проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Проблем при премахване на грешка на е46 ?!!?
Колега, щом имаш Инпа - кажи каква е стойността на Crankshaft adaptation inlet bank 1.
Влизаш в Status, после в Analog value 4.
Загрял мотор, на празен ход.
Влизаш в Status, после в Analog value 4.
Загрял мотор, на празен ход.
Последна промяна The Heartlistener на 09 Апр 2020, 19:32, променена общо 1 път
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- Nikity93
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 7.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46
- Мечтае да кара: BMW E90 E92
Re: Проблем при премахване на грешка на е46 ?!!?
The Heartlistener написа:Колега, щом имаш Инпа - кажи каква е стойността на Crankshaft adaptation inlet bank 1.
Влизаш в Status, после в Analog value 4.
Добре колега ей сега ще видя ,ако мога да сляза, ако не утре най-късно ще пиша.
B[color=#0040FF]M[color=#FF0000]W[/color][/color]
- Nikity93
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 7.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46
- Мечтае да кара: BMW E90 E92
Re: Проблем при премахване на грешка на е46 ?!!?
Да добавя саюо също така, че съм забравил да го напиша след като е загряла и я загасиш и поседи 10 1т мин колата пали от втория път първия изобщо забравяш. Ако я загасиш и запалиш до 5 мин няма дерт и след като изстине също няма проблем. Пали много добре без проблем.
B[color=#0040FF]M[color=#FF0000]W[/color][/color]
- Nikity93
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 7.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46
- Мечтае да кара: BMW E90 E92
Re: Проблем при премахване на грешка на е46 ?!!?
The Heartlistener написа:Колега, щом имаш Инпа - кажи каква е стойността на Crankshaft adaptation inlet bank 1.
Влизаш в Status, после в Analog value 4.
Загрял мотор, на празен ход.
Ето колега заповядай. Това са стойностите на загрял двигател и без да е в аварин режим. Сега ще видя ако са други в авариен и ще ги кача и тях. Дано ти вършат работа и да ти говорят нещо

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
B[color=#0040FF]M[color=#FF0000]W[/color][/color]
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Проблем при премахване на грешка на е46 ?!!?
Стойността на всмукателния вал е повече от добра. Малко е ниска на изпускателния, но пак се връзва.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- Nikity93
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 7.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46
- Мечтае да кара: BMW E90 E92
Re: Проблем при премахване на грешка на е46 ?!!?
А това са стойностите веднъж влезнала в авариен режим и запалена и изчистена грешка ?!!? Такива бяха и в авариен режим. Ако има още нещо с което мога да помогна само кажете колега. Това е на загрял и каран около 5 10 км мотор и влиза в авариен Това което забелязвам също е че : След като мотора влезне в авариен режим. Гасиш го чистиш грешките и го палиш. Може да стоиш на място много време на празен ход и няма проблеми , не влиза в авариен сякаш докато не го подкараш да караш и не спреш след това ?!!?! Благодаря предварително ! 

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
B[color=#0040FF]M[color=#FF0000]W[/color][/color]
- Nikity93
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 7.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46
- Мечтае да кара: BMW E90 E92
Re: Проблем при премахване на грешка на е46 ?!!?
The Heartlistener написа:Стойността на всмукателния вал е повече от добра. Малко е ниска на изпускателния, но пак се връзва.
Значи да разбирам ,че стойностите ми са добри и няма проблем с валовете и зацепването ? Тогава нямам никаква идея от къде е проблема като
цяло.... щом не е ванос и зацепване или валовете ??? какво може да е ? ?? Ако са кабелите на датчика щеше още при палене да е веднага в авариен режим. Случвало ми сее да влезне и на студен мотор , но много рядко и то зимата. Добре благодаря все пак колега ! въпреки всичко и твоята помощ е много и съм благодарен ! Ако иначе беше датчика като ги смених щеше да излезе горения а не пак долния. поне така мисля ?!?!?
B[color=#0040FF]M[color=#FF0000]W[/color][/color]
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Проблем при премахване на грешка на е46 ?!!?
Градусите на всмукателния вал са отлични, за някои от нас това са мечтани стойности, повечето сме към предела от 120.
Ваносите не тръгват със стартирането, а от 60 градуса, това разбира се зависи и от софта. Съдейки че грешката е конкретна - Camshaft control, всичко води до соленоида и/или управлението му от самото еку. Провери имаш ли плюс на буксата при пълен контакт.
Ваносите не тръгват със стартирането, а от 60 градуса, това разбира се зависи и от софта. Съдейки че грешката е конкретна - Camshaft control, всичко води до соленоида и/или управлението му от самото еку. Провери имаш ли плюс на буксата при пълен контакт.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Проблем при премахване на грешка на е46 ?!!?
При сваляне и размяна на соленоидите съм имал същите ядове...често клинят. Въпреки че при теб трябва да е голямо съвпадение. Прави ли им промивка /баня/ в очистител за карбуратори и подаване на напрежение, да щракат? Имат ли цедки на средния отвор? Тези цедки създават проблем също - това е входящия отвор за маслото и като се запушат става точно това.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- Nikity93
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 7.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46
- Мечтае да кара: BMW E90 E92
Re: Проблем при премахване на грешка на е46 ?!!?
The Heartlistener написа:При сваляне и размяна на соленоидите съм имал същите ядове...често клинят. Въпреки че при теб трябва да е голямо съвпадение. Прави ли им промивка /баня/ в очистител за карбуратори и подаване на напрежение, да щракат? Имат ли цедки на средния отвор? Тези цедки създават проблем също - това е входящия отвор за маслото и като се запушат става точно това.
Значи като взех този дето е втора ръка го къпах с TRW обезмаслител или BREAK CLEANER иначе казано и с WD-40 преди обезмаслителя. Иначе моите имаха мрежички ,но този който взех втора ръка няма. Като цяло този който смених му беше пълна буксата с масло от което си помислих ,че и проблема и ги къпах и моите ,но това не премени нищо. Дори когато го смених с този дето е втора ръка имаше пак масло в буксата и явно е пъкнат и пропуска масло назад моя. За подаване на напржение да щтракат не съм го правил , но си го мислех и като цяло май ще го направя утре и ще ги напръскам пак за почистване като преди това ще видя за напрежението в буксите което ти спомена по горе. И да като цяло ги завъртях уж работещия горе с уж неработещия долу и пак ми дава грешка за същотот място и нещо. И това ме навежда на мисълта и мен ,че има проблем с буксата или назад или нещо с ваноса или вала като цяло. Но ако е вала или буксата защо го прави само на топъл мотор. Но да ти спомена ,че се включват наоколо 60 градуса. И все пак като е студена и запаля и дръпна буксата веднага влиза в този режим (авариен) и това пробвах. утре ще проверя и ще тествам и ще пиша отново какво се е получило. Много благодаря за съветите ! Пак е нещо и някаква надежда

B[color=#0040FF]M[color=#FF0000]W[/color][/color]
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Тествай на 12V клапана. Няма значение на кой пин му подаваш плюс и минус. Работещият клапан трябва да чука осезаемо силно и при разклащане вертикално с ръка трябва да се чува лек тракащ звук. Остави го в малко бурканче с очистител за часове /потопен до края на активната част/ и отвреме-навреме го разщраквай с напрежение. Аз ползвам пригодено зарядно за контакт с мини-щипки и прекъсвач. Съветвам те да премахнеш цедката. Купувал съм чисто нови клапани /на немска фирма, не китайци/, естествено бяха с цедки и се видях в чудо после - но при моя софт няма т.н. "авариен режим", при достигане точката на включване на ваносите се почваше яко чукане и давене. Наложи се да си върна моите.
Естествено остава варианта с липса на напрежение към силовия пин на клапана или проблем с управляващия сигнал от DME.
Като идея ако всичко наглед е наред - опитай с изтриване на адаптациите в Инпа, после покарай. Има вариант да опиташ и ъпдейт на софта ако не си го правил. Като говориш за грешки по ламбдите - колата има ли катализатори?
Естествено остава варианта с липса на напрежение към силовия пин на клапана или проблем с управляващия сигнал от DME.
Като идея ако всичко наглед е наред - опитай с изтриване на адаптациите в Инпа, после покарай. Има вариант да опиташ и ъпдейт на софта ако не си го правил. Като говориш за грешки по ламбдите - колата има ли катализатори?
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- Nikity93
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 7.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46
- Мечтае да кара: BMW E90 E92
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
[quote="The Heartlistener"]Тествай на 12V клапана. Няма значение на кой пин му подаваш плюс и минус. Работещият клапан трябва да чука осезаемо силно и при разклащане вертикално с ръка трябва да се чува лек тракащ звук. Остави го в малко бурканче с очистител за часове /потопен до края на активната част/ и отвреме-навреме го разщраквай с напрежение. Аз ползвам пригодено зарядно за контакт с мини-щипки и прекъсвач. Съветвам те да премахнеш цедката. Купувал съм чисто нови клапани /на немска фирма, не китайци/, естествено бяха с цедки и се видях в чудо после - но при моя софт няма т.н. "авариен режим", при достигане точката на включване на ваносите се почваше яко чукане и давене. Наложи се да си върна моите.
Естествено остава варианта с липса на напрежение към силовия пин на клапана или проблем с управляващия сигнал от DME.
Като идея ако всичко наглед е наред - опитай с изтриване на адаптациите в Инпа, после покарай. Има вариант да опиташ и ъпдейт на софта ако не си го правил. Като говориш за грешки по ламбдите - колата има ли катализатори?
Сега относно катализатора. Да има само един е нямам друг и преди него и след него имам по една сонда. Свалях го и малко по-късно взе да прави този проблем и си го върнах като цяло. Адаптациите ги трих и след ковто едвам запалих и колата се държа много добре докато не загря. Сега ще проверя пина и ще видя тия клапани дали щтракат както ти каза и ще гледам днес да ги топна в нещо за да се по изчистят. Мрежата на уж проблемния е махната. Ще махна и на другия но той не прави проблеми като цяло. Мисля че грешката на ламбдите е от газта. Чека за ламбда отдавна ми свети преди дс почнат тези проблеми като цяло. Софта не е ъпдейтнат за жалост, но не знам много много и как се ъпдейтва. Не съм много на ясно но ще се поразровя да видя. Мен Най-много ме съмнява буксата и пина понеже беше пълна с масло и може дс е окислила нещо вътре тъй като седи с отвора нагоре и всичко отива в пинчетата и буксата. та ако е тя ще я резна и снадя с друга нова не в дерт само да е тя. Благодаря отново за отделеното време и помощ. Ще пробвам всичко и ще опитам пак. Само за софта не знам понеже до сега работеше защомда му трябва ъпдейт не разбирам. Доста време я аюкарах горяща масло около 3 4 години дано не е от там проблема, но уж майстора я чисти вътре всичко като я правеше. И навсякъде нови букси кабели и гсрнитури.
Естествено остава варианта с липса на напрежение към силовия пин на клапана или проблем с управляващия сигнал от DME.
Като идея ако всичко наглед е наред - опитай с изтриване на адаптациите в Инпа, после покарай. Има вариант да опиташ и ъпдейт на софта ако не си го правил. Като говориш за грешки по ламбдите - колата има ли катализатори?
Сега относно катализатора. Да има само един е нямам друг и преди него и след него имам по една сонда. Свалях го и малко по-късно взе да прави този проблем и си го върнах като цяло. Адаптациите ги трих и след ковто едвам запалих и колата се държа много добре докато не загря. Сега ще проверя пина и ще видя тия клапани дали щтракат както ти каза и ще гледам днес да ги топна в нещо за да се по изчистят. Мрежата на уж проблемния е махната. Ще махна и на другия но той не прави проблеми като цяло. Мисля че грешката на ламбдите е от газта. Чека за ламбда отдавна ми свети преди дс почнат тези проблеми като цяло. Софта не е ъпдейтнат за жалост, но не знам много много и как се ъпдейтва. Не съм много на ясно но ще се поразровя да видя. Мен Най-много ме съмнява буксата и пина понеже беше пълна с масло и може дс е окислила нещо вътре тъй като седи с отвора нагоре и всичко отива в пинчетата и буксата. та ако е тя ще я резна и снадя с друга нова не в дерт само да е тя. Благодаря отново за отделеното време и помощ. Ще пробвам всичко и ще опитам пак. Само за софта не знам понеже до сега работеше защомда му трябва ъпдейт не разбирам. Доста време я аюкарах горяща масло около 3 4 години дано не е от там проблема, но уж майстора я чисти вътре всичко като я правеше. И навсякъде нови букси кабели и гсрнитури.
B[color=#0040FF]M[color=#FF0000]W[/color][/color]
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Относно буксата - да, може да има окъсяване между двата пина, в такъв случай клапанът няма да работи.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- Nikity93
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 7.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46
- Мечтае да кара: BMW E90 E92
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
The Heartlistener написа:Относно буксата - да, може да има окъсяване между двата пина, в такъв случай клапанът няма да работи.
Колега измерих и двете букси на пълен контакт имат напрежение 9 волта а на запалена и като дръпна кабела е 10.5
B[color=#0040FF]M[color=#FF0000]W[/color][/color]
- Nikity93
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 7.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46
- Мечтае да кара: BMW E90 E92
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колега пробвах стария ми соленоид и щрака. Като допреш щраква като махнеш пак и така. Мисля че работи, но просто буксатс му е пълна с масло не знма от къде.
B[color=#0040FF]M[color=#FF0000]W[/color][/color]
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани