Свободно движение на скоростен лост - РЕШЕН
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- dido0o```
- ентусиаст
-
- Мнения: 994
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: Свободно движение на скоростен лост
stoimenov_1958 написа:В твърдението на ZAGY има голяма доза логика.Вероятно проблема е там но няма да се реши без сваляне на СК.
Ако под СК имаш предвид скоростна кутия изобщо не е нужно свалянето и. Просто колата трябва да се вдигне на подемник или да е на канал.
Ето информация относно смяната на лост (шорт шифтър). Мисля, че е описано много добре какво точно става.
http://www.diymybmw.com/e46/short-shifter/
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Свободно движение на скоростен лост
dido0o``` написа:stoimenov_1958 написа:В твърдението на ZAGY има голяма доза логика.Вероятно проблема е там но няма да се реши без сваляне на СК.
Ако под СК имаш предвид скоростна кутия изобщо не е нужно свалянето и. Просто колата трябва да се вдигне на подемник или да е на канал.
Ето информация относно смяната на лост (шорт шифтър). Мисля, че е описано много добре какво точно става.
http://www.diymybmw.com/e46/short-shifter/
Незнам дали ще успея този уикенд но другия 100% ще видим закво става дума като цяло,и ще направя снимки и кое как и т.н

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Свободно движение на скоростен лост
Още не съм намерил време да се захвана с това нещо но май трябва,за да не стане изведнъж да не мога да превключвам....та намерих това :
http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-Shift_Bushings/E36-Shift_Bushings.htm- смяна на целия лостов механизъм - те това :

Някой от по запознатите - може ли да ми каже,кое от всичките глупости се грижи за движението на лоста ляво дясно...какво имам предвид,като превключваме на задна се усеща ,най-много
Така като гледам ,почвам да си мисля,че ще свалям скоростна кутия за да го оправя това

http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-Shift_Bushings/E36-Shift_Bushings.htm- смяна на целия лостов механизъм - те това :

Някой от по запознатите - може ли да ми каже,кое от всичките глупости се грижи за движението на лоста ляво дясно...какво имам предвид,като превключваме на задна се усеща ,най-много
Така като гледам ,почвам да си мисля,че ще свалям скоростна кутия за да го оправя това


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- valeri_bmw
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 25.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 328i touring 13g.
Re: Свободно движение на скоростен лост
Колега,при мен беше счупено едното ухо на номер1 от схемата.Смениха ми частта+номер2 в сервиз Хеед-91 без да свалят скоростната кутия.Успех 

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Свободно движение на скоростен лост
valeri_bmw написа:Колега,при мен беше счупено едното ухо на номер1 от схемата.Смениха ми частта+номер2 в сервиз Хеед-91 без да свалят скоростната кутия.Успех
ДОбре на тази схема,което точно се грижи за движението на R -1-3-5 ?Кой номер точно...евентуално ще гледам него ..а ако можеш да ми споделиш на лично - малко детайли

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- mustang1986
- ентусиаст
-
- Мнения: 893
- Регистриран на: 6.12.2009
- Местоположение: Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M47N
Re: Свободно движение на скоростен лост
Габриел.Да не е от номер 7
http://www.youtube.com/watch?v=LJgAkC-4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=LJgAkC-4 ... re=related

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Свободно движение на скоростен лост
mustang1986 написа:Габриел.Да не е от номер 7
http://www.youtube.com/watch?v=LJgAkC-4 ... re=related
Бе и аз не знам...е** ли му и лоста....а е мн кофти - това да не можеш ,качествено да чагъркаш скоростите


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Свободно движение на скоростен лост
Проблема е РЕШЕН - най-накрая благодарение на колегата maxima
как точно го е направил щифта,мисля е номер 12 незнам..но разликата е големия кеф 
А и да кажа само,сваля се кардана


А и да кажа само,сваля се кардана
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Свободно движение на скоростен лост - РЕШЕН
Maлко да повдигна темата...проблема е решен ама донякъде...вчера след няколко часа борба с какво ли не
какво се оказва - тея инж от БМВ - не ми харесва как са направили лостовата система и тва е...
Така от какво се получава "люлеенето" на скоростния лост и от там доста кофти превключване на скоростите,това е схема на цялата лостова система при Е46 ръчка

Номер 12 е една от причните ,щифт около 5мм диаметър,който се грижи за смяната на предавките лоста към който е свързан се върти около остта си и така се сменя позицията на скоростния лост посока ляво - дясно
http://realoem.com/bmw/showphoto.do?id=23411466134
Така,предния път направихме щифт (maxima си го направи сам на струга)и нещата се подобриха значително,само че този път забелязахме нещо дооста кофти за мен - защото лоста през който минава е свързан вътре в скоростна кутия и вариянта е само един да се свали тя,да се разпробие по-широк отвор за по солиден щифт.Тъпото лостче е доста малко в интерес на истината като диаметър и незнам до колко ще позволи разширяването му..просто с годините , леглото е станало елипсовидно в краищата му и щифта има луфт от там луфт в скоростния лост
Номер 12,13,14 от лостовата система се закачат - показъл съм със стрелка към скоростна кутия,само че за да се стигне до там се сваля кардана - няма друг начин просто..това е една прична за това люлеене.
След като го направихме щифта (поне до колкото можахме без да се сваля скоростната кутия,защото нямаше време) разликата е дооста голяма,и скоростите се сменят просто като по масло...
Единствено разпробиване на по-широки отвори и по дебел щифт,ще оправят проблема но за това си трябва време...
Да вметна - "лагера" пластмасовия ,в който се вкарва самия шифтър се вади с мъки мамка му,тва по DIY youtube да ме фане за фланеца - това там здраво ли е и ако не е изключително износено,без да се свали цялата лостова система ,се вади много трудно ..оградил съм с кръг къде трябва да се натисне с отвертка за да се изкара - бе и него смених - има разлика,но главния проблем е номер 12 в дясно - тва
Дано свърши работа на някого

Така от какво се получава "люлеенето" на скоростния лост и от там доста кофти превключване на скоростите,това е схема на цялата лостова система при Е46 ръчка

Номер 12 е една от причните ,щифт около 5мм диаметър,който се грижи за смяната на предавките лоста към който е свързан се върти около остта си и така се сменя позицията на скоростния лост посока ляво - дясно
http://realoem.com/bmw/showphoto.do?id=23411466134
Така,предния път направихме щифт (maxima си го направи сам на струга)и нещата се подобриха значително,само че този път забелязахме нещо дооста кофти за мен - защото лоста през който минава е свързан вътре в скоростна кутия и вариянта е само един да се свали тя,да се разпробие по-широк отвор за по солиден щифт.Тъпото лостче е доста малко в интерес на истината като диаметър и незнам до колко ще позволи разширяването му..просто с годините , леглото е станало елипсовидно в краищата му и щифта има луфт от там луфт в скоростния лост

Номер 12,13,14 от лостовата система се закачат - показъл съм със стрелка към скоростна кутия,само че за да се стигне до там се сваля кардана - няма друг начин просто..това е една прична за това люлеене.
След като го направихме щифта (поне до колкото можахме без да се сваля скоростната кутия,защото нямаше време) разликата е дооста голяма,и скоростите се сменят просто като по масло...
Единствено разпробиване на по-широки отвори и по дебел щифт,ще оправят проблема но за това си трябва време...
Да вметна - "лагера" пластмасовия ,в който се вкарва самия шифтър се вади с мъки мамка му,тва по DIY youtube да ме фане за фланеца - това там здраво ли е и ако не е изключително износено,без да се свали цялата лостова система ,се вади много трудно ..оградил съм с кръг къде трябва да се натисне с отвертка за да се изкара - бе и него смених - има разлика,но главния проблем е номер 12 в дясно - тва

Дано свърши работа на някого

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Свободно движение на скоростен лост - РЕШЕН
Gqbriel написа:Така,предния път направихме щифт (maxima си го направи сам на струга)и нещата се подобриха значително....
Какво значи направихме щифт?


- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Свободно движение на скоростен лост - РЕШЕН
vavilon написа:Gqbriel написа:Така,предния път направихме щифт (maxima си го направи сам на струга)и нещата се подобриха значително....
Какво значи направихме щифт?Щифтовете по принцип се закаляват и шлайфат с допускови граници (размери)!
Еми направихме - от клапан със същия диметър - какво закалявене на щифт - виждал ли си щифта фабрично ....сега за закаляване,температурно отвръщане ли ще си говорим


Какво значи направихме щифт? - направи сам на струга,добре знам допустими граници

А си мисля,че клапаните са достатъчно здрави...все пак


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Свободно движение на скоростен лост - РЕШЕН
Gqbriel написа:vavilon написа:Gqbriel написа:Така,предния път направихме щифт (maxima си го направи сам на струга)и нещата се подобриха значително....
Какво значи направихме щифт?Щифтовете по принцип се закаляват и шлайфат с допускови граници (размери)!
Еми направихме - от клапан със същия диметър - какво закалявене на щифт - виждал ли си щифта фабрично ....сега за закаляване,температурно отвръщане ли ще си говорим![]()
![]()
Какво значи направихме щифт? - направи сам на струга,добре знам допустими граници,само че обясних нещо друго отвора е елипсовиден вече,и да направиш такъв щифт без отливка - е практически некъв бог на струговането/шлайфане
А си мисля,че клапаните са достатъчно здрави...все пак.Там - щифта работи в 2-та си края а не по цялата си дължина...а точно в 2-та края е проблема
Късно видях отговора.


27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани