Термостат м52туб28
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Термостат м52туб28
На колко градуса отваря напълно термостата на м52туб28? Вчера докато карах по магистралата при 40 градуса външна температура и постоянна скорост около 160 км/ч температурата на двигателя се клатеше около 103-104 градуса.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
Re: Термостат м52туб28
Нали искахте предложения за форума? Ето едно - няма смисъл да показвате тоталната си техническа некомпетентност. Как ме позна, че говоря за е46, а не за е39 или е38? Не знаех, че м52туб28 означава е46, даже май най-малко има в е46, ама нали сте експерти 
Ако искаш това може да го преместиш в извън темата.

Ако искаш това може да го преместиш в извън темата.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Re: Термостат м52туб28
Явно този на когото си отговорил си е изтрил мнението
Иначе на 97 градуса отваря термостата.

Re: Термостат м52туб28
danielgenov написа:Явно този на когото си отговорил си е изтрил мнениетоИначе на 97 градуса отваря термостата.
Не знам защо съм останал с впечатлението, че на 97 отваря частично, а пълното отваряне е при по-висока температура.
Колкото до мнението на колегата (май пешев), въобще не го е написал, ама то като си модератор си некст левел ъф перформанс.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Re: Термостат м52туб28
Aко трябва да сме технически коректни термостата, поне за въпросния на M52TUB28, има само две работни положения - напълно отворено и напълно затворено
Механично отваря/затваря на 97 градуса. Отделно, термостата има електрическо управление (Characteristic map cooling), което може да задържи термостата отворен и при по-ниски температури. В корпуса на термостата има вграден нагревателен елемент. Управлява се директно от компютъра на автомобила, в зависимост от режима на работа на двигателя. Най-общо казано при ниски и средни натоварвания на мотора термостата работи по традиционния начин - чисто механично. При пълно натоварване (режим full throttle) се подават 12 волта от ЕКУ-то на автомобила към нагревателя в термостата и го държи отворен. Целта е при средни и ниски натоварвания да е по-висока работната температура на двигателя с цел икономия на гориво, докато при високи натоварвания целта е да се извлече максимална мощност (естествено за сметка на икономичността) което от БМВ са изчислили, че става при по-ниска работна температура 


- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Термостат м52туб28
efren написа:danielgenov написа:Явно този на когото си отговорил си е изтрил мнениетоИначе на 97 градуса отваря термостата.
Не знам защо съм останал с впечатлението, че на 97 отваря частично, а пълното отваряне е при по-висока температура.
Колкото до мнението на колегата (май пешев), въобще не го е написал, ама то като си модератор си некст левел ъф перформанс.
Ми, не! Сега виждам темата!
p.s. 95-97oC , може и принудително да седи отворен, ако екуто прецени,че се кара на магистрала!Затова е и буксата на термостата!Търси зацапан, задръстен радиатор, водна помпа!
p.p.s. преместилият темата е прав и доста по-технически грамотен от мен!
Re: Термостат м52туб28
dr.peshev написа:efren написа:danielgenov написа:Явно този на когото си отговорил си е изтрил мнениетоИначе на 97 градуса отваря термостата.
Не знам защо съм останал с впечатлението, че на 97 отваря частично, а пълното отваряне е при по-висока температура.
Колкото до мнението на колегата (май пешев), въобще не го е написал, ама то като си модератор си некст левел ъф перформанс.
Ми, не! Сега виждам темата!
p.s. 95-97oC , може и принудително да седи отворен, ако екуто прецени,че се кара на магистрала!Затова е и буксата на термостата!Търси зацапан, задръстен радиатор, водна помпа!
p.p.s. преместилият темата е прав и доста по-технически грамотен от мен!
Да, да, но забрави да премести темата за турбо моторите в ф10 форума, а се сети за моята. Много сте зле с тези комплекси. Проблема не е в това , че ви искат по 100 лв за да помагат на събора, проблема ще дойде, когато и за пари няма да искат да ви помагат.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
Re: Термостат м52туб28
Колеги, моя го смених с нов на Berh и компа си го държи отворен почти постоянно, колата държи 78-86-градуса, това с леко каране
А, на него пише 96-градуса, като карам без буксата си държи 96-97-но пък чувам перката често
Кофтито е, че стрелката не седи често в средата, а малко преди нея, термостата е нов уж качествен, сменял съм и софтуера на колата и пак така си го отваря компа! Мотора е М54 330, но термостатаите май са еднакви 

А, на него пише 96-градуса, като карам без буксата си държи 96-97-но пък чувам перката често


Re: Термостат м52туб28
78-86 според мен е много малко. Моя термостат след като отвори на 96-97, държи между 89-96. При повече газ извънградсо започвада да достига 98-99-100. 103 достигна само при каране със 160 км/ч по магистрала при външна температура 40 градуса и пуснат климатик. След изключване на климатика стоеше около 99-100 при скорост от 160 км/ч.
Пешев пак да питам за турбомоторите и ф10 форума
Пешев пак да питам за турбомоторите и ф10 форума

Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Термостат м52туб28
Идея нямам, скоро теми не съм местил! 

Re: Термостат м52туб28
dr.peshev написа:Идея нямам, скоро теми не съм местил!
И не знаеш, кой я е местил и не можеш да разбереш

Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Термостат м52туб28
@bmw20009 смени си го с нов, по-качествен, че тоя явно не е в ред.
На мен впечатленията ми от последните ми BMW-та са, че когато термостата почне да се скапва забива в отворено положение и следователно това довежда до преохлаждане. Противно на това с прегравянето в следствие на неизправен термостат. Иначе и при мен отваря на около 97 градуса, а ако се натовари повече колата се намесва и перката.
Колега, заяждаш се, а няма смисъл. Другата тема е май по-скоро генерална за загубата на мощност при турбо двигателите в жега.
На мен впечатленията ми от последните ми BMW-та са, че когато термостата почне да се скапва забива в отворено положение и следователно това довежда до преохлаждане. Противно на това с прегравянето в следствие на неизправен термостат. Иначе и при мен отваря на около 97 градуса, а ако се натовари повече колата се намесва и перката.
efren написа:Пешев пак да питам за турбомоторите и ф10 форума


- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Термостат м52туб28
efren написа:dr.peshev написа:Идея нямам, скоро теми не съм местил!
И не знаеш, кой я е местил и не можеш да разбереш
dr.peshev написа:p.p.s. преместилият темата е прав и доста по-технически грамотен от мен!
Re: Термостат м52туб28
Denmark написа:@bmw20009 смени си го с нов, по-качествен, че тоя явно не е в ред.
На мен впечатленията ми от последните ми BMW-та са, че когато термостата почне да се скапва забива в отворено положение и следователно това довежда до преохлаждане. Противно на това с прегравянето в следствие на неизправен термостат. Иначе и при мен отваря на около 97 градуса, а ако се натовари повече колата се намесва и перката.efren написа:Пешев пак да питам за турбомоторите и ф10 форума
Колега, заяждаш се, а няма смисъл. Другата тема е май по-скоро генерална за загубата на мощност при турбо двигателите в жега.
А моята е генерална за отварянето на термостата на м52

Искаш да кажеш, че при 160 км/ч ти се намесва перката

Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
Re: Термостат м52туб28
dr.peshev написа:efren написа:dr.peshev написа:Идея нямам, скоро теми не съм местил!
И не знаеш, кой я е местил и не можеш да разберешdr.peshev написа:p.p.s. преместилият темата е прав и доста по-технически грамотен от мен!
И явно е държавна тайна

Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани