Проверка на масло - дискусия....
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
57 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Страхотна тема се заформи колеги, само така
в общи линии това което аз разбрах е, че при:
1. Студен Двигател:
- маслото се е стекло в картера (щеката показва по-голямо количество).
- маслото се е свило (по ниска температура = по малък обем).
2. Топъл Двигател:
- маслото е по двигателя (щеката показва по-малко количество).
- маслото се е раширило (по-висока температура = по-голям обем).
Моята лична практика показва, че промяната на обема на маслото играе доста по-малка
роля от колкото дали маслото е в картера или "нагоре" по двигателя, защото при студен
двигател маслото ми е точно на максимума, а след проверка по книжка (топъл двигател +
5 мин. загасен за да се стече) е посредата между минимума и максимума.
По темата кое достига работна температура по-бързо, маслото или охладителната течност
все още не съм достатъчно компетентен да изкажа каквото и да е мнение, но след
прочетеното мисля, че и двамата колеги имат право, просто работните температури на
двата флуида са различни и затова се получава разликата във времето на достигане на
температурата, както каза един от колегите ако работната температура на охладителната
течност е 90 градуса, а на маслото 120 примерно, и охладителната течност след 7-8 минути
е на 90 градуса, то маслото е на 90-100, но не е на 120, което е неговата работна температура.
Не твърдя, че съм прав просто така си обяснявам всичко написано ...
Поздрави...

в общи линии това което аз разбрах е, че при:
1. Студен Двигател:
- маслото се е стекло в картера (щеката показва по-голямо количество).
- маслото се е свило (по ниска температура = по малък обем).
2. Топъл Двигател:
- маслото е по двигателя (щеката показва по-малко количество).
- маслото се е раширило (по-висока температура = по-голям обем).
Моята лична практика показва, че промяната на обема на маслото играе доста по-малка
роля от колкото дали маслото е в картера или "нагоре" по двигателя, защото при студен
двигател маслото ми е точно на максимума, а след проверка по книжка (топъл двигател +
5 мин. загасен за да се стече) е посредата между минимума и максимума.
По темата кое достига работна температура по-бързо, маслото или охладителната течност
все още не съм достатъчно компетентен да изкажа каквото и да е мнение, но след
прочетеното мисля, че и двамата колеги имат право, просто работните температури на
двата флуида са различни и затова се получава разликата във времето на достигане на
температурата, както каза един от колегите ако работната температура на охладителната
течност е 90 градуса, а на маслото 120 примерно, и охладителната течност след 7-8 минути
е на 90 градуса, то маслото е на 90-100, но не е на 120, което е неговата работна температура.
Не твърдя, че съм прав просто така си обяснявам всичко написано ...
Поздрави...


- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
По темата кое достига работна температура по-бързо, маслото или охладителната течност.....,
нека колегите с М-ки да се изкажат, те имат уреди на таблото и за двете температури.
ПС. Моето лично убеждение, е че маслото загрява по-бавно.
нека колегите с М-ки да се изкажат, те имат уреди на таблото и за двете температури.
ПС. Моето лично убеждение, е че маслото загрява по-бавно.
- IvaN66
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 2.0d 99'
И изстива по-бавно
.Има водни и маслени радиатори за битови нужди,та маслените загряват по-бавно,но и задържат за по-дълго време приетата топлинна енергия.

- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
kriso85 написа:unikalen88 написа:луд и тем подобни,ако ми каже с 200 грама повече кво ще стане на колата ще го почерпа
Ти наистина ли мислиш, че 200 гр. масло НАД МАКСИМУМА е полезно за колатаи няма проблем
![]()
Когато маслото е повече от необходимото , то започва да си търси път да избие от някъде - и резултата е избиване на някоя малка гарнитурка, уплънение или нещо от сорта. Още повече , когато маслото е в повече започва да го гори и т.н. абе доста неща можеш да скапеш от масло
над максимума
А относно бързото смазване на мотора, когато маслото е повече![]()
![]()
![]()
![]()
Освен ако не пълниш двигателя до капачката с малсо (
) не виждам друга идея . Когато колата е спряла маслото си е в картера цялото и при старт се подкачва от маслената помпа. Ако ДВГ ти е наред (маслените пътища са добре), маслото е подходящо за колата,климата и е качествено (не му е минал срока на годност, не са пресрочни километрите за смяна и т.н.) то си смазва относително бързо триещите се повърхности.
Още повече маслото си има МИН и МАХ на щеката за проверка. Дръжте го някъде по-средата за да ви е мирна главата![]()
ПП: и за да ти отговоря колега @уникален - по-добре 200 гр. под МАКСа , от колкото 200 гр. НАД МАКСИМУМА , при количеството масло в ДВГ принципа на Мечо Пух ("колкото повече, толкова повече") е неприложим
колега ти сигорен ли си че 200 грама ако е повече ще стане над-максимума.с една дум аако си на средата и долееш 200 грама ще стане над максимума така е по тжвоите думи,а колегата каза че има 1 митър между минимум и максимум.няма да споря повече но 1.5 година карам и все така го проверявам ,и нито капка е изгорила нито лампи за доливане нито нищо и все така ще го гледам,а вие си пишете теми-помощ лампата свети 10 секунди след палене или жълтата лампа не гасне или,надува през щеката или капачката

- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Колеги, вчера смених маслото, сипах 6.5л. и останах много учуден от факта, че на щеката нивото показваше над максимума и то след като запалих, изчаках 15-20 мин.и го проверих!???Нали уж и по книжка си го дават 6.5л.за М52B20, сега май ще трябва да източа малко, а!???
Що не си гледах нивото по щеката, ами сиипвам ли сипвам.....!?
В момента ми е на червената чертичка(снимката), а трябва да е на зелената, нали така!?


Що не си гледах нивото по щеката, ами сиипвам ли сипвам.....!?

В момента ми е на червената чертичка(снимката), а трябва да е на зелената, нали така!?


--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
titto написа:Колеги, вчера смених маслото, сипах 6.5л. и останах много учуден от факта, че на щеката нивото показваше над максимума и то след като запалих, изчаках 15-20 мин.и го проверих!???Нали уж и по книжка си го дават 6.5л.за М52B20, сега май ще трябва да източа малко, а!???![]()
Що не си гледах нивото по щеката, ами сиипвам ли сипвам.....!?![]()
В момента ми е на червената чертичка(снимката), а трябва да е на зелената, нали така!?
Това май показва, че маслото ти е на средата... Това на студен мотор ли е?
Si non confectus, non reficiat.
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
На топъл, след като изчаках 15-20 мин да се стече.Нали средата между мин.и макс. е зелената черта!?Zagy написа:titto написа:Колеги, вчера смених маслото, сипах 6.5л. и останах много учуден от факта, че на щеката нивото показваше над максимума и то след като запалих, изчаках 15-20 мин.и го проверих!???Нали уж и по книжка си го дават 6.5л.за М52B20, сега май ще трябва да източа малко, а!???![]()
Що не си гледах нивото по щеката, ами сиипвам ли сипвам.....!?![]()
В момента ми е на червената чертичка(снимката), а трябва да е на зелената, нали така!?
Това май показва, че маслото ти е на средата... Това на студен мотор ли е?

Edit: Мдаа, ще трябва да източа малко


Последна промяна titto на 06 Сеп 2009, 11:41, променена общо 1 път

--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
titto написа:Колеги, вчера смених маслото, сипах 6.5л. и останах много учуден от факта, че на щеката нивото показваше над максимума
Ако не бъркам ти си с 2.0 мотор ...дизел...4 цилиндъра.
Не знам къде си видял да пише 6.5 литра...
А не съм чул никъде такова нещо - мотора хваща 5.5 литра, не 6.5 литра...
Всъщност може и 7 да хване...въпроса е, че по каталожни данни го дават 5.5 литра.
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Бензин-M52B20TUDimitroff написа:titto написа:Колеги, вчера смених маслото, сипах 6.5л. и останах много учуден от факта, че на щеката нивото показваше над максимума
Ако не бъркам ти си с 2.0 мотор ...дизел...4 цилиндъра.
Не знам къде си видял да пише 6.5 литра...
А не съм чул никъде такова нещо - мотора хваща 5.5 литра, не 6.5 литра...
Всъщност може и 7 да хване...въпроса е, че по каталожни данни го дават 5.5 литра.

--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Да, средата е между мин и макс, и маслото трябва да ти е максимум на макс...логично
Разликата между мин и макс на щеката е точно 1л., така че май си попрепълнил с масло.
И как 6,5л. Откъде тая голяма разлика с по-малките двигатели?
На моята е 5л маслото точно, даже по-малко, а е 1995 куб. см.

Разликата между мин и макс на щеката е точно 1л., така че май си попрепълнил с масло.
И как 6,5л. Откъде тая голяма разлика с по-малките двигатели?
На моята е 5л маслото точно, даже по-малко, а е 1995 куб. см.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната

--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- ангелски
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Здравейте колеги, по спора кое се загрява по бързо маслото или антифриза, ще Ви кажа какво направих.
Колата беше оставена цяла нощ и на сутринта я запалих изчаках да достигне до работната си температура 12 чеса / без да се форсира на празен ход/ изгасих я и източих маслото.
Резолтата: Маслото беще по студено на допир. С едната ръка пипах маркучите с другата изтичащото масло, естествено бях с ръкавици.
Успех на всички.
Колата беше оставена цяла нощ и на сутринта я запалих изчаках да достигне до работната си температура 12 чеса / без да се форсира на празен ход/ изгасих я и източих маслото.
Резолтата: Маслото беще по студено на допир. С едната ръка пипах маркучите с другата изтичащото масло, естествено бях с ръкавици.
Успех на всички.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Това нали не го направи само заради темата!?ангелски написа:Здравейте колеги, по спора кое се загрява по бързо маслото или антифриза, ще Ви кажа какво направих.
Колата беше оставена цяла нощ и на сутринта я запалих изчаках да достигне до работната си температура 12 чеса / без да се форсира на празен ход/ изгасих я и източих маслото.
Резолтата: Маслото беще по студено на допир. С едната ръка пипах маркучите с другата изтичащото масло, естествено бях с ръкавици.
Успех на всички.


--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
titto написа:http://www.dtbmw.com/tips/Engine_Oil_Chart2.pdf
Струва ми се, че тук всичко е завишено. 6.5л е много за М52.
Si non confectus, non reficiat.
57 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани