Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с. - РЕШЕН !!!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Аз я ръчках доста със запушен ЕГР . Не открих разлика в пушека . Само в пъргавината усетих подобрение. 

- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
philipz написа:Аз я ръчках доста със запушен ЕГР . Не открих разлика в пушека . Само в пъргавината усетих подобрение.
Не разбрах, оправи ли ти се лага или не?
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Не се е оправил напълно , но има осезаемо подобрение .
Забелязах днес на инпа , че actual charge air-pressure ( данните от map сензора ) реагира много по-бавно от nominal charge air-pressure ( номиналните стойности ). Това при форсиране на място . В движение нямах възможност да погледна . Тулумбата съм я махнал , да не би да е било грешка пък ?

Забелязах днес на инпа , че actual charge air-pressure ( данните от map сензора ) реагира много по-бавно от nominal charge air-pressure ( номиналните стойности ). Това при форсиране на място . В движение нямах възможност да погледна . Тулумбата съм я махнал , да не би да е било грешка пък ?

- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Вземи огледай добре кабелите на дюзите и буксите им за лош контакт или оголване. Имах проблем с прекъсване при определени обороти на старото ТДИ и беше точно в кабела на едната дюза проблема. При теб е по-специфичен проблема, но не пречи да погледнеш кабелите. Ако сте махали/ чистили разни датчици, да не би да не сте пъхнали добре някоя букса. ...или някой вакуум? От тия процедури понякога стават сакатлъци по невнимание. 

- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Колеги , проблема продължава , лага е осезаем . Ето какво видяхме на живи данни , колата е на място , с форсиране до към 3000 оборота :
https://www.dropbox.com/s/t0kryf4a9li2o ... 2.mov?dl=0
Charge air pressure реагира много бавно , а има и разлика между исканото ( nominal ) и полученото ( actual ) .
Мисля да си върна тулумбата , аз от доста време съм без нея , а поблема е от скоро . Давайте съвети колеги

https://www.dropbox.com/s/t0kryf4a9li2o ... 2.mov?dl=0
Charge air pressure реагира много бавно , а има и разлика между исканото ( nominal ) и полученото ( actual ) .
Мисля да си върна тулумбата , аз от доста време съм без нея , а поблема е от скоро . Давайте съвети колеги


- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Според мен турбината няма как да надуе на място и трябва да я гледате в движение.
На около 3000 оборота мисля, че трябва да отвори лопатките и да стане голяма турбина. При предишната ми счупена турбина се клатеше оста и в момента, в който стигне тези обороти, променливата геометрия опираше стените и неможеше да се отвори. Чуваше се леко стържене и дюзите влизаха в корекция. На по ниски обороти колата си вървеше без проблем.

На около 3000 оборота мисля, че трябва да отвори лопатките и да стане голяма турбина. При предишната ми счупена турбина се клатеше оста и в момента, в който стигне тези обороти, променливата геометрия опираше стените и неможеше да се отвори. Чуваше се леко стържене и дюзите влизаха в корекция. На по ниски обороти колата си вървеше без проблем.

- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Ще я погледна и в движение също . Друго ,което ми прави впечатление , не знам дали е от значение , но като се проявява този лаг , натиснал съм газта докрай , а стрелкичката за моментния разход доста бавно достига крайно дясно положение ( над 20л/100 където показва ) .
Иначе като го няма проблема , стрелкичката почти веднага стига 20 л / 100 .
Иначе като го няма проблема , стрелкичката почти веднага стига 20 л / 100 .
- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Аз си имам една моя хипотеза за това защо стопих буталото на магистралата с 200.
Според мен проблема е дошъл от 1.Турбото, 2.Шпера и 3.уморени дюзи разбира се.
1. Първото, което се разваля на турбото е възможността да се отвори геометрията във високите обороти, понеже много рядко се кара колата в тези обороти. От тук автоматично идва много гориво и малко въздух във високите обороти. Дюзите се опитват да коригират проблема и точно първи цилиндър най-много коригира. Там и стопих буталото.
2. При отворен диф най-малкия завой, неравност или приплъзване води до спиране на подаваното гориво и точно това прави колата трудно за замерване на дино.
Когато сложих шпера обаче .. горивото се подаваше нон стоп.
3. В крайна сметка на дюзите в един момент им писва да се опитват да поправят количеството гориво и се предават.
Съвета ми е да не и даваш газ на колата когато виждаш, че не ускорява и не пълни разходомера, защото и при мен беше така като стопих буталото.
Успех
Според мен проблема е дошъл от 1.Турбото, 2.Шпера и 3.уморени дюзи разбира се.

1. Първото, което се разваля на турбото е възможността да се отвори геометрията във високите обороти, понеже много рядко се кара колата в тези обороти. От тук автоматично идва много гориво и малко въздух във високите обороти. Дюзите се опитват да коригират проблема и точно първи цилиндър най-много коригира. Там и стопих буталото.
2. При отворен диф най-малкия завой, неравност или приплъзване води до спиране на подаваното гориво и точно това прави колата трудно за замерване на дино.
Когато сложих шпера обаче .. горивото се подаваше нон стоп.
3. В крайна сметка на дюзите в един момент им писва да се опитват да поправят количеството гориво и се предават.
Съвета ми е да не и даваш газ на колата когато виждаш, че не ускорява и не пълни разходомера, защото и при мен беше така като стопих буталото.
Успех

- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
С разкачен дебитомер опитах , с разказчен ЕГР също , разлика няма . Не знам дали това ги изключва като причинители . Просто реших да опитам . Забелязвам още нещо , като се проявява забавянето , не чувам турбото , а карам на отворен прозорец. Май причината ще е доста специфична 

- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
philipz написа:Колеги , проблема продължава , лага е осезаем . Ето какво видяхме на живи данни , колата е на място , с форсиране до към 3000 оборота :
https://www.dropbox.com/s/t0kryf4a9li2o ... 2.mov?dl=0
Charge air pressure реагира много бавно , а има и разлика между исканото ( nominal ) и полученото ( actual ) .
Мисля да си върна тулумбата , аз от доста време съм без нея , а поблема е от скоро . Давайте съвети колеги![]()
Налягането може да е по-ниско, но дебитът отговаря почти точно на номиналния.
Нечуването на турбото звучи малко като някакъв авариен режим. Вакуумите предполагам са проверявани, за спукана въздушна връзка/интеркулер също. Колегата е прав, че на място и в движение турбината се товари много различно. Може би трябва да разгледате данните в движение.
За мен нормален дебит и по-ниско налягане означава някакъв пропуск по въздушните пътища/уплътнения или просто турбината не дава нужното налягане. Странното е, че не се забелязва някакъв рязък пад на налягането или дебита, отговарящи на симптомите ти за лаг. Поне си мисля, че постоянно по-ниското налягане би трябвало просто да кара колата да върви по-малко.
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Ъпдейт : с изключен дебитомер за около 5-6 км , разлика нямаше . След това си го закачих и колата беше фрапиращо зле , чак след 3000 оборота имаше някакъв живец . Няколко пъти палех и гасих след това , покарах , колата се оправи , но лага , за който си говорим от самото начало , си го има . Когато колата беше фрапиращо зле , турбината не се чуваше . Може би му е трябвало малко време , за да си възвърне стойностите дебитомера и да се оправи .
Излиза ,че с изключен дебитомер стана още по-зле . Предполагам значи не е от него .
Кулер и турбопътища наскоро са преглеждани и чистени , със сменени уплътнения дори . Не мисля , че е от тях .
Излиза ,че с изключен дебитомер стана още по-зле . Предполагам значи не е от него .

Кулер и турбопътища наскоро са преглеждани и чистени , със сменени уплътнения дори . Не мисля , че е от тях .
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с. - РЕШЕН !!!
ПРОБЛЕМА Е РАЗРЕШЕН !!!
Няколко неща направихме , като не мога да кажа точно кое разреши проблема :
1. МАП сензора повторно го зачистихме и огледахме от всякъде , изглеждаше всичко да е ок .
2. Прегледахме всички вакуумни пътища , открихме спукан маркуч между актуатора и клапана на турбото.
3. Върнахме си вакуумния резервоар - разлика във динамиката на колата в ниските обороти както се твърди в една друга обширна тема НЯМА !
4. Изолирахме актуатора на вихровите клапи - клапите ми са премахнати , но актуатора си беше там .
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... ndex6.html
5. Замерване на вакуума в системата - всичко в норми .
Надявам се да съм бил полезен .
Няколко неща направихме , като не мога да кажа точно кое разреши проблема :
1. МАП сензора повторно го зачистихме и огледахме от всякъде , изглеждаше всичко да е ок .
2. Прегледахме всички вакуумни пътища , открихме спукан маркуч между актуатора и клапана на турбото.
3. Върнахме си вакуумния резервоар - разлика във динамиката на колата в ниските обороти както се твърди в една друга обширна тема НЯМА !
4. Изолирахме актуатора на вихровите клапи - клапите ми са премахнати , но актуатора си беше там .
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... ndex6.html
5. Замерване на вакуума в системата - всичко в норми .
Надявам се да съм бил полезен .

Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с. - РЕШЕН !!!
Може ли малко подробности по точки 4 и 5?
Актуатора на клапита как го изолира - откачи му куплунга или вакум маркуча?
Как се прави това замерване на вакуума?
Актуатора на клапита как го изолира - откачи му куплунга или вакум маркуча?
Как се прави това замерване на вакуума?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с. - РЕШЕН !!!
MMG написа:Може ли малко подробности по точки 4 и 5?
Актуатора на клапита как го изолира - откачи му куплунга или вакум маркуча?
Как се прави това замерване на вакуума?
Идеята по т.4 е че в описаният възел може да има загуба на вакум- за това се запушва съответният щуцер на централната вакум магистрала.
Измерването на вакума се прави с уред за тази цел- в случая на входа на вакум- ресивъра.
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с. - РЕШЕН !!!
Значи виновникът беше спукания маркуч на вакуума между актуатора на турбото и клапана? А актуатора на пеперудите имаше ли някаква връзка или просто си го изолирахте за по-сигурно?
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани