Поредното спукано казанче за антифриз.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Поредното спукано казанче за антифриз.

Мнение от taba4ko » 20 Дек 2016, 13:52

Именно. Перката трябва да се хваща че не охлажда когато избие от капачката.....Е гати и капачката.......
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Поредното спукано казанче за антифриз.

Мнение от dr.peshev » 20 Дек 2016, 14:07

Не осъзнавате, че за да избива от капачката/пукнатината на казанчето респективно , трябва да има причина!Не търсите причината , а се хващате в капачката!То и тенджерите под налягане имат клапан, но гърмят понякога!Понякога налягането е прекалено голямо за да се поеме само от капачката, дори тя да работи адекватно!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Re: Поредното спукано казанче за антифриз.

Мнение от Denmark » 20 Дек 2016, 15:03

Демирев написа:В края на раб.ден ще си взема фактурите от колата да видиш къде са сменени частите....
само от 17 ноември до 18 декември налях 950 лева по мотора и охлаждането на тая кола в Бош Юни Ауто Варна.
Поселедно преди два дни за маркучи и фланци от Бош Варна 80 лв. части и 200 лв. труд.

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead:


Няма нужда да качваш фактурите, не ми беше целта да прозвучи лошо коментара ми, а просто като съвет. :)

Весели празници :)

П.С. Тия 200 лева труд са доста, при положение, че ако не сменяваш радиатора, всички други части можеш да ги смениш за под 2 часа и да обезвъздушиш :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Поредното спукано казанче за антифриз.

Мнение от taba4ko » 20 Дек 2016, 16:23

dr.peshev написа:Не осъзнавате, че за да избива от капачката/пукнатината на казанчето респективно , трябва да има причина!Не търсите причината , а се хващате в капачката!То и тенджерите под налягане имат клапан, но гърмят понякога!Понякога налягането е прекалено голямо за да се поеме само от капачката, дори тя да работи адекватно!


Осъзнавам много добре, но за да разбера, че имам проблем трябва да работи капачката, е не да цепи казанчето.....така трябва да бъде. всеки ще си погледне колата ако тя изхвърли антифриз през капачката....
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: София

Re: Поредното спукано казанче за антифриз.

Мнение от butaloto. » 20 Дек 2016, 17:34

Абе не може ли да пуснем една форумна поръчка за изработката на метални казанчета за разширителния съд (от легирана стомана). За групови поръчки ще ни направят отстъпка. Размерите лесно ще ги вземем .. ;)
П.П Върху казанчетата на Hella някой има ли впечатления? Кои изкарват най дълго?
Classic Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Поредното спукано казанче за антифриз.

Мнение от dr.peshev » 20 Дек 2016, 17:48

Аз Ви обяснявам,че проблемът с пукането не е в казанчето, вие искате стоманени! :kuku:
Като не пусне капачката , се пука казанчето!Като то е стоманено , се пука радиатора и т.н.
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Поредното спукано казанче за антифриз.

Мнение от NGneer4eto » 20 Дек 2016, 21:01

Преди да си проверявате перките, защо първо не проверите колко са чисти радиаторите? Моята кола лятото-есента само да види нагорнище и веднага стемглаво почваше да качва температура. 100-103 градуса си ги качваше за нула време. Свалихме радиатора, изчистихме всички листа, кал и т.н. и все едно колата е друга. По нагорнище като дам газ и като се развихри виското, двигателя сваля моментално на 88 градуса. Не можех да вдигна 92 градуса по нагорнище. Същото виско хич нищо не усещаше преди почистването. Та, перката и на 5-та степен да работи, ако няма топлообмен, ще ври и кипи антифриза.

Това за стоманеното казанче е като в изгорял бушон да наблъскаш жици и да се радваш, че си го направил вечен. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Поредното спукано казанче за антифриз.

Мнение от dr.peshev » 20 Дек 2016, 23:14

Така е!Проблемът е комплексен и пукането на казанчето няма нищо общо с него!
Няма общо с възрастта,марката и материала, от който е направено казанчето!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Поредното спукано казанче за антифриз.

Мнение от luizov » 21 Дек 2016, 11:08

dr.peshev написа:Казанчетата се пукат не от старост, а от неработеща капачка и неработеща на всички скорости перка!


Точно и при мен се пръсна от неработеща на всички степени перка - моята работеше само на първа степен. Проблема е че се чува, че работи, но всъщност тя не работи както трябва и резултата е спукано казанче, при мен дори радиатора се изду отдолу.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Поредното спукано казанче за антифриз.

Мнение от taba4ko » 21 Дек 2016, 11:25

Колега случайно да си забелязъл дали се покачавт градусите на таблото когато перката не работи както трябва?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: Пазарджик/Пловдив
Кара: E36 Coupe & E46 Coupe

Re: Поредното спукано казанче за антифриз.

Мнение от djkita » 21 Дек 2016, 11:40

Следи си температурата от скритото меню, а не по стрелката. При Е46 тя стои в средата от 75 до 113 градуса (при 4цил. е така, би трябвало и при 6цил. да е същото) т.е. минава средата чак когато колата започне да прегрява. При м52/54 термостата отваря на около 97гр. така че, всичко в интервала от 92 до към 100-102гр. е в нормата.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Поредното спукано казанче за антифриз.

Мнение от luizov » 21 Дек 2016, 18:09

taba4ko написа:Колега случайно да си забелязъл дали се покачавт градусите на таблото когато перката не работи както трябва?


Не дори като гръмна казанчето си седеше стрелката на 12 часа - но то на 12 часа може температурата да е и над 110 градуса.
А иначе перката я хванах че не работи както трябва понеже климатика ми изключваше. Най лесно се и изпробва перката с климатика, пускаш го да духа студено, заставаш пред колата и слушаш, трябва да почне перката веднага да върти и постепенно започва да сменя степените на оборотите (ясно се чува)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Поредното спукано казанче за антифриз.

Мнение от NGneer4eto » 21 Дек 2016, 19:34

luizov написа:
taba4ko написа:Колега случайно да си забелязъл дали се покачавт градусите на таблото когато перката не работи както трябва?


Не дори като гръмна казанчето си седеше стрелката на 12 часа - но то на 12 часа може температурата да е и над 110 градуса.
А иначе перката я хванах че не работи както трябва понеже климатика ми изключваше. Най лесно се и изпробва перката с климатика, пускаш го да духа студено, заставаш пред колата и слушаш, трябва да почне перката веднага да върти и постепенно започва да сменя степените на оборотите (ясно се чува)


Щом ти е изключвал климатика значи температурата на фреона е достигала големи температури. На предишната кола ми изключваше така климатика (поради неработещи перки) и когато валеше дъжд направо излизаше пара от радиатора преди да изключи компресора, но там беше измислено - двата радиатора на климатика и антифриза бяха един до друг и не си влияеха. А при БМВ са един зад друг и като почне от радиатора на климатика да бие горещ въздух с нисък дебит (заради неработещата добре перка), става чудо с антифриза. Особено бензинките е логично да прегряват доста бързо. А то нека е вдигнало 112 градуса и стрелката е на 12ч, изгасяш мотора и след 10 сек. е на 120. Не знам при бензиновите БМВ-та дали остава да върти перката след като се изгаси двигателя, но преди години имах бензинова Астра, която лятото 1-2 минути продължаваше да работи перката след изгасяне. При мен на дизела спира веднага, дори и двигателя да е на 97-98 градуса.
Затова преглед/ремонт/смяна на перката и чистене на радиаторите и проблемите се решават за години напред.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Поредното спукано казанче за антифриз.

Мнение от taba4ko » 21 Дек 2016, 23:33

До сега не съм чувал перката да работи след като изключа колата. Но пък на другата ми кола голф е точно както ти казваш. Перката продължава да работи известно време дори и след като колата е изключена. Утре ми пристигат частите. Ще сменя казанчето заедно с капачката и ще видим какво ще стане след това.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 12.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 325i
Мечтае да кара: Балканче
Детайли за колата: M54B25

Re: Поредното спукано казанче за антифриз.

Мнение от Tunturi » 22 Дек 2016, 18:28

Само искам да кажа че при мен си беше изцяло от казанчето. Първото го смених с китайско и то се пръсна след има няма година после го смених с оригинално и 2 години си изкара после блъснах колата и я продадох (беше 318 143кс.) и вярвам че още няма проблеми с него. Просто теи двигатели си работят на голяма температура и налягането си е голямо ако не е направено като хората или материала си е на 10+ години и е остарял си се цепват/пръсват. Отделно при някой колеги може да има и допълнителна причина.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook