Проблем с мултиволана на е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- serjinko
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 18.10.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Бмв 320Д
- Мечтае да кара: Бмв 330д
Re: Проблем с мултиволана на е46
Тоя сащия проблем го имам и аз...
- dbantschew
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 17.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i Touring
- Мечтае да кара: BMW i8
- Детайли за колата: E46, 2003, Touring
Re: Проблем с мултиволана на е46
Здравейте отново!
Намерих от къде идва проблемът - След като поне 5 пъти проверих дали всички кабелни връзки , букси и кабели са правилно свързани и работещи, реших още веднъж да опитам да вляза в BODY-модула на борд.компютъра. Не стана и този път, но видях, че има няк`ва нова грешка, която се изписва за двигателя. Грешката е "MFL-toggle-bit". Пуснах в Гугъл и се оказа, че това е грешка, която дава, когато имаш кабели за мултиволан, но нямаш монтиран такъв. Компютърът изпраща сигнал до волана, вижда, че няма свързан такъв и изписва грешка и така докато не си монтираш волан. Тогава, според германските колеги, компютърът трябва да спре да сигнализира за тази грешка. Много странен е фактът, че изписва тази грешка в модула за двигателя.. Някой знае ли защо?
Логичния извод, който си направих е, че окабеляването ми е ОК, но вероятно воланът не е изправен. Махнах еърбега. Докато го отвивах видях, че като съм го монтирал и съм премазал две кабелчета, които отиват точно до копчетата, които активират круиза. Поразмърдах ги малко, дадох на контакт, натиснах съответното копче и круизът светна. После тествах пак, дали ще изпише "MFL"-грешката и продължаваше да я изписва, въпреки, че воланът работи.
Предполагам така може да се получава, заради лошата връзка от почти прекъснатите кабелчета. Днес ще си направя нова връзка и ще пиша пак за резултата.
P.S.: Между другото, управлението на ЦД-то си бачка от волана, безотказно. Има само едно кръгло копче с надпис "R/T" от лявата страна. Воланът ми е чтирилъчев. Някой знае лиз а какво служи това копче? Също искам да питам, тези копчета по волана може ли да се програмират/кодират, кое какво да управлява?
Намерих от къде идва проблемът - След като поне 5 пъти проверих дали всички кабелни връзки , букси и кабели са правилно свързани и работещи, реших още веднъж да опитам да вляза в BODY-модула на борд.компютъра. Не стана и този път, но видях, че има няк`ва нова грешка, която се изписва за двигателя. Грешката е "MFL-toggle-bit". Пуснах в Гугъл и се оказа, че това е грешка, която дава, когато имаш кабели за мултиволан, но нямаш монтиран такъв. Компютърът изпраща сигнал до волана, вижда, че няма свързан такъв и изписва грешка и така докато не си монтираш волан. Тогава, според германските колеги, компютърът трябва да спре да сигнализира за тази грешка. Много странен е фактът, че изписва тази грешка в модула за двигателя.. Някой знае ли защо?
Логичния извод, който си направих е, че окабеляването ми е ОК, но вероятно воланът не е изправен. Махнах еърбега. Докато го отвивах видях, че като съм го монтирал и съм премазал две кабелчета, които отиват точно до копчетата, които активират круиза. Поразмърдах ги малко, дадох на контакт, натиснах съответното копче и круизът светна. После тествах пак, дали ще изпише "MFL"-грешката и продължаваше да я изписва, въпреки, че воланът работи.

Предполагам така може да се получава, заради лошата връзка от почти прекъснатите кабелчета. Днес ще си направя нова връзка и ще пиша пак за резултата.
P.S.: Между другото, управлението на ЦД-то си бачка от волана, безотказно. Има само едно кръгло копче с надпис "R/T" от лявата страна. Воланът ми е чтирилъчев. Някой знае лиз а какво служи това копче? Също искам да питам, тези копчета по волана може ли да се програмират/кодират, кое какво да управлява?
Натискът прави диамантите!
- dbantschew
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 17.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i Touring
- Мечтае да кара: BMW i8
- Детайли за колата: E46, 2003, Touring
Re: Проблем с мултиволана на е46
Привет колеги!
Вчера си инсталирах мултиволан. Колата ми е е46, 320i, 2002-ра, М54 мотор 2.2 бензин, 170 к.с..
Следвах процедурата. Използвах подръчни материали. Съответно нямах кабелни обувки за пиновете на съответните букси и използвах многожични кабелчета. Свързах всичко и проработи! Копчетат наволана светнаха! Управлявах ЦД-то, усилвах, нямалявах, сменям станциите, КЕФ! Круизът също безотказно работи снощи.
Върнах се в нас доволен, паркирах и преощува колата пред блока. Сутринта ставам рано, паля, тръгвам, взимам един колега на път за работа, показвам му как се сменя радиото от волана и аха да му демонстрирам круиза и няма....
СПирам пред работа и почвам да гледам, дали не се е измъкнал някой кабел от буксите, да няма нещо прекъснато. Сложих едни кабелни обувки за пинчетата на буксите, които пак не са много по мярка, но според мен дават контакт, но не. Сега даже не работи управлението на ЦД-то!
Само светят копчетата и това е... Копчетата по волана са нефункциониращи за момента... Но пък светят...
Купих преди време един ИНПА-кабел с ОБД2 букса, но с него мога да гледам само какво става в двигателя. За BODY-компонентите ми излиза, че липсват няк`ви протоколи и няма как да вляза да видя, какво се случва.
Четох в други подобни теми по форума и мисля, че в възможно мултиволанът да се е самоизключил софтуеърно. Възможно ли е това? Ще бъда благодарен за мнения и препоръки, какво/къде да погледна и ако някой колега има по-качествен кабел, с достъп до BODY-модула, да се срещнем и да погледнем, какво се случва с волана и круиза.
Вчера си инсталирах мултиволан. Колата ми е е46, 320i, 2002-ра, М54 мотор 2.2 бензин, 170 к.с..
Следвах процедурата. Използвах подръчни материали. Съответно нямах кабелни обувки за пиновете на съответните букси и използвах многожични кабелчета. Свързах всичко и проработи! Копчетат наволана светнаха! Управлявах ЦД-то, усилвах, нямалявах, сменям станциите, КЕФ! Круизът също безотказно работи снощи.




Четох в други подобни теми по форума и мисля, че в възможно мултиволанът да се е самоизключил софтуеърно. Възможно ли е това? Ще бъда благодарен за мнения и препоръки, какво/къде да погледна и ако някой колега има по-качествен кабел, с достъп до BODY-модула, да се срещнем и да погледнем, какво се случва с волана и круиза.
Натискът прави диамантите!
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с мултиволана на е46
dbantschew написа:Привет колеги!
Вчера си инсталирах мултиволан. Колата ми е е46, 320i, 2002-ра, М54 мотор 2.2 бензин, 170 к.с..
Следвах процедурата. Използвах подръчни материали. Съответно нямах кабелни обувки за пиновете на съответните букси и използвах многожични кабелчета. Свързах всичко и проработи! Копчетат наволана светнаха! Управлявах ЦД-то, усилвах, нямалявах, сменям станциите, КЕФ! Круизът също безотказно работи снощи.Върнах се в нас доволен, паркирах и преощува колата пред блока. Сутринта ставам рано, паля, тръгвам, взимам един колега на път за работа, показвам му как се сменя радиото от волана и аха да му демонстрирам круиза и няма....
СПирам пред работа и почвам да гледам, дали не се е измъкнал някой кабел от буксите, да няма нещо прекъснато. Сложих едни кабелни обувки за пинчетата на буксите, които пак не са много по мярка, но според мен дават контакт, но не. Сега даже не работи управлението на ЦД-то!
Само светят копчетата и това е... Копчетата по волана са нефункциониращи за момента... Но пък светят...
Купих преди време един ИНПА-кабел с ОБД2 букса, но с него мога да гледам само какво става в двигателя. За BODY-компонентите ми излиза, че липсват няк`ви протоколи и няма как да вляза да видя, какво се случва.
Четох в други подобни теми по форума и мисля, че в възможно мултиволанът да се е самоизключил софтуеърно. Възможно ли е това? Ще бъда благодарен за мнения и препоръки, какво/къде да погледна и ако някой колега има по-качествен кабел, с достъп до BODY-модула, да се срещнем и да погледнем, какво се случва с волана и круиза.
Провери си връзките и кабелите които си слагал.
- dbantschew
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 17.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i Touring
- Мечтае да кара: BMW i8
- Детайли за колата: E46, 2003, Touring
Re: Проблем с мултиволана на е46
Забравих да пиша какво стана с волана ми - Оказа се, че съм свързал неправилно едно кабелче от лайт модула. Веднага го свързах както трябва и всичко заспа! Сега не трупа грешки на компа и всичко работи перфектно!
За колегите, които се чудят от къде да си намерят кабелни обувки мога да ги посъветвам да направят следното - : купуват си кабелче 0,5мм2(може и по-дебело да влиза, но не съм тествал), със силиконов кожух, многожилно и директно го пъхат в съответните букси, а краищата откъм лайтмодула запояват за съответните жички там. Самите букси са така направени, че след като се затворят/щракнат притискат силиконовия кожух на кабелчето и той трудно би се плъзнал обратно. Самият силикон създава необходимото "противоплъзгащо" сцепление. След това увиват за допълнителна осигуровка с изолирбанд около съседните жички и става бетон. Вече 2 месеца карам по дупки и павета(по неволя) и сяк`ви настилки създаващи вибрации и възможност за лош контакт от буксите, но дори и най-лошите дупки НЕ МОГАТ да откъснат кабелчетата ми от местата им

Сега като се замисля, за ентусиастите имащи пистолети за горещ силикон, с една финна капчица горещ силикон, сложена на изхода на кабелчето от съответната букса, може допълнително да се заздрави целия "сиромашки ретрофит", за който ви обяснявам.
РАЗБИРА СЕ винаги е по-добре да имаме подходящи кабелни обувки, които да използваме, но когато няма такива и НЕВОЛЯТА учи!

За колегите, които се чудят от къде да си намерят кабелни обувки мога да ги посъветвам да направят следното - : купуват си кабелче 0,5мм2(може и по-дебело да влиза, но не съм тествал), със силиконов кожух, многожилно и директно го пъхат в съответните букси, а краищата откъм лайтмодула запояват за съответните жички там. Самите букси са така направени, че след като се затворят/щракнат притискат силиконовия кожух на кабелчето и той трудно би се плъзнал обратно. Самият силикон създава необходимото "противоплъзгащо" сцепление. След това увиват за допълнителна осигуровка с изолирбанд около съседните жички и става бетон. Вече 2 месеца карам по дупки и павета(по неволя) и сяк`ви настилки създаващи вибрации и възможност за лош контакт от буксите, но дори и най-лошите дупки НЕ МОГАТ да откъснат кабелчетата ми от местата им



Сега като се замисля, за ентусиастите имащи пистолети за горещ силикон, с една финна капчица горещ силикон, сложена на изхода на кабелчето от съответната букса, може допълнително да се заздрави целия "сиромашки ретрофит", за който ви обяснявам.
РАЗБИРА СЕ винаги е по-добре да имаме подходящи кабелни обувки, които да използваме, но когато няма такива и НЕВОЛЯТА учи!

Натискът прави диамантите!
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани