Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремонт

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 916
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон

Мнение от DigitalExile » 22 Дек 2015, 17:11

Колкото по голям е сервиза толкова по зле, колкото повече хора пипат по колата толкова по зле.
Не говоря само за този определен сервиз,а за всички с много много малко изключения сигурно ми се броят на пръстите на едната ръка в София, не е нормално цените за части да са такива при положение,че сервизите пазаруват с минимум 40% отстъпка на всички части и реално ти дават клиентската цена и си те цакат яко, демек малко да оправим сметките във фактурата т.е. сервиза си е лапнал едни 689.20 лв. минимум отгоре. и частите са ти били приблизително ~1000лв. :clap:
Да не говорим,че може с повече отстъпка да пазаруват щото аз не стига,че нямам сервиз нито купувам често части пак ползвам 35% отстъпка.

По другите неща, честно казано не искам да се изказвам нищо, защото всичко ми се струва много завъртяно само ще кажа, че на сервизи доверие нямам.
Поне дано края е добър и колата влезне в движение и всичко е точно.
Истината е,че в БГ трябва да си всичко - механик,лекар,ВиК,монтьор,адвокат - абе с една дума всичко. :evil:


Цените са ми малко в мирафиори кармодс дето преди време ми искаха 300лв за втора ръка полуоски, т'ва сега Българско ли е :mhihi:
Цените за работа не искам да ги коментирам, просто не желая :winky:


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон

Мнение от efren » 22 Дек 2015, 17:27

Има някои разминавания между мнението на клиент и сервиз. Сервиза смята, че е нормално да се смени едно бутало и да се набие риза, а клиента смята, че това е било "безумие". Сервиза твърди, че е запознал клиента с плюсовете и минусите съответно на ремонт двигател и подмяна с друг, като предварително го е уведомил за приблизителната стойност на съответните операции, а клиента смята, че е бил "убеден" да прави ремонт.
Моят съвет към автора на темата - никога недей да вярваш, че като направиш ремонт ( макар и за много пари ) това ти гарантира на 100% дълго безпроблемно/безаварийно използване на автомобила. Дори и в най-старателно извършения ремонт, дори и от най-съвестния и добър монтьор има шанс нещо да се обърка. Дори и нищо да не се обърка, не забравяй, че ремонтираш даден възел, а не го подменяш с нов, така че има реален шанс, щом има детайли, които са се амортизирали и се подменят с нови, някой от онези които не са подменени също да са амортизирани и да сдадат багажа. По-горе има колеги, които са ти написали, че "ако на кола за 6к и правиш ремонт за 4к след ремонта трябва всичко да ти е перфектно" - не вярвай на тази максима и шанса да се главоболиш в бъдеще е по-малък. Ако поради една или друга причина съм те засегнал с по-горните си постове - не е било умишлено, но си решил да правиш скъп ремонт на евтина кола, което често не е добра комбинация.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 11.09.2008

Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон

Мнение от BAVAREC1 » 22 Дек 2015, 21:58

Защо се отнесох те така с редовен клиен?Защо няма отстъпка?След като се оплаква,че има шум в мотора защо не изпратих те пътна помощ,В баварияауто ми изпратиха за тяхна сметка след като ми се повтори проблема с паленето!!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон

Мнение от slitter » 23 Дек 2015, 0:57

Така, дойде време да се изкажа и аз с техническо и ценово мнение.

Първо ще е техническото. За мен такъв тип ремонт е нелеп и ще обясня защо. Този двигател е сметнат да бъде без ризи. В частта на блока при цилиндъра има така нареченото усилване, ако не се лъжа мисля, че се казваше хонинг покритие или хонинговане. То е с определен размер. В зависимост от увреждането се преценява колко да бъде отнето от него, за да се отиде до ремонтен комплект бутала и сегменти. Бмв като всяка марка почти предлага два или три ремонтни комплекта бутала, може да ги погледнете в realoem каталога, заедно с ремонтни сегменти. Сменяват се заедно е се престъргват всички цилиндри до ремонтния размер, за да няма дебаланс. Набиването на риза е абсолютно недопустим за този двигател вариант, защото се преминава над границата на хонинга и тогава блокът се води компрометиран. Той е по-мек, има опасност от прекалено доближаване или навлизане във водна магистрала. На следващо място изчислението на влизане на ризата е доста специфично и има стандарт на хлабина, но конкретно за този мотор такова нещо се води недопустимо поради казаното по-горе. Не вярвам някой да е правил подобни изчисления. Следващо - слага се материал, който има различни топлинно-линейни характеристики на разширение - към буталата и към блока. Почти съм сигурен, че нетипичния звук е идвал поради тези неща, затова исках да хвърля едно око откъм цилиндрите. Според мен такъв ремонт като направения няма как да накара двигателя да изкара дълго време. Може да поработи, но не и да се кара дълго. Може би, ако бе извършен по спецификацийте на бмв щеше да кара дълго, но в този си вариант не, поне според мен, друг е въпроса, че щеше да излезе още по-скъпо от 4 к за оригиналните ремонтни части, което пък е икономически нецелесъобразно, не че и тези 4 к са целесъобразни, но това вече бе коментирано многократно. За цените ще говоря после.

Второ техническо становище от моя страна е, че е нелепо да се смята, че демоферния маховик е виновен за скъсването на вала, защото чукане и силни вибрации не е имало, не са и установени от сервиза, а още по-нелепо е да се смята, че може да се скъса от демоферна шайба. Само ми кажете кво усилие е необходимо да има в тая шайба, дет върти ремъци. По-скоро ще се скъсат ремъците или ще се преебе омекотяващия материал в шайбата и ще излети, отколкото да скъса вала от другата му страна. Вал се къса заради компрометиране, а той е ремонтиран или от дебаланс някъде - може да е на много места, в предишен пост ги споменах повечето.

Още по-гадно и нелепо звучи, че понеже колата се е движела по завойте на дефилето се е изляла течността от хидравликата, та е попаднала върху алтернатора. Ако трябва 100 пъти ще се завърти волана, за да се обезвъздуши, макар мен да ме съмнява това да е причината - по-скоро не е затворена капачката при проба, отколкото да рипне течността като фонтан, камо ли по завоите на дефилето, но както и да е!!! АДМИРИРАМ ОБАЧЕ ТОВА, ЧЕ СТЕ СЕ ОТЗОВАЛИ И СТЕ ОТИШЛИ ПОСРЕД НОЩИТЕ ДА ПОМАГАТЕ.

Относно цените:
Частите са с нормални горе долу, но клиентски цени. Сервизът, в който си поддържам колите повече от 10-12 години бачкат с Аутоплюс, имат 30% отстъпка, 20 ми дават на мен, 10% остават за тях и нямам нищо против, щот хем за мен е по-тънканайка, хем те си докарват някой лев отгоре - добра сделка, демек можеше на човека от части да му излезе с около 20 % надолу описаните части. 600 лв за труд качване и сваляне е абсолютно нормална цена, но останалите позиции са надути като най-фрапантна е позицията с главата - ебати шлайфа за 320 лв. Не е споменато, че е разкомплектована главата и са шлайфани елементи по нея, не се чу и причина да бъде правено нещо такова. Над 100 лв само за шлайф заради самото сваляне на главата от блока е ... Същото и с турбото - на доста места клиентската цена е около 6-700 лв. без отстъпка за сервиз. Общо взето по мое мнение този ремонт можеше да излезе с хилядарка надолу. И въореки това вие смятам имате право и на тая печалба, която само вие си я знаете, ако колата беше ок, но пак кавам, че с такъв подход този двигател няма как да стане добре, поне според мен.

И не на последно място вие ще поемете ремонта и слагането на нов двигател заради тази тема и заради това, че се вдигна патардия. Това беше ненужно. Ако не беше тази тема мъките на човека щяха да продължат, поне според мен. И това ми е основната критика към вас!!! За всеки работещ средностатистически българин парите значат усилие, труд и нерви. Нека уважаваме парите и най-вече нервите на хората, защото си дал една камара и закъсвания по пътищата, кредити и незнание кво ще се случи е...меко казано гадно и съсипващо нервите на нормалния човек.

Идват коледни и новогодишни празници, нека бъдем по-добри хора, това е което искам да кажа и пожелая. Желая на всички, абсолютно всички весело посрещане на тези светли празници и Бог да пази България!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон

Мнение от DiGital » 23 Дек 2015, 0:58

Термостата е оригинален - но струва 114.56лв, а се продава за 133лв.
Водната помпа е на HEPU струва 200.71лв, продава се 163лв
Болтовете за главата са Payen 52.12 - във фактурата 65лв.
За маслото - тоя еджж е скъпо - някъде по 28.60л.

Но практиката е добра, фактура без каталожни номера -> неможе да се направи справка кое, колко, как.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон

Мнение от Sharo » 23 Дек 2015, 12:40

slitter написа:Така, дойде време да се изкажа и аз с техническо и ценово мнение.

Първо ще е техническото. За мен такъв тип ремонт е нелеп и ще обясня защо. Този двигател е сметнат да бъде без ризи. В частта на блока при цилиндъра има така нареченото усилване, ако не се лъжа мисля, че се казваше хонинг покритие или хонинговане. То е с определен размер. В зависимост от увреждането се преценява колко да бъде отнето от него, за да се отиде до ремонтен комплект бутала и сегменти. Бмв като всяка марка почти предлага два или три ремонтни комплекта бутала, може да ги погледнете в realoem каталога, заедно с ремонтни сегменти. Сменяват се заедно е се престъргват всички цилиндри до ремонтния размер, за да няма дебаланс. Набиването на риза е абсолютно недопустим за този двигател вариант, защото се преминава над границата на хонинга и тогава блокът се води компрометиран. Той е по-мек, има опасност от прекалено доближаване или навлизане във водна магистрала. На следващо място изчислението на влизане на ризата е доста специфично и има стандарт на хлабина, но конкретно за този мотор такова нещо се води недопустимо поради казаното по-горе. Не вярвам някой да е правил подобни изчисления. Следващо - слага се материал, който има различни топлинно-линейни характеристики на разширение - към буталата и към блока. Почти съм сигурен, че нетипичния звук е идвал поради тези неща, затова исках да хвърля едно око откъм цилиндрите. Според мен такъв ремонт като направения няма как да накара двигателя да изкара дълго време. Може да поработи, но не и да се кара дълго. Може би, ако бе извършен по спецификацийте на бмв щеше да кара дълго, но в този си вариант не, поне според мен, друг е въпроса, че щеше да излезе още по-скъпо от 4 к за оригиналните ремонтни части, което пък е икономически нецелесъобразно, не че и тези 4 к са целесъобразни, но това вече бе коментирано многократно. За цените ще говоря после.

Второ техническо становище от моя страна е, че е нелепо да се смята, че демоферния маховик е виновен за скъсването на вала, защото чукане и силни вибрации не е имало, не са и установени от сервиза, а още по-нелепо е да се смята, че може да се скъса от демоферна шайба. Само ми кажете кво усилие е необходимо да има в тая шайба, дет върти ремъци. По-скоро ще се скъсат ремъците или ще се преебе омекотяващия материал в шайбата и ще излети, отколкото да скъса вала от другата му страна. Вал се къса заради компрометиране, а той е ремонтиран или от дебаланс някъде - може да е на много места, в предишен пост ги споменах повечето.

Още по-гадно и нелепо звучи, че понеже колата се е движела по завойте на дефилето се е изляла течността от хидравликата, та е попаднала върху алтернатора. Ако трябва 100 пъти ще се завърти волана, за да се обезвъздуши, макар мен да ме съмнява това да е причината - по-скоро не е затворена капачката при проба, отколкото да рипне течността като фонтан, камо ли по завоите на дефилето, но както и да е!!! АДМИРИРАМ ОБАЧЕ ТОВА, ЧЕ СТЕ СЕ ОТЗОВАЛИ И СТЕ ОТИШЛИ ПОСРЕД НОЩИТЕ ДА ПОМАГАТЕ.

Относно цените:
Частите са с нормални горе долу, но клиентски цени. Сервизът, в който си поддържам колите повече от 10-12 години бачкат с Аутоплюс, имат 30% отстъпка, 20 ми дават на мен, 10% остават за тях и нямам нищо против, щот хем за мен е по-тънканайка, хем те си докарват някой лев отгоре - добра сделка, демек можеше на човека от части да му излезе с около 20 % надолу описаните части. 600 лв за труд качване и сваляне е абсолютно нормална цена, но останалите позиции са надути като най-фрапантна е позицията с главата - ебати шлайфа за 320 лв. Не е споменато, че е разкомплектована главата и са шлайфани елементи по нея, не се чу и причина да бъде правено нещо такова. Над 100 лв само за шлайф заради самото сваляне на главата от блока е ... Същото и с турбото - на доста места клиентската цена е около 6-700 лв. без отстъпка за сервиз. Общо взето по мое мнение този ремонт можеше да излезе с хилядарка надолу. И въореки това вие смятам имате право и на тая печалба, която само вие си я знаете, ако колата беше ок, но пак кавам, че с такъв подход този двигател няма как да стане добре, поне според мен.

И не на последно място вие ще поемете ремонта и слагането на нов двигател заради тази тема и заради това, че се вдигна патардия. Това беше ненужно. Ако не беше тази тема мъките на човека щяха да продължат, поне според мен. И това ми е основната критика към вас!!! За всеки работещ средностатистически българин парите значат усилие, труд и нерви. Нека уважаваме парите и най-вече нервите на хората, защото си дал една камара и закъсвания по пътищата, кредити и незнание кво ще се случи е...меко казано гадно и съсипващо нервите на нормалния човек.

Идват коледни и новогодишни празници, нека бъдем по-добри хора, това е което искам да кажа и пожелая. Желая на всички, абсолютно всички весело посрещане на тези светли празници и Бог да пази България!


С риск да сметне някой, че ще напиша следното сам за да се зачждам ще кажа, че ти и всички, които смятат така са в дълбока заблуда за двигателите, тяхната работа и материалите от, които за изработени.
Първо Хонинг-а няма нищо общо с това, което си написал и дори при 1-ви ремонт блока се разтъргва отвъд хонинга и се хонингова наново. Ризите също имат хонинг.
Ризи се набиват на повечето тунинговани до безобразие мотори в световен мащаб. Така блока става МНОГО по-здрав от оригинално. Ризата не е просто едно парче метал набито в блока.
Надран блок от счупено парче, било то бутало, клапан или свещ, не съм чул досега да може да се извади и на 3-ти ремонт шалйф...

Демферните шайби масово късат маховици на какви ли не мотори не само на този... Усилие като напън няма никакво .. има вибрациим които за вала са много по-пагобни. Ремъците няма как да се скъсат, защото гасят вибрацииите. Същото става и като се смени демферена със солид шайба.

Хидравлика на място не може да се обезвъздуши качесвено ако ще да се върти волана до откат. Капачката и да я затваряш и да не я няма особено значение, защото тя не затваря съда херметически. Този съд btw е и филтър и редновно почва да тече заради него, защото никой не го сменя.

За Цените няма да коментирам въобще .. всеки е свободен да работи на каквато печалба реши.

За гаранции не знам какви говорите като дори и официалните сервизи не дават такива на ремонтирани части на по доста над 100к км
Тоя вал може да е преживял 5 маховика и 5 шайби през живота си. Какви гаранции могат се дадът, че ще издържи и 5мин след ремонта.
Единствената гаранция дето може се даде при такива ремонти е на сглобката и новите части. ... Това го давам като съвент и на сервизите и на хората дето мислят да си ремонтират нещо.
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон

Мнение от virtualchild » 23 Дек 2015, 12:51

Понеже и аз бях в тази драма и когато си купих двигателя втора употреба неможах да заспя от притеснения дали ще запали, искам да споделя следното:
Разликата между алуминиевия и чугунения блок е в цвета. Единия е бял а другия черен.
М47N: http://www.ebay.de/itm/Motorblock-M47N-M47TU-Motor-mit-Hochdruckpumpe-BMW-3-E46-320D-/281764039903?nma=true&si=qbH%252B0b8OkfFXbjDeyGcbg%252Bd7GZI%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
M47N2: http://www.ebay.ie/itm/BMW-3-E90-91-SED-TOU-engine-N47D20C-build-2011-19-miles-/351592607106?hash=item51dc8d6d82

Аз си мисля, че двигателя не е алуминиев.
Ето това са проблематиките на обработката на алуминиевите блокове:
http://intertruck.biz/wp-content/uploads/2012/02/ks_50003947-26_web.pdf


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон

Мнение от efren » 23 Дек 2015, 13:02

slitter написа:

... В частта на блока при цилиндъра има така нареченото усилване, ако не се лъжа мисля, че се казваше хонинг покритие или хонинговане. ...


Кажи ми честно наистина ли мислиш, че хонинговането е покритие?
И даваш "техническо" мнение?
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон

Мнение от slitter » 23 Дек 2015, 13:30

Пичове, имате право, признавам! За хонинговането сега се осветлих напълно, щото се зарових тука в една литература. Моля за извинение и нека се поправя: хонинговането е процес на "издиране", ако мога така да се изразя на естествени ивици, за да може да се задържа в цилиндъра масло и да подобрява мазането за сметка на триенето. Демек като се шлайфа цилиндъра на определения ремонт се прехонингова и тогава се поставя ремонтното бутало/бутала. Това е правилната процедура, която правят от БМВ и всеки нормален сервиз. Вие ако искате си набивайте ризи, дреме ми на оная работа!!! Останалото, което съм написал е валидно... Има си описани процедури, аз вярвам на тях. На свободни съчинения не вярвам! Ще взема да сметна част по част колко би излезнал един такъв ремонт с нови оригинални части от дару!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 792
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон

Мнение от choio » 23 Дек 2015, 14:02

С риск да сметне някой, че ще напиша следното сам за да се зачждам ще кажа, че ти и всички, които смятат така са в дълбока заблуда за двигателите, тяхната работа и материалите от, които за изработени.
Първо Хонинг-а няма нищо общо с това, което си написал и дори при 1-ви ремонт блока се разтъргва отвъд хонинга и се хонингова наново. Ризите също имат хонинг.
Ризи се набиват на повечето тунинговани до безобразие мотори в световен мащаб. Така блока става МНОГО по-здрав от оригинално. Ризата не е просто едно парче метал набито в блока.
Надран блок от счупено парче, било то бутало, клапан или свещ, не съм чул досега да може да се извади и на 3-ти ремонт шалйф...

Демферните шайби масово късат маховици на какви ли не мотори не само на този... Усилие като напън няма никакво .. има вибрациим които за вала са много по-пагобни. Ремъците няма как да се скъсат, защото гасят вибрацииите. Същото става и като се смени демферена със солид шайба.

Хидравлика на място не може да се обезвъздуши качесвено ако ще да се върти волана до откат. Капачката и да я затваряш и да не я няма особено значение, защото тя не затваря съда херметически. Този съд btw е и филтър и редновно почва да тече заради него, защото никой не го сменя.

За Цените няма да коментирам въобще .. всеки е свободен да работи на каквато печалба реши.

За гаранции не знам какви говорите като дори и официалните сервизи не дават такива на ремонтирани части на по доста над 100к км
Тоя вал може да е преживял 5 маховика и 5 шайби през живота си. Какви гаранции могат се дадът, че ще издържи и 5мин след ремонта.
Единствената гаранция дето може се даде при такива ремонти е на сглобката и новите части. ... Това го давам като съвент и на сервизите и на хората дето мислят да си ремонтират нещо.[/quote]

Благодаря колега спести ми 10 минути писане...по точно не можеше да се каже :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон

Мнение от drago_pavlov » 23 Дек 2015, 14:48

slitter написа:Пичове, имате право, признавам! За хонинговането сега се осветлих напълно, щото се зарових тука в една литература. Моля за извинение и нека се поправя: хонинговането е процес на "издиране", ако мога така да се изразя на естествени ивици, за да може да се задържа в цилиндъра масло и да подобрява мазането за сметка на триенето.

И на лично ти написах какво е хонинговане и пак пишеш глупости... Не знам в каква литература си се заровил, но няма нищо вярно в това, което пишеш...
https://en.wikipedia.org/wiki/Honing_(metalworking)
Последна промяна drago_pavlov на 23 Дек 2015, 15:23, променена общо 2 пъти
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон

Мнение от slitter » 23 Дек 2015, 15:15

drago_pavlov написа:
slitter написа:Пичове, имате право, признавам! За хонинговането сега се осветлих напълно, щото се зарових тука в една литература. Моля за извинение и нека се поправя: хонинговането е процес на "издиране", ако мога така да се изразя на естествени ивици, за да може да се задържа в цилиндъра масло и да подобрява мазането за сметка на триенето.

И на лично ти написах какво е хонинговане и пак пишеш глупости... Не знам в каква литература си се заровил, но няма нищо вярно в това, което пишеш...
https://en.wikipedia.org/wiki/Honing_(metalworking)


Аз, че първия път се обърках, обърках се, ама сега ти пишеш глупости, т.е. се подвеждаш... Това в уикито е верно, но непълно. Ето ти визуално кво имах предвид, как изглежда метала на цилиндъра след хонинговане...
https://www.youtube.com/watch?v=XsNTrqPgBvE
Изображение Изображение
Последна промяна slitter на 23 Дек 2015, 15:25, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон

Мнение от drago_pavlov » 23 Дек 2015, 15:21

Хонинговането няма за цел да надере цилиндъра, че да задържа масло... Пък ти си мисли каквото искаш...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон

Мнение от slitter » 23 Дек 2015, 15:38

drago_pavlov написа:Хонинговането няма за цел да надере цилиндъра, че да задържа масло... Пък ти си мисли каквото искаш...

Ако интерактивния урок, който ти пуснах на ЛС те убеди, ще се радвам да признеш... Ако не, жив и здрав!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон

Мнение от slitter » 23 Дек 2015, 15:41

https://www.youtube.com/watch?v=gMs3MjWXAmY

Всъщност ето за обучение за всички, на които им е интересно кво е хононговане и защо се прави. Чудесен е урока!

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook