M54B30 претриса при студен старт...
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: M54B30 претриса при студен старт...
Колеги за да хванете вануса, откачете буксата на соленоида, намира се от задната част и трудно се откача, налага се да се откачи тръбичката на клапана за картерните газове.
Откачате и палите на студено
Аз след две години за пръв път видях колата да не тресе
и Ооо-чудо
все едно ми се роди дете

Откачате и палите на студено

Аз след две години за пръв път видях колата да не тресе




- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: M54B30 претриса при студен старт...
Kiryakov написа:Днес загасна мотора от нищото когато изключи автоматичния смукач и оборотите се нормализираха на 600, може ли да е от бобина?
Дали е бобина може да се провери. Дали е ВАНОС също- следят се зададените и фактическите стойности и се разбира дали има проблем. Тресенето може да се прецизира от къде идва- дали е общ проблем или идва от неправилна работа на някой цилиндър. Това вече ще определи какво трябва да се провери, за да се открие причината.
- -Maxxx-
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 12.10.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
Re: M54B30 претриса при студен старт...
zvetiko написа:Kiryakov написа:Днес загасна мотора от нищото когато изключи автоматичния смукач и оборотите се нормализираха на 600, може ли да е от бобина?
Дали е бобина може да се провери. Дали е ВАНОС също- следят се зададените и фактическите стойности и се разбира дали има проблем. Тресенето може да се прецизира от къде идва- дали е общ проблем или идва от неправилна работа на някой цилиндър. Това вече ще определи какво трябва да се провери, за да се открие причината.
Имаш ли познати от Варненската област, които си сигурен че биха направили качествена компютърна диагностика като твоята?


- Christoff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 777
- Регистриран на: 29.06.2006
- Местоположение: на пътя
- Кара: 330Xi
- Мечтае да кара: 760
Re: M54B30 претриса при студен старт...
В случай, че проблема е изолиран и не е от:
- бобини
- инжектори
- свещи
- датчик разпр. вал
- друго по ел. системата
- дебитомер
- ванос
- паразитен въздух
- комбо от гореизброените
То най-вероятно подгрева на ламбда сондите не работи. Съответно проблема не съществува при загряла кола и лятно време.
Сумата е от 600 до към 800 може да стигне и до 1 200 лв. за 4 бр. ламбди+монтаж+диагностика. На печелившите честито.
- бобини
- инжектори
- свещи
- датчик разпр. вал
- друго по ел. системата
- дебитомер
- ванос
- паразитен въздух
- комбо от гореизброените
То най-вероятно подгрева на ламбда сондите не работи. Съответно проблема не съществува при загряла кола и лятно време.

Сумата е от 600 до към 800 може да стигне и до 1 200 лв. за 4 бр. ламбди+монтаж+диагностика. На печелившите честито.

E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
- Staketo
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 15.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 330i
Re: M54B30 претриса при студен старт...
Колега и аз имам е46 330и и при мен колата тресе само на студено. Не губи оборти, няма проблем с въврвежа. Сменихме филтъра за картерните газове и бобини - пак друса докато загрее. При мен дава грешка на температурата на предните ламбда сонди - това излиза на диагностика. Сменихме предните ламбди с работещи, само за тест да видим дали е от там - пак друсаше и пак даваше същата грешка при четене. И аз имам нужда от инфо как да решим проблема, така че като имате решение споделете 

- Christoff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 777
- Регистриран на: 29.06.2006
- Местоположение: на пътя
- Кара: 330Xi
- Мечтае да кара: 760
Re: M54B30 претриса при студен старт...
Staketo написа:Колега и аз имам е46 330и и при мен колата тресе само на студено. Не губи оборти, няма проблем с въврвежа. Сменихме филтъра за картерните газове и бобини - пак друса докато загрее. При мен дава грешка на температурата на предните ламбда сонди - това излиза на диагностика. Сменихме предните ламбди с работещи, само за тест да видим дали е от там - пак друсаше и пак даваше същата грешка при четене. И аз имам нужда от инфо как да решим проблема, така че като имате решение споделете
Колега според мен пробвай да смените всички ламбди, или едно по-едно нещата от по-горния ми пост.
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
- Staketo
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 15.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 330i
Re: M54B30 претриса при студен старт...
Да кажа, какво е сменено до момента и какво се случва: сменени са всички бобини с нови, всички лули и всички свещи, филтър на картерни газове и ламбда сонди, дебитомер и дросел. Ефекта - тресене по 5 мин., докато загрее колата, мисфайър 6 цилиндър, светене на енджина на таблото и колата върви като 318 - няма мощност и файда няма. Тоест няма промяна, пак дава същите грешки, при някои има ли развитие?
- -Maxxx-
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 12.10.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
Re: M54B30 претриса при студен старт...
Моят проблем се реши с подмяна на филтъра на картерните газове, и 4-те маркуча от периферията му, не забравяйте маркучите, те са много много важни, освен че всичките бяха пълни с лой, ами най-вътрешния беше изпечен и имаше дупка колкото 1лв. и от там е смучела въздух.Подмених също и гарнитура на капака на клапаните и на конзолата на масления филтър, колата работи много гладко и не претриса за момента.

- matt_r6
- Потребител
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: 26.01.2014
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i E46
Re: M54B30 претриса при студен старт...
Колега,като смени филтъра и маркучите сега прави ли вакуум от капачката на маслото?
- Staketo
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 15.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 330i
Re: M54B30 претриса при студен старт...
И аз си реших проблема - след като смених свещи,лули и бобини, както и филтъра за картерните газове, сменихме и всички периферни маркучи и сега колата е самолет, няма проблеми и всичко е точно. Благодаря за съдействието
- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: M54B30 претриса при студен старт...
Пробвайте с 100 октанов бензин. Звучи прекалено лесно,но при мен има ефект.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: M54B30 претриса при студен старт...
Драгослав написа:Пробвайте с 100 октанов бензин. Звучи прекалено лесно,но при мен има ефект.
карам само със 100 октана и положението си е същото тресе на студено м52туб28

- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: M54B30 претриса при студен старт...
zvetiko написа:Kiryakov написа:Днес загасна мотора от нищото когато изключи автоматичния смукач и оборотите се нормализираха на 600, може ли да е от бобина?
Дали е бобина може да се провери. Дали е ВАНОС също- следят се зададените и фактическите стойности и се разбира дали има проблем. Тресенето може да се прецизира от къде идва- дали е общ проблем или идва от неправилна работа на някой цилиндър. Това вече ще определи какво трябва да се провери, за да се открие причината.
Можеш ли да кажеш какви са допустимите отклонения от зададените стойности? При мен отклоненията варират в границите от около 0,5 до към 1 градус, което ми се струва доста, предвид това, че целия диапазон на работа е 12 градуса (поне според клиповете, които намерих). От друга страна пък, завъртането на валовете става чрез зъбни колела, които имат определена хлабина и няма как да очакваме перфектно постигане на заданието. Така че би трябвало да има някакви допустими отклонения, но не можах да намеря информация за тях.
В моя случай симптомите са 2:
- леко нестабилна работа, докато мотора е студен;
- разхода ми е малко по-висок. Извън града - около 10 при каране с около 100-110 до към 12-13 при каране със 150. Трябва да отбележа, че колата ми е 330Хi и е с автомат, което донякъде обяснява малко по-висок разход.
- gh0stfac3
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 9.11.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330xi
Re: M54B30 претриса при студен старт...
Така проблема и при мен е същия студен старт тресене и колата леко се форсира смених диса, филтър на картерните, свещи, вакуми, ламди, ултразвък на 6-те дюзи, и само датчик колянов вал не съм но като тресе нещо щтрака от дясно долу но не мога да го хвана кое е може и некоя ролка да е нз. Колата е 330хи
- mackrandev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 23.03.2016
- Пол: Мъж
Re: M54B30 претриса при студен старт...
Аз вече свикнах
, но ще се радвам, някой ако помогне. Казаха ми, че тресенето е от механичен проблем в мотора, и няма как да се оправи, нещо било износено, и дори да сменя всичко, пак ще си тресе.
Студена тресе 20-30 сек силно. и се нормализира, остава съвсем леко непрекъснато тресене, едвам уловимо след това.
Сменил съм дебитомер, нов + 2-ра употреба, гумени въздуховоди, дросел работещ, стъпково, диса клапа вайко нова, 2 пъти клапан веднъж Феби, веднъж BMW с всички маркучи оригинални, продухахме и щеката на маслото, не беше запушена, сменени са гарнитурата на смукателите, гумичка отзад на смукателите, която стара беше сцепена, Свещи Denso, с тях работи най-добре на газ, Тампони на мотора Феби веднъж, после Лемфьордер,даже с вторите една идея по-силно тресе, дори на загрял двигател се усещат и леки вибрации пак в купето, без да мени оборотите, но си вибрира леко седалка, купе, врати, всичко, едва едва.
Свикнах вече.
Не съм сменил,- Дюзи, Бобини, Лули, Датчик разпределителен вал, ламбда сонди, защото колата на диагностика не изписва грешки, като се махне капачката на маслото и щеката се изменя работата на мотора, но изпръскаха 2 спрея, колата видимо от никъде не смучи въздух. Да сменям ли Дюзи, Бобини, Лули и Датчик разпределителен вал?
Как да изключа вануса, за да разбера, дали проблема е в него?
Та, наистина ли проблема е механичен в мотора и каквото и да сменя още, все така ще е, или има нещо скрито, или не до сменено?

Студена тресе 20-30 сек силно. и се нормализира, остава съвсем леко непрекъснато тресене, едвам уловимо след това.
Сменил съм дебитомер, нов + 2-ра употреба, гумени въздуховоди, дросел работещ, стъпково, диса клапа вайко нова, 2 пъти клапан веднъж Феби, веднъж BMW с всички маркучи оригинални, продухахме и щеката на маслото, не беше запушена, сменени са гарнитурата на смукателите, гумичка отзад на смукателите, която стара беше сцепена, Свещи Denso, с тях работи най-добре на газ, Тампони на мотора Феби веднъж, после Лемфьордер,даже с вторите една идея по-силно тресе, дори на загрял двигател се усещат и леки вибрации пак в купето, без да мени оборотите, но си вибрира леко седалка, купе, врати, всичко, едва едва.

Не съм сменил,- Дюзи, Бобини, Лули, Датчик разпределителен вал, ламбда сонди, защото колата на диагностика не изписва грешки, като се махне капачката на маслото и щеката се изменя работата на мотора, но изпръскаха 2 спрея, колата видимо от никъде не смучи въздух. Да сменям ли Дюзи, Бобини, Лули и Датчик разпределителен вал?
Как да изключа вануса, за да разбера, дали проблема е в него?
Та, наистина ли проблема е механичен в мотора и каквото и да сменя още, все така ще е, или има нещо скрито, или не до сменено?

34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани