Поредното спукано казанче за антифриз.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Именно. Перката трябва да се хваща че не охлажда когато избие от капачката.....Е гати и капачката.......

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Не осъзнавате, че за да избива от капачката/пукнатината на казанчето респективно , трябва да има причина!Не търсите причината , а се хващате в капачката!То и тенджерите под налягане имат клапан, но гърмят понякога!Понякога налягането е прекалено голямо за да се поеме само от капачката, дори тя да работи адекватно!
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Демирев написа:В края на раб.ден ще си взема фактурите от колата да видиш къде са сменени частите....
само от 17 ноември до 18 декември налях 950 лева по мотора и охлаждането на тая кола в Бош Юни Ауто Варна.
Поселедно преди два дни за маркучи и фланци от Бош Варна 80 лв. части и 200 лв. труд.
![]()
![]()
![]()
Няма нужда да качваш фактурите, не ми беше целта да прозвучи лошо коментара ми, а просто като съвет.

Весели празници

П.С. Тия 200 лева труд са доста, при положение, че ако не сменяваш радиатора, всички други части можеш да ги смениш за под 2 часа и да обезвъздушиш


- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
dr.peshev написа:Не осъзнавате, че за да избива от капачката/пукнатината на казанчето респективно , трябва да има причина!Не търсите причината , а се хващате в капачката!То и тенджерите под налягане имат клапан, но гърмят понякога!Понякога налягането е прекалено голямо за да се поеме само от капачката, дори тя да работи адекватно!
Осъзнавам много добре, но за да разбера, че имам проблем трябва да работи капачката, е не да цепи казанчето.....така трябва да бъде. всеки ще си погледне колата ако тя изхвърли антифриз през капачката....

Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Абе не може ли да пуснем една форумна поръчка за изработката на метални казанчета за разширителния съд (от легирана стомана). За групови поръчки ще ни направят отстъпка. Размерите лесно ще ги вземем ..
П.П Върху казанчетата на Hella някой има ли впечатления? Кои изкарват най дълго?

П.П Върху казанчетата на Hella някой има ли впечатления? Кои изкарват най дълго?
Classic Team
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Аз Ви обяснявам,че проблемът с пукането не е в казанчето, вие искате стоманени!
Като не пусне капачката , се пука казанчето!Като то е стоманено , се пука радиатора и т.н.

Като не пусне капачката , се пука казанчето!Като то е стоманено , се пука радиатора и т.н.
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Преди да си проверявате перките, защо първо не проверите колко са чисти радиаторите? Моята кола лятото-есента само да види нагорнище и веднага стемглаво почваше да качва температура. 100-103 градуса си ги качваше за нула време. Свалихме радиатора, изчистихме всички листа, кал и т.н. и все едно колата е друга. По нагорнище като дам газ и като се развихри виското, двигателя сваля моментално на 88 градуса. Не можех да вдигна 92 градуса по нагорнище. Същото виско хич нищо не усещаше преди почистването. Та, перката и на 5-та степен да работи, ако няма топлообмен, ще ври и кипи антифриза.
Това за стоманеното казанче е като в изгорял бушон да наблъскаш жици и да се радваш, че си го направил вечен.
Това за стоманеното казанче е като в изгорял бушон да наблъскаш жици и да се радваш, че си го направил вечен.

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Така е!Проблемът е комплексен и пукането на казанчето няма нищо общо с него!
Няма общо с възрастта,марката и материала, от който е направено казанчето!
Няма общо с възрастта,марката и материала, от който е направено казанчето!
- luizov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
dr.peshev написа:Казанчетата се пукат не от старост, а от неработеща капачка и неработеща на всички скорости перка!
Точно и при мен се пръсна от неработеща на всички степени перка - моята работеше само на първа степен. Проблема е че се чува, че работи, но всъщност тя не работи както трябва и резултата е спукано казанче, при мен дори радиатора се изду отдолу.
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Колега случайно да си забелязъл дали се покачавт градусите на таблото когато перката не работи както трябва?

- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Следи си температурата от скритото меню, а не по стрелката. При Е46 тя стои в средата от 75 до 113 градуса (при 4цил. е така, би трябвало и при 6цил. да е същото) т.е. минава средата чак когато колата започне да прегрява. При м52/54 термостата отваря на около 97гр. така че, всичко в интервала от 92 до към 100-102гр. е в нормата.

- luizov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
taba4ko написа:Колега случайно да си забелязъл дали се покачавт градусите на таблото когато перката не работи както трябва?
Не дори като гръмна казанчето си седеше стрелката на 12 часа - но то на 12 часа може температурата да е и над 110 градуса.
А иначе перката я хванах че не работи както трябва понеже климатика ми изключваше. Най лесно се и изпробва перката с климатика, пускаш го да духа студено, заставаш пред колата и слушаш, трябва да почне перката веднага да върти и постепенно започва да сменя степените на оборотите (ясно се чува)
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
luizov написа:taba4ko написа:Колега случайно да си забелязъл дали се покачавт градусите на таблото когато перката не работи както трябва?
Не дори като гръмна казанчето си седеше стрелката на 12 часа - но то на 12 часа може температурата да е и над 110 градуса.
А иначе перката я хванах че не работи както трябва понеже климатика ми изключваше. Най лесно се и изпробва перката с климатика, пускаш го да духа студено, заставаш пред колата и слушаш, трябва да почне перката веднага да върти и постепенно започва да сменя степените на оборотите (ясно се чува)
Щом ти е изключвал климатика значи температурата на фреона е достигала големи температури. На предишната кола ми изключваше така климатика (поради неработещи перки) и когато валеше дъжд направо излизаше пара от радиатора преди да изключи компресора, но там беше измислено - двата радиатора на климатика и антифриза бяха един до друг и не си влияеха. А при БМВ са един зад друг и като почне от радиатора на климатика да бие горещ въздух с нисък дебит (заради неработещата добре перка), става чудо с антифриза. Особено бензинките е логично да прегряват доста бързо. А то нека е вдигнало 112 градуса и стрелката е на 12ч, изгасяш мотора и след 10 сек. е на 120. Не знам при бензиновите БМВ-та дали остава да върти перката след като се изгаси двигателя, но преди години имах бензинова Астра, която лятото 1-2 минути продължаваше да работи перката след изгасяне. При мен на дизела спира веднага, дори и двигателя да е на 97-98 градуса.
Затова преглед/ремонт/смяна на перката и чистене на радиаторите и проблемите се решават за години напред.
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
До сега не съм чувал перката да работи след като изключа колата. Но пък на другата ми кола голф е точно както ти казваш. Перката продължава да работи известно време дори и след като колата е изключена. Утре ми пристигат частите. Ще сменя казанчето заедно с капачката и ще видим какво ще стане след това.

- Tunturi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 12.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325i
- Мечтае да кара: Балканче
- Детайли за колата: M54B25
Re: Поредното спукано казанче за антифриз.
Само искам да кажа че при мен си беше изцяло от казанчето. Първото го смених с китайско и то се пръсна след има няма година после го смених с оригинално и 2 години си изкара после блъснах колата и я продадох (беше 318 143кс.) и вярвам че още няма проблеми с него. Просто теи двигатели си работят на голяма температура и налягането си е голямо ако не е направено като хората или материала си е на 10+ години и е остарял си се цепват/пръсват. Отделно при някой колеги може да има и допълнителна причина.
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани