Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Не е проблем и темата не е за заключване, просто е необходимо да направиш този тест, за да си наясно кво става. Този, който ще мери трябва да знае, че има технологично време преди колата да изключи всички консуматори, 10 -15 мин е някъде, не помня точно. Демек мултицетът се връзва да мери, затваряш всички врати, изключваш всичко, ако имаш бутонче на капака на двигателя го натискаш и него и чакате това време, за което ти говоря. Разхода трябва да падне, както каза оци някъде в диапазона 0,01 - 0,03 A, това е нормалното. Повече ли е, значи трябва да се търси утечка някъде. Най-лесно става с махане на бушоните. Като изчезне утечката, гледаш кой номер бушон е изваден, прочиташ за кои компоненти отговаря той и търсите проблема някъде по тях. Направете съпоставка между показанията на мултицета и показанията на таблото за напрежението (V), защото има вероятност таблото да ти показва по-малко, отколкото е и само да се филмираш излишно. Лично аз ще проверя колко ми е напрежението преди да запала утре сутрин колата и ще ти напиша тук в темата!
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Както ти обещах направих проверката. Резултатите са следните:
Отворих вратите и багажника, за да си извадя мултицета и го закачих за акумулатора. Напрежението от отварянето на вратите и багажника, заедно със светещите плафони в купето и багажния отсек, които в последствие по време на меренето угасих бяха свалили напрежението до 12,11 V. Задържах една две минути и напрежението се възстанови на 12,25, където замръзна и не се покачи повече. Влязох в колата и пуснах скритото меню като показанията по него бяха 12,0 за таблото срещу 12,25 за мултицета. В момента, в който пододох на контакт напрежението по мултицет падна на 12,05, а на таблото остана на 12,0! В момента на паленето и развъртането на коляновия вал показанията по табло бе 9,5, а на мултицета не успях да погледна, щото колата вече запали. Зареждането вече при работещ двигател се покачи по мултицет на 14,05, а по табло на 13,8. Това при включени къси светлини на ксенон и на 1ва степен вентилатора на парното.
Какво е моето заключение:
Вероятно се филмираш излишно, защото моите показания са приблизителни до твоите, а смея да твърдя, че акумулатора ми е здрав, та здрав, независимо, че е вече на няколко години. Поддържам му нивото на електролита в норма и го проверявам два пъти годишно. Ако се наложи доливам дейонизирана вода до мярката. Засега да чукна на дърво никога не ми е правил проблем. Забравих да спомена, че говорим за 75 Ah / 640A стартов ток марка TOPLA (Страхотни акумулатори, но това е друга тема). Следващо нещо, поне при мен по табло и мултицет имаше разлика, вероятно при всички е така +-, а аз вярвам на мултицета, защото скоро си го купих и е професионален за повече пари, отколкото струват тези по-обикновените. Смятам, че той е по-точен, а и в крайна сметка меря директно върху акумулатора, а не някъде далеч, където може да има загуби на напрежение, както е случая с таблото. Вероятно то си мери вярно, просто до него достига със загуби, но въпреки това за ориентир е идеално. Разлика от две десети е смешна!!! Но понеже ти така детаилно се вглеждаш, затова реших и по този детаилен начин да направя този тест, за да имаш база за сравнение. Ааа, забравих да спомена, че тестът е направен след 12,5 часа престой на автомобила.
Какви са моите препоръки към теб:
Да си караш спокойно, вероятно нищо й няма на колата и когато имаш време да направих теста за утечката и съответно да провериш дали напрежението при по-дълъг престой няма да ти пада по-надолу. Но, ако няма утечка, няма и да пада. Просто капацитетът на акумулаторите за задържане на напрежение е около 12,25 V, както вече споменах!
Отворих вратите и багажника, за да си извадя мултицета и го закачих за акумулатора. Напрежението от отварянето на вратите и багажника, заедно със светещите плафони в купето и багажния отсек, които в последствие по време на меренето угасих бяха свалили напрежението до 12,11 V. Задържах една две минути и напрежението се възстанови на 12,25, където замръзна и не се покачи повече. Влязох в колата и пуснах скритото меню като показанията по него бяха 12,0 за таблото срещу 12,25 за мултицета. В момента, в който пододох на контакт напрежението по мултицет падна на 12,05, а на таблото остана на 12,0! В момента на паленето и развъртането на коляновия вал показанията по табло бе 9,5, а на мултицета не успях да погледна, щото колата вече запали. Зареждането вече при работещ двигател се покачи по мултицет на 14,05, а по табло на 13,8. Това при включени къси светлини на ксенон и на 1ва степен вентилатора на парното.
Какво е моето заключение:
Вероятно се филмираш излишно, защото моите показания са приблизителни до твоите, а смея да твърдя, че акумулатора ми е здрав, та здрав, независимо, че е вече на няколко години. Поддържам му нивото на електролита в норма и го проверявам два пъти годишно. Ако се наложи доливам дейонизирана вода до мярката. Засега да чукна на дърво никога не ми е правил проблем. Забравих да спомена, че говорим за 75 Ah / 640A стартов ток марка TOPLA (Страхотни акумулатори, но това е друга тема). Следващо нещо, поне при мен по табло и мултицет имаше разлика, вероятно при всички е така +-, а аз вярвам на мултицета, защото скоро си го купих и е професионален за повече пари, отколкото струват тези по-обикновените. Смятам, че той е по-точен, а и в крайна сметка меря директно върху акумулатора, а не някъде далеч, където може да има загуби на напрежение, както е случая с таблото. Вероятно то си мери вярно, просто до него достига със загуби, но въпреки това за ориентир е идеално. Разлика от две десети е смешна!!! Но понеже ти така детаилно се вглеждаш, затова реших и по този детаилен начин да направя този тест, за да имаш база за сравнение. Ааа, забравих да спомена, че тестът е направен след 12,5 часа престой на автомобила.
Какви са моите препоръки към теб:
Да си караш спокойно, вероятно нищо й няма на колата и когато имаш време да направих теста за утечката и съответно да провериш дали напрежението при по-дълъг престой няма да ти пада по-надолу. Но, ако няма утечка, няма и да пада. Просто капацитетът на акумулаторите за задържане на напрежение е около 12,25 V, както вече споменах!
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Много благодаря за изчерпателния тест и отговор!
Аз реших все пак да замеря напрежението на колата в покой все пак, за да ми е мирна главата. Колегата oci предложи да ми го замери тази неделя и ще пиша от моите тестове какво излиза.
Честно казано за момента не е превъртала повече от нормалното и няма грам признак за проблем, просто ме яде от вътре как може акумулатора в 100% заредено положение да е 12,6 волта и след часове да пада толкова "драстично" ако мога така да се изразя. Това е базирано на една таблица, която гледах когато си взех акумулатора, за да разбера какви точно са лимитите на напрежението при акумулаторите. Ето я и нея:
Напрежение Плътност ~ Заряд
12.65 V 1.265 g/cm3 100 %
12.45 V 1.225 g/cm3 75 %
12.24 V 1.190 g/cm3 50 %
12.06 V 1.155 g/cm3 25 %
11.89 V 1.120 g/cm3 0 %
По нейното обяснение при 12,1-12,2 акумулатора едва ли не е загубил над 50% от заряда си и то за 1 нощ, което е обезпокоително. На прдходния акумулатор, който беше оригиналния и 7 годишен напрежението беше 11.9-12 и вече се усещаше проблем с паленето под дадена температура. Не ми се събират повече от 2 дни без да се кара колата и едва ли ще ме остави акумулатора ако пада със същите темпове, но понякога пътувам за седмица и колата стои без палене и затова се безпокоя/филмирам да не след седмица да е под 11,8 волта, все пак това е акумулатор на 1 месец.
Ами това е засега, ще видим след замерването с мултицета какво е положението, дано наистина е само филмиране от моя страна, че идват минусовите температури и ще има шоу с паленето на дизелите
)
Аз реших все пак да замеря напрежението на колата в покой все пак, за да ми е мирна главата. Колегата oci предложи да ми го замери тази неделя и ще пиша от моите тестове какво излиза.
Честно казано за момента не е превъртала повече от нормалното и няма грам признак за проблем, просто ме яде от вътре как може акумулатора в 100% заредено положение да е 12,6 волта и след часове да пада толкова "драстично" ако мога така да се изразя. Това е базирано на една таблица, която гледах когато си взех акумулатора, за да разбера какви точно са лимитите на напрежението при акумулаторите. Ето я и нея:
Напрежение Плътност ~ Заряд
12.65 V 1.265 g/cm3 100 %
12.45 V 1.225 g/cm3 75 %
12.24 V 1.190 g/cm3 50 %
12.06 V 1.155 g/cm3 25 %
11.89 V 1.120 g/cm3 0 %
По нейното обяснение при 12,1-12,2 акумулатора едва ли не е загубил над 50% от заряда си и то за 1 нощ, което е обезпокоително. На прдходния акумулатор, който беше оригиналния и 7 годишен напрежението беше 11.9-12 и вече се усещаше проблем с паленето под дадена температура. Не ми се събират повече от 2 дни без да се кара колата и едва ли ще ме остави акумулатора ако пада със същите темпове, но понякога пътувам за седмица и колата стои без палене и затова се безпокоя/филмирам да не след седмица да е под 11,8 волта, все пак това е акумулатор на 1 месец.
Ами това е засега, ще видим след замерването с мултицета какво е положението, дано наистина е само филмиране от моя страна, че идват минусовите температури и ще има шоу с паленето на дизелите

- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
при поява на проблеми с батерията, оттечки или нежелана консумация първото което започваш да търсиш са ти допълнителните екстри или побългарявания, като не оригинално радио, аларма, дневни светлини, парктроници и всичко което е поставяно допълнително в някое гаражче или от някой който не е бил мн наясно, защото в мн случаи дадената екстричка е вързана директно и си точи ток постоянно или дефектира, залепва някое реле и се превръща в постоянен консуматор
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
ами аз затова писах за диодните светлини в дръжките на вратите. Те са вързани към плафоните и може да е от тях, но пък има друго нещо - диодите харчат супер малко ток, направо нищожно и едва ли би трябвало да се усети толкова за 1 нощ.
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Tи хубаво пусна тази табличка, за да взема да си сваля акумулатора и да го дозаредя, щото явно съм зареден на 50%. Може би, защото често седя на контакт и си слушам музика на загасена кола. Принципно това, че си купил чисто нов акумулатор не значи, че той е зареден на 100%, щото седят в складове с месеци. Ако пък искаш вземи го свали и му нарави един пълен цикъл на разреждане и зареждане. Същата работа беше с един акумулатор, който наскоро си го купих за мотора. Извадиха го от кутията, а като го закачиха палеше безпроблемно, а недозареждаше. Та се юрнах да гледам релерегулатори и статори на мотора, а то се оказа, че е недозареден акумулатора чисто новия. След като му направих един пълен цикъл на зареждане нещата си застанаха на мястото! Така че и това го имай предвид!
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Flipz написа:ами аз затова писах за диодните светлини в дръжките на вратите. Те са вързани към плафоните и може да е от тях, но пък има друго нещо - диодите харчат супер малко ток, направо нищожно и едва ли би трябвало да се усети толкова за 1 нощ.
Я кажи, на какви разстояния пътуваш?
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Ами не на съпер големи, но достстъчни за зареждане на акумулатора. От Студентски град до Нов Български Университет са към 10-ина километра. Това е 3 дни в седмицата и уикенда студентски до центъра или до мола на Цариградско пак има едно 5-6км. Като гледам по борд 5 мин след изгасяне на колата показва напрежение точно 12.6, което би трябвало да е напълно зареден.
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Flipz написа:Ами не на съпер големи, но достстъчни за зареждане на акумулатора. От Студентски град до Нов Български Университет са към 10-ина километра. Това е 3 дни в седмицата и уикенда студентски до центъра или до мола на Цариградско пак има едно 5-6км. Като гледам по борд 5 мин след изгасяне на колата показва напрежение точно 12.6, което би трябвало да е напълно зареден.
Ами нормално е да ти се държи 100,А-вият акумулатор така.

Кога се сетиш, замери за утечки, ей така за твое успокоение.

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
ето го и моя тест след като изгасих снощи колата в 21 часа сутринта като я мерих с мултицета е 12.20 волта, акумулатора ми е варта силвър 63 амперчаса и на две седмици.

Всеки акумулатор има разряд след пълно зареждане, т.е за да ти показва 12.6 волта това ще е веднага след като си изгасил мотора или трябва да го откачиш от зарядното.
Дори и да откачиш клемите и да няма нищо включено към акумулатора след 12 часа престой пак ще падне с малко и ще е към 12,20 волта, да не говорим, че при колегата е на колата и колкото и да няма консумация все алармата поне е дръпнала малко дори и да е с иделната консумация.

Всеки акумулатор има разряд след пълно зареждане, т.е за да ти показва 12.6 волта това ще е веднага след като си изгасил мотора или трябва да го откачиш от зарядното.
Дори и да откачиш клемите и да няма нищо включено към акумулатора след 12 часа престой пак ще падне с малко и ще е към 12,20 волта, да не говорим, че при колегата е на колата и колкото и да няма консумация все алармата поне е дръпнала малко дори и да е с иделната консумация.
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Замерихме консумацията с колегата oci и при заспала кола беше 0,01-0,03. Всичко е перфектно с колата и акумулатора, явно аз съм се вкарвал във филми. При изключване на колата напрежението беше 12,58 волта и само за 15 минути около тестовете падна до 12,2, така че явно толкова могат да задържат акумулаторите оптимално след изключване на колата.
- plamen_318
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 5.01.2012
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: M3 E30 M5 F90
- Детайли за колата: e46 320ci 2001
e46 320d 1999
e30 318 coupe 1987
e60 535d lci 2009
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Здравейте
като дам колата на контакт и нещо шуми зад климатроника и отворите за въздух също така и голяма консумация на ток.Възможно ли е да е този таралеж и не винаги се включва климатроника при подаване на контакт.Колата е 320ци 2002 150кс
като дам колата на контакт и нещо шуми зад климатроника и отворите за въздух също така и голяма консумация на ток.Възможно ли е да е този таралеж и не винаги се включва климатроника при подаване на контакт.Колата е 320ци 2002 150кс
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Табличката не показва тези стойности при каква температура на акумулатора се замерват. Защото със сигурност и това има значение.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Възможно ли е утечка от оголен кабел в купето?
Предполагам, че не са имали предвид 30+ или от 0 надолу като температури, но определено се убедих, че таблицата не върши работа напълно за разбиране на състояноето на акумулатора, явно да държи до 12,6 за по-продължително време си е мит.
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани