E46 328Ci термостат проблем
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- stefan_suny
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 353
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: E46 328Ci термостат проблем
А също си провери наказанието на температурния датчик на радиатора, че ако показва много пак може да ти прави такава магария
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: E46 328Ci термостат проблем
До нагревателя си има постоянни 12V на единия пин. Другият пин е управляващия от DME - сигнал на маса.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
Re: E46 328Ci термостат проблем
The Heartlistener написа:До нагревателя си има постоянни 12V на единия пин. Другият пин е управляващия от DME - сигнал на маса.
При меренето набодох уреда в двете букси и си имаше 12в та значи си има и маса , но е полезна информация и освен да си прегледам кабела да не си е хванал някоя маса по пътя

- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: E46 328Ci термостат проблем
Драйвера в ЕКУ също може да "си е хванал маса"
Това ми бе една от първоначалните идеи
За мен твоя случай е решен, оттук нататък зависи от теб, после остава да я пробваш ще вдигне ли 300!?


За мен твоя случай е решен, оттук нататък зависи от теб, после остава да я пробваш ще вдигне ли 300!?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: E46 328Ci термостат проблем
ivoaudi написа:Драйвера в ЕКУ също може да "си е хванал маса"Това ми бе една от първоначалните идеи
![]()
За мен твоя случай е решен, оттук нататък зависи от теб, после остава да я пробваш ще вдигне ли 300!?
300 ще вдигне само при вертикално падане

Ако драйвъра си е "хванал маса" май само с ново ЕКУ ще е лечението

stefan_suny - Вече го премерих с мултицета ,а без температурният датчик на изхода на радиатора направих едно кръгче и нямаше промяна.
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: E46 328Ci термостат проблем
ivoaudi написа:Драйвера в ЕКУ също може да "си е хванал маса"Това ми бе една от първоначалните идеи
![]()
За мен твоя случай е решен, оттук нататък зависи от теб, после остава да я пробваш ще вдигне ли 300!?
Това е най-логичното - транзистор, ако с проводниците всичко е наред.
Колега, буксата вън и газ...

Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: E46 328Ci термостат проблем
Лекуват се и то лесно.
А за да не се моткаш, най-лесно ще ти е така:
Извода, който е управляващ от ЕКУ (не този с постоянните 12в) го мериш към маса на зумер с включено и изключено ЕКУ от буксата.
А за да не се моткаш, най-лесно ще ти е така:
Извода, който е управляващ от ЕКУ (не този с постоянните 12в) го мериш към маса на зумер с включено и изключено ЕКУ от буксата.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: E46 328Ci термостат проблем
ivoaudi написа:Лекуват се и то лесно.
А за да не се моткаш, най-лесно ще ти е така:
Извода, който е управляващ от ЕКУ (не този с постоянните 12в) го мериш към маса на зумер с включено и изключено ЕКУ от буксата.
Мерих маса между мотора и буксата - в момента в който върна контакт и масата изчезва, което явно изключва проблем с кабелите и вероятно остана еку.. Къде и как щ ги лекуват ?
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: E46 328Ci термостат проблем
Стана тя сега една..
Това, което описваш говори, че заподозрения транзистор е здрав все пак и проблема е в управлението. Пак стана сложно, тъкмо го бяхме го сделали простичко мама му стара
Опитай да префлашнеш ЕКУ според мен. Ако и от това не излезе зайче... както ти казва Heartлistener, дърпай кабелите и си карай колата
Това, което описваш говори, че заподозрения транзистор е здрав все пак и проблема е в управлението. Пак стана сложно, тъкмо го бяхме го сделали простичко мама му стара

Опитай да префлашнеш ЕКУ според мен. Ако и от това не излезе зайче... както ти казва Heartлistener, дърпай кабелите и си карай колата
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: E46 328Ci термостат проблем
А не изключвам и да мериш грешно. Всъщност контакти и каквито и да е захранвания само ще ни объркат. Направо свали плюса на акумулатора и мери - едната сонда на маса (която и да е), другата на управляващия пин, все тая контакт или не. После откачаш ЕКУ и пак мериш. Двете измервания на зумер.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: E46 328Ci термостат проблем
меря съпротивление ,че нямам зумер на уреда , но какво да му объркам и да ми пречи акумулатора:
едната сонда я забих до селеноида на вануса ,а другата я боднах в масата на буксата .. въртя ключа има маса , връщам контакта и маса няма.
На тази букса мисля че са и 1 куп други датчици и може би на контакт покрай техните маси пуска и тази на термостата .. не знам вече.
Между другото познавам и други хора със същият проблем и префлашването не е дало резултат.
едната сонда я забих до селеноида на вануса ,а другата я боднах в масата на буксата .. въртя ключа има маса , връщам контакта и маса няма.
На тази букса мисля че са и 1 куп други датчици и може би на контакт покрай техните маси пуска и тази на термостата .. не знам вече.
Между другото познавам и други хора със същият проблем и префлашването не е дало резултат.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: E46 328Ci термостат проблем
На тази букса няма нито един друг датчик, нищичко друго няма вързано по инсталацията на колата ти!
Направи все пак едно простичко, последно измерване както ти казвам, че не ми се филосовства пак
Направи все пак едно простичко, последно измерване както ти казвам, че не ми се филосовства пак
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: E46 328Ci термостат проблем
Активиращите линии "на минус" от Еку-то са самостоятелни за всеки изпълнителен елемент. В случая - сив с кафява ивица отива само и директно на пин 45 в DME. Колега, ако не си тотален перфекционист...имаш нов термостат, отваря на 97...имаш виско...имаш елперка - охлаждането при всички случаи е подсигурено на ниво... Аз лично за такъв "проблем" не бих влизал във филми с ремонт или смяна на еку, синхронизации с EWS, преинсталации и прочие...Но ти си решаваш 

Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- georgi_1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: E46 328Ci термостат проблем
Колега, в TIS пише, че температурата на входящия въздух е един от факторите по който се контролира термостата, да не ти е развален, колко ти показва?
This characteristic map is determined by the following factors:
- Engine load
- Engine speed
- Vehicle speed
- Intake temperature
- Coolant temperature
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ng/Xw3xhPS
This characteristic map is determined by the following factors:
- Engine load
- Engine speed
- Vehicle speed
- Intake temperature
- Coolant temperature
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ng/Xw3xhPS
Re: E46 328Ci термостат проблем
georgi_1986 написа:Колега, в TIS пише, че температурата на входящия въздух е един от факторите по който се контролира термостата, да не ти е развален, колко ти показва?
This characteristic map is determined by the following factors:
- Engine load
- Engine speed
- Vehicle speed
- Intake temperature
- Coolant temperature
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ng/Xw3xhPS
не е и той .. коректно си показва, но все пак пробвах и без него и резултата е същият.
The Heartlistener - по-скоро съм упорит отколкото перфекционист ... смених здрав термостат само заради повреден подгряващ елемент и трудно ще го преживея и оставя така

38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани