Въпрос за оборотите и скоростта на движение

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение

Мнение от Zagy » 23 Юли 2014, 16:09

Тогава колата ще смени предавката. А и дори да е така пак разликата в оборотите няма да е толкова голяма.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение

Мнение от surfboard » 23 Юли 2014, 17:41

Някои от колегите горе пишат пълни глупости. Всичките коли с ръчни скорости, които съм имал, винаги са били на едни и същи обороти, при една и съща скорост, без значение дали изкачват или спускат. Вие да не би да сте имали буксуващи съединители, та в баирите сте на 3000 оборота, пък надолу сте на 1800 и то на една и съща предавка, с една и съща скорост...
Не мисля че изобщо съществува кола с ръчни скорости, която на пета скорост със 100 км/ч да е на различни обороти в зависимост от терена. Винаги е със 100, винаги е на пета, винаги е на определени обороти /примерно 2500/. Но такива филми в баира да е с 3000, пък надолу с 1500, са странни.
Ако отново карам със 100, но върна четвърта или трета, естествено че оборотите ще са по-големи, но ако съм си на пета със 100, не виждам как като спускам оборотите ми ще намаляват, освен ако не изключа от скорост или не убия скоростта на колата.

Вече за автоматика на колегата не знам, там принципът е различен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение

Мнение от GecataBMW-E46 » 23 Юли 2014, 17:54

Пичове въртящия момент преди да иде в скоростната кутия минава през торк конвертора,там са 2 турбини разположени една срещу друга без твърда връзка помежду им,а пренасянето на въртящия момент се получава чрез нагнетяване и насочване на хидравлична течност от едната към другата.Естествено,че тогава ще е нужно повече обороти за да се достигне нужния въртящ момент от торка за да потдържа колата същата скорост.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1031
Регистриран на: 9.11.2010
Пол: Мъж
Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение

Мнение от NikVanov » 23 Юли 2014, 18:13

,,Ако на 5-та спускаш надолу с малко газ си на 2000 оборота, но ако изкачваш и си напомпил педала до ламарината е възможно да е с повече обороти.''

Ама как ще е възможно, не е възможно, а е задължително!!! Правя уточнението, че нямам опит от кола с автоматични скорости! И затова повтарям, че нещо дълбоко бърка едната половина спорещи, затова е добре да се намеси някой по-авторитетен колега от форума, да не станем за смях.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение

Мнение от unikalen88 » 23 Юли 2014, 18:20

на моята несъм забелязал,на ръчка съм сигорен че трябва да са еднакви-иначе съединителя буксува,на автомата си мисля че след 2000 оборота торка е постоянно заключен и би трябвало пак да са еднакви оборотите,може да има проблем и да буксува.Други дертове прави ли кутията.Например на автопилот със скорост над 100 километра играе ли обортомера???
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.06.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW и др.

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение

Мнение от bullet83m » 23 Юли 2014, 18:41

Нормално е при автоматика да имаш различни обороти при еднаква скорост и различно натоварване.
Обаче при тази скорост мисля че кутията трябва да заключи хидротрансформатора и да не вдига така обороти.
Има доста изписано за автоматите,потърси из форума.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 19.07.2013
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: 320 D, 150 hp

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение

Мнение от spiromiro » 23 Юли 2014, 20:11

Благодаря, колеги! Хубаво е, че има хора които разбраха какво питам и изказаха компетентно мнение по въпроса, че се бях отчаял :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение

Мнение от Kris » 23 Юли 2014, 22:10

bullet83m написа:Нормално е при автоматика да имаш различни обороти при еднаква скорост и различно натоварване.
Обаче при тази скорост мисля че кутията трябва да заключи хидротрансформатора и да не вдига така обороти.
Има доста изписано за автоматите,потърси из форума.


Е да ама ако си на равно, а когато му трябва повече мощност на торка може и така да се получи. До сега на 5 БМВ-та от различни години и с различни двигатели (бензинови) и всичките автомати са го правили това и не са имали проблеми.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 320Ci '01

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение

Мнение от fancooler » 24 Юли 2014, 1:53

GecataBMW-E46 написа:Пичове въртящия момент преди да иде в скоростната кутия минава през торк конвертора,там са 2 турбини разположени една срещу друга без твърда връзка помежду им,а пренасянето на въртящия момент се получава чрез нагнетяване и насочване на хидравлична течност от едната към другата.Естествено,че тогава ще е нужно повече обороти за да се достигне нужния въртящ момент от торка за да потдържа колата същата скорост.


:yes:


И при мен като поддържам постоянна скорост на пета предавка мени оборотите в зависимост от терена. Колата е бензин, автоматик.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 19.07.2013
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: 320 D, 150 hp

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение

Мнение от spiromiro » 25 Юли 2014, 16:02

След изчитането на много неща по въпроса из интернет, мненията на някой от колегите, гледането на не малко клипчета за начина на действие и принципа на работа на автоматичните скоростни кутии стигнах до извода, че поведението на моята скоростна кутия е напълно нормално и нямам проблем с нея. Още веднъж благодаря на отзовалите се колеги!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение

Мнение от bigfinger » 27 Юли 2014, 4:46

Колега Spiromiro, случайно да имаш повишен разход на гориво?

Според мен не е нормално, освн ако в хидротрансформатора няма съдинител за заключване, което много ме съмнява.

Ако си ходил на диагностика сподели кодове за грешки.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 19.07.2013
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: 320 D, 150 hp

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение

Мнение от spiromiro » 29 Юли 2014, 19:27

Разхода ми е 11 градско и 7 извън мерен многократно по системата пълно-пълно на големи дистанции.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение

Мнение от logout » 06 Авг 2014, 17:08

Нека и аз да споделя нещо... Понеже и аз от скоро се сдобих с мойта печка автоматик, си мислех, че точно този автоматик просто трябва да превключва скорости, когато това е необходимо. Е да, ама не точно. Пример - ускорявам с малко повечко газ на равно и се наблюдава следното - оборотите са константа, а скоростта расте. Това е до един момент, след което едва-едва се долавя превключване на кутията, оборотите мръдват съвсееем малко, но пак остават горе-долу постоянни, а скоростта отново расте.

Понеже последната година, година и половина, се накарах на всякакви коли с автоматици все 2012-та и нататък (Шевролет, Нисан, Мазда, Форд, Хюндай, ФВ Джета, БМВ Ф30 328и, Тойота, Додж, може и да пропускам някоя...) ми направи впечатление, че повечето автоматици работят почти като ръчни скорости, само дето сами решават кога да сменят предавките надолу/нагоре, иначе казано при превключване от една предавка на друга разликата в оборотите е драстична. Единствено нисаните обаче се държаха така, както се държи моята кутия - констатни обороти, промяна на скоростта и превключване на предавките пак когато кутията си сметне, като оборотите при превключването отново почти не мърдат.

Също така на темпомат, когато скоростта е константа, оборотите играят нагоре-надолу в зависимост от терена/наклона, а предавката не мърда - примерно стои си все на 5-та. Та явно има различни типове автоматици. Е, при кик-даун връща предавка и оборотите отиват към червеното, ама тогава и ситуацията е различна. И още нещо - понякога тръгвам да ускорявам и дори като натисна до долу педала, няма връщане на предавка. За да накарам кутията да превключи, има малък трик - първо отпускам газта за кратко и после заварявам педала... тогава връща гарантирано.

И понеже имам съсед, който работи в гаража на градския транспорт и е специалист по автоматичните скоростни кутии на Мерцедес автобусите (и е ходил на специализация в Германия в завода им), ще го поразпитам, пък после ще пиша, ако каже нещо интересно...
It's not who You are, it's who You know...

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 21.02.2013
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320DA
Детайли за колата: FL

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение

Мнение от default_pz » 07 Авг 2014, 9:12

Абсолютно нормално поведение на автоматика на автора на темата. Има го и във форума описано. При мен се държи по същия начин, а скоростната ми кутия е в перфектно здраве. При смачкване на газта отключва торка и вдига оборотите, без да сменя предавка, за да се получи повече повер. Ако не е достатъчно - сваля предавка надолу. Това е.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 1.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW 330xd

Re: Въпрос за оборотите и скоростта на движение

Мнение от xian777 » 07 Авг 2014, 16:01

На колегата всичко му е нормално и не трябва да се притеснява - хидросъединителя се заключва при скорост над 110 км/ч. за този модел 320д.
Има вариант да се постигне и по-ранно заключване - прави го един немец, естествено срещу 250 евро.

http://translate.google.com/translate?c ... index.html

Това е линка към сайта на немеца - обяснил ги е добре нещата.
Аз даже прежалих 250 евро и наистина се получава така както го е описал.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook