Помощ за тоци (километраж) оборотомер и температура
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Помощ за тоци (километраж) оборотомер и температура
Ами не знам със сигурност, а и с търсене по нет-а не можах да преценя дали датчиците са от различен вид.
Например ако единият датчик е бобина (variable reluctance), а другият да е хол-датчик - затова да не може да се вземе сигнал и за двете ЕКУ-та и да се налага монтирането и на двата датчика.
Иначе би трябвало да може да се вземе сигнал от един датчик - и да не се бъркат двете ЕКУ-та.
Ами виж наистина разстоянието до колелото - да не е прекалено далеч датчикът - трябва да е на 1мм от зъбите.
Също, за да го пробваш дали работи, може да го свалиш и да закачиш волтметър на сигнала от хол-датчика. Пусни ЕКУ-то да го захрани, и виж като мандърцаш пред него някакъв магнит, какво показва и дали си сменя показанията волтметърът.
edit: зачетох се по нет-а къде какви датчици за колянов вал са монтирани.
Като цяло е голяма обърквация (освен дето най-често на OBD1 компютри са VR-type, а на OBD2 са hall-type.)
Имало и някаква изгъзица на Siemens, дето били най-скапани, а на всичкото отгоре не били нито едното нито другото,
ето тези: BMW 1 703 221 Siemens 5WK9 6011
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... %2FSensors
После попаднах и на друго инфо, за някакви датчици на 5 волта, с парт номер: 12 14 1 744 492 -- дето били пълна скрап -- и ги сменявали по Voluntary Emissions Recall Campaign No. 99E-A01 с хол-датчици за M52TU, които са на 12 волта, като се дърпали някакви допълнителни кабели от соленоида на ваноса, за да захранят датчика с 12V.
http://bavarian-board.com/uploads/kbann ... Sensor.pdf
Изобщо е много забавно с тези датчици - май ще трябва да напишеш парт.номерата на твоите.
Например ако единият датчик е бобина (variable reluctance), а другият да е хол-датчик - затова да не може да се вземе сигнал и за двете ЕКУ-та и да се налага монтирането и на двата датчика.
Иначе би трябвало да може да се вземе сигнал от един датчик - и да не се бъркат двете ЕКУ-та.
Ами виж наистина разстоянието до колелото - да не е прекалено далеч датчикът - трябва да е на 1мм от зъбите.
Също, за да го пробваш дали работи, може да го свалиш и да закачиш волтметър на сигнала от хол-датчика. Пусни ЕКУ-то да го захрани, и виж като мандърцаш пред него някакъв магнит, какво показва и дали си сменя показанията волтметърът.
edit: зачетох се по нет-а къде какви датчици за колянов вал са монтирани.
Като цяло е голяма обърквация (освен дето най-често на OBD1 компютри са VR-type, а на OBD2 са hall-type.)
Имало и някаква изгъзица на Siemens, дето били най-скапани, а на всичкото отгоре не били нито едното нито другото,
ето тези: BMW 1 703 221 Siemens 5WK9 6011
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... %2FSensors
После попаднах и на друго инфо, за някакви датчици на 5 волта, с парт номер: 12 14 1 744 492 -- дето били пълна скрап -- и ги сменявали по Voluntary Emissions Recall Campaign No. 99E-A01 с хол-датчици за M52TU, които са на 12 волта, като се дърпали някакви допълнителни кабели от соленоида на ваноса, за да захранят датчика с 12V.
http://bavarian-board.com/uploads/kbann ... Sensor.pdf
Изобщо е много забавно с тези датчици - май ще трябва да напишеш парт.номерата на твоите.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- BMW_DRIVER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 356
- Регистриран на: 24.01.2007
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: 328ci & E30 327Ti
- Мечтае да кара: която вкачи
Re: Помощ за тоци (километраж) оборотомер и температура
с един общ датчик няма да стана защото е46 са със Сименс електроника ,а М50 е с Бош. Вчера сложих ел.перката , но не работи а на тест през Импа си работи. Предполагам защото Еку-то не вижда обороти и си мисли че двигателя не е запален. Като ми остане малко време ще сваля датчика и от канала ще го местя спрямо шайбата отпред да видя дали ще стане нещо....
http://www.youtube.com/watch?v=P0XCgzj6 ... e=youtu.be неделни развлечения-бог да дава живот на шперо 
2 ГОДИНИ ПО-КЪСНО..... https://www.youtube.com/watch?v=oeH1F_oxzbw

2 ГОДИНИ ПО-КЪСНО..... https://www.youtube.com/watch?v=oeH1F_oxzbw
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Помощ за тоци (километраж) оборотомер и температура

Хрумна ми една друга идея по твоя въпрос. Ако компютърът на E46 очаква сигнал от хол-датчик, а старият е с VR, понеже ще са едни импулси с по-малка амплитуда и се четат по друг начин, различен от хол-датчика (обратното щеше да е по-лесно), но може да се използва някакъв конвертор.
За по 5 лв. има специализирани интегрални схеми за четене на VR-сензори - като например MAX9925 и др.
(- само дето на първо търсене не видях по магазините да се продават тези чипове на Maxim Integrated, но може да има подобни на друг производител. Ако пък се окаже, че глупаците тук не предлагат толкова специализирани неща, може да се поръча отнякъде.)

Другият вариант е, че понеже това не ти е основното ЕКУ, дето върти двигателя, а го ползваш само за отчитане на таблото - то такъв конвертор за датчика би трябвало да може да се направи и с доста по-достъпни и подръчни елементи.
И може би това е вариантът, вместо закрепването на допълнителни датчици - ще помисля по този въпрос.
Другата простотия, която ми хрумна е, че би трябвало в ЕКУ-то да си има такава схема, нали процесорът чете сигнали 0-5V -- може би само трябва да се изрови сигналът след нея, който ще е формиран в по-подходящ вид - да се буферира и да се подаде към другото ЕКУ.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Помощ за тоци (километраж) оборотомер и температура
Май си е захранен - нали показва температурата.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Помощ за тоци (километраж) оборотомер и температура
Ако някой разбира и му се разсъждава, ето схемата, по която съм подкарал м52 с един ванус на мястото на м43. Със син цвят са връзките с м52-та.
Както писах, работи оборотомер, термометър, вентилатор-мотор, автопилот и климатик.
Не работи АСЦ и моментен разход на гориво, ако на някой са му важни.
Както писах, работи оборотомер, термометър, вентилатор-мотор, автопилот и климатик.
Не работи АСЦ и моментен разход на гориво, ако на някой са му важни.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- BMW_DRIVER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 356
- Регистриран на: 24.01.2007
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: 328ci & E30 327Ti
- Мечтае да кара: която вкачи
Re: Помощ за тоци (километраж) оборотомер и температура
днес пробвах и с друг датчик на запален мотор и го доближавах, въртях и така оборотомера не тръгна
всичко е по схемата без свързан датчик ниво-масло и от дясно тези с червените Х-сове ( предполагам си ги срязал от буксата на ЕКУто) не съм ги прекъсвал
пробвах и самия датчик с мултицета и с отвертка и отчита.... явно еку-то не иска да го чете , може да си търси някои друг кабел който не е пуснат
в момента и моята кола е с ЕКУ от м43 Е46

пробвах и самия датчик с мултицета и с отвертка и отчита.... явно еку-то не иска да го чете , може да си търси някои друг кабел който не е пуснат
в момента и моята кола е с ЕКУ от м43 Е46
http://www.youtube.com/watch?v=P0XCgzj6 ... e=youtu.be неделни развлечения-бог да дава живот на шперо 
2 ГОДИНИ ПО-КЪСНО..... https://www.youtube.com/watch?v=oeH1F_oxzbw

2 ГОДИНИ ПО-КЪСНО..... https://www.youtube.com/watch?v=oeH1F_oxzbw
- Войводата
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 28.12.2008
- Местоположение: Панагюрище
- Пол: Мъж
- Кара: на дядо си е30ската
- Мечтае да кара: подводница с шпер
Re: Помощ за тоци (километраж) оборотомер и температура
А вързал ли си ЕВС-а на компютъра с който се опитваш да лъжеш таблото, защото ако не си няма да ти отчита. До колкото за оборотите като правя обратен суап от е46 на е36 само се връзва кабела и оборотите тръгват и все си мисля че би трябвало да се получи и обратния ефект
А и малко кофти се получава с електрониките едната БОШ другата Сименс ..


Re: Помощ за тоци (километраж) оборотомер и температура
Войводата написа:А вързал ли си ЕВС-а на компютъра с който се опитваш да лъжеш таблото, защото ако не си няма да ти отчита. До колкото за оборотите като правя обратен суап от е46 на е36 само се връзва кабела и оборотите тръгват и все си мисля че би трябвало да се получи и обратния ефектА и малко кофти се получава с електрониките едната БОШ другата Сименс ..
Бъркаш се е36 е с аналогова телевизия а е46 минала към цифровизацията сам си отгори защо тръгва на е36 а обратното не става за датчиците и компа също бъркаш м43 е бош със сименс датчици колкото до автора така няма кой да му каже на готово защото никой не знае каква скраперия е сътворил...lenco му е дал всичко каквото трябва да се направи няма значение какъв е компа дали е от сувалка или от трамвая м43 важното е да ги прави цифрови по кан шината ама той иска копи пейст без усилия така няма да се получи ако се беше малко позамислил щеше да се сети защо на диагностичната букса има сигнал за обороти а на оботомера няма ...има и конвертори на сигналите се продават по сайтовете все пак като не може да се оправи сам има хора който може да му го направят
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Помощ за тоци (километраж) оборотомер и температура
Е то има хора, дето може и да го направят - ама познай, той е в Хасково, а хората са някъде другаде - как да стане.
Лошото е, че наистина не знаем какво е направил + трябва ли му на компютъра ЕВС, за да показва обороти и т.н.
Ето и аз вместо да ги умувам тези неща и да пиша разни предположения, на място щях да ги огледам за няколко минути.
Още едно предположение - ако компютърът е с магнитния-VR датчик (бобината) и ако са разменени жиците.
Ако бобината е свързана наопъки ще чете някакво мазало, вместо с една, с две дупки - и никога няма да хване обороти.
Но ако е с хол-датчик е достатъчно да се види, че при свързано всичко, до компютъра идват импулсите и да се търси другаде.
Лошото е, че наистина не знаем какво е направил + трябва ли му на компютъра ЕВС, за да показва обороти и т.н.
Ето и аз вместо да ги умувам тези неща и да пиша разни предположения, на място щях да ги огледам за няколко минути.
Още едно предположение - ако компютърът е с магнитния-VR датчик (бобината) и ако са разменени жиците.
Ако бобината е свързана наопъки ще чете някакво мазало, вместо с една, с две дупки - и никога няма да хване обороти.
Но ако е с хол-датчик е достатъчно да се види, че при свързано всичко, до компютъра идват импулсите и да се търси другаде.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Помощ за тоци (километраж) оборотомер и температура
Описал съм това, което съм направил, и работи.
ЕВС-а си е на място с всичко, което му трябва.
Ето и датчика на коляновия вал, и температурния.
ЕВС-а си е на място с всичко, което му трябва.
Ето и датчика на коляновия вал, и температурния.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Помощ за тоци (километраж) оборотомер и температура
Lenco написа:Описал съм това, което съм направил, и работи.
ЕВС-а си е на място с всичко, което му трябва.
Ето и датчика на коляновия вал, и температурния.
да ти кажа ли какво мисля че прави връзва ги на 40 пиновата без да минават по кан шината ама то трябва и малко акъл тва не му е е36цата дето е карал за да стане така температура ще отчита но оборотомера няма да работи няма да пуска перка и тем подобни затова на диагностиката има а на таблото няма ето написах му къде му е грешката вече да мисли да струва всичко му е налично за да го направи... Ама има и нещо друго спрях да помагам на такива като него казвам им неща тука по форума после ползват казаното от мен после се срещнем някаде съвсем случайно и те се правят на големите разбирачи и даже аз ги подпитвам да ми каже той ми предлага срещу пари да ми го направи защото било много сложно и той е царя

- Войводата
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 28.12.2008
- Местоположение: Панагюрище
- Пол: Мъж
- Кара: на дядо си е30ската
- Мечтае да кара: подводница с шпер
Re: Помощ за тоци (километраж) оборотомер и температура
Обаче никой явно не забеляза че колегата е написал '' кой от 4те пина да вържа от датчика на температурата за да тръгне на таблото'' ,той се опитва да подкара 4ри пинов датчик на е46 което няма как да стане. На е46 са два датчика, единия е на главата под всмукателните колектори който е вързан на букса х60003 на 24-ти и 25-ти пин , другият е на долния маркуч на бързата връзка на радиатора който е вързан на х60004 на 38-ми и 39-ти пин следователно ако са вързани така трябва да му показва температурата и на таблото и на диагностиката и трябва да започне да включва и перката.
п.с. До колкото за помагането за направа на разни неща и аз съм се отказал, защото много хора си преписват разни неща и после плюят човека от който са ги научили, поради тази причина и изтрих снимките и някой важни стъпки в темата която пуснах едно време viewtopic.php?f=8&t=288042
п.с. До колкото за помагането за направа на разни неща и аз съм се отказал, защото много хора си преписват разни неща и после плюят човека от който са ги научили, поради тази причина и изтрих снимките и някой важни стъпки в темата която пуснах едно време viewtopic.php?f=8&t=288042

Последна промяна Войводата на 08 Сеп 2016, 22:16, променена общо 1 път

- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Помощ за тоци (километраж) оборотомер и температура
krasi_90 написа:Ама има и нещо друго спрях да помагам на такива като него казвам им неща тука по форума после ползват казаното от мен после се срещнем някаде съвсем случайно и те се правят на големите разбирачи и даже аз ги подпитвам да ми каже той ми предлага срещу пари да ми го направи защото било много сложно и той е царя
Абе човекът не ми изглежда да е от тези хора, ама прав си, че във форума е пълно с такива. Също много пъти съм виждал как някой с най-добро и безкористно желание, се захваща да реши някой проблем, за да помогне на всички: - чете, мисли, пише, търси информация, споделя -> а разни го разпитват за това и онова, защото не могат да го измислят сами. И в момента в който уцелят как се прави нещото, веднага спират да разпитват, а в темата му изобщо не се чувстват задължени да напишат как се е решил проблемът при тях, само казват: "- Аз оправих 1-2 такива неща, някой ако иска мога да му го погледна. (срещу заплащане естествено)." -- И все ми идва да тръгна да разпитвам тези хора, колко струва услугата - и след като ми кажат някоя цифра, да ги питам дали ще има "мерси" и за автора на темата, благодарение на когото ще могат да ми вземат едни пари..

- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Помощ за тоци (километраж) оборотомер и температура
Схемата съм направил доста подробно. Датчиците на БМС56 са си от м43-то, със синьо са връзките към новия мотор.
Загубих седмици да го измъдря след, като едно тарикатче от форума ме изпързаля с бартер м54/е46 за мото м52.
Не крия, че помогна един пич от америка, които се оказа ползват "калпавото" купе на е46 за огромните мотори LS1 на ГМ.
Не е тайна, че доста хора са започнали от форума и сега въртят бизнес. Аз реших, че автомобилите са ми за забавление и трошене на пари. Получавал съм помощ тук и не отказвам да споделя нещо ако знам.
Има наистина и други варианти да се подкарат таблата с КАН-шината, но е по-скъпо и е свързано с програмиране и търсене на кодове.
Загубих седмици да го измъдря след, като едно тарикатче от форума ме изпързаля с бартер м54/е46 за мото м52.
Не крия, че помогна един пич от америка, които се оказа ползват "калпавото" купе на е46 за огромните мотори LS1 на ГМ.
Не е тайна, че доста хора са започнали от форума и сега въртят бизнес. Аз реших, че автомобилите са ми за забавление и трошене на пари. Получавал съм помощ тук и не отказвам да споделя нещо ако знам.
Има наистина и други варианти да се подкарат таблата с КАН-шината, но е по-скъпо и е свързано с програмиране и търсене на кодове.
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани