Какво да го правя този двигател N42

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от besnia_ » 10 Окт 2011, 11:46

slitter написа:Oтвори го и виж нещо дали не се е разкачило, разпоило и т.н. Тва е от така наречените универсални кодчетци, които според мен са много зле. Некои работи може да се ползва, примерно да триеш грешки там нещо, ама като цяло са боклук пълен. Работил съм с такива! На Бош има едни не лоши, ма то това си е мобилна работа. Качествена диагностика с това не може да направи човек. Няма и как да те ориентира някой кво се случва, щото гасне може да означава много неща. Същевременно е енергозависим, за да функционира, така че това също го имай предвид. За да почне да чете трябва да вижда напрежение на кл.15 и кл. 30, а без динамо такова няма в движение, както и ако е слаб акумулатора и отчита по-малко от 11 В. Не казвам, че е това, просто го имай предвид. Като подадеш контакт не желае ли да се закачи??? Може всичко да е... може да се е преебал, може всичко! Преди работел ли е коректно???


Здравей колега сега ще го отворя да видя какво става вътре :confused: аз го имам от година и повече и съм много доволен никога не е правил мизерии да гасне или нещо друго чете всички грешки live data на всички датчици за мен е перфектен :mhihi: сигурно аз нещо съм направил че го закачих така без динамото да работи :| в тройката изобщо неще да чуе да тръгне а в петицата работи обаче не иска да се свърже с колата все едно кабела го няма :help:
Изображение

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от besnia_ » 10 Окт 2011, 12:07

Колега сега го отворих май имаме заподозрян :mhihi: най отгоре на снимката едни черни квадратчета шест на брой са първото леко е прегоряло долу в края то се вижда даже :confused: доплака ми се :mhihi: какво е това дали е от него :bowdown: той си работи само където не иска да се свърза :confused: сега само това ми трябваше на главата :dummy:

Изображение
Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от slitter » 10 Окт 2011, 13:03

Много е мътна снимката, не виждам хубаво! Но както и да е! Явно е изгорял някой компонент от нещо по някое време. За съжаление май нищо не правиш засега с диагностиката при това положение. Там няма ли сервизи за електроника да го занесеш да видят дали не могат да го оправят! Както и да е - да знаеш тук ползваме едни кабели, които ако искаш и ти може да си ги закупиш, за да имаш качествена диагностична апаратура като ти се налага http://sklad66.com/cms/bmw.html

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от besnia_ » 10 Окт 2011, 13:26

slitter написа:Много е мътна снимката, не виждам хубаво! Но както и да е! Явно е изгорял някой компонент от нещо по някое време. За съжаление май нищо не правиш засега с диагностиката при това положение. Там няма ли сервизи за електроника да го занесеш да видят дали не могат да го оправят! Както и да е - да знаеш тук ползваме едни кабели, които ако искаш и ти може да си ги закупиш, за да имаш качествена диагностична апаратура като ти се налага http://sklad66.com/cms/bmw.html


Колега колега :confused: лоша работа сервизи не знам ама познавам едни момчета правят компве някакви, ще им звана да видим :confused: аз със него си правя супер качествена диагностика, ем ще си купя и аз такъв кабел те тук са 15 кинта аз си мислих че тези кабели са детцка работа за това не съм си купил толкова и разбирам от кабели и софтуери :confused: тея луди ли са в бг да им искат по 100 200 лева на тея жици :shock: парите не познават хората..

ето това пише на тези квадратчета MCP 2551/SN 1005 /4BM

благодаря
Изображение

Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от b00st » 10 Окт 2011, 13:28

взимай веднага кабела и качвай на лаптопа той ако е 15лв там въобще не му се чуди ще ти свърши 200 пъти повече работа. показва много повече инфо inpa както live от датчиците в сравнение с тоя кошник къде е с дисплейа :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от slitter » 10 Окт 2011, 13:58

Това, което си написал е високоскоростен трансивър! Ако е изгорял наистина няма как да се върже. Реално представлява нещо като посредник (нали знаеш, че посредникът винаги е лайно :mhihi: :mhihi: :mhihi: ). Работи на 4-5 В и ако се е омазал по някаква причина е бил натоварен с повечко ток! Трябва да се замени, за да работи, по принцип се продава като отделен компонент, ама виж тия там, ако могат да го заменят! Ако е той де! Колкото до кабелите - тея кабели са скъпи тук, защото пичовете като купят тези от по 15 евро ли или там колкото струват, трябва да се преправят и те ги преправят, за да имат пълна функционалност с програмата. Обединяват се пинове на чипа и се пускат и още некви работи. Има схеми сам да си ги направиш, ама не е лесно, щото е финно запояване и ако нямаш необходимата апаратура за поене, направо преебавш кабела и трябва друг, който и него можеш да прецакаш, ако не знаеш как да ги запоиш. Толккова са миниатюрни пинчетата на чипа. Затова са скъпи... не за друго!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от besnia_ » 11 Окт 2011, 11:53

Колеги да оказа се че е това квадратче високоскоростен трансивър или каквото е там :confused: обаче трябва да си го купя и тога ще ми го сменят :confused: от къде да го взема аз никога не съм се замесвал с такива неща :D лоша работа сега и него да мисля :confused: в ebay гледах има някакви ама май не са същите то трябва да е абселютно същото нали :help:
Изображение

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1031
Регистриран на: 9.11.2010
Пол: Мъж
Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от NikVanov » 11 Окт 2011, 13:42

Той кабелът е едно на ръка, въпросът е и софтуера да е хакнат и да се инсталира по-лесно, иначе е доста играчка да се настройват портове и т.н. Комплектът от склада е доста добър от тая гледна точка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от slitter » 11 Окт 2011, 13:54

besnia_ написа:Колеги да оказа се че е това квадратче високоскоростен трансивър или каквото е там :confused: обаче трябва да си го купя и тога ще ми го сменят :confused: от къде да го взема аз никога не съм се замесвал с такива неща :D лоша работа сега и него да мисля :confused: в ebay гледах има някакви ама май не са същите то трябва да е абселютно същото нали :help:


Да, хубаво е да е същият, ама в електрониката компонентите са с такава богата гама номенклатури, че има хиляди модели с приблизителни характеристики! Така че купи ако не същия, то поне такъв с приблизителни характеристики до твоя. Гледат се по каталог характеристиките и квото имат налчно на склад с близки параметри взимай! Това в магазини за електронни компоненти. Не знам, но тук в БГ има много такива, в Лондон де да знам, не може да няма. Самите продавачи по принцип са инженери и те ще те посъветват като влезеш и им кажеш какво търсиш. Тия работи струват стотинки... Аз обикновено сам си ги подменям, имам си хубави поялници тънки, запоявам като машина :) и за мен не би било трудно! Ти щом имаш хора, които да го направят... действай!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от besnia_ » 11 Окт 2011, 18:25

slitter написа:
besnia_ написа:Колеги да оказа се че е това квадратче високоскоростен трансивър или каквото е там :confused: обаче трябва да си го купя и тога ще ми го сменят :confused: от къде да го взема аз никога не съм се замесвал с такива неща :D лоша работа сега и него да мисля :confused: в ebay гледах има някакви ама май не са същите то трябва да е абселютно същото нали :help:


Да, хубаво е да е същият, ама в електрониката компонентите са с такава богата гама номенклатури, че има хиляди модели с приблизителни характеристики! Така че купи ако не същия, то поне такъв с приблизителни характеристики до твоя. Гледат се по каталог характеристиките и квото имат налчно на склад с близки параметри взимай! Това в магазини за електронни компоненти. Не знам, но тук в БГ има много такива, в Лондон де да знам, не може да няма. Самите продавачи по принцип са инженери и те ще те посъветват като влезеш и им кажеш какво търсиш. Тия работи струват стотинки... Аз обикновено сам си ги подменям, имам си хубави поялници тънки, запоявам като машина :) и за мен не би било трудно! Ти щом имаш хора, които да го направят... действай!



Колега аз не им разбирам много и тук има такива магазини, само че като не съм купувал никога не ги знам ще потърся надявам се да имат същото квадратче :confused: аз кабелите който говоря са си напълно истински без да се запоява нищо с диск само го инсталираш и работиш казах 15 кинта образно те са по 25 може и за 20 да се вземе,ето това могат да правят тези кабели..BMW DIS V57
BMW SSS V32
BMW TIS V8
INPA 4.4.7
EDIABAS 6.4.3
WINELDI 2.61
NCS Plant 3.0.5
NCS Expert 3.0.8
NFS WINKFP 4.2

Read, identify and erase fault codes from all modules
Code / Program modules
Program memory (seat / mirror positions to specific keys etc)
Encode new modules
Test specific parts
Stream live data

в комплекта са кабел от компа и кабел за обд и кабел за бмв кръгал.. работата е там че на мен си ми трябва моита маймуна щото аз на нея имам за почти всички автомобили не само за бмв и картинката на диска е като твоята кадето си я сложил на аватора :bchug:
Изображение

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от mitrax » 12 Окт 2011, 12:53

браво за темата колега ! би ли щракнал разглобената помпа и тея чопчета на валвтроника който казваш че си имат място ? Някаде е отворило луфт около гърбици ми се струва , като износен М40 чука май ? валфтроника какво измества точно , колко да отварят клапаните ли?
Много ми е интересна темата , ако имах такъв проблем щах да действам като теб .
Зачетох така отгоре отгоре че има и процедура за настройване на "границите" на ВВТ , което става с въпроцния кабел който колегите ти казаха . ГТ1 Дис
You know where your VVT motor is right ?

Unplug the cable, it should have 2 pins on it, using a multimeter, check to see if you have ANY resistance between either of the two poles of the motor, and ground (the outer casing)

There should be infinate resistance (same as trying to measure electrical current through plastic, ie not going to happen) between the two poles of the motor and the casing of the motor (ground)

If you have ANYTHING, motor went poof, and you then have to replace at agents. Tappid cover off, change out motor, and then you need to have BMW DIS or ISIS to set limits on the motor again.
...
Edit :

Incorrect assumption. The N42 motor has both Valvetronic (VVT) AND vanos......

от http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=18650
още ми се върти в главата , ако ВВТто има собствен модул за управление , а се четът грешките на двигателя - там няма да има грешката от ВВТ :roll: Предполагам си трябва сериозна диагностика , твоя скенер не е кой знае какво ..
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от besnia_ » 12 Окт 2011, 14:15

mitrax написа:браво за темата колега ! би ли щракнал разглобената помпа и тея чопчета на валвтроника който казваш че си имат място ? Някаде е отворило луфт около гърбици ми се струва , като износен М40 чука май ? валфтроника какво измества точно , колко да отварят клапаните ли?
Много ми е интересна темата , ако имах такъв проблем щах да действам като теб .
Зачетох така отгоре отгоре че има и процедура за настройване на "границите" на ВВТ , което става с въпроцния кабел който колегите ти казаха . ГТ1 Дис
You know where your VVT motor is right ?

Unplug the cable, it should have 2 pins on it, using a multimeter, check to see if you have ANY resistance between either of the two poles of the motor, and ground (the outer casing)

There should be infinate resistance (same as trying to measure electrical current through plastic, ie not going to happen) between the two poles of the motor and the casing of the motor (ground)

If you have ANYTHING, motor went poof, and you then have to replace at agents. Tappid cover off, change out motor, and then you need to have BMW DIS or ISIS to set limits on the motor again.
...
Edit :

Incorrect assumption. The N42 motor has both Valvetronic (VVT) AND vanos......

от http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=18650
още ми се върти в главата , ако ВВТто има собствен модул за управление , а се четът грешките на двигателя - там няма да има грешката от ВВТ :roll: Предполагам си трябва сериозна диагностика , твоя скенер не е кой знае какво ..



Здравей колега твоя отговор повдига много въпроси в мен :D да после ще направя една снимка на ввт другото не го разбрах на коя помпа :lol: прочетох го този форум който си ми пуснал там пише че този пич има проблеми с оборотите,и се опитват да настроят ввт да не му играят оборотите ;) аз този проблем го нямам моита звани като цяло съм казал че не разбирам много от тези компове и софтуери и настройки :D ето какво мисля аз; паля колата този модул който стои на ввт изпраща сигнал към компа и му казва ввт в каква позиция е и на свой ред компа коригира положението на ввт чрез моторчето :clap: да поясня че аз не успях да направя диагностика щото като закачих компа и след малко той изгасна и повече не поиска да се конектне към колата :confused: сега наистина може да иска някаква настройка не мога да съм сигурен това ще стане ясно след като си купя тези кабели или оправя моята маимуна пак казвам аз не съм някой хакер даже не знам как се работи с тези кабели и как се правят настройки :mhihi: обаче трябва да бъдем гъвкави и да се мушкаме на всякъде :D ще се пробвам и аз :bchug:
Изображение

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от mitrax » 12 Окт 2011, 14:58

чуждия форум съм го дал само за пример че там твърдят че това нещо се калибрира , със специализирана диагностика. Иначе за вакуум помпа нали спомена нещо
besnia_ написа:обаче проблема с вакумната помпа остава и той е един от главните,аз отворих едната ми то няма нищо вътре една пласмаска :D от какво пука така не знам :yes:

пощракай над помпата и ВВТ , безкрайно ми е интересно какъв е проблема , след като се оказва че е масов на всичкото от горе
успех!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от besnia_ » 12 Окт 2011, 17:46

mitrax написа:чуждия форум съм го дал само за пример че там твърдят че това нещо се калибрира , със специализирана диагностика. Иначе за вакуум помпа нали спомена нещо
besnia_ написа:обаче проблема с вакумната помпа остава и той е един от главните,аз отворих едната ми то няма нищо вътре една пласмаска :D от какво пука така не знам :yes:

пощракай над помпата и ВВТ , безкрайно ми е интересно какъв е проблема , след като се оказва че е масов на всичкото от горе
успех!




Здравей колега и колеги има развитие :D хепи съм :D сутринта като прочетох колегата какво е написал за ввт ми дойде на ум да пробвам да завъртя вала на ввт в позиция клапаните отворени на макс тоест срещу положно както съм го слагал до сега и дадох на контакт стана както си и мислех след няколко секунди моторчето избръмча и си нагласи вала както си беше преди да го преместя ;) така доказах че компа си коригира сам положението на вала :lol: след това реших да го запаля без капак за да видя моторчето какво ще прави и гледам тръбичката по която минава масло че не капе на три четри места :clap: веднага огасих свалих я продухах после с бензин малко и заработи правилно какво става от тук на татък сложих капака и запалих и шума беше изчезнал не на пълно но много леко се чува и сега в момента загасих я пак и изключих буксата на моторчето което задвижва ввт запалих и шума вече го няма напълно ето тука едно кличе сега ще постна да видите :clap: една идея води до друга :mhihi: :mhihi: :mhihi:

http://www.youtube.com/watch?v=fsQYPse0F5A


Изображение
Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 19.02.2011
Местоположение: SW
Пол: Мъж
Кара: Колело

Re: Какво да го правя този двигател N42

Мнение от armagedon_762002 » 12 Окт 2011, 18:32

Е това е друго нещо вече :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook