Консултация относно алтернатор, акумулатор, обороти
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Консултация относно алтернатор, акумулатор, обороти
Здравейте на всички и добро утро, честит празник на всички празнуващи днес!!! Имам нужда от една консултация. Колата е е46, 320d, 150 коня. Сутринта си вързах един волтметър на запалката понеже исках да видя акумулатора как се справя в това време и ми направи впечатление следното нещо. Външна температура около -6, -7 градуса. При влизане в колата напрежението беше 11,8 волта, при подаване на контакт напрежението падна до към 10,5 волта и при палене падна до 9,1 волта. На мен това ми се струва много голям пад на напрежение. Колата си пали нормално. Прави точно два оборота стартера. Но май си отивам към акумулатор. Какво е вашето мнение? Забравих да кажа, че акумулатора е някаква неизвестен поне за мен крафт нещо си 95ah на близо 4 години. По големия проблем е, че сега в студовете, тъй като съм с електрически подгрев на антифирза на празен ход много леко ми мени оборотите, това се забелязва само на празен ход и не се усеща по никакъв начин в купето, нито тресе, нито нищо, просто се забелязва много леко движение на стрелката. Не го прави на всяко спиране и имам чувството, че го прави докато работи този допълнителен нагревател. Като стигне стрелката средата или малко преди средата е окей вече или поне не съм забелязал да го прави това менене на обороти. Другото което ми прави впечатление е, че напрежението с което алтернатора зарежда играе, т.е. на обороти си зарежда с 13,9,14,14,1 волта, но на свободна пада понякога до 12,6,13,13,5 и се качва до нормални стойности, това малко ме притеснява. Акумулатора си се зарежда, нямам проблеми с паленето, колата се кара 99% градско. Другото което ми прави впечатление е, че когато играе леко стрелката на оборотомера, тогава играят и стойностите на алтернатора... Имам ли поводи за притеснение? Някой колега би ли проверил при него как седят нещата. Алтернатора ли е тръгнал, подгрева ли се ебава, иначе колата си загрява супер бързо и този подгрев явно си работи... Благодаря на всички отзовали се. Хубав ден. 

Последна промяна Galo на 06 Дек 2016, 21:32, променена общо 2 пъти
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Консултация относно алтернатор и акумулатор
Колега, има обективни методи, с които се осъществява проверка на състоянието на акумулатора и алтернатора. Това, че си видял с волтметър 9,1 волта, говори, че напрежението е спаднало и под тази стойност- уреда, с който си отчитал е неточен и показва осреднени стойности. За да се разбере какво е реалното състояние на акумулатора е необходимо акумулатора да се зареди със зарядно и после провери с тестер за акумулатори.
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Консултация относно алтернатор и акумулатор
Благодаря за отговора, колега, акумулатора по малко ме притеснява, по скоро ме вълнува това с лекото менене на обороти и стойностите на алтернатора повече! Някой за тях да изрази мнение? Благодаря!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Консултация относно алтернатор и акумулатор
Благодаря за отговора, колега, акумулатора по малко ме притеснява, по скоро ме вълнува това с лекото менене на обороти и стойностите на алтернатора повече!
Другото което ми прави впечатление е, че напрежението с което алтернатора зарежда играе, т.е. на обороти си зарежда с 13,9,14,14,1 волта, но на свободна пада понякога до 12,6,13,13,5 и се качва до нормални стойности, това малко ме притеснява. Акумулатора си се зарежда, нямам проблеми с паленето, колата се кара 99% градско. Другото което ми прави впечатление е, че когато играе леко стрелката на оборотомера, тогава играят и стойностите на алтернатора...
С акумулатор, който пада под 9V при палене има повод за притеснение. Ако акумулатора е в лошо състояние е възможно алтернатора да се товари повече, от там да товари двигателя и заради това да е лекото играене на стрелката на оборотомера. Поне според мен започни с проверка на акумулатора, ако се окаже, че е в изправност може да се провери зареждането, да се потърсят други причини за проблема с оборотите.
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Консултация относно алтернатор и акумулатор
От всичко описано аз проблем не виждам.
1. Имаш подгрев електрически, той харчи много ток.
2. Акумулатора в студа веднага след палене гълта доста заряд.
3. Вероятно караш и на фарове, имаш подгрев на огледалата който не можеш да изключиш, може и други подгреви да ползваш (задно стъкло, седалки)
Всичко това в комбинация товари МНОГО алтернатора особено в първите минути след палене и е съвсем нормално на празни обороти да НЕ успява да държи 14 волта.
Напреженията които си споменал са също нормални. Включително 9те волта при палене. Кратковременно напрежението може да падне до 3 волта при по-слаб акумулатор! Измервал съм го с осцилоскоп. Това не бива да те плаши.
Още нещо - този волтметър едва ли е най-точния прибор който да ти каже какво е напрежението. Наглеждай си го, но имай едно наум. Най-добре го свери с някой по-читав мултицет, да си знаеш колко може да се разчита на него.
Иначе покойно, не си само ти да си търсиш проблеми където ги няма
))) От личен опит ти го казвам 
1. Имаш подгрев електрически, той харчи много ток.
2. Акумулатора в студа веднага след палене гълта доста заряд.
3. Вероятно караш и на фарове, имаш подгрев на огледалата който не можеш да изключиш, може и други подгреви да ползваш (задно стъкло, седалки)
Всичко това в комбинация товари МНОГО алтернатора особено в първите минути след палене и е съвсем нормално на празни обороти да НЕ успява да държи 14 волта.
Напреженията които си споменал са също нормални. Включително 9те волта при палене. Кратковременно напрежението може да падне до 3 волта при по-слаб акумулатор! Измервал съм го с осцилоскоп. Това не бива да те плаши.
Още нещо - този волтметър едва ли е най-точния прибор който да ти каже какво е напрежението. Наглеждай си го, но имай едно наум. Най-добре го свери с някой по-читав мултицет, да си знаеш колко може да се разчита на него.
Иначе покойно, не си само ти да си търсиш проблеми където ги няма


Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Консултация относно алтернатор и акумулатор
А все пак това, дето при подаване на контакт пада на 10.5 волта, дали не е проблем?
Изглежда малко, като все едно, че една от клетките не държи. (то ще се разбере де)
//- но дори и да е така, може да е зле акумулаторът, а може да има консумация и да го точи.
Най-лесно ще е да се сложи за проба на друга кола и там да се следи няколко дена с волтметъра.
Изглежда малко, като все едно, че една от клетките не държи. (то ще се разбере де)
//- но дори и да е така, може да е зле акумулаторът, а може да има консумация и да го точи.
Най-лесно ще е да се сложи за проба на друга кола и там да се следи няколко дена с волтметъра.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Консултация относно алтернатор и акумулатор
Благодаря ви много за отговорите колеги. Не претендирам, че волтметъра които използвам е много верен, по скоро за ориентир, исках да видя приблизително как седят нещата. Както вече споменах, колата се кара почти на 100% градско и ако имаше проблем с алтернатора, акумулатора или отечка, отдавна да е умряла поне според мен. Колата си пали супер (да не дърпам дявола за опашката). Някъде бях чел, че ако при палене ти святкат на таблото дсц-то и абс-а акумулатора бил фира, има ли някаква истина в това??? При мен святкат и като го четох ми беше смешно ама сега да не ми се доплаче...
От консуматорите единствено подгрева на седалките ми липсва, но всичко друго е налично от описаните неща. Големия пад на напрежение до към 10.5 волта при контакт, може би е породен и от това, че ключа на фаровете ми седи на авто и при контакт директно се пускат ксеноните, това днес не го съобразих, утре ще пробвам сутринта, като преди това ще сложа ключа на 0, но пък тогава се пускат късите на определен процент и пак няма да е много акуратен теста. По скоро ми се иска да разбера, дали имам проблем, а не че имам. Малко се филмирам наистина...
Примерно сега вечерта при 3 градуса температура, никакъв помен от менене на обороти, т.е. играенето на стрелката на оборотомера, а и сега работи този електрически подгрев, прави го само когато температурите са отрицателни, по скоро това малко ме филмира, също така и лекото играене на стойностите на алтернатора, но успяхте да ме убедите с това, че при толкова консуматори е по скоро нормално на празен ход. А сега вечерта стойностите и на алтернатора си бяха супер, закова си 13.9-14-14.1 от палененто и толкова. А колата не беше палена от сутринта, т.е. цял ден. Само като са отрицателни температурите, да кажем под - 3, 4 градуса ги прави тези неща... Нещо за това с оборотите да ви хрумва? Не искам да си мисля, при -20 примерно, ако изобщо запали какво ще се случва... 



- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Консултация относно алтернатор и акумулатор
Колега, как мериш напрежението, от скритото меню или с мултицет? Скритото меню при някои коли лъже като дърта циганка. Ако при измерване с мултицет на свободна ти играе напрежението, се готви за нещо лошо. В никакъв случай след запалване, напрежението не трябва да пада под 13,6V. Обикновено когато акумулаторът е слаб, генераторът се товари повече и от него се чува едно като свистене, но това няма общо с волтажа след запалване.
Основният (за мен) показател, по който можеш да определиш дали капацитетът на акумулатора е добре, е да слушаш как върти стартера на студен и на топъл старт. Зареди акумулатора на макс! Палиш, караш нормално 3-4 дена. Ако на 4-5-тия ден сутринта върти мудно, значи скоро ще си отива. Нищо, че е студено. Отделно, след като загрее, също стартера върти някак по-мързеливо. Не си въобразявай, че като е дизел е нормално стартерът да върти по-мудно. Като си взех новия акумулатор се учудих, че върти като бензинка, чак не повярвах. Една година по-късно си пали по същия начин. Даже разликата при студен старт и топъл не е чак толкова осезаема.
И аз си мислех, че сутрин като пали от втория оборот и няма да има проблем, но една сутрин просто не завъртя и дотам беше. Тези философии за лампи, подгревни свещи, подгреватели и т.н. от които падало напрежението и аз ги слушах и си казвах, че няма проблем, ама после ти оставаш без кола, докато си купиш акумулатор. И при мен така падаше до 10,5 V преди запалване, преди да се предаде.
Разбира се, както каза колегата, може да се замери с някакъв уред капацитета, но се подготви психически за нов.
Основният (за мен) показател, по който можеш да определиш дали капацитетът на акумулатора е добре, е да слушаш как върти стартера на студен и на топъл старт. Зареди акумулатора на макс! Палиш, караш нормално 3-4 дена. Ако на 4-5-тия ден сутринта върти мудно, значи скоро ще си отива. Нищо, че е студено. Отделно, след като загрее, също стартера върти някак по-мързеливо. Не си въобразявай, че като е дизел е нормално стартерът да върти по-мудно. Като си взех новия акумулатор се учудих, че върти като бензинка, чак не повярвах. Една година по-късно си пали по същия начин. Даже разликата при студен старт и топъл не е чак толкова осезаема.
И аз си мислех, че сутрин като пали от втория оборот и няма да има проблем, но една сутрин просто не завъртя и дотам беше. Тези философии за лампи, подгревни свещи, подгреватели и т.н. от които падало напрежението и аз ги слушах и си казвах, че няма проблем, ама после ти оставаш без кола, докато си купиш акумулатор. И при мен така падаше до 10,5 V преди запалване, преди да се предаде.
Разбира се, както каза колегата, може да се замери с някакъв уред капацитета, но се подготви психически за нов.
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Консултация относно алтернатор, акумулатор, обороти
Меря го през запалката на колата, там си включвам волтметъра и си зяпам какво става, пак казвам, не претендирам, че волтметъра е точен, но дава някакви насоки. И тъкмо се бях успокоил малко и хайде сега ново 20. Добре тогава, защото когато температурите са положителни, т.е. като тази вечер, всичко е бонбон, а когато са отрицателни, както беше сутринта, тогава играеха малко стойностите и много леко клатеше оборотите на празен ход, без това да се усеща по какъвто и да е начин на работата на колата? Стартера поне за мен си върти нормално, пали без да разтриса, не е мудно, единствено това, че ми святкат някой лампи като дсц и абс на таблото, ако това е някакъв ориентир. Утре ще пробвам без да се пускат фаровете като дам на контакт, защото и ксенона си тегли стабилно, мигачите и те святкат при контакт, реотана на задния прозорец и той се пуска автоматично, странично огледала... ще видим в крайна сметка. Най-вероятно акумулатора не е в най-добро здраве, това не ме притеснява толкова, притеснява ме стойностите на алтернатора и лекото клатене на обороти...
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1672
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Консултация относно алтернатор, акумулатор, обороти
Това,че "при влизане в колата,волтметъра показва 11,8В не е добре! Акумулатора ти не е зареден! Дори е паднал доста ниско! Зареди го и пак проследи нещата! При всички случаи,първоначално трябва да е над 12 и "нещо"! Идеалния случай е 12,5-12,6В,между 12,2-12,4 е много добре! Под 12В не е добре!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Консултация относно алтернатор, акумулатор, обороти
Според мен нямаш поводи за притеснение.
Si non confectus, non reficiat.
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Консултация относно алтернатор, акумулатор, обороти
Дам, съгласен съм, че акумулатора не е в пълно здраве и ще го сменям, неизбежно е просто! Тази сутрин при положителни температури 0, +1 градус, нито и помен от клатене на обороти, колебания в показанията на алтернатора, всичко ток и жици, само като са отрицателни температурите. Нямам идея наистина, може да си е нормално, може и да не е, явно ще го разбирам по трудния начин. Иначе като я загася колата и първоначално волтажа на акумулатора е 12,5-12,6, но за отрицателно време се срива до към 12 волта. Лятото го разсипах и го стопих до към 5 волта, просто си човърках по колата, слушах си музика в продължение на няколко часа и изведнъж всичко умря, на контакт дори едвам ми изгряваше таблото
взех ток и запалих, и я оставих да работи, но не съм свалял акумулатора да го зареждам на зарядно, не съм имал и проблеми с паленето след това. Ще се сменя като ме зареже някъде, за момента не ми е на живот и смърт и да ме остави някъде, ще изтрая ден, два без кола...

- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Консултация относно алтернатор, акумулатор, обороти
ildivvy написа:Това,че "при влизане в колата,волтметъра показва 11,8В не е добре! Акумулатора ти не е зареден! Дори е паднал доста ниско! Зареди го и пак проследи нещата! При всички случаи,първоначално трябва да е над 12 и "нещо"! Идеалния случай е 12,5-12,6В,между 12,2-12,4 е много добре! Под 12В не е добре!
Колега, това което казваш е вярно за акумулатор в покой (без консумация повече от 5-10 мин). При влизане в колата имаш отключване на 5 врати които са кратковременна висока консумация, будят се всички устройвтва, светват 5 лампи в купето. Всичко това е много далеч от покой. В комбинация със градско каране (разбирай непълен заряд поради кратките разстояния) + ниските температури няма начин да видиш такива напрежения, освен ако акумулатора не е току-що свален от зарядното!
NGneer4eto написа: И при мен така падаше до 10,5 V преди запалване, преди да се предаде.
Разбира се, както каза колегата, може да се замери с някакъв уред капацитета, но се подготви психически за нов.
Колега измери си новия акумулатор при същите обстоятелсва и сподели колко е напрежението

@Galo
Не се филмирай:)
Не мога да ти гарантирам че акумулатора ти е перфектен, но поварвай, ако е тръгнал да си ходи, ще имаш доста по-сериозни проблеми. Препоръчвам ти да го дадеш някъде да ти го заредят както трябва (с цикли, импулси, както си е по книга), това ще го съживи доста. Това че е падал то 5в не е хубаво, но не е и толкова лошо колкото пише по книгите. Аз всеки един акумулатор който съм имал до сега, съм го свалял поне веднъж до 2-3 волта. Един хубав заряд след това оправя нещата. Разбира се има необратими процеси в следствие на този спад, но практиката покзва, че дори след такъв срив, акумулаторите съм ги ползвал още 3-4 години (т.е. общо 6-7 години!).
Масово сред хората забелязвам, че не се прави разлика между незареден и мъртъв акумулатор. На времето имаше книжки, хората четяха, доливаха, зареждаха и тн. Акумулаторите се караха 8-10г, защото хората знаеха как. Сега всички са "необслужваеми" щото вместо капачки имат лепенки, а вътре всичко си е същото и си иска водица. Но ако всички почнат да разбират от акумулатори, продажбите ще са наполовина и няма да се продават т.нар. "рециклирани" акумулатори. Те са просто предадени за 10лв като мъртви, а чичката ги зарежда и продава за 50, щото клиента не различава разредения от мъртвия акумулатор.
Аз като купя акумулатор му пазя лепенките и капачетата докато изтече гаранцията и после си го отварям, следя нивото на електролита, доливам ако е нужно. Поне веднъж в годината (когато се заседя повече в София) го свалям и го зареждам. А колеги и приятели около мен ги хвърлят на 3-4 години.
Айде че много се разписах:)
едит: Ако си купиш нов акумулатор, аз ще ти откупя стария за 10лв

Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Консултация относно алтернатор, акумулатор, обороти
Много ти благодаря за компетентното мнение, ще гледам наистина да не се филмирам толкова... Каране и това е, ако има нещо ще си покаже. А ако се стигне до смяна ще те имам предвид. Благодаря още веднъж и хубав ден от мен. 

- shitizreal
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 20.07.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е91
- Детайли за колата: 325i Automatic
Re: Консултация относно алтернатор, акумулатор, обороти
Привет колеги,
И аз имам същия проблем със менене на оборотите при минусови или близки до 0 температури.
Обикновено е до 5 мин след палене и продължава около 5..10 докато загрее.Сменят се в диапазон 720 до 750 ритмично все едно иска да изключи смукача а не може
След 10мин заспиват на долната граница от 720 оборота.
320D 150k. С чисто нов акумулатор и проверен и изправен алтернатор.Според мен те нямат връзка, но от какво може да е това колебание.
И аз имам същия проблем със менене на оборотите при минусови или близки до 0 температури.
Обикновено е до 5 мин след палене и продължава около 5..10 докато загрее.Сменят се в диапазон 720 до 750 ритмично все едно иска да изключи смукача а не може

След 10мин заспиват на долната граница от 720 оборота.
320D 150k. С чисто нов акумулатор и проверен и изправен алтернатор.Според мен те нямат връзка, но от какво може да е това колебание.
$ anotha day anotha dollar $
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани