акумулатор???

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.08.2012
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 320d Touring 150 к.с.
Мечтае да кара: Самолет

Re: акумулатор???

Мнение от niki_future » 08 Окт 2014, 11:19

Колеги,
Колата е 320d Touring 150 к.с.
Как мислите акумулатор 80 - 85 Ah и 700-800A дали ще е достатъчен. Няма проблем да купя и по-висок ампераж, но искам максимално да се съобразя с производителя. В реал оем ми излиза това, но няма инфо за стартовия ток:

01 Battery from Exide (Warranty Only) 70 AH 1 61217553952 $198.00
01 Original BMW battery (Warranty only) 80AH 1 61218376451 ENDED
01 Original BMW battery (Warranty only) 80AH 1 61217604816
01 Original BMW battery (Warranty only) 95AH 1 61218381776 ENDED
01 Original BMW battery (Warranty only) 90AH 1 61218381768 ENDED
01 Original BMW battery (Warranty only) 90AH 1 61217604822
01 Original BMW battery (Warranty only) 55AH 1 61218377139 $131.41
01 Original BMW battery (Warranty only) 70AH 1 61218381730
New generation battery (AGM): for
vehicles with critical charge level,
the new generation battery can be
installed.
01 Original BMW AGM-battery 70 AH 1 61216924021 $399.68
01 Original BMW AGM-battery 80 AH 1 61217555719
01 Original BMW AGM-battery 90 AH 1 61216924023 $520.08

Иначе съм намерил и един EXIDE AGM 92 AH 850 A от един колега, но е ползван една година. Продава го за 120 лв.
Препоръчайте ми с какви параметри да купя. Иначе май съм се насочил към нов Банер.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 462
Регистриран на: 16.01.2011
Пол: Мъж
Кара: E 46 Sedan 136 Hp
Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела

Re: акумулатор???

Мнение от bobi_81xx » 08 Окт 2014, 12:59

niki_future написа:Колеги,
Колата е 320d Touring 150 к.с.
Как мислите акумулатор 80 - 85 Ah и 700-800A дали ще е достатъчен. Няма проблем да купя и по-висок ампераж, но искам максимално да се съобразя с производителя. В реал оем ми излиза това, но няма инфо за стартовия ток:

01 Battery from Exide (Warranty Only) 70 AH 1 61217553952 $198.00
01 Original BMW battery (Warranty only) 80AH 1 61218376451 ENDED
01 Original BMW battery (Warranty only) 80AH 1 61217604816
01 Original BMW battery (Warranty only) 95AH 1 61218381776 ENDED
01 Original BMW battery (Warranty only) 90AH 1 61218381768 ENDED
01 Original BMW battery (Warranty only) 90AH 1 61217604822
01 Original BMW battery (Warranty only) 55AH 1 61218377139 $131.41
01 Original BMW battery (Warranty only) 70AH 1 61218381730
New generation battery (AGM): for
vehicles with critical charge level,
the new generation battery can be
installed.
01 Original BMW AGM-battery 70 AH 1 61216924021 $399.68
01 Original BMW AGM-battery 80 AH 1 61217555719
01 Original BMW AGM-battery 90 AH 1 61216924023 $520.08

Иначе съм намерил и един EXIDE AGM 92 AH 850 A от един колега, но е ползван една година. Продава го за 120 лв.
Препоръчайте ми с какви параметри да купя. Иначе май съм се насочил към нов Банер.

Аз преди време купих 100ah 830A за 320D 136к.с въпреки предписанията за по-малък няма никакъв проблем.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 13.09.2005
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е61 530 Д/ Е34 525 тдс
Мечтае да кара: M6 разбира се

Re: акумулатор???

Мнение от Gancho » 08 Окт 2014, 13:51

Колега аз карам само на къси разтояния и сега съм с 74а/ч(нов на година и полвина) и да ти кажа че в големите студове сутрин върти малко мудно.Сега и аз мисля да си купя един 100а/ч и да нам че ще нямам проблеми.колата е 320д 150кс.Според мен 90 са минимума за да нямате проблеми. :yes:
Между другото да ви попитам за мнение за следната марка акумулатор.http://www.12v.bg/product/104/akumulato ... -100r.html
Мисля другия месец да си го взема,и незнам дли ще сгреша с избора?Ако някой има такъв да сподели какви са му впечатленията.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.08.2012
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 320d Touring 150 к.с.
Мечтае да кара: Самолет

Re: акумулатор???

Мнение от niki_future » 08 Окт 2014, 14:25

Ами тази марка Solite? Някакви корейски са, монтирали ги в Хюдай и Киа фабрично.
Приятел собственик на сервиз ми ги препоръча като каза, че са доста добри в отношение цена/качество. Имам му доверие.
Даде ми цени с отстъпки - 80 AH - 165 лв. 100 AH - 190 лв.
За 100 AH единствено ме притеснява дали ще смогва да го зарежда алтернатора пълноценно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

Re: акумулатор???

Мнение от frizzante » 08 Окт 2014, 16:04

Гледайте освен ампеража да има силен стартов ток за дизела. Аз от 3 години съм с един Hugel Nanogolden 100 ah с 950 стартов ако помня добре на 136 кс. дизела. Не съм имал проблеми никакви засега. Върти и пали от четвърт. Подгрвените свещи са много важен момент също за паленето зимата, пък и ред други неща...


Sent from the черешата
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 30.04.2006
Местоположение: Ст.Загора
Кара: 535д

Re: акумулатор???

Мнение от stenli_bmv » 09 Окт 2014, 6:52

niki_future написа:Колеги,
Колата е 320d Touring 150 к.с.
Как мислите акумулатор 80 - 85 Ah и 700-800A дали ще е достатъчен. Няма проблем да купя и по-висок ампераж, но искам максимално да се съобразя с производителя. В реал оем ми излиза това, но няма инфо за стартовия ток:

01 Battery from Exide (Warranty Only) 70 AH 1 61217553952 $198.00
01 Original BMW battery (Warranty only) 80AH 1 61218376451 ENDED
01 Original BMW battery (Warranty only) 80AH 1 61217604816
01 Original BMW battery (Warranty only) 95AH 1 61218381776 ENDED
01 Original BMW battery (Warranty only) 90AH 1 61218381768 ENDED
01 Original BMW battery (Warranty only) 90AH 1 61217604822
01 Original BMW battery (Warranty only) 55AH 1 61218377139 $131.41
01 Original BMW battery (Warranty only) 70AH 1 61218381730
New generation battery (AGM): for
vehicles with critical charge level,
the new generation battery can be
installed.
01 Original BMW AGM-battery 70 AH 1 61216924021 $399.68
01 Original BMW AGM-battery 80 AH 1 61217555719
01 Original BMW AGM-battery 90 AH 1 61216924023 $520.08

Иначе съм намерил и един EXIDE AGM 92 AH 850 A от един колега, но е ползван една година. Продава го за 120 лв.
Препоръчайте ми с какви параметри да купя. Иначе май съм се насочил към нов Банер.

Колега взимай ексайда за 120лв.Това е качество,само да е оригинален.Продавам ги и няма недоволен клиент !ЗА 136к.с. напълно достатъчно е 80ач

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: акумулатор???

Мнение от IKN » 20 Окт 2014, 18:48

Здравейте,
За да не пускам нова тема, ще питам в тази - въпроса ми е към хора които имат зарядно устройство за акумулатори от тия автоматичните - БОШ -С3.
Купих на 16 .10. въпросното зарядно устройство и същата вечер към 20 ч. започнах да си зареждам акумулатора.
Днес е 20 .10. и акумулатора още се зарежда, демек вече 4 денонощия.
Споделете при вас как е, тези които имат такова зарядно и са зареждали доста паднал акумулатор.
Моя е 80 а/ч, 730 а . марка SAF, на 4 .5 г. запечатан отвсякъде. С него дойде колата от Италия.
Преди да почна да зареждам, на клемите имаше 12,17 волта и при опит за стартиране, бендикса на
стартера само щракаше като калашник. С друг акумулатор върти и пали нормално.
От известно време карам рядко, и на къси разстояния 5-7 км. та от това си мисля че почна да ме предава
акумулатора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: акумулатор???

Мнение от DiGital » 20 Окт 2014, 19:52

С парите за зарядно да беше купил акумулатор....дори 2ра ръка.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 679
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Кара: F90 M5

Re: акумулатор???

Мнение от maikooo » 21 Окт 2014, 9:05

IKN написа:Здравейте,
За да не пускам нова тема, ще питам в тази - въпроса ми е към хора които имат зарядно устройство за акумулатори от тия автоматичните

Погледни дали си пуснал правилната "програма", повечето такива устройства имат режими за зареждане да малки акумулаторчета (до 14-16 Ah) и ако си пуснал такава, то зарядния ток е под 1 А, и в този случай 80 Ah акумулатор действително ще го зареждаш над 80 часа, ако въобще го зареди.
Също така ако имаш зимен режим, пробвай него. Моето е БМВ (СТЕК) зарядно и обикновено най-много на 6-я час вече е приключило първоначалното зареждането и преминава на импулсно :yes:
DiGital написа:С парите за зарядно да беше купил акумулатор....дори 2ра ръка.

Акумулатор 2-ра ръка е като използван презерватив - всичко хубаво свързано с него отдавна вече е приключило :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: акумулатор???

Мнение от IKN » 21 Окт 2014, 12:00

maikooo написа:
IKN написа:Здравейте,
За да не пускам нова тема, ще питам в тази - въпроса ми е към хора които имат зарядно устройство за акумулатори от тия автоматичните

Погледни дали си пуснал правилната "програма", повечето такива устройства имат режими за зареждане да малки акумулаторчета (до 14-16 Ah) и ако си пуснал такава, то зарядния ток е под 1 А, и в този случай 80 Ah акумулатор действително ще го зареждаш над 80 часа, ако въобще го зареди.
Също така ако имаш зимен режим, пробвай него. Моето е БМВ (СТЕК) зарядно и обикновено най-много на 6-я час вече е приключило първоначалното зареждането и преминава на импулсно :yes:
DiGital написа:С парите за зарядно да беше купил акумулатор....дори 2ра ръка.

Акумулатор 2-ра ръка е като използван презерватив - всичко хубаво свързано с него отдавна вече е приключило :yes:

От самото начало е включено на режим автомобил - при него би следвало да подава 14.4 в. и заряден ток 3.8 а според описанието
на зарядното .Обаче зависи и самия акумулатор според състоянието му какво може да "поема" . При закачен волтметър на втория
ден показваше 13.4 в. на клемите ,на третия ден 13.8 в. , на четвъртия качи до 14.25 мах. и почна да варира надолу .Сега е 14.21 в. даже
на зимен режим ,при който зарядното подава 14.7 в. ,но тока си е пак 3.8 ампера според характеристиките на зарядното.
От вчера мултицета виси постоянно включен на клемите и следя напрежението ,имам усещането че докато не покаже 14.4 в. няма да
да се изключи зарядното /ако изобщо се зареди акумулатора/ .
Колега maikooo ,благодаря ти че си отговорил достойно на DiGital вместо мен .Аз пари за нов акумулатор имам ,а едно "умно" зарядно за
съвременните акумулатори никога не е излишно в къщи.
:bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: акумулатор???

Мнение от JTD » 21 Окт 2014, 14:16

Викаш от лявата страна все още ти мига оранжевия диод?
Странно. Би трябвало да светне зеления диод и зарядното да мине в режим на поддръжка. Демек може да го оставиш закачен към акумулатора завинаги и така да ти поддържа акумулатора зареден постоянно.
Но по описанието от теб излиза, че зарядното вече е минал в режим поддръжка. Демек зарежда до едно напрежение и след това изключва. Изчаква напрежението да падне и пак включва и така до безкрайност.
Но имай предвид, че това зарядно има и защита от максимално време за зареждане. Демек ако в рамките на 41 часа (по спомен) не успее да достигне необходимото напрежение, то изключва зареждането на акумулатора.
Пробвай от бутона моуд да го изключиш първо, след това да го разкачиш от контакта и да му махнеш клемите на акумулатора. След това закачаш клемите към акумулатора и го включваш в контакта. Избираш от моуд пак количката и го оставяш пак да зарежда. Демек да му пуснеш програмата за зареждане отначало.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: акумулатор???

Мнение от IKN » 21 Окт 2014, 22:42

JTD написа:Викаш от лявата страна все още ти мига оранжевия диод?
Странно. Би трябвало да светне зеления диод и зарядното да мине в режим на поддръжка. Демек може да го оставиш закачен към акумулатора завинаги и така да ти поддържа акумулатора зареден постоянно.
Но по описанието от теб излиза, че зарядното вече е минал в режим поддръжка. Демек зарежда до едно напрежение и след това изключва. Изчаква напрежението да падне и пак включва и така до безкрайност.
Но имай предвид, че това зарядно има и защита от максимално време за зареждане. Демек ако в рамките на 41 часа (по спомен) не успее да достигне необходимото напрежение, то изключва зареждането на акумулатора.
Пробвай от бутона моуд да го изключиш първо, след това да го разкачиш от контакта и да му махнеш клемите на акумулатора. След това закачаш клемите към акумулатора и го включваш в контакта. Избираш от моуд пак количката и го оставяш пак да зарежда. Демек да му пуснеш програмата за зареждане отначало.

Мига(ше) мамицата му и жълтур ,така и не дочаках да светне зеления над него :censored: .
След като днес цял ден вися мултицета на 14.2 волта ,при включен зимен режим ,спрях да зареждам и
сложих акумулатора в колата . Запали си бодро , покарах я 10-на км. по задачи като съм я гасил и палил 3-4 пъти
за сега без проблеми . Ако след няколко дни пак почне да умира акумулатора ,значи му е дошло времето и ще купя нов.
Колега JTD за тия близо 5 дни съм го изключвал за малко няколко пъти ,като вчера вързах за малко последователно
уреда в опит да замеря зарядния ток . При включване на зарядното ,уреда на обхват 10 А. показа следното - след светване
на жълтия диод - 3.68 А. за 2-3 секунди ,след това 1.6А. за около 30 сек. и след това отиде на 0.77А. като остана така
постоянно за няколко минути . След това вече разкачих уреда и го вързах пак в паралел да следя напрежението на клемите.
Знам че тия зарядни са с програма и микропроцесорно управление , но тези 0.77А. ми се струват прекалено малко ,макар
че колкото по малък заряден ток ,толкова по добре се зарежда батерията .
Сега съм сложил да зареждам друг акумулатор ,също докаран до кома , 53 а/ч. на 1.5 год. да видя дали ще светне
заветния зелен диод и кога :lol: .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: акумулатор???

Мнение от JTD » 21 Окт 2014, 23:14

По написаното от теб излиза, че заряда би трябвало да е към края си, но все пак тока според мен е голям.
Ето типичната характеристика, която зарядно от такъв тип би трябвало да следва:
Изображение

От начало ако напрежението е под някакво прагово - да кажем около 10 волта, то се започва с малък ток, за да се предотврати развалянето на плочите.
След достигане на определено прагово напрежение, то се активира заряд на максимален ток за зарядното - в твоя случай е 3,68А. След като напрежението расте и мине определен праг, то зарядното преминава от ограничение по ток в ограничение по напрежение. По този начин с нарастването на заряда на акумулатора, то тока намалява. И така докато тока стигне минимална прагова величина. След това зарядното минава в режим на поддръжка на заряда, като ограничава отново напрежението до нива около 12.8 волта. Но обикновено в този режим тока е прекалено малък. За това казвам, че твоите 0.77А са прекалено големи, за да се намира зарядното в този режим. А и този режим ще бъде индикиран и със святкането на зеления диод за край на зареждането.

Надявам се да съм ти помогнал с ориентация как работят тия зарядни.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: акумулатор???

Мнение от IKN » 22 Окт 2014, 0:05

Всяко допълнително инфо е полезно както за мен ,така предполагам и за други хора .
Така ,че благодаря JTD за старанието :bchug:
На кутията на зарядното има подобна графика ,макар и малко по вълнеста и накъдрена :D
Сега следя показанията на другия акумулатор - за близо 6 часа на зарядно от 13.3 в. в момента
е 13.66

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: акумулатор???

Мнение от JTD » 22 Окт 2014, 9:55

IKN написа:Всяко допълнително инфо е полезно както за мен ,така предполагам и за други хора .
Така ,че благодаря JTD за старанието :bchug:
На кутията на зарядното има подобна графика ,макар и малко по вълнеста и накъдрена :D
Сега следя показанията на другия акумулатор - за близо 6 часа на зарядно от 13.3 в. в момента
е 13.66

Така - след като заряда стигне определено напрежение, то ще видиш, че за няколко часа реално напрежението не се променя. Това е признак, че зарядното е влезнало във втория статус.
Демек ще държи това прагово зарядно напрежение постоянно, но във времето тока ще намалява. За това като стигнеш този етап (обикновено между 14.3-14.5 волта), то включи уреда на ток и следи тока вече, а не напрежението.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook