Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- ceco_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 15.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: `99 318i E36 Touring
- Мечтае да кара: M5 Touring
Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал
ясен николов написа:това да не е москвич бре ,стяга се веднъж и краипоне аз така правя и за сега да чукна проблеми няма

- divvakka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 182
- Регистриран на: 17.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
- Мечтае да кара: Е60
Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал
Благодаря колеги, ще си карам така тогава, а някакви признаци за нужда от притягане евентуално?
- ясен николов
- ентусиаст
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: само бмв та
- Детайли за колата: много бърза
- nasko_hd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 26.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е46
- Детайли за колата: E46 318i 1999г
Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал
Тъй като има отворена тема мисля , че няма нужда да отварям нова за съответния проблем.
Искам да попитам задължително ли трябва да се свали двигателя за да се изпълни процедурата, и ако се сменят и основни лагери коляновия вал сваля ли се?
Имам приятел който има сервиз,но за всеки случаи искам да се запозная с процедурата по подробно за да съм спокоен когато правим ремонта.
Искам да попитам задължително ли трябва да се свали двигателя за да се изпълни процедурата, и ако се сменят и основни лагери коляновия вал сваля ли се?
Имам приятел който има сервиз,но за всеки случаи искам да се запозная с процедурата по подробно за да съм спокоен когато правим ремонта.
- uricatoli
- Зайо-Байо
-
- Мнения: 3048
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: Руси
- Пол: Мъж
- Кара: Пръскан кенеф
- Мечтае да кара: Мка комби
- Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..
Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал
nasko_hd написа:Тъй като има отворена тема мисля , че няма нужда да отварям нова за съответния проблем.
Искам да попитам задължително ли трябва да се свали двигателя за да се изпълни процедурата, и ако се сменят и основни лагери коляновия вал сваля ли се?
Имам приятел който има сервиз,но за всеки случаи искам да се запозная с процедурата по подробно за да съм спокоен когато правим ремонта.
Преди 2 дена го правих същото.. смъква се абсолютно всичко.. целия мотор.. подсигури си гарнитурите за отпред, на капаците, биелни, основни лагери и едни малки дето са на успокоителя долу.. Гарнитура на картера и семерини.. Почисти и всички маслени пътища.. особенно смъкни на филтъра основата.. И после промивно масло задължително!
П.С. Ако някой е закъсал за Вал за М43б19 имам един дето взех за резервен.. 30лв в перфектно състояние..
- nasko_hd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 26.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е46
- Детайли за колата: E46 318i 1999г
Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал
uricatoli написа:nasko_hd написа:Тъй като има отворена тема мисля , че няма нужда да отварям нова за съответния проблем.
Искам да попитам задължително ли трябва да се свали двигателя за да се изпълни процедурата, и ако се сменят и основни лагери коляновия вал сваля ли се?
Имам приятел който има сервиз,но за всеки случаи искам да се запозная с процедурата по подробно за да съм спокоен когато правим ремонта.
Преди 2 дена го правих същото.. смъква се абсолютно всичко.. целия мотор.. подсигури си гарнитурите за отпред, на капаците, биелни, основни лагери и едни малки дето са на успокоителя долу.. Гарнитура на картера и семерини.. Почисти и всички маслени пътища.. особенно смъкни на филтъра основата.. И после промивно масло задължително!
П.С. Ако някой е закъсал за Вал за М43б19 имам един дето взех за резервен.. 30лв в перфектно състояние..
Няма ли някакъв вариант само предния мост да сваля за да ми е по лесно за картера или задължително трябва да се сваля мотора?
С какъв препарат да почистя маслените пътища и аз имам ли балансиращ вал (много се извинявам че не съм казал за какъв мотор става дума М43 Б19 118к.с.)?Колко ти струваше ремонта колега?
Благодаря ти за инфото
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал
nasko_hd написа:
Няма ли някакъв вариант само предния мост да сваля за да ми е по лесно за картера или задължително трябва да се сваля мотора?
С какъв препарат да почистя маслените пътища и аз имам ли балансиращ вал (много се извинявам че не съм казал за какъв мотор става дума М43 Б19 118к.с.)?Колко ти струваше ремонта колега?
Благодаря ти за инфото
Мотора може да не се изкарва от коша , ако това ти е въпроса , въпреки , че реално за да се направи този ремонт , трябва да се махне моста (тоест мотора да се освободи от тампоните). Съвсем скоро ремонтирах такъв мотор (преди около 2 седмици). Мотора трябва да се подсигури (било на лебедка , било с мост м/у двата калника ). От моя опит , проблемите са предимно в биелните лагери , по рядко в основните и във вала .... За прочистването на мотора е достатъчно след ремонта да се ползва промивно масло (има ги по около 30 лв туба 5л на Приста Оил ). Цената на ремонта е относителна , зависи какво ще ти подменят. Както и колегата по -горе каза , задължително смени гарнитурите на ангренажната система - една гумена и две метални и гарнитурата на картера , за другите неща според преценка на майстора и финансите ....
- uricatoli
- Зайо-Байо
-
- Мнения: 3048
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: Руси
- Пол: Мъж
- Кара: Пръскан кенеф
- Мечтае да кара: Мка комби
- Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..
Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал
Имаш балансиращи валове.. най-отдолу са.. Частите за ремонта ми излязоха 350лв при условие, че ползвах само качествени материали.. Принципно може и да се направи ремонта и отдолу но според мен е безсмислено, защото за да излезе вала трябва да се събори цялата предна част на мотора.. където има една гарнитура, дето задължително трябва да я смениш, отделно може и да прегледаш всички водни пътища.. Къде къде е по-удобно за работа.. Също така и ще прегледаш тъкмо съединителя

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- nasko_hd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 26.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е46
- Детайли за колата: E46 318i 1999г
Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал
uricatoli написа:Имаш балансиращи валове.. най-отдолу са.. Частите за ремонта ми излязоха 350лв при условие, че ползвах само качествени материали.. Принципно може и да се направи ремонта и отдолу но според мен е безсмислено, защото за да излезе вала трябва да се събори цялата предна част на мотора.. където има една гарнитура, дето задължително трябва да я смениш, отделно може и да прегледаш всички водни пътища.. Къде къде е по-удобно за работа.. Също така и ще прегледаш тъкмо съединителя![]()
А само биелните лагери могат ли да се сменят през картера без да пада мотора и да се освобождава предна част?90% съм сигурен че е от биелните лагери и затова сега искам само тях да сменя и гарнитурата на картера,а август месец мисля да го свалям и отремонтирам както си му е реда защото гледам че и маслото започва да намалява,повдигачите почукват......и т.н.Просто искам сега за един ден с един приятел които има подемник да свалим картера и да сменим биелните лагери.

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал
Можеш, но е, като да пиеш сок със сламка на челна стойка
Ако вала ти не е добре, което след споменатите други проблеми, най-вероятно е факт, тези лагери, които слагаш сега, ги хвърляш.
Принципно и клапаните можеш да смениш през картера

Ако вала ти не е добре, което след споменатите други проблеми, най-вероятно е факт, тези лагери, които слагаш сега, ги хвърляш.
Принципно и клапаните можеш да смениш през картера

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал
nasko_hd написа:А само биелните лагери могат ли да се сменят през картера без да пада мотора и да се освобождава предна част?
Може .... , отвори картера , разглби една биела и виж състоянието на вала като свалиш биелните лагери , ако вала е добре , смени си биелните лагерите и си свиркай ..... (ако не е , вече ти си преценяваш )
На всяка биела има много малък аксиален луфт , той е нормален , не трябва да имаш радиален луфт , за него следи ..... усеща се на ръка ...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал
Бих постъпил точно по начина както го описва колегата над мен.Основни лагери се скапват значително по-рядко и трудно.Все пак остава уговорката, че ще решаваме кое как, след като свалим петите на биелите и най-вече на пострадалата.Голяма глупост пък според мен е "профилактичната" смяна на сегменти например.Що да не си изхвърлим хубавите сегменти и да си сложим телени такива и да се абонираме за сервиза и магазина, който ни ги е продал?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал
ivoaudi написа:Що да не си изхвърлим хубавите сегменти и да си сложим телени такива и да се абонираме за сервиза и магазина, който ни ги е продал?
Много вярно ...... същото се отнася м/у другото и за биелните лагери ......
Който е свалял оригинални лагери знае за какво говоря , а за който не е ще обясня ...... взимате магнит или отверка с намагнитен връх , приближавате я до афтър-маркет биелен лагер и ще видите , че се лепи за него (тоест си е желязо) , докато оригиналните лагери са направени от различна сплав и не се лепят за магнит. Идеята е да са направени от такъв материял е да се износи лагера , а не вала !
Сещайте се какво става с вала като монтирате "новите" афтър-маркет лагери ...... ама то нормално , като цената на целия комплект афтър-маркет лагери (без значение Кобелшмит , Глико и т.н.) е колкото цената на две черупки оригинални лагери .....
- nasko_hd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 26.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е46
- Детайли за колата: E46 318i 1999г
Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал
metodi80 написа:ivoaudi написа:Що да не си изхвърлим хубавите сегменти и да си сложим телени такива и да се абонираме за сервиза и магазина, който ни ги е продал?
Много вярно ...... същото се отнася м/у другото и за биелните лагери ......
Който е свалял оригинални лагери знае за какво говоря , а за който не е ще обясня ...... взимате магнит или отверка с намагнитен връх , приближавате я до афтър-маркет биелен лагер и ще видите , че се лепи за него (тоест си е желязо) , докато оригиналните лагери са направени от различна сплав и не се лепят за магнит. Идеята е да са направени от такъв материял е да се износи лагера , а не вала !
Сещайте се какво става с вала като монтирате "новите" афтър-маркет лагери ...... ама то нормално , като цената на целия комплект афтър-маркет лагери (без значение Кобелшмит , Глико и т.н.) е колкото цената на две черупки оригинални лагери .....
Благодаря Ви много колеги за напътствията.Лагерите който съм взел са Глико мааа колко са глико не се знае.Работя в магазин за авточасти и ползвам отстъпка, и въпреки всичко не бих си сменил каквото и да е работещо по колата.Майсторите постоянно се оплакват от некачествена и скъпа стока.
България си остава утаиката на всички държави занимаващисе с каквото и да е.


Една маика имала 3-ма сина,единия е бил много умен а друите си останали в България.
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал
Като си отварях мотора смених и лагери и сегменти, всичко, което монтирах беше на Мале, което бе мой личен избор. Гарнитури само оригинални и на Рейнц, по-голямата част от нещата поръчвах от Германия, като специално лагерите и сегментите оттам ми дойдоха по-евтино отколкото у нас. Ремонта правих 2010, 48 000 км оттогава не съм имал никакви проблеми.
only rear wheel drive
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани