Колата се запали.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Колата се запали.

Мнение от slitter » 01 Сеп 2011, 14:23

mitaka7 написа:Колега, много неприятна случка. Ама един съвет от мен - закарай си колата на компетентен човек да я прегледа изцяло. Стига с тези домашни сервизни дейности, тип "направи си сам". :yes:

:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 13.04.2007
Местоположение: Пловдив

Re: Колата се запали.

Мнение от lordtwister » 02 Сеп 2011, 16:40

На един приятел ей така му се запали инсталацията от тези китайски бушони, затва аз кат' си сменям бушона с мултицета си ги проверявам дали са толкова колкото пише,че неговият 10АМР се оказа 35 :shock: :OT:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Колата се запали.

Мнение от Retrofit » 02 Сеп 2011, 16:51

lordtwister написа:На един приятел ей така му се запали инсталацията от тези китайски бушони, затва аз кат' си сменям бушона с мултицета си ги проверявам дали са толкова колкото пише,че неговият 10АМР се оказа 35 :shock: :OT:


През товар ли ги мериш колега...докато изгори бушона?

Китайските бушони трябва да се продават в комплект с пожарогасител, много са коварни.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Колата се запали.

Мнение от oci » 02 Сеп 2011, 21:21

Runnaway написа:
gromovich написа:Аз съветвам всички да си купят пожарогасителите от лицензирани фирми, а не китайски от Илиянци за отбиване на номера. Виждал съм как такъв никаква работа не върши. По спомен от БГ фирма хубав пожарогасител струваше около 20-30 лева. Даже си има стикер за извършена проверка.


Преди няколко месеца случайно минах през Казанлък и точно на главната забелязах пункт за проверка и пълнене на пожарогасители.

За момент се зачудих дали да спра и го подминах. След 30 секунди осъзнах, че може да нямам втори шанс и се върнах да си проверя пожарогасителя за скромната сума от 3 лева и 15 минути.

Сега поне съм спокоен, че ще "запали", ако имам нужда от него.

:bchug:

За 3 лв и 15 минути работа само са ти сменили стикера и това. Повярвай ми процедурата по зареждане на един пожарогасител е доста по дълга и по скъпо струваща, разбира се зависи от вида на пожарогасителя вместимостта на веществата, но тези в колите са прахови и има цяла наредба за експлоатацията на пожарогастелите в коята гласи, че пожарогасителя задължително се проверя веднъж годишно а на праховия се сменя прахта задължтелно защото се сбива от влагата и като дойде момента да го използаваш излиза само транспрортищия газ в случай въглероден вдуокис, на който налягането също трябва да е в определени граници, така, че си направи сметка дали за 3 лв са ти направили всичко това.
Моя го зареди колега който ми е приятел и една кола се запали и добре че спря един колега с 6 кг прахов пожарогасител та успях да я изгася а бях 100 процента сигурен, че моя е направен като хората.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 13.04.2007
Местоположение: Пловдив

Re: Колата се запали.

Мнение от lordtwister » 02 Сеп 2011, 23:17

Retrofit написа:
lordtwister написа:На един приятел ей така му се запали инсталацията от тези китайски бушони, затва аз кат' си сменям бушона с мултицета си ги проверявам дали са толкова колкото пише,че неговият 10АМР се оказа 35 :shock: :OT:


През товар ли ги мериш колега...докато изгори бушона?

Китайските бушони трябва да се продават в комплект с пожарогасител, много са коварни.


Може и през товар да ги измериш, ще изгориш един бушон, но поне знаеш дали е бил колкото е писано и ще имаш представа какво има в пакета :mrgreen:
Другият вариянт е мериш колко Voltage отива към бушона, след това мериш съпротивлението на бушона ohms и след това пресмяташ колко ампера е дефакто:
12Voltage и съпротивление 1.2 ohms правят 10 amps

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 13.04.2007
Местоположение: Пловдив

Re: Колата се запали.

Мнение от lordtwister » 02 Сеп 2011, 23:20

А пък аз направих така,като ми изгоря единият бушон заради радара,отидох до един приятел в автоморгата и си свалих от една Е46-ица всичките бушони които ми мясаха още на заводските :mrgreen:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1864
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Колата се запали.

Мнение от Nickelback » 02 Сеп 2011, 23:45

lordtwister написа:
Retrofit написа:
lordtwister написа:На един приятел ей така му се запали инсталацията от тези китайски бушони, затва аз кат' си сменям бушона с мултицета си ги проверявам дали са толкова колкото пише,че неговият 10АМР се оказа 35 :shock: :OT:


През товар ли ги мериш колега...докато изгори бушона?

Китайските бушони трябва да се продават в комплект с пожарогасител, много са коварни.


Може и през товар да ги измериш, ще изгориш един бушон, но поне знаеш дали е бил колкото е писано и ще имаш представа какво има в пакета :mrgreen:
Другият вариянт е мериш колко Voltage отива към бушона, след това мериш съпротивлението на бушона ohms и след това пресмяташ колко ампера е дефакто:
12Voltage и съпротивление 1.2 ohms правят 10 amps


Само дето при номинален ток през бушона съпротивлението му въобще не е толкова колкото го мериш с мултицета... ;) По твоята логика ще изкараме, че 100 ватова крушка консумира 22 ампера при 220 волта :shock: Това само, защото сме я измерили на студено с мултицета и той ни е показал 10 ома... Съпротивлението на металите нараства с температурата и това не е начина да определяме до колко държи или при колко гърми един предпазител...
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 13.04.2007
Местоположение: Пловдив

Re: Колата се запали.

Мнение от lordtwister » 03 Сеп 2011, 0:11

Добре аз непретендирам да съм наясно с тоците,смятах го по проста формула.Иначе как трябва да го мерим :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Колата се запали.

Мнение от JTD » 03 Сеп 2011, 9:13

lordtwister написа:Добре аз непретендирам да съм наясно с тоците,смятах го по проста формула.Иначе как трябва да го мерим :roll:

Единствения начин за мерене е като се сложи амперметър, увеличаваш товара и когато изгори виждаш какво е било отчетено от него.
Няма формули по които може да се сметне по нормален начин.
Един хубав предпазител не трябва да има съпротивление. Както и не трябва да грее до момента когато трябва да изгори. Точно това липсва на китайските предпазители, които греят като реотан и когато вече не може да греят достатъчно, изгарят.
За това като съвет, ако ви трябват предпазители по-добре си купете втора употреба, оригинални от някоя кола, вместо някакви от който и да е магазин.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Колата се запали.

Мнение от Retrofit » 03 Сеп 2011, 10:38

Именно през товар трябва да се измери бушон докато изгори, за да разбереш дали отговаря на стойността си. Само с мултицет на съпротивление не може да се измери.

И аз съм ЗА втора употреба оригинални бушони, отколкото NONAME.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: Оффия
Пол: Мъж

Re: Колата се запали.

Мнение от gugichamp » 03 Сеп 2011, 13:49

Точно преди две седмици ми пламна инсталацията и на мен.
Пожарогасител нямах,тъй като 10 дни по-рано гасих една
Е-класа,която също и беше пламнала инсталацията,шофьора
(по професия на видима възраст около 50-60г.)седеше до
колата,гледаше умно,а колата работеше със запалени фарове...
Та при мен ситуацията беше следната:
Имах драма със стартера и след няколко опита на едни кретени
си закарах колата в друг сервиз и всичко се оправи за 2часа,
но ми изчезна парктроника и централното огледало спря да
работи(те са вързани към един бушон N24),прегледах кабели,
връзки,всичко е наред,бушона и той беше ОК(уж).Викам си
сменям бушона за проверка с подръчен(явно от китайските).
Паля колата,пускам фаровете и изведнъж кълба дим :shock:
ИзтръпнАх,студена пот викам си край,тфа беше с колата.
15ч. ,жега и никой по улицата,нямам и вода........
Изгасих колата,веднага изключих буксата на акумулатора и
затворих всички врати в очакване.Димът се разнесе и само
чистия късмет ме отърва от як пожар и поражения.
Кабела,който отива към огледалото се беше стопил целия,и
може би факта,че беше оригинален с хубава изолация ме
отърваха...Бушона си беше чисто нов....
За това интервенции по електрониката,само с оригинални
кабеляци,букси и сякви други такива,задължително пожаро-
гасител и задължително при порверени техници!
от свинята лебед не става...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3146
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Колата се запали.

Мнение от mitaka7 » 15 Сеп 2011, 0:09

Изображение

От спестяване на пари вижте какво може да стане - да се запали цялата кола само заради един китайски бушон.
Не купувайте от бензиностанциите - повечето продават от тези, блистерче от 10бр., което струва 1 или 2 лева. Хубавите бушони са на цена от 0.30 до 0.60 лв. за бр. При китайските бушони пластмасата се топи, но бушона не изгаря.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 893
Регистриран на: 6.12.2009
Местоположение: Димитровград
Пол: Мъж
Кара: E46 M47N

Re: Колата се запали.

Мнение от mustang1986 » 15 Сеп 2011, 20:00

http://www.ljclub.net/mod/test/predpazi ... ziteli.htm

Тест на Китайски предпазители от ,,по добра серия,, :mhihi:
Изображение

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 46/320d
Мечтае да кара: самолет

Re: Колата се запали.

Мнение от AUDI-6EFFFFFFFA » 18 Сеп 2011, 16:57

Колеги колата стои вече 5 дена в сервиз "Еврокар" уж добър сервиз , и понеже не мога да трая отидох да видя какво е положението.Гледам разглобили алтернатора отзад стопен,и "майстора" като се вживял и ми обяснява как плюсовият кабел бил подал на късо някаде по купето и понеже буксата на алтернатора била слаба връзка и затова се била запалила :kuku: :mhihi: .И сега трябвало да разглобява седалките да види къде кабела е укъсил, който кабел е с добра изолация и отгоре с гофре някакво германско.Та въпреки че ""mitaka7 "ми се смее--- Колега, много неприятна случка. Ама един съвет от мен - закарай си колата на компетентен човек да я прегледа изцяло. Стига с тези домашни сервизни дейности, тип "направи си сам". :yes:.Май не можеш ли да си помогнеш сам няма кой да ти помогне какъвто и да е сервиза почват да те омагьосват лъжат мажат да изкопчат повече пари.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 12.11.2007

Re: Колата се запали.

Мнение от kokakabana » 18 Сеп 2011, 22:35

като се свали задната дясна кора в багажника (поне при мота Е46 2002) се вижда как основния захранващ кабел минава през предпазител доста корав който именно трябва да пази колта от толкова яко късо че да запали колата. виж дали не е шунтиран. а също така ми направи впечатление че захранващия кабел излизащ от акумулатора леко се е протрил на ъгъла на ботуша бандажирал съм го и от време на време го наглеждам. там ми се струва слабо място.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook