Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?

Мнение от slitter » 16 Ное 2012, 1:29

Не е проблем и темата не е за заключване, просто е необходимо да направиш този тест, за да си наясно кво става. Този, който ще мери трябва да знае, че има технологично време преди колата да изключи всички консуматори, 10 -15 мин е някъде, не помня точно. Демек мултицетът се връзва да мери, затваряш всички врати, изключваш всичко, ако имаш бутонче на капака на двигателя го натискаш и него и чакате това време, за което ти говоря. Разхода трябва да падне, както каза оци някъде в диапазона 0,01 - 0,03 A, това е нормалното. Повече ли е, значи трябва да се търси утечка някъде. Най-лесно става с махане на бушоните. Като изчезне утечката, гледаш кой номер бушон е изваден, прочиташ за кои компоненти отговаря той и търсите проблема някъде по тях. Направете съпоставка между показанията на мултицета и показанията на таблото за напрежението (V), защото има вероятност таблото да ти показва по-малко, отколкото е и само да се филмираш излишно. Лично аз ще проверя колко ми е напрежението преди да запала утре сутрин колата и ще ти напиша тук в темата!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?

Мнение от slitter » 16 Ное 2012, 14:38

Както ти обещах направих проверката. Резултатите са следните:
Отворих вратите и багажника, за да си извадя мултицета и го закачих за акумулатора. Напрежението от отварянето на вратите и багажника, заедно със светещите плафони в купето и багажния отсек, които в последствие по време на меренето угасих бяха свалили напрежението до 12,11 V. Задържах една две минути и напрежението се възстанови на 12,25, където замръзна и не се покачи повече. Влязох в колата и пуснах скритото меню като показанията по него бяха 12,0 за таблото срещу 12,25 за мултицета. В момента, в който пододох на контакт напрежението по мултицет падна на 12,05, а на таблото остана на 12,0! В момента на паленето и развъртането на коляновия вал показанията по табло бе 9,5, а на мултицета не успях да погледна, щото колата вече запали. Зареждането вече при работещ двигател се покачи по мултицет на 14,05, а по табло на 13,8. Това при включени къси светлини на ксенон и на 1ва степен вентилатора на парното.

Какво е моето заключение:
Вероятно се филмираш излишно, защото моите показания са приблизителни до твоите, а смея да твърдя, че акумулатора ми е здрав, та здрав, независимо, че е вече на няколко години. Поддържам му нивото на електролита в норма и го проверявам два пъти годишно. Ако се наложи доливам дейонизирана вода до мярката. Засега да чукна на дърво никога не ми е правил проблем. Забравих да спомена, че говорим за 75 Ah / 640A стартов ток марка TOPLA (Страхотни акумулатори, но това е друга тема). Следващо нещо, поне при мен по табло и мултицет имаше разлика, вероятно при всички е така +-, а аз вярвам на мултицета, защото скоро си го купих и е професионален за повече пари, отколкото струват тези по-обикновените. Смятам, че той е по-точен, а и в крайна сметка меря директно върху акумулатора, а не някъде далеч, където може да има загуби на напрежение, както е случая с таблото. Вероятно то си мери вярно, просто до него достига със загуби, но въпреки това за ориентир е идеално. Разлика от две десети е смешна!!! Но понеже ти така детаилно се вглеждаш, затова реших и по този детаилен начин да направя този тест, за да имаш база за сравнение. Ааа, забравих да спомена, че тестът е направен след 12,5 часа престой на автомобила.

Какви са моите препоръки към теб:
Да си караш спокойно, вероятно нищо й няма на колата и когато имаш време да направих теста за утечката и съответно да провериш дали напрежението при по-дълъг престой няма да ти пада по-надолу. Но, ако няма утечка, няма и да пада. Просто капацитетът на акумулаторите за задържане на напрежение е около 12,25 V, както вече споменах!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!

Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?

Мнение от Flipz » 16 Ное 2012, 16:09

Много благодаря за изчерпателния тест и отговор!

Аз реших все пак да замеря напрежението на колата в покой все пак, за да ми е мирна главата. Колегата oci предложи да ми го замери тази неделя и ще пиша от моите тестове какво излиза.

Честно казано за момента не е превъртала повече от нормалното и няма грам признак за проблем, просто ме яде от вътре как може акумулатора в 100% заредено положение да е 12,6 волта и след часове да пада толкова "драстично" ако мога така да се изразя. Това е базирано на една таблица, която гледах когато си взех акумулатора, за да разбера какви точно са лимитите на напрежението при акумулаторите. Ето я и нея:

Напрежение Плътност ~ Заряд
12.65 V 1.265 g/cm3 100 %
12.45 V 1.225 g/cm3 75 %
12.24 V 1.190 g/cm3 50 %
12.06 V 1.155 g/cm3 25 %
11.89 V 1.120 g/cm3 0 %

По нейното обяснение при 12,1-12,2 акумулатора едва ли не е загубил над 50% от заряда си и то за 1 нощ, което е обезпокоително. На прдходния акумулатор, който беше оригиналния и 7 годишен напрежението беше 11.9-12 и вече се усещаше проблем с паленето под дадена температура. Не ми се събират повече от 2 дни без да се кара колата и едва ли ще ме остави акумулатора ако пада със същите темпове, но понякога пътувам за седмица и колата стои без палене и затова се безпокоя/филмирам да не след седмица да е под 11,8 волта, все пак това е акумулатор на 1 месец.

Ами това е засега, ще видим след замерването с мултицета какво е положението, дано наистина е само филмиране от моя страна, че идват минусовите температури и ще има шоу с паленето на дизелите :))

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?

Мнение от iv4o9999 » 16 Ное 2012, 16:33

при поява на проблеми с батерията, оттечки или нежелана консумация първото което започваш да търсиш са ти допълнителните екстри или побългарявания, като не оригинално радио, аларма, дневни светлини, парктроници и всичко което е поставяно допълнително в някое гаражче или от някой който не е бил мн наясно, защото в мн случаи дадената екстричка е вързана директно и си точи ток постоянно или дефектира, залепва някое реле и се превръща в постоянен консуматор

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!

Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?

Мнение от Flipz » 16 Ное 2012, 16:41

ами аз затова писах за диодните светлини в дръжките на вратите. Те са вързани към плафоните и може да е от тях, но пък има друго нещо - диодите харчат супер малко ток, направо нищожно и едва ли би трябвало да се усети толкова за 1 нощ.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?

Мнение от slitter » 16 Ное 2012, 17:54

Tи хубаво пусна тази табличка, за да взема да си сваля акумулатора и да го дозаредя, щото явно съм зареден на 50%. Може би, защото често седя на контакт и си слушам музика на загасена кола. Принципно това, че си купил чисто нов акумулатор не значи, че той е зареден на 100%, щото седят в складове с месеци. Ако пък искаш вземи го свали и му нарави един пълен цикъл на разреждане и зареждане. Същата работа беше с един акумулатор, който наскоро си го купих за мотора. Извадиха го от кутията, а като го закачиха палеше безпроблемно, а недозареждаше. Та се юрнах да гледам релерегулатори и статори на мотора, а то се оказа, че е недозареден акумулатора чисто новия. След като му направих един пълен цикъл на зареждане нещата си застанаха на мястото! Така че и това го имай предвид!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?

Мнение от vavilon » 16 Ное 2012, 18:15

Flipz написа:ами аз затова писах за диодните светлини в дръжките на вратите. Те са вързани към плафоните и може да е от тях, но пък има друго нещо - диодите харчат супер малко ток, направо нищожно и едва ли би трябвало да се усети толкова за 1 нощ.

Я кажи, на какви разстояния пътуваш?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!

Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?

Мнение от Flipz » 16 Ное 2012, 18:21

Ами не на съпер големи, но достстъчни за зареждане на акумулатора. От Студентски град до Нов Български Университет са към 10-ина километра. Това е 3 дни в седмицата и уикенда студентски до центъра или до мола на Цариградско пак има едно 5-6км. Като гледам по борд 5 мин след изгасяне на колата показва напрежение точно 12.6, което би трябвало да е напълно зареден.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?

Мнение от vavilon » 16 Ное 2012, 18:43

Flipz написа:Ами не на съпер големи, но достстъчни за зареждане на акумулатора. От Студентски град до Нов Български Университет са към 10-ина километра. Това е 3 дни в седмицата и уикенда студентски до центъра или до мола на Цариградско пак има едно 5-6км. Като гледам по борд 5 мин след изгасяне на колата показва напрежение точно 12.6, което би трябвало да е напълно зареден.

Ами нормално е да ти се държи 100,А-вият акумулатор така. :mhihi: Карай си и си свиркай. И 1 или 2-ти в годината го сваляй за зареждане
Кога се сетиш, замери за утечки, ей така за твое успокоение. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?

Мнение от oci » 16 Ное 2012, 20:37

ето го и моя тест след като изгасих снощи колата в 21 часа сутринта като я мерих с мултицета е 12.20 волта, акумулатора ми е варта силвър 63 амперчаса и на две седмици.
Изображение
Всеки акумулатор има разряд след пълно зареждане, т.е за да ти показва 12.6 волта това ще е веднага след като си изгасил мотора или трябва да го откачиш от зарядното.
Дори и да откачиш клемите и да няма нищо включено към акумулатора след 12 часа престой пак ще падне с малко и ще е към 12,20 волта, да не говорим, че при колегата е на колата и колкото и да няма консумация все алармата поне е дръпнала малко дори и да е с иделната консумация.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!

Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?

Мнение от Flipz » 18 Ное 2012, 10:36

Замерихме консумацията с колегата oci и при заспала кола беше 0,01-0,03. Всичко е перфектно с колата и акумулатора, явно аз съм се вкарвал във филми. При изключване на колата напрежението беше 12,58 волта и само за 15 минути около тестовете падна до 12,2, така че явно толкова могат да задържат акумулаторите оптимално след изключване на колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 5.01.2012
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M3 E30 M5 F90
Детайли за колата: e46 320ci 2001
e46 320d 1999
e30 318 coupe 1987
e60 535d lci 2009

Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?

Мнение от plamen_318 » 18 Ное 2012, 18:19

Здравейте
като дам колата на контакт и нещо шуми зад климатроника и отворите за въздух също така и голяма консумация на ток.Възможно ли е да е този таралеж и не винаги се включва климатроника при подаване на контакт.Колата е 320ци 2002 150кс

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?

Мнение от slitter » 19 Ное 2012, 1:54

Аз въобще не разбрах кво питаш!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?

Мнение от Chapai » 19 Ное 2012, 8:50

Табличката не показва тези стойности при каква температура на акумулатора се замерват. Защото със сигурност и това има значение.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!

Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?

Мнение от Flipz » 19 Ное 2012, 8:59

Предполагам, че не са имали предвид 30+ или от 0 надолу като температури, но определено се убедих, че таблицата не върши работа напълно за разбиране на състояноето на акумулатора, явно да държи до 12,6 за по-продължително време си е мит.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook