Леки или тежки джанти през зимата?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от Моджо » 08 Окт 2014, 20:36

Нека не е танк. ЗИЛ 131 нека е. Или па некой БТР 8*8..ми що ги не направат с гуми на колело.... Та какво викаш , ЖТД - едно и също тегло, разпределено в/у по-голяма площ дава същото налягане като ако е в/у по-малка площ. Интересно.
Хм,хм...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от ogata » 08 Окт 2014, 21:19

Не ми преиначавай думите, само ще те помоля :!:

Да, тежките машини са с широки гуми, но на теб оставям да се замислиш защо. ;)

И понеже явно тънките и високи гуми са много лоши за зимни условия, ще дам няколко снимки от "новобранците" сред снежното предвижване, та белким сe осъзнаете, къде грешите. :winky:

Лафа, че задното не върви зимата, явно е измислен от хора дето гъзарски са тикали 20ката с 17ките в снега :twisted:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна ogata на 08 Окт 2014, 21:24, променена общо 1 път
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от dr.peshev » 08 Окт 2014, 21:23

:mhihi: :yes:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1670
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от host » 08 Окт 2014, 21:55

А тва че тия са с шипове и трябва до лед да стигнат за да работят дали има значение?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от dr.peshev » 08 Окт 2014, 21:58

И защо не са широки с шипове по тази логика?!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от Моджо » 08 Окт 2014, 22:02

Мбе, нали са тесни, то стига:)) Вижте ся , дайте да не изпадаме в полемика. Говорим за ПРОХОДИМОСТ, не за гонки по лед, каране по шосе и т.н.
Иначе за протокола аз си карам с един размер и зиме и лете, че даже понеже ме мързи си карам лятото със зимните гуми )) На едната служебна 4 сезона си бех само със зимни ). И айде стига да съм офф - Колегата дето е пуснал темата. Колата ти тежи 1.5 тона. Ку 4 джанти са с по 1-2 кила по тежки колко процента е тва ? Според мен няма абсолютно никакво значение дали джантата ти е 10 кила или 12.

ПП. А тия не са с широки щото не се търси проходимост, ами други работи. Я да излезат тия на сняг да видим ко ша стане ?
Хм,хм...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от ogata » 08 Окт 2014, 22:05

Момчета, спрете да се излагате :!:

Замисляли ли сте :
- защо острия нож реже, а не затъпения ?
- защо удара от малка тънка пръчка боли повече, отколкото от някоя дъска ?
- защо удар с тъп предмет не може да строши автомобилно стъкло, но удар с пирон (например) го прави на сол от първия път ?

Поне още 10 примера мога да ви дам , които са показателни, че сила концентрирана върху малка площ е по-ефективна от същата сила приложена върху по-голяма площ. :!:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1670
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от host » 08 Окт 2014, 22:09

Факт, гумите се спадат за да имат по-голяма стъпка, ако се движим по СНЯГ и е тегаво положението. Зимните гуми за стандартни коли, действат щото с ламелите "захапват" снега и блоковете им са оформени за същото.

Ако целта е гумата да стигне до мокър асфалт, да, тясната по-бързо и ефективно ще стигне до него.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от ogata » 08 Окт 2014, 22:14

Аз всяка зима слизам от 17ки на 15ки 195ци,
Гуми не съм спадал, но си нося вериги като стане тегаво положението.
И като ги сложа - кой принцип влиза в действие ?
Да, правилно .. ето този.
ogata написа:сила концентрирана върху малка площ е по-ефективна от същата сила приложена върху по-голяма площ.

Защото едно е да разпределиш 600 кг (задният мост) върху стъпката на две гуми ,
друго е да ги разпределиш върху 20тина звена на верига ... :wave:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от Elesar74 » 09 Окт 2014, 10:24

Само че забравяте, че целта не е да стигнеш до повърхност със сцепление, което е твърде относително и несигурно, а да ползвате СНЕГА, като повърхност за сцепление. Това означава проходимост. А другото е безсмислено упражнение с неясен край.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.11.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ги наред...
Мечтае да кара: луноход
Детайли за колата: f10 535i n55, downpipe DCF, race intercooler, performance charge pipe, MHD Stage 2+, xHP Stage 3

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от grandvizitor » 09 Окт 2014, 12:00

Моджо написа:Абе и аз винаги съм твърдял, че зимата се кара с широки гуми, ама...никой не ми верва. До, колегата по-горе - То хубаво по-голямо налягане на по-тясна гума, ама то само по себе си не е достатъчно. Имаме още и контактна площ и триене. Тва па за съпротивлението по мек сняг с широка гума не е вярно. Напротив - колко по-широка е гумата толко по-добре ще върви по мек сняг. Нема високопроходим автомобил с тесни гуми. Ама това пак казвам са си мои расъждения. Един танк например що не е с тесни вериги? Щото ще затъне и дотука. А с широки маа и през снег и през кал и насекъде и тука налягането кг/см2 е по-малко от колкото на човек с обувки примерно.
И в общи линии то па една зима имаме, мани-мани.


Колега, според мен понятието за широките вериги на танка не е серизоно. Първо сравнено с размерите на самия танк, веригите не изглеждат осезаемо широки. Второ няма зимни вериги за танк, съответно е изчислено размера им да бъде оптимален за всякакви терени и атмосферни условия. Да сравняваш кола с танк също е несериозно що се касае до проходимост най-малкото, защото ако сложим вериги (железни или текстилни) проходимостта на колата става съвсем друга. Стига толкова за танковете, че все пак не обсъждаме тях. Но по-тесни гуми са доказано по-добри на сняг. Елементарен пример: рали автомобил в зимни условия да си виждал с широки гуми? Обяснението както каза някой преди мен е просто - на по-малка площ от гумата разполагаш с повече съпротивление (кг/кв.см), докато на по-широката гума този коефициент е по-малък, което води до понижено съпротивление, жизнено важно за поведението на колата на сняг. Но и това не е темата на разговора тук. :OT:

Според мен тежестта на самите джанти не е от такова значение, колкото качеството на зимна гума и правилното разпределение на тежестта на автомобила върху пътната настилка, за да има оптимално сцепление. Логиката идва от там, че "ДА", добре е да има повече тежест на цялата кола върху снега, за да има сцепление, но ако тежестта стане твърде много почваш да затъваш. Системите за сигурност (ASC, DSC) и диференциал с ограничено триене (шпер), както разбира се 4х4 системите също помагат значително за по-доброто движение на снежни настилки.
Последна промяна grandvizitor на 09 Окт 2014, 13:20, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от Gqbriel » 09 Окт 2014, 12:03

narkk написа:Идята на темата е: как ще се отрази на поведението на колата оборудването с по-леки и по-тежки джанти при еднакъв размер гуми (на заснежена повърхност).

Относно спора Ви за размврите:
"На един и същи товар тясната гума оказва по-силен натиск върху настилката. Тя успява повече да деформира основата, върху която е стъпила, и така си оформя места за сцепление на грайферите. Ако си върху мека основа, с тясна гума по-лесно ще потънеш до твърдото, за което да се зацепиш. Ако напредваш през мек сняг, тясната гума смачква по-малко количество сняг, за да си направи коловоз и така имаш по-малко съпротивление на движението и по-малка вероятност съпротивлението да надвиши тяговата сила (т.е. да спреш с буксуване).

Защо по-високи: за да е по-малко стръмна ямката, която си правят сами. Така е по-лесно да излязат от нея. За ниските, снегът отпред по-лесно става непреодолима стена.

Кои са малкото случаи, когато широката гума е предимство?

1. утъпкан до скърцане сняг. Тогава, широката гума е по-малко склонна да го донатъпче и да си направи яма. Ако е по-утъпкан или температурата е по-ниска и не скърца, губиш това предимство.
2. екстремно спиране в дълбок сняг - обратно на придвижването в него, тогава искаш пред гумата да се събере повечко сняг, на който да предадеш енергията на движението. Как ще тръгнеш после, си е твоя работа. Защо си се засилил толкова в това време, също си е твоя работа. Ако имаш АБС или спираш без блокиране, губиш и това предимство - тогава гумата гази снега, вместо да го събира пред себе си.

Разбира се, тук говорим за нормални шосейни гуми. При блатоходите или при ATV нещата отиват другаде - търси се максимален диаметър и максимална широчина, но при налягания под 0.3-0.4 атмосфери в гумата. Там се намесват термодинамичните магии на водата и леда на границата на стапянето и ходенето отгоре върху преспите."

До колегата с "вилата" на "запад" :D
Спираха ме полицаи миналата зима на излизане от Мюнхен посока Берлин, имаха акция и проверяваха всички коли, по каква причина не знам. Единията ме пита дали знам с какво предаване ми е колата и след това ме посъветва да сложа "sandbag" в багажника за по-голяма сигурност. Дали е практика - не е постоянна, но е практика :)


Снегът "скърца" само при ниски темепратури а не обратното..а се ползват широки блатоходи и т.н няма нищо общо със снегът,а със разпредление на тежестта върху единица площ
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 3.01.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: както я може.
Мечтае да кара: На пържоли и пържени картофки нон-стоп.

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от dxd » 09 Окт 2014, 13:58

Моджо написа: че даже понеже ме мързи си карам лятото със зимните гуми ))

Значи само от това изречение ми става ясно колко си компетентен и повече няма да продължавам.Мързи те да си смениш гумите ама спориш за размер и сцепление,на мен ми е смешно :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от JTD » 09 Окт 2014, 14:47

Моджо написа:Нека не е танк. ЗИЛ 131 нека е. Или па некой БТР 8*8..ми що ги не направат с гуми на колело.... Та какво викаш , ЖТД - едно и също тегло, разпределено в/у по-голяма площ дава същото налягане като ако е в/у по-малка площ. Интересно.

Кой е казал, че площта ще е различна?
Казал съм точно и ясно - налягането върху пътя ще е абсолютно еднакво в примера, който съм написал.
Както един колега по-горе беше написал - елементарна физика за 7-ми клас. :mhihi:
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от K_Ilkov » 09 Окт 2014, 16:26

ogata написа:Замисляли ли сте :
- защо удара от малка тънка пръчка боли повече, отколкото от някоя дъска ?

искаш ли да пробваме, ще те прасна с дъската да видим колко по-малко боли :mhihi:

пак се изписа един тон теория ...
тесни, ниски, широки, ВРЦ-та, танкове :dunno:

колко па да е сложно да се вземат едни хубави, нови гуми с подходящ ОЕМ размер и джанти за е46 ...
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook