Махане на катализатори
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- bmw_320d_150
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 292
- Регистриран на: 12.06.2013
- Местоположение: София
- Кара: E46 320CD
- Мечтае да кара: Някакво много дърто бмв
- Детайли за колата: Много бърза, ама не чак толкова.
Re: Махане на катализатори
На дизелите са много по скъпи 200 - 300 лв дават за брой.
- dxd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 3.01.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: както я може.
- Мечтае да кара: На пържоли и пържени картофки нон-стоп.
Re: Махане на катализатори
bmw_320d_150 написа:На дизелите са много по скъпи 200 - 300 лв дават за брой.
200-300 малко трудно за брой,ама да не съм пас и аз да кажа,320д 2003г,свалени преди 2 месеца,180лв ми дадоха и работата от тях,цените са надолу заради по-ниската цена на цветните метали.Същите катализатори лятото на 2013 струваха 250-260лв с безплатна работа.Цените с труд са едни от най-добрите за Пловдив.
- bmw_320d_150
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 292
- Регистриран на: 12.06.2013
- Местоположение: София
- Кара: E46 320CD
- Мечтае да кара: Някакво много дърто бмв
- Детайли за колата: Много бърза, ама не чак толкова.
Re: Махане на катализатори
Да,аз за това казвам 200 - 300.преди около 3 години мой приятел даде катализатор от 2003 година кола и му платиха точно 300 лв.Сега може да са на долу защото изкупните цени на металите паднаха.
Re: Махане на катализатори
Колеги,
някой знае ли как и до колко е възможно напластяванията по катализатора да се прочистят? Имам предвид следното. Дали нафта, дали бензин изгорелите газове представляват въглеводороди, на които са отнети молекули и са се трансформирали в нагар, пепел, мазнина и ароматни въглеводороди от неизгоряло гориво + вода. Съчетанието между мазнина, нагар и висока температура води до отлагвания по стената на метала, около който преминават изгорелите газове. Дали не е възможно да опитаме да прочистим катализатор, чрез демонтирането му от системата и да интервенираме с химикали в някаква последователност от рода на Мегльо с спрей за прочистване на карбуратори и по този начин да потърсим начин за нов или поне удължаване на живота на катализаторите? До момента всички знаем да сменяме катализатор с резонаторно гърне, защото не знаем как да въздействаме върху катализатор. Знаем, че през системата на двигателя няма как да се вдъхне живот чрез премахване на наслояванията, но при демонтаж и известна обработка на самия катализатор дали не може да излезе нещо? Знаем също, че катализаторът ни се изкупува, защото златото или платината са там.Това, обаче означава,че някой сваля нагара ,сваля и ценния метал и изхвърля катализатора. Ако има само нагар и металът си е на мястото, то ние само бихме прочистили нагара и системата ще работи още няколко години. Верно е, който го направи ще заслужава пари за труда си, но защо не създадем възможност хора да работят върху това и да печелят честно пари?
Уточнявам, че знам подробно мненията защо не може- искам да науча как и защо би могло да може?
Има едно мнение на Заги, който описва как изглежда разглобеният катализатор и мисля, че може още да се помисли как да се свали с малко химия събрания нагар, като определено мисля за задължителен демонтаж и обработка на катализатора в този процес.Ако се обясни точно наслояването на частици и съдържанието им , може да се намери начин за решение. Все пак като част от проблема е падането на благороден метал от стената на катализатора, което с времето прекратява възможността да пречиства. Тогава след прочистване може да се намери също някакво решение- златар да каже как? За мен е важно да се докаже дали може да се прочисти катализатор вместо да се изхвърля и заменя с нов или резонаторно гърне.
някой знае ли как и до колко е възможно напластяванията по катализатора да се прочистят? Имам предвид следното. Дали нафта, дали бензин изгорелите газове представляват въглеводороди, на които са отнети молекули и са се трансформирали в нагар, пепел, мазнина и ароматни въглеводороди от неизгоряло гориво + вода. Съчетанието между мазнина, нагар и висока температура води до отлагвания по стената на метала, около който преминават изгорелите газове. Дали не е възможно да опитаме да прочистим катализатор, чрез демонтирането му от системата и да интервенираме с химикали в някаква последователност от рода на Мегльо с спрей за прочистване на карбуратори и по този начин да потърсим начин за нов или поне удължаване на живота на катализаторите? До момента всички знаем да сменяме катализатор с резонаторно гърне, защото не знаем как да въздействаме върху катализатор. Знаем, че през системата на двигателя няма как да се вдъхне живот чрез премахване на наслояванията, но при демонтаж и известна обработка на самия катализатор дали не може да излезе нещо? Знаем също, че катализаторът ни се изкупува, защото златото или платината са там.Това, обаче означава,че някой сваля нагара ,сваля и ценния метал и изхвърля катализатора. Ако има само нагар и металът си е на мястото, то ние само бихме прочистили нагара и системата ще работи още няколко години. Верно е, който го направи ще заслужава пари за труда си, но защо не създадем възможност хора да работят върху това и да печелят честно пари?
Уточнявам, че знам подробно мненията защо не може- искам да науча как и защо би могло да може?
Има едно мнение на Заги, който описва как изглежда разглобеният катализатор и мисля, че може още да се помисли как да се свали с малко химия събрания нагар, като определено мисля за задължителен демонтаж и обработка на катализатора в този процес.Ако се обясни точно наслояването на частици и съдържанието им , може да се намери начин за решение. Все пак като част от проблема е падането на благороден метал от стената на катализатора, което с времето прекратява възможността да пречиства. Тогава след прочистване може да се намери също някакво решение- златар да каже как? За мен е важно да се докаже дали може да се прочисти катализатор вместо да се изхвърля и заменя с нов или резонаторно гърне.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Махане на катализатори
Колега питането ти е за някой химик или направо за химико техническия, има вероятност след третирането както ти го наричаш вече този катализатор да не може да изпълнява функциите си иначе пък ще бъде чист.
Българите нали рециклираме всичко, рейки например които след 6 месеца се разтичат или почват да чукат повече, дюзи- които след рециклаж влизат в още по-голяма корекция, носачи на които им се вадят шарнирите след рециклаж, какво ли не съм виждал през годините.
Затова в Бг това понятие е доста изкривено от към качество иначе парите ти ги взимат то е ясно, същото ще е и с катализатора, виж провери дали някъде навън го правят това нещо и после го търси тук. А и Българите сме изобретателни ако можеше това да стане до сега Бай Пешо щеше да го е внедрил.
Българите нали рециклираме всичко, рейки например които след 6 месеца се разтичат или почват да чукат повече, дюзи- които след рециклаж влизат в още по-голяма корекция, носачи на които им се вадят шарнирите след рециклаж, какво ли не съм виждал през годините.
Затова в Бг това понятие е доста изкривено от към качество иначе парите ти ги взимат то е ясно, същото ще е и с катализатора, виж провери дали някъде навън го правят това нещо и после го търси тук. А и Българите сме изобретателни ако можеше това да стане до сега Бай Пешо щеше да го е внедрил.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Махане на катализатори
http://auto.howstuffworks.com/question66.htm
Предвид, че процесът е химичен, а не физичен (като в ДПФ на дизел), почистването на нагара едва ли ще поправи катализатора. Може да удължи малко живота му, но сравнено с разходите за това, май няма да си струва. Теоретично, всъщност не би трябвало да има нагар, ако двигателят работи коректно.
Предвид, че процесът е химичен, а не физичен (като в ДПФ на дизел), почистването на нагара едва ли ще поправи катализатора. Може да удължи малко живота му, но сравнено с разходите за това, май няма да си струва. Теоретично, всъщност не би трябвало да има нагар, ако двигателят работи коректно.
Never mistake motion for action...
- bmw_320d_150
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 292
- Регистриран на: 12.06.2013
- Местоположение: София
- Кара: E46 320CD
- Мечтае да кара: Някакво много дърто бмв
- Детайли за колата: Много бърза, ама не чак толкова.
Re: Махане на катализатори
Нагар винаги се образува след определен брой километри.Някой марки(имах такава) имат резервоарче в което се сипва една специална течност.Скъпа е доста но почиства ФАП филтъра на колата.Почистването разбира се става до определени километри.След това вече не ства.Това е удължаване живота на ФАП филтъра който си е вид катализатор.След определени километри обаче вече нищо не може да се на прави освен да се свали.Така,че по повод питането на колегата дали може да се мие с нещо като нафта,бензин,веро и др. НЕ става.Сваляне и хвърляне му е майката.
- ивайло81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 8.02.2008
- Кара: 320 i
- Мечтае да кара: Е90 пак бензин
Re: Махане на катализатори
Свалянето и слагането на нов му е майката.
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Махане на катализатори
ивайло81 написа:Свалянето и слагането на нов му е майката.
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
Сигурно,ако погледнем от екологична точка определено е хуабво да се сменят,но няма по-ниски данъци заради това,отделно цената им за нашите коли отива на сериозна сума,да не кажем за някои половината от продажната и цена в момента.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- bmw_320d_150
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 292
- Регистриран на: 12.06.2013
- Местоположение: София
- Кара: E46 320CD
- Мечтае да кара: Някакво много дърто бмв
- Детайли за колата: Много бърза, ама не чак толкова.
Re: Махане на катализатори
Лично за мен даже без катализатори е по добре.Като изключим околната среда за която на кой ли му пука...особено на господата тъпаци управляващи,без катализатори колата върви по добре и не се тормози.Така,че махайте смело и карайте.При мен даже няма резонаторно гърне а само тръба и шумове изобщо няма.
Re: Махане на катализатори
bmw_320d_150 написа:Лично за мен даже без катализатори е по добре.Като изключим околната среда за която на кой ли му пука...особено на господата тъпаци управляващи,без катализатори колата върви по добре и не се тормози.Така,че махайте смело и карайте.При мен даже няма резонаторно гърне а само тръба и шумове изобщо няма.
Най-вероятно защото не са ти махнали този след турбото, иначе е невъзможно да няма шумове.
- ивайло81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 8.02.2008
- Кара: 320 i
- Мечтае да кара: Е90 пак бензин
Re: Махане на катализатори
Абе то щот не ни пука и живота ни е прекрасен. Ама то друга тема.
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
- lancerpor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 5.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320dA
- Мечтае да кара: e46 M3
- Детайли за колата: touring facelift 04'
Re: Махане на катализатори
Коелги, четох в една тема (може и тази да е), че при бензиновите двигатели и по-точно при м43б19 като се премахне катализатора и се замени с резонатор, втората сонда почва да дава грешка когато се кара дълго време извънградско. Днес ходих на майстор, защото имах едни дупчици по генерацията и той каза, че на мястото на катализатора имам резонатор. Карам си колата извънградско над 100-150км и лапма не ми е светвала, а сондата е там. Чека не свети нито имам проблеми с вървежа. Има ли някакви сонди залъгалки и дали има въможност да съм с нещо такова? Мисля, да сменям генерацията с нова, правена. Ще имам ли проблем ако си бодна сондите както са без задната да я местя назад? 


- bmw_320d_150
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 292
- Регистриран на: 12.06.2013
- Местоположение: София
- Кара: E46 320CD
- Мечтае да кара: Някакво много дърто бмв
- Детайли за колата: Много бърза, ама не чак толкова.
Re: Махане на катализатори
bioz написа:bmw_320d_150 написа:Лично за мен даже без катализатори е по добре.Като изключим околната среда за която на кой ли му пука...особено на господата тъпаци управляващи,без катализатори колата върви по добре и не се тормози.Така,че махайте смело и карайте.При мен даже няма резонаторно гърне а само тръба и шумове изобщо няма.
Най-вероятно защото не са ти махнали този след турбото, иначе е невъзможно да няма шумове.
Мисля,че и двата са махнати.Ще погледна но мисля,че от генерацията на сам нямам нищо.Само тръба и най накрая е задното гърне.
- HackeD
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: Махане на катализатори
На моята все още гледам, че катализаторите седят и се чудя дали да ги махам става въпрос за M52B28 ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани