Гасне в движение и губи цилиндри като загрее 325ci-Решено!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 31 Юли 2020, 9:30

Минах към 50 км с разкачени горни сонди. Резултата е -колата върви на убиване. Няма тресене ,няма замисляне.
Но по борд с тях 13 -14 на 100 показание. С откачени 25-27 по борд показание.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от The Heartlistener » 31 Юли 2020, 12:43

...Очакваше се...С този софт DME влиза в авариен режим и започва да "налива" здраво. Точно това ще решиш с препрограмирането - колата да върви, но и да харчи нормално.
Има два варианта:
1. Купуваш нови сонди и се надяваш DME да ги чете. Но не се знае какъв миш-маш е направен преди теб, дали въобще това е коректно инсталиран софт Евро2. Подвариант - ако продължава да не ги чете, отиваш някъде пак да ти инсталират Евро2, пък белким стане както трябва.
2. Преинсталираш на Евро 0 /с предварително откачени сонди!/. Еку-то престава да ги търси и си прави сместа по маф-а. Тук обаче трябва да изведеш вентилацията на резервоара навън и да затапиш дупката на колектора - това вече се явява паразитен въздух, а след дебитомера вече нямаш корекция на такъв въздух. S199 предполага добре херметизирана всмукателна система след дебитомера. Освен това ако имаш система за вторичен въздух /SAI/също е желателно да се махне, защото софтуера не я поддържа.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 31 Юли 2020, 14:27

Забравих да кажа, че преди месец сложих нова работеща първа горна сонда и DME въобще не я отчете. Стояха си и двете забити на 0.42.
Не знам вече какво да си мисля...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от The Heartlistener » 31 Юли 2020, 15:53

tiho_madjarov написа:Забравих да кажа, че преди месец сложих нова работеща първа горна сонда и DME въобще не я отчете. Стояха си и двете забити на 0.42.
Не знам вече какво да си мисля...

Е то няма какво толкова да го мислиш - какво е това Евро 2 дето не чете данни от рег.сонди, но ги търси за смесообразуването, дава грешки по тях и минава в авариен режим без тях... Нещо не е направено както трябва преди теб. То е като да са прерязани кабелите за подгрева на сондите.
Както и да е, мога да ти помогна с необходимия номер на софтуер. SMG ли е тази кутия?
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 31 Юли 2020, 16:17

VIN: JX25169
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от The Heartlistener » 31 Юли 2020, 16:58

За ръчка/автомат явно е едно и също - 7564452.
За SMG кутия - 7564446.
Както ти казах софтуерите на МS43 са универсални за Евро 3-2-0. Нещата зависят от това колко сонди ще ВИДИ еку-то при програмирането. Ако искаш 199 - изключваш всички! Непосредствено след края на инсталацията се трият всички възникнали грешки и ВСИЧКИ адаптации. Този който го прави би трябвало да го знае, ама все пак...Успех.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 02 Авг 2020, 13:43

Колеги в петък смених датчика на разпределителния вал ,също така и О-пръстена на Диса клапа.Махнах заводския силикон,който изглежда идва тънък и пропуска макар и минимално от там вакуум.Сложих О-пръстен с дебелина 2,65мм. Диса-та влезна много плътно и стабилно в отвора и като се стегна мисля,че стана много плътно и добре.
От тогава минах към 150 км изънградско с добри скорости и около 50 км само градко и колата си е перфектна-нито ми е претрисала на светофар,нито ми е гаснела,нито обороти ми е менила.Сондите ,горните 2 които ги бях откачил за проба си ги закачих отново и разхода на газ е 13 смесено.
Не знам на датчика ли се дължи или на О-пръсрена ,но колата се оправи и сега си е удоволствие да си я карам.
Въпреки това не съм се отказал от Евро 2 стандарта и тази седмица ще го нагласям и него. :bchug:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 07 Дек 2020, 18:41

Здравейте колеги. Малко да повдигна темата.
Все още не съм си решил проблема напълно.
След сменени дебитомер,диса,нови свещи,температурен датчик на колектора и на блока,Нови ламбда сонди 2 -горните,датчик разпределителен вал,датчик колянов вал,нови гофрета и проверени вакууми,физически премахната помпа за вторичен въздух,проблема все още го прави от време на време,по рядко но го прави.
Като е студена е супер-държи си обороти,върви,но загрее ли понякога губи цилиндри и това е.
На диагностиката излизат пак горните сонди-подгрева им ,въпреки че са чисто нови и мисфайъри на всички цилиндри.
Най-вече започва да прекъсва след лек престой след каране.Имам чувството че като включи перката да охлажда и нещо я товари това и веднага губи цилиндрите. Колата е с чисто нов газов инжекцион,но така или иначе го прави и на бензин и на газ-ЗАГРЯЛА ! Паля я и започва да тресе цялата и гасне.Изчаквам 30 сек ,паля и няма и помен от нищо,върви като луда.
Не знам вече какво да я правя тази кола,изпили ми нервите...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от v_p_m » 08 Дек 2020, 10:34

tiho_madjarov написа:Здравейте колеги. Малко да повдигна темата.
Все още не съм си решил проблема напълно.
След сменени дебитомер,диса,нови свещи,температурен датчик на колектора и на блока,Нови ламбда сонди 2 -горните,датчик разпределителен вал,датчик колянов вал,нови гофрета и проверени вакууми,физически премахната помпа за вторичен въздух,проблема все още го прави от време на време,по рядко но го прави.
Като е студена е супер-държи си обороти,върви,но загрее ли понякога губи цилиндри и това е.
На диагностиката излизат пак горните сонди-подгрева им ,въпреки че са чисто нови и мисфайъри на всички цилиндри.
Най-вече започва да прекъсва след лек престой след каране.Имам чувството че като включи перката да охлажда и нещо я товари това и веднага губи цилиндрите. Колата е с чисто нов газов инжекцион,но така или иначе го прави и на бензин и на газ-ЗАГРЯЛА ! Паля я и започва да тресе цялата и гасне.Изчаквам 30 сек ,паля и няма и помен от нищо,върви като луда.
Не знам вече какво да я правя тази кола,изпили ми нервите...


Колега , напиши какви части си слагал(кое е оригинално и кое не) , имаш 2 бр. датчици на разпределителните валове кой от 2-та смени ?
Не е зле да прегледаш лулите и бобините , вземи от някой за проба .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 30.10.2013
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 2018 G30 540ix

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от empar » 09 Дек 2020, 14:49

tiho_madjarov написа:Сложих О-пръстен с дебелина 2,65мм. Диса-та влезна много плътно и стабилно в отвора и като се стегна мисля,че стана много плътно и добре.


Привет колега,
Удобно ли е да споделиш от къде закупи О-пръстена и с какъв вътрешен диаметър е?
До сега все удрям на камък с намирането на правилния силиконов пръстен, без да ми искат да купя поне 100бр. на единична цена от 3лв.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 09 Дек 2020, 18:39

empar написа:
tiho_madjarov написа:Сложих О-пръстен с дебелина 2,65мм. Диса-та влезна много плътно и стабилно в отвора и като се стегна мисля,че стана много плътно и добре.


Привет колега,
Удобно ли е да споделиш от къде закупи О-пръстена и с какъв вътрешен диаметър е?
До сега все удрям на камък с намирането на правилния силиконов пръстен, без да ми искат да купя поне 100бр. на единична цена от 3лв.



Колега намерих го в специализиран магазин за О пръстени. Със свален стар и взех малко по дебел като милиметри сечение за да уплътни добре. Едвам я вкарах в отвора,толкова плътно влезна.Вътрешния диаметър на новия е като на стария О-пръстен,гледай само да е 2,65мм дебелината,другото не ти е толкова важно до мм точност.Успех !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от txl » 10 Дек 2020, 11:46

empar написа:
tiho_madjarov написа:Сложих О-пръстен с дебелина 2,65мм. Диса-та влезна много плътно и стабилно в отвора и като се стегна мисля,че стана много плътно и добре.


Привет колега,
Удобно ли е да споделиш от къде закупи О-пръстена и с какъв вътрешен диаметър е?
До сега все удрям на камък с намирането на правилния силиконов пръстен, без да ми искат да купя поне 100бр. на единична цена от 3лв.


Точният размер мисля, че е 58х2. Аз си купих 58х2.5 от витон от магазина на:
http://www.micromaxtrade.com/prod.php?l ... 3&subcat=2
Мисля, че пасна добре, макар и да се вкарва трудно диса-та в колектора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 30.10.2013
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 2018 G30 540ix

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от empar » 10 Дек 2020, 12:18

tiho_madjarov написа:Колега намерих го в специализиран магазин за О пръстени. Със свален стар и взех малко по дебел като милиметри сечение за да уплътни добре. Едвам я вкарах в отвора,толкова плътно влезна.Вътрешния диаметър на новия е като на стария О-пръстен,гледай само да е 2,65мм дебелината,другото не ти е толкова важно до мм точност.Успех !


Колега, всичките ми уважения, но може ли малко по-конкретно? Не съм очаквал да го намериш в сладкарница или магазин за дамско бельо. :mhihi: С диаметъра пък направо ме препарира! :mrgreen:


txl написа:


В e46fanatics има една тема, която горещо съветвам всички собственици на М54 да изчетат подробно!
Цитирам директно частта за о-пръстините, в която има даден цял диапазон на възможни диаметри, но само една допустима дебелина.

DISA O-rings for 325/330 engines have the following dimensions.

Some manufactures have an O-ring sizing chart. O-rings referenced as -136, -137, -138, -139 should all work. These sizes are 3/32" thick and range from 2" to 2 3/16" I.D.

Thickness - 3/32" (do not suggest anything thicker)
I.D. - 2" - 2 3/16"
O.D. - 2 3/16" - 2 3/8"
Preferred material - silicon, however, rubber may substitute

Thickness - 2.5 mm (do not suggest anything thicker)
I.D. - 51mm - 55 mm
O.D. - 55mm - 60 mm
Preferred material - silicon, however, rubber may substitute


Аз конректно опитах да си купя 53х2.5(вътрешен диаметър х дебелина) от тук, но минималното количество за поръчка е 100бр, което разбира се, не е изрично упоменато. :kuku:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от tiho_madjarov » 01 Фев 2021, 19:24

Здравейте колеги.
След много сменени части и наблюдаване върху работата на колата,вече на 99% съм сигурен кога и от какво прави проблема:
След включване на виското тогава се натоварва двигателя и губи цилиндрите и то не всеки път. Прави ми го в месеца веднъж ,а колата я карам постоянно.
Според вас възможно ли е виското чак толкова да натовари двигателя ,че чак да започне да губи цилиндрите и да прекъсва.
Сменени са свещи,ламбда сонди,лули,вакууми,тапички,датчик колянов и разпред. валове и още куп неща.
Единствено което не съм сменил е клапана на картерните газове и прилежащите му маркучи.
Другото което забелязах е ,че го прави след кратък престой след каране и когато колата е загряла.Студена ли е няма проблем.Но след престой 20-30 мин паля я и се започва с работата на 2-3 цилиндъра.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Гасне в движение и прекъсва като загрее 325ci

Мнение от The Heartlistener » 02 Фев 2021, 14:20

Колега, закачи я на БМВ софтуер /Инпа примерно/ и кажи какви стойности дава дебитомера - напълно загрял двигател, празен ход, без пуснати консуматори.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook