E46 328Ci термостат проблем
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
E46 328Ci термостат проблем
Здравейте,
дълго време не ми работеше нагревателя на термостата, като вчера смених термостата в комплект с водна помпа и сега се случва следното:
Без буксата колата си загрява нормално до 97 градуса , но когато включа буксата и изтрия грешката температурата се движи от 67 до 85 градуса , като дори включва перката на може би около 80 градуса.
Някой идея ?
дълго време не ми работеше нагревателя на термостата, като вчера смених термостата в комплект с водна помпа и сега се случва следното:
Без буксата колата си загрява нормално до 97 градуса , но когато включа буксата и изтрия грешката температурата се движи от 67 до 85 градуса , като дори включва перката на може би около 80 градуса.
Някой идея ?
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: E46 328Ci термостат проблем
Без включване на нагревателя термостатът работи като обикновен такъв, затова и отваря на 97гр.
Самото DME активира нагревателя, което говори че в самия софтуер е заложено да го пуска на 85гр., термостатът отваря напълно и температурата бързо пада. Не съм сигурен, но за М52 нямаше ли и версия за горещ климат, точно с 85 градуса на отваряне...
Самото DME активира нагревателя, което говори че в самия софтуер е заложено да го пуска на 85гр., термостатът отваря напълно и температурата бързо пада. Не съм сигурен, но за М52 нямаше ли и версия за горещ климат, точно с 85 градуса на отваряне...
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
Re: E46 328Ci термостат проблем
Да колкото четох при натоварен двигател сваля температурата някъде до 85 , но в моя случай пада до 67 без товар.
Може би датика за температурата , но температурата я гледам и по стрелка и от скритото меню и от torque една и съща .. мисля поне за последното се чете директно от ECU-то
Може би датика за температурата , но температурата я гледам и по стрелка и от скритото меню и от torque една и съща .. мисля поне за последното се чете директно от ECU-то

- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: E46 328Ci термостат проблем
Имам предвид в самия софтуер да е заложено пълно отваряне на 85 гр., ако не се лъжа имаше и софтуерна версия за топъл климат при М52. Вариантът е и при теб да е така.
При старите М50 термостатите отваряха на 80гр. - пример.
При всички положения причината за отварянето е еку-то, то контролира нагревателя.
Можеш спокойно да си караш без нагревателя /с изключена букса/, термостатът ще си отваря на стандартните 97.
При старите М50 термостатите отваряха на 80гр. - пример.
При всички положения причината за отварянето е еку-то, то контролира нагревателя.
Можеш спокойно да си караш без нагревателя /с изключена букса/, термостатът ще си отваря на стандартните 97.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
Re: E46 328Ci термостат проблем
Aз така си карам от 1-2 години , като старият термостат си работеше супер , но го смених точно заради изгорялото отопление.
Софтуер не виждам как да е , защото преди да се скапе отоплението колата си работеше нормално ,а и корекциите на температурата от термостата са предвидени и при стрелката - ако е нормално нямаше да припада и тя.
Софтуер не виждам как да е , защото преди да се скапе отоплението колата си работеше нормално ,а и корекциите на температурата от термостата са предвидени и при стрелката - ако е нормално нямаше да припада и тя.
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: E46 328Ci термостат проблем
Щом преди е било нормално, това променя нещата. За стрелката си прав. Явно еку-то се лъже че е достигната температура за отваряне за да активира нагревателя.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: E46 328Ci термостат проблем
Към автора:
Екуто по отношение температура, освен стандартните неща следи ламбда сонда, обороти, положение на педала на газта, дебитомер, та чак детонационни датчици. Един само от параметрите да не му хареса и отваря принудително термостата! Изчетете живи данни с някой, който "вижда" и ще ти стане ясно защо ти държи 70 градуса принудително
Маркучите втвърдяват ли се нормално? Налягане има ли системата? Проследи и кабелите, при интервенцията да не си кръцнал някой от кабелите на късо.
Екуто по отношение температура, освен стандартните неща следи ламбда сонда, обороти, положение на педала на газта, дебитомер, та чак детонационни датчици. Един само от параметрите да не му хареса и отваря принудително термостата! Изчетете живи данни с някой, който "вижда" и ще ти стане ясно защо ти държи 70 градуса принудително
Маркучите втвърдяват ли се нормално? Налягане има ли системата? Проследи и кабелите, при интервенцията да не си кръцнал някой от кабелите на късо.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: E46 328Ci термостат проблем
ivoaudi написа:Към автора:
Екуто по отношение температура, освен стандартните неща следи ламбда сонда, обороти, положение на педала на газта, дебитомер, та чак детонационни датчици. Един само от параметрите да не му хареса и отваря принудително термостата! Изчетете живи данни с някой, който "вижда" и ще ти стане ясно защо ти държи 70 градуса принудително
Маркучите втвърдяват ли се нормално? Налягане има ли системата? Проследи и кабелите, при интервенцията да не си кръцнал някой от кабелите на късо.
Има налягане в системата , а маркучите смятам са нормално твърди , кабелите също не са на късо и са сменени двете предни ламбди с нови .
Сега видях ,че датчика за температурата е само с два извода та според мен отпада от списъка със заподозряни .
Тези знаещите какво да гледат на диагностика са ми трудни за намиране в последно време ...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: E46 328Ci термостат проблем
m1sh0k написа:Да колкото четох при натоварен двигател сваля температурата някъде до 85 , но в моя случай пада до 67 без товар.
Може би датика за температурата , но температурата я гледам и по стрелка и от скритото меню и от torque една и съща .. мисля поне за последното се чете директно от ECU-то
Колега, термостата трябва задължително да е оригинален. Ако не е може би не успява да се справи с предназначението си.
Идеята на термостата с регулиране е при пълно натоварване на двигателя, с цел по-голям ъгъл на запалване и от там по-добра работа на двигателя, да се намали температурата на антифриза до 85°С. При минимално натоварване на двигателя температурата се вдига с цел икономия на гориво.
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: E46 328Ci термостат проблем
zvetiko написа:m1sh0k написа:Да колкото четох при натоварен двигател сваля температурата някъде до 85 , но в моя случай пада до 67 без товар.
Може би датика за температурата , но температурата я гледам и по стрелка и от скритото меню и от torque една и съща .. мисля поне за последното се чете директно от ECU-то
Колега, термостата трябва задължително да е оригинален. Ако не е може би не успява да се справи с предназначението си.
Идеята на термостата с регулиране е при пълно натоварване на двигателя, с цел по-голям ъгъл на запалване и от там по-добра работа на двигателя, да се намали температурата на антифриза до 85°С. При минимално натоварване на двигателя температурата се вдига с цел икономия на гориво.
В първия си пост колегата ясно е казал че без нагревателя термостатът си отваря нормално и мотора достига 97гр. Проблемът се явява само когато включи буксата. А въпросният нагревател се активира само и единствено със сигнал "на минус" от DME.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
Re: E46 328Ci термостат проблем
Това намерих за условията които включват термостата:
THERMOSTAT
Range: __________________________________________________________ ON/OFF
This parameter indicates whether the ECM-controlled electric thermostat is active. It is used on
Low Emission Vehicle (LEV) compliant engines using a dual stage, electrically-heated
thermostat. This thermostat allows the engine to run hotter than a conventional thermostat. The
second stage is controlled by the heater inside the thermostat.
The heater is turned on under the following conditions:
• Engine temperatures greater than 235°F (112°C)
• Intake air temperatures greater than 125°F (52°C)
• Load signal greater than 5.8 ms
• Vehicle speed greater than 100 MPH (161 KPH)
The heater inside the thermostat causes the thermostat to open further, thereby increasing
coolant flow through the radiator and bringing the engine temperature down. The temperature of
the coolant should drop to approximately 185°F (85°C) when the heater is activated.
THERMOSTAT
Range: __________________________________________________________ ON/OFF
This parameter indicates whether the ECM-controlled electric thermostat is active. It is used on
Low Emission Vehicle (LEV) compliant engines using a dual stage, electrically-heated
thermostat. This thermostat allows the engine to run hotter than a conventional thermostat. The
second stage is controlled by the heater inside the thermostat.
The heater is turned on under the following conditions:
• Engine temperatures greater than 235°F (112°C)
• Intake air temperatures greater than 125°F (52°C)
• Load signal greater than 5.8 ms
• Vehicle speed greater than 100 MPH (161 KPH)
The heater inside the thermostat causes the thermostat to open further, thereby increasing
coolant flow through the radiator and bringing the engine temperature down. The temperature of
the coolant should drop to approximately 185°F (85°C) when the heater is activated.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: E46 328Ci термостат проблем
Не знам откъде е това, но само твърдя, че далеч не е пълно! Да не казвам, че има различни версии с добавяни и вадени параметри през годините, та..... Иначе потвърждавам, че термостата ти не е заподозрян изобщо!
Според мен, както те посъветваха, ако не намериш причината просто изключи нагревателя и си карай така.
ПС Стария ти термостат именно затова се е издънил - работил е постоянно отворен, а той не е предвиден за това. Не е малко вероятно драйвера в ЕКУ-то, който клати бобинката да е окъсил. На твое място първо бих измерил това. Лесно е, ако имаш елементарен мултицет
Според мен, както те посъветваха, ако не намериш причината просто изключи нагревателя и си карай така.
ПС Стария ти термостат именно затова се е издънил - работил е постоянно отворен, а той не е предвиден за това. Не е малко вероятно драйвера в ЕКУ-то, който клати бобинката да е окъсил. На твое място първо бих измерил това. Лесно е, ако имаш елементарен мултицет
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: E46 328Ci термостат проблем
ivoaudi написа:Не знам откъде е това, но само твърдя, че далеч не е пълно! Да не казвам, че има различни версии с добавяни и вадени параметри през годините, та..... Иначе потвърждавам, че термостата ти не е заподозрян изобщо!
Според мен, както те посъветваха, ако не намериш причината просто изключи нагревателя и си карай така.
ПС Стария ти термостат именно затова се е издънил - работил е постоянно отворен, а той не е предвиден за това. Не е малко вероятно драйвера в ЕКУ-то, който клати бобинката да е окъсил. На твое място първо бих измерил това. Лесно е, ако имаш елементарен мултицет
Вътрешно ми е ,че смених термостата точно заради този подгрев (старият си беше перфектен механично) , като едва ли се е издънило заради това , защото никога не ми е падала температурата до този момент.
Нагревателят на старият е 8 ома не знам дали може от там да се е случило нещо , защото си карах с буксата.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: E46 328Ci термостат проблем
8 ома навярно са си добре, аз очаквах направо безкрайно съпротивление. Измери все пак двете жици от ЕКУ към маса?
За мен вече не ЕКУ-то ти управлява грешно, а имаш късо някъде. Подава се постоянно напрежение към термостата и това още по-лесно ще измериш. Аз не знам някое ЕКУ, което да има постоянен режим да държи клапата все отворена при някакъв там режим. Правят го на моменти, температурата се дига и качва през 5-10 мин, а ти казваш, че държи все така охладено на 70гр.
За мен вече не ЕКУ-то ти управлява грешно, а имаш късо някъде. Подава се постоянно напрежение към термостата и това още по-лесно ще измериш. Аз не знам някое ЕКУ, което да има постоянен режим да държи клапата все отворена при някакъв там режим. Правят го на моменти, температурата се дига и качва през 5-10 мин, а ти казваш, че държи все така охладено на 70гр.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- stefan_suny
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 353
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: E46 328Ci термостат проблем
Колега върже една крушка 12волта 5вата на буксата за термостата. Палиш на студен двигател, ако свети имаш проблем с кабели или еку, ако свети на празен ход на загрял двигател има проблем с еку.
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани