охлаждането. В модерните антифризи се добавят стабилизатори, които предотвратяват въздействието на твърдата вода, но е по-добре и се препоръчва дестилираната.

ИЛИ С НЯКОЛКО ДУМИ
Служи за:
1. Отвеждане на топлината от двигателя.
2. Антикорозионно действие.
3. Смазващо действие.
Трябва да има следните качества:
1.Да щади пластмасовите и гумени детайли
2.Да щади различните видаве метали
3. Да не замръзва /дори под точката на замръзването на която пише на етикета, той се сгъстява и става на желе, но не замръзва/
4. Да не кипи и да образува пяна и въздушни мехурчета. Това става лятото и при високи температури на ДВГ при всоки обороти. Т.е. има висока темп. на кипене - над 130 градуса.
5. Да има висок коефициент на топлоотдаване
6. Да е екологичен
7. Да е безопасен
Видове:
1.Спиртни
2.Солени
3. Етилгликолови/син/ - смяна на 2-3 год. Много вреден за хората и околната среда. Забранен в някои страни.
4. Гликолови /зелен/- смяна на 2-3 год.
5. Карбоксилатови /червени/ - смяна на 4-5 год
Има обачи фирми производителки, които имат собствена цветова скала. На опаковката задържително трябва да има обозначение на стандарта на който отговаря течността вътре.
Правила за смяна и избор на антифриза:
1.Сипва се само каталожно предписаният.
2. Долива се само антифриз със същия цвят.
3.Чете се инструкцията на опаковката. За съотношение - антифриз-вода!

Финално:
1. Икономията от некачествен антифриз рефлектира след време в/у много по-скъпи ремонти.
2.Лошият антифриз не предотвратява образуванета на накипи /отлагания по стените/ с което увеличава температурното натоварване на мотора, разхода на гориво се увеличава до 10%.
3. В някои случаи от промяната на цвета и състава му, може да се съди за състоянието на мотора.
4. Задължителна смяна според предписнията.

Бърза и проста проверка за менте!
1. Слагате чаша с течността която сте купили в камерата на хладилника. Ако е менте, ще стане на бучка лед. Ако е добър, ще стане на желе, без да увеличава обема си.

И в заключение - съвет от мен!!
Избягвайте да ползвате добавките за почистване на системата, защото при по-агресивен препарат и по-стар автомобил, ще си създадете големи проблеми - ще започе да тече от всички уплътнения като лейка!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Антифриз

Мнение от slitter » 11 Ное 2011, 18:29

unikalen88 написа:аз пък невярвам ,защото познавам хора коио карат само с концентрат и в това число и аз и няма никакви проблеми,още повече на концентрата дават -60,следователно е направен че издаржа на тази температура,има места кадето се достига тази температука, и хората кво да правят да го разреждат на -40 и да се пукат блоковете ли,невярвам от това да е надувала.още повече че единия автомобил е мерцедес и се обслужва в мерцедес и е минато с него над 1 000 000 километра само с концентрат и маисторите от мерцедес само концентрат наливат.


Aма ти наистина си уникален! :) Не искам да влизам в спорове в никакъв случай, но пък за сметка на това имам няколко въпроса:
1. В кой край на България температурите достигат -60 градуса??? По-горе написах"... за БГ условията -40...". Повечето нормални хора, читави марки и най-вече техническа литература препоръчват това. Ако живееш на северния полюс може би, евентуално, от време на време би се наложило да се слага антифриз до -60, ама там по National Georgaphic съм гледал, че не карат много-много БМВта, а предимно моторни шейни! А и температурите, ако действително достигаха до такива нива, аз също щях да карам с антифриз до -60 примерно и нямаше да се притеснявам, щото времето нямаше да позволи да се качи температурния режим на двигателя. Ама говорим за нормален климат все пак! http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0% ... 0%B8%D1%8F В топлото антрифриз дори и на -60 е проблем!!! Все пак и през лятото караме с антифриз!
2. Убеден съм, че в оторизирания сервиз на Мерцедес не наливат само концентрат, а евентуално наливат готов за употреба разреден антифриз за -35.. -40 и си в голяма грешка. Та в тоя ред на мисли искам да те питам ако не е тайна в "Балкан Стар" ли го правят това нещо, за да ги попитам като ходя следващия път, че карам там по принцип един ML служебен за поддръжка??? Също така ми е интересно що за Мергел ще да е това над 1 млн. км.??? Какъв е и коя година е? Последният неразпаднал се такъв съм виждал една 123ка от '82 година на един приятел, а подобен не мисля, че би било рентабилно да се поддържа в "Балкан Стар", но все пак допускам, че има хора всякакви, които държат на "качеството на официалния дилър", нарочно го пиша в кави.
3. Чел ли си какво пише на бутилките на антифриза??? Концентрат по принцип повечето производители и техните марки продават с температура до -75 или до -80. На -60 освен течност за чистачки, която я водят концентрат, аз антифриз не съм виждал, но допускам, че може и да има! Реално -60 не е концентрат, а в него има почече вода - приблизително 25%, което се доближава до нормата (минимум 30% вода).

Не на последно място искам да ти кажа, че въобще не ти се бъркам и не искам да ти давам наклон на оная работа какво да правиш със собствения си автомобил, твой си е, ако искаш си налей концентрат до -150 градуса, но недей да заблуждаваш хората, които посещават форума и четат, за да добият опит. Съвременните коли са малко по-различни от стар Мергел, особено бензините, които са по принцип със завишен температурен режим и от глупост да се повишава още температурата така, че да имат после хората проблеми. Едно е да работи колата на 80-90 градуса, друго е да работи на 105 и да се покачи до над 110. Тук има и пластмасови части, които стареят и се пукат. Недей така - заблуждаваш по тоя начин!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Антифриз

Мнение от taba4ko » 11 Ное 2011, 20:24

колегата слитер е прав и за двете неща.
1. с това което казва за антифриза и снеговите охладителни качества, към което искам да добавя, че аз съм написал в моя пост необходимостта от поне 30% дестилирана вода към разтвора.
2. прав е и за това, че всеки сам си решава. аз и това съм го споменал.........

искам да попитам друго нещо. има ли начин да се разбере дали антифриза е чист или е разтвор? изключвам температурата на замръзване като отговор на въпроса ми.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: Антифриз

Мнение от unikalen88 » 12 Ное 2011, 7:32

колега автомобила е камион актрос и е много над 1 000 000,така че аз нечета само по интернет а гледам в деиствителност,а пак и моята кола как 4 години не загря като е само с концентрат.и никои не говори че в бг има температури -40 -60,света не се върти около бг има и други държави
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Антифриз

Мнение от slitter » 12 Ное 2011, 9:56

unikalen88 написа:колега автомобила е камион актрос и е много над 1 000 000,така че аз нечета само по интернет а гледам в деиствителност,а пак и моята кола как 4 години не загря като е само с концентрат.и никои не говори че в бг има температури -40 -60,света не се върти около бг има и други държави


Нема значение камион, кола... кажи в кои части на Света температурата достига до -60!? Едно е -40, друго е -60!!! Почваш са сваляш градусите надолу :D . И пак казвам -60 не е концентрат, а концентрат с около 25% вода! Концентрат в общия смисъл на думата значи -80 или -75. Така го дават производителите. Освен в северните части на Канада и Аляска, аз за друго място не се сещам с такива температури! Освен полюсите де... Но в Канада аз и с моя антифриз 1:1 мога да карам и пак няма да замръзне, щото ми е на -40 направен. После кажи какъв ти е точно мотора, казах, че едно е да караш кола, работеща на 80-90 градуса, друго е кола, работеща на 105. Твоята, ако е дизел - отваря на 87 градуса... всъщност без знаечение е каква е точно колата твоята! Сега зимата ок, но лятото с разтвор на -60 няма да работи в нормален температурен режим при 40 градусови жеги и ще ти държи най-вероятно над 101 градуса (пускането на перката), независимо, че стрелката ти ще е в средата. Пусни си скритото меню следваюия юли. Тя стрелката седи в средта до 115 градуса, ма това не значи, че си в норма. И не казвам, че четеш само в интернет, в нормален сайт никой няма да напише "карай само с концентрат"!

Въобще не мога да разбера защо спориме, аз спирам до тук! :bchug: Важното е, че изложих фактите, сега всеки има възможност да прецени като чете и да вземе своето решение. Ти твоята кола, както казах, я карай както пожелаеш! Твоя си работа! Не ти се бъркам.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Антифриз

Мнение от © » 12 Ное 2011, 13:51

slitter написа:.. аз спирам до тук! ....

и аз щях да ви предложа същото, защото позициите и на двамата са ясни вече

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: Антифриз

Мнение от unikalen88 » 12 Ное 2011, 22:14

аз няма какво повече да кажа :mhihi: :clap:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Антифриз

Мнение от taba4ko » 13 Ное 2011, 12:29

Щом се разбрахте ще помислите ли и за отговор на въпроса ми?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Антифриз

Мнение от slitter » 13 Ное 2011, 12:38

Какво точно имаш предвид под "чист или разтвор", не мога да те разбера!? В смисъл питаш дали е чист, демек чист концентрат или разтвор, демек примесен с вода... правилно ли те разбирам или имаш нещо друго предвид!? Ако е това - става чисто и просто с уред за замерване - ако покаже под 75 градуса, значи в него има определено количество вода, което може да си го изчислиш в процентно съотношение колко е горе-долу, ако покаже стойности близки до -75..-80, значи си с чист антифриз!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Антифриз

Мнение от taba4ko » 13 Ное 2011, 12:45

правилно си ме разбрал, става въпрос дали е премесен с вода. и ако аз правилно съм те разбрал, то само по температурата на замръзване се познава дали е разтвор или не. и ако е така както казваш, то от магазина ако се купи "концентрат" на -60, пак е разтвор и може да се кара така? друг начин има ли освен този?
Изображение

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Антифриз

Мнение от © » 13 Ное 2011, 13:12

изглежда няма
освен някакъв химически анализ :mhihi:
то и концентрата пак ще е някакви смеси и задължително ще има вода

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Антифриз

Мнение от slitter » 13 Ное 2011, 13:26

Горе долу е така наистина, само че аз наистина не съм мяркал концентрат на -60! Както многократно казах по-горе - все са или на -75, или на -80. То и в -80 предполагам има определено количество вода най-вероятно, но не това е важносто, важното е да определим базова стойност! И ако базовата стойност е -80, то разтвор на -60 може да приемем, че е със съдържание около 25% вода! Това е близо до нормата от 30%, но все пак е под нея. Ако някой иска да прави силен разтвор, нищо не му пречи да го прави 2:1, което реално е 33% съдържание на вода и е съвсем приемливо, но все пак характерно за по-студени райони от нашия! Нали ви казвам, нас ни ебава жегата, щото имаме 4 сезона, просто в жегата високата концентрация не е препоръчителна, ама хич!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 18.07.2011
Местоположение: Плевен , Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E60 530XI
Мечтае да кара: M5 f10

Re: Антифриз

Мнение от Achkata_ci » 16 Ное 2011, 21:50

епа аз карам 323 ЦИ и сам сигурен, че блокът е алуминиев .. казаха ми да си сложа червеният антифриз (от БМВ СЕРВИЗ)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Антифриз

Мнение от Gqbriel » 16 Ное 2011, 22:31

Achkata_ci написа:епа аз карам 323 ЦИ и сам сигурен, че блокът е алуминиев .. казаха ми да си сложа червеният антифриз (от БМВ СЕРВИЗ)


Сигурен ли си ,че е червен? :dunno:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Антифриз

Мнение от taba4ko » 16 Ное 2011, 22:46

има концентрат на -60 и е доста разпространен даже.

Achkata_ci написа:епа аз карам 323 ЦИ и сам сигурен, че блокът е алуминиев .. казаха ми да си сложа червеният антифриз (от БМВ СЕРВИЗ)


естествено че е алуминиев блока, все пак е М52, но това не е критерий за избор на антифриз. аз вчера си купих антифриз и си взех обикновен, но доста се чудих дали да не си взема червен. после прецених, че едва ли ще успея да източа стария напълно и не съм сигурен колко ще остане в блока на двигателя както и дали ще се "пресече" като се смеси със синия. това е и причината да не си го купя. това го споменавам защото на червения антифриз пишеше "лонг лайф - 5 години или 250000 километра".
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook