Проблем с автопилота/темпомата
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с автопилота/темпомата
mitrax написа:на мен лентовия кабел на волана ми запушваше комуникацията , откачете го и ако всичко друго си излезе на диагностиката го сменете. Проблема може да е и в друг модул , а може и да е по самото окабеляване до отделните модули. Малко тегав проблем , Оци им е надобрял на тея проблеми

Re: Проблем с автопилота/темпомата
Здравейте ,накрая проблема при мен е решен .Понеже излязаха няколко други неотложни неща за правене реших сам да се заема и вече всичко работи ...Благодаря на всички за помоща оказа се че и при мен липсва окабеляването:) . Благодаря и на Oci който предложи да ми го направи скоро надявам се ще дойда за др неща да доизкосуриме
...

- Xezes
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 18.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е90 330D xDrive LCI
Re: Проблем с автопилота/темпомата
Колеги, лоша работа ................ от сервиза ми казаха, че ДДЕ-то е заминало и иска смяна.... възможно ли е това да се отремонтира или само смяна му е майката?
Като видях какви цени върви това ДДЕ, не ми се ще да го сменям...
Като видях какви цени върви това ДДЕ, не ми се ще да го сменям...
- bgpavlp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 522
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Проблем с автопилота/темпомата
Мислиш ли, че можеш да запалиш, ако ти е заминало ДДЕ-то.
Досега съм сменял само едно ДДЕ, и не защото е изгоряло, а защото преди го бяха отваряли, и може би заради нарушеното охлаждане, се получаваше едно забиване (като забиване на персонален компютър), и след 5мин се оправяше и тогава палеше колата.
Пробвай първо с друго ДДЕ.
Досега съм сменял само едно ДДЕ, и не защото е изгоряло, а защото преди го бяха отваряли, и може би заради нарушеното охлаждане, се получаваше едно забиване (като забиване на персонален компютър), и след 5мин се оправяше и тогава палеше колата.
Пробвай първо с друго ДДЕ.

Ако нема у глава, има у Google.
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Проблем с автопилота/темпомата
до колкото разбрах нищо не намира по колата ДИС-а , ако наистина ЕКУто е проблема , след откачането му ДИС ще намери останалите модули. Ако пак няма комуникация проблема е на друго място. Търси друг жичкаджия който е имал вземане даване с тея комуникационни шини.
Търсиш някой на който му е ясно това :
D bus
Test procedure: The bus systems (I/K and D-bus) are tested in the test module. The following control units are addressed as part of this test: DME/DDE, ABS/ASC/DSC, KOMBI (instrument cluster), IHKA/IHKR/IHR, ZKE, RADIO, BM/MID and LCM/LSZ. The identification of the control units is read out for testing purposes.
If the identification data is transferred without any problemsthis indicates that the bus function is OK. If several control units are not recognised, this indicates that the bus link (connector, lines) or the voltage supply is disconnected. Control unit failure and a control unit not fitted both indicate the same fault symptom. The control units checked in the test module are assessed at the end of each test step.
If it is not possible to set up a connection with the vehicle the cause is attributed to an interruption in the data transfer on the D-bus. In this case, carry out troubleshooting on the D-bus line.
Faults can constitute shorts to ground and positive as well as line breaks. In this case, it is not possible to transmit data between the control units. This also applies to the I/K-bus when no control unit was recognised in the test module and no control unit could be identified in the quick test. In these cases, troubleshooting should be carried out on the bus line.
A momentary recording of the bus voltage is shown in the following figure. This bus voltage is an example and shows the principle progression of a bus telegram.
1 Bus voltage High
2 Bus voltage Low
3 Telegram length
The fault symptoms have the following characteristics :
Line break: No voltage on bus line
Short to positive: No voltage change on bus, the voltage on the bus is U = Ubattery
Short circuit to earth: No voltage change on bus, the voltage on the bus is U = 0V
Causes may be:
Break in line
Line chafing
Defective plug connections / contact damage / soiling / corrosion
Defective control units
Defective voltage supply of control units
Scorched cables
Use the oscilloscope display and the line test in the preset measurements for the purpose of troubleshooting on the bus line.
Disruptive control units in bus system
The causes of these faults may be software-related.
One effect of software errors is that the telegrams are disturbed so that functions are not carried out and malfunctions occur.
Notes for determining disruptive control unit in bus system:
Remove the fuses of the controls units connected to the bus one after the other
Repeat the bus test after each disconnected control unit
If data transfer is OK again after disconnecting a particular control unit, then this is the control unit that causes the disturbance in data exchange
Replace the corresponding control unit while observing the currently valid Hotline information (HLI) and Service Information (SI).
Търсиш някой на който му е ясно това :
D bus
Test procedure: The bus systems (I/K and D-bus) are tested in the test module. The following control units are addressed as part of this test: DME/DDE, ABS/ASC/DSC, KOMBI (instrument cluster), IHKA/IHKR/IHR, ZKE, RADIO, BM/MID and LCM/LSZ. The identification of the control units is read out for testing purposes.
If the identification data is transferred without any problemsthis indicates that the bus function is OK. If several control units are not recognised, this indicates that the bus link (connector, lines) or the voltage supply is disconnected. Control unit failure and a control unit not fitted both indicate the same fault symptom. The control units checked in the test module are assessed at the end of each test step.
If it is not possible to set up a connection with the vehicle the cause is attributed to an interruption in the data transfer on the D-bus. In this case, carry out troubleshooting on the D-bus line.
Faults can constitute shorts to ground and positive as well as line breaks. In this case, it is not possible to transmit data between the control units. This also applies to the I/K-bus when no control unit was recognised in the test module and no control unit could be identified in the quick test. In these cases, troubleshooting should be carried out on the bus line.
A momentary recording of the bus voltage is shown in the following figure. This bus voltage is an example and shows the principle progression of a bus telegram.
1 Bus voltage High
2 Bus voltage Low
3 Telegram length
The fault symptoms have the following characteristics :
Line break: No voltage on bus line
Short to positive: No voltage change on bus, the voltage on the bus is U = Ubattery
Short circuit to earth: No voltage change on bus, the voltage on the bus is U = 0V
Causes may be:
Break in line
Line chafing
Defective plug connections / contact damage / soiling / corrosion
Defective control units
Defective voltage supply of control units
Scorched cables
Use the oscilloscope display and the line test in the preset measurements for the purpose of troubleshooting on the bus line.
Disruptive control units in bus system
The causes of these faults may be software-related.
One effect of software errors is that the telegrams are disturbed so that functions are not carried out and malfunctions occur.
Notes for determining disruptive control unit in bus system:
Remove the fuses of the controls units connected to the bus one after the other
Repeat the bus test after each disconnected control unit
If data transfer is OK again after disconnecting a particular control unit, then this is the control unit that causes the disturbance in data exchange
Replace the corresponding control unit while observing the currently valid Hotline information (HLI) and Service Information (SI).

- Xezes
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 18.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е90 330D xDrive LCI
Re: Проблем с автопилота/темпомата
Така е колега, колата не можеше да се прочете от диагностиката, и това беше насоката в която тръгнахме да работим.
Човека от сервиза процедира на следния принцип - махал е всички модули един по е дин и е тествал да види дали ще се прочете. Едва след разкачането на ДДЕ, колата се е прочела от диагностиката...
Човека от сервиза процедира на следния принцип - махал е всички модули един по е дин и е тествал да види дали ще се прочете. Едва след разкачането на ДДЕ, колата се е прочела от диагностиката...

- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Проблем с автопилота/темпомата
Xezes написа:Така е колега, колата не можеше да се прочете от диагностиката, и това беше насоката в която тръгнахме да работим.
Човека от сервиза процедира на следния принцип - махал е всички модули един по е дин и е тествал да види дали ще се прочете. Едва след разкачането на ДДЕ, колата се е прочела от диагностиката...
има шанс някой техник който е по на ти с електрониката да намери нещо проблемче в ЕКУто. Трябва да се види на кой пин е комуникацията , да се види към маса ли прехвърля , към 12V ли, ако има кондензаторчета към линията да се сменят . Транзисторче крайно ако има да се провери .. Ако взимаш ЕКУ ти трябва заедно с ЕВС-а , после пък ВИНа и километрите ще се различават по различните модули ... калпава работа.


- bgpavlp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 522
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Проблем с автопилота/темпомата
Ето едно ДДЕ, на което съм му махнал капака. Вероятноста да прецакате ДДЕ-то е много голяма, ако решите да премахнете платката. Виждал съм такива, или счупени платки, прекъснати писти или елементи. Ако все пак успеете да я извадите жива и здрава, вероятност да не работи коректно има. Последния път точно такъв случай имах. ДДЕ-то забиваше от време на време и не искаше да пали, нито да се прочете.



Ако нема у глава, има у Google.
- bgpavlp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 522
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Проблем с автопилота/темпомата
mitrax написа: Ако взимаш ЕКУ ти трябва заедно с ЕВС-а , после пък ВИНа и километрите ще се различават по различните модули ... калпава работа.
И затова има лек колега, да малко е калпава, но не е кой знае какво. Правил съм го.

Ако нема у глава, има у Google.
- bgpavlp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 522
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Проблем с автопилота/темпомата
Три пъти я чета тази тема, щото ми стана много интересно, но все пак оставам с впечатление, че нещо забива.

Ако нема у глава, има у Google.
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Проблем с автопилота/темпомата
bgpavlp написа:mitrax написа: Ако взимаш ЕКУ ти трябва заедно с ЕВС-а , после пък ВИНа и километрите ще се различават по различните модули ... калпава работа.
И затова има лек колега, да малко е калпава, но не е кой знае какво. Правил съм го.
то има лек , бмв скенер се казва , и нцс експерт. Просто се усложнява и ускъпява операцията. Калпава е работата че му е сдал багажа компа , не това че трябва да се флашнат няколко модула през буксата за диагностика.

- bgpavlp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 522
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Проблем с автопилота/темпомата
Когато с описаните от теб програми, направиш тези манипулации, то тогава аз ще те 


Ако нема у глава, има у Google.
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Проблем с автопилота/темпомата
кои по точно ? да уеднаквиме вина на различните модули с тоя на ДДЕ-то и после да прекодираме цялата кола с НЦС ? Както казваш , бин деър , дан дет 


- bgpavlp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 522
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Проблем с автопилота/темпомата
mitrax написа:кои по точно ? да уеднаквиме вина на различните модули с тоя на ДДЕ-то ..........................
Точно. Особенно след 2001г.

Ако нема у глава, има у Google.
- Xezes
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 18.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е90 330D xDrive LCI
Re: Проблем с автопилота/темпомата
Бих искал да попитам, реално ако ми се наложи смяна на DDE-то, което от двете по-конкретно трябва да се смени и каква е разликата:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/318d-M47/L-N/nov2001/browse/fuel_preparation_system/programmed_dde_control_unit#7789658_1 - Programmed DDE Control Unit
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/318d-M47/L-N/nov2001/browse/fuel_preparation_system/basic_dde_control_unit#7786887_1 - Basic DDE Contrl Unit
И двете са за моя модел автомобил и двете изглеждат еднакво на рисунката, но явно имам някаква разлика. Също така като търся по парт номер в интернет за 2те неща, ценовата амплитуда е доста голяма...
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/318d-M47/L-N/nov2001/browse/fuel_preparation_system/programmed_dde_control_unit#7789658_1 - Programmed DDE Control Unit
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/318d-M47/L-N/nov2001/browse/fuel_preparation_system/basic_dde_control_unit#7786887_1 - Basic DDE Contrl Unit
И двете са за моя модел автомобил и двете изглеждат еднакво на рисунката, но явно имам някаква разлика. Също така като търся по парт номер в интернет за 2те неща, ценовата амплитуда е доста голяма...

34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани