Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с. - РЕШЕН !!!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с. - РЕШЕН !!!
Здравейте колеги !
Забелязвам , че като превключа от 2-ра ( на около 2500-2600 оборота ) на 3-та скорост ( вече на около 2000 оборота ) , колата се чуди секунда - две преди да ускори напълно .
Интересното е ,че като ускорявам да речем само на 3-та от около 1200 -1500 оборота , колата си наема и като стигне 2000 оборота няма и спомен от проблема , ускорява си нормално . Същото важи и за всяка друга предавка при тези обстоятелства. Също така като примерно съм се позастоял на 3-та в тези обороти ( около 2000 ) , колата пак си тръгва веднага . Случва се само като превключвам и колата попада в тези обороти.
Чистен е МАP сензора ( беше позапушен ) , MAF сензора си е чист и работи добре , адаптирахме го наново за профилактиката. Преди година са сменени и вакуумните трасета , също така е изолиран вакуумния резервоар ( т.нар тулумба) , Но това забавяне от скоро ми се появи .
Не знам дали може да е от жегите . Дайте идея кои стойности трябва да гледам на живо - предполагам стойностите на дебитомера и на налягане на турбото ( дефакто стойностите се взимат от MAP сензора ). До колкото знам , като ги гледам на инпа , nominal и actual стойностите трябва да се доближават или да са почти едни и същи.
Възможно ли е да сме повредили мап сензора при почистването колеги ? Доста внимателно го почистихме . Ако беше повреден нямаше въобще да ми набира колата , не е ли това логиката ? Грешки преди и след манипулациите не е записвала колата .
Благодаря за отделеното време колеги !
Забелязвам , че като превключа от 2-ра ( на около 2500-2600 оборота ) на 3-та скорост ( вече на около 2000 оборота ) , колата се чуди секунда - две преди да ускори напълно .
Интересното е ,че като ускорявам да речем само на 3-та от около 1200 -1500 оборота , колата си наема и като стигне 2000 оборота няма и спомен от проблема , ускорява си нормално . Същото важи и за всяка друга предавка при тези обстоятелства. Също така като примерно съм се позастоял на 3-та в тези обороти ( около 2000 ) , колата пак си тръгва веднага . Случва се само като превключвам и колата попада в тези обороти.
Чистен е МАP сензора ( беше позапушен ) , MAF сензора си е чист и работи добре , адаптирахме го наново за профилактиката. Преди година са сменени и вакуумните трасета , също така е изолиран вакуумния резервоар ( т.нар тулумба) , Но това забавяне от скоро ми се появи .
Не знам дали може да е от жегите . Дайте идея кои стойности трябва да гледам на живо - предполагам стойностите на дебитомера и на налягане на турбото ( дефакто стойностите се взимат от MAP сензора ). До колкото знам , като ги гледам на инпа , nominal и actual стойностите трябва да се доближават или да са почти едни и същи.
Възможно ли е да сме повредили мап сензора при почистването колеги ? Доста внимателно го почистихме . Ако беше повреден нямаше въобще да ми набира колата , не е ли това логиката ? Грешки преди и след манипулациите не е записвала колата .
Благодаря за отделеното време колеги !

Последна промяна philipz на 15 Юли 2016, 13:50, променена общо 2 пъти
- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Контролера на ЕГР или самия тои , откачи маркуча и пробваи , нали това ако егр не е изолиран.
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Не е изолиран , само е чистен преди 3-4 месеца . Доскоро нямах такъв проблем , аз затова се насочих към нещата , които сме чистили и сваляли .
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Мисля, че МАР сенсора може да се изключи- аз поне съм виждал или работещ или неработещ. Може да се разглежда като манометър, който дава информация на DDE за налягането в смукателният колектор- не може в зависимост от начина на превключване на предавките, един път да работи коректно, друг път да не работи, при това в определен диапазон.
С EGR- а е добра идея, може да се управлява неправилно.
А може да се окажат и запушени дюзи- при по-рязко ускоряване да не могат да осигурят необходимото количество гориво в необходимият момент.
С EGR- а е добра идея, може да се управлява неправилно.
А може да се окажат и запушени дюзи- при по-рязко ускоряване да не могат да осигурят необходимото количество гориво в необходимият момент.

- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Голяма разлика при мен имаше смяната на въздушния филтър.
Не беше сменян година и като излязох на магистралата за първи път, точно на 2000 оборота имаше яко шум и тресене на ауспуха.
После вече се нормализирагха нещата.
Не беше сменян година и като излязох на магистралата за първи път, точно на 2000 оборота имаше яко шум и тресене на ауспуха.
После вече се нормализирагха нещата.
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Ще пробвам с егр като го изолирам за теста - доколкото разбрах , може да се изолира и софтуерно ? Как ? Ако просто махна за теста вакуумната тръба , която влиза в управлението на егр и я затапя , ще има ли проблем ?
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
philipz написа:Ще пробвам с егр като го изолирам за теста - доколкото разбрах , може да се изолира и софтуерно ? Как ? Ако просто махна за теста вакуумната тръба , която влиза в управлението на егр и я затапя , ще има ли проблем ?
Да ще влезе в авариен и може би ще светне чека щото работи заедно с дебитомера и той ще дава грешни данни. Според мен говориш за така наречената турбо дупка...колкото и да има променлива геометрия и т.н си съществува,и е около тея обороти особено като смениш предавка. Не случайно се почнаха да ги правят с по 2-3- та даже и с 4 турбинки.
- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
choio написа:Да ще влезе в авариен и може би ще светне чека щото работи заедно с дебитомера и той ще дава грешни данни. Според мен говориш за така наречената турбо дупка...колкото и да има променлива геометрия и т.н си съществува,и е около тея обороти особено като смениш предавка. Не случайно се почнаха да ги правят с по 2-3- та даже и с 4 турбинки.
Моето бмв такъв проблем няма и направо избухва още на 1800 оборота никакъв лаг и никакви забавяния.Проблема в неговия случай може да е от доста фактори като например:
1.Проблем с турбото.
2.Управление на турбото.
3.Проблем с турбо пътища и спукан интеркулер.
4.Проблем с някой вакуум и егр.
5.Дюзи е по слабо вероятно.
6.Трябва да се закачи колата на диагностика и да се прегледа внимателно.
7.Хубаво е да се закачи бууст-метър и да се закачи преди всмукателния колектор,за да се провери действително какво е налягането,което прави турбото и дали не пада при покачване на по-високи обороти.И изобщо какво налягане прави при 1500 оборота,какво при 2000 и т.н.И ще стане ясня картинката.
380к.с-770н.м@1.9bar hold boost,OZ UltraLeggera 17",Full M-pack II,Sachs performance,BOSCH air,oil and fuel filter,Nexen SU1@245/40/17-225/45/17,
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Oleg-16V написа:choio написа:Да ще влезе в авариен и може би ще светне чека щото работи заедно с дебитомера и той ще дава грешни данни. Според мен говориш за така наречената турбо дупка...колкото и да има променлива геометрия и т.н си съществува,и е около тея обороти особено като смениш предавка. Не случайно се почнаха да ги правят с по 2-3- та даже и с 4 турбинки.
Моето бмв такъв проблем няма и направо избухва още на 1800 оборота никакъв лаг и никакви забавяния.Проблема в неговия случай може да е от доста фактори като например:
1.Проблем с турбото.
2.Управление на турбото.
3.Проблем с турбо пътища и спукан интеркулер.
4.Проблем с някой вакуум и егр.
5.Дюзи е по слабо вероятно.
6.Трябва да се закачи колата на диагностика и да се прегледа внимателно.
7.Хубаво е да се закачи бууст-метър и да се закачи преди всмукателния колектор,за да се провери действително какво е налягането,което прави турбото и дали не пада при покачване на по-високи обороти.И изобщо какво налягане прави при 1500 оборота,какво при 2000 и т.н.И ще стане ясня картинката.
Просто познавам момчето и се опсихарява...сигирен съм че колата му е наред...ако помислиш едва ли ако има проблем той ще да е само от 2 ра на 3 та ама както и да е. Твойта кола е друга бира не я сравнявай със стокова такава...качи се на стокова такава и ще разбереш за какво говори. На скоро и мен така ме накараха да се кача на стокова повярвай ми...мислех си че не се мести тази кола...а колата си беше в перфвктно здраве. Със здраве

- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Oleg-16V написа:choio написа:Да ще влезе в авариен и може би ще светне чека щото работи заедно с дебитомера и той ще дава грешни данни. Според мен говориш за така наречената турбо дупка...колкото и да има променлива геометрия и т.н си съществува,и е около тея обороти особено като смениш предавка. Не случайно се почнаха да ги правят с по 2-3- та даже и с 4 турбинки.
Моето бмв такъв проблем няма и направо избухва още на 1800 оборота никакъв лаг и никакви забавяния.Проблема в неговия случай може да е от доста фактори като например:
1.Проблем с турбото.
2.Управление на турбото.
3.Проблем с турбо пътища и спукан интеркулер.
4.Проблем с някой вакуум и егр.
5.Дюзи е по слабо вероятно.
6.Трябва да се закачи колата на диагностика и да се прегледа внимателно.
7.Хубаво е да се закачи бууст-метър и да се закачи преди всмукателния колектор,за да се провери действително какво е налягането,което прави турбото и дали не пада при покачване на по-високи обороти.И изобщо какво налягане прави при 1500 оборота,какво при 2000 и т.н.И ще стане ясня картинката.
1. Турбото е на 80-85 000 км , сменено оригинално Garret GT2260V ( информация от производителя Honeywell директно ) , гледано на диагностика в движение , от ниски обороти (около 1600 ) за има няма 30-40 метра прави 2.5 бара . ( сега не знам абсолютно налягане ли се води или не , не му разбирам толкова ). Луфт на студената перка никакъв .
2. Актуатора и той е нов , всички вакуумни маркучи са сменени преди година , не вярвам да са се сцепили пак , но ще ги огледам . Горния тест , който описах говори за бързодействието на управлението на турбото.
3. Турбопътищата са със сменени уплътнения и основно почистени и прегледани , нямат пробиви . Само маркуча - коляно дето влиза в ЕГР-а съм сменил , но е захванат изключително здраво и самия маркуч е здрав ( все още ) . Със спукан маркуч колата пак си вървеше по същия начин . Вярно , че не беше много и спукан де.
4 . ЕГР предстои да проверя - наскоро целият колектор е чистен, барабар с ЕГР-а .
5. Дюзите също ще подлежат на проверка , но не откривам логика колата след това да тръгва както си трябва , а дюзите да са зле.
За сега съм се ориентирал първоначално към ЕГР , евентуално нещо по MAP -а или MAF да сме прецакали като сме ги почиствали и адаптирали MAF-а .Не изключвам и високите температури да си оказват влияние , все пак въздуха е доста по-беден на кислород. Това има огромно значение за турбо мотор.
Странно е как само при превключване от 2-ра на 3-та в тези обороти се усеща , а ако се движиш само на 3-та та дори и от по-ниски обороти , няма никакъв проблем

Ако имате още предложения , не се колебайте да ги предлагате.


@choio - може и да съм изперкал вече да






- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
5. Дюзите също ще подлежат на проверка , но не откривам логика колата след това да тръгва както си трябва , а дюзите да са зле.
Но МАР сенсора може.

7.Хубаво е да се закачи бууст-метър и да се закачи преди всмукателния колектор,за да се провери действително какво е налягането,което прави турбото и дали не пада при покачване на по-високи обороти.И изобщо какво налягане прави при 1500 оборота,какво при 2000 и т.н.И ще стане ясня картинката.
Проблема не е глобален, а е в зависимост от начина на превключване на скоростите.
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Изолирах ЕГР-а ( болтче във вакуумното управление ) , има доста голяма разлика , колата е с осезаемо по-добро бързодействие . Грешка не ми изкара , а покарах 10 км поне .Може би защото колата ми е ЕВРО 3 . Кой знае
. Ще покарам така няколко дни да видим как ще се отрази на колата . Ще ви държа в течение колеги




- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Днес колата се усети и светна чек - а на таблото . Иначе ефекта е като цяло положителен, колата реагира по-бързо . Върнах си вакуума на егр-а , но лампата не угасна , предполагам трябва да се изчисти грешката , нали така ?
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
philipz написа:Днес колата се усети и светна чек - а на таблото . Иначе ефекта е като цяло положителен, колата реагира по-бързо . Върнах си вакуума на егр-а , но лампата не угасна , предполагам трябва да се изчисти грешката , нали така ?
Време беше


Re: Чудене около 2000 оборота е46 330d 204 к.с.
Да питам и аз нещо, като сме на тема ЕГР. Като се затапи възможно ли е колата да припушва по-малко? Питам, защото си правих експеримент-затапих вакума на ЕГР-а и ми се стори, че при форсиране, а и не само или не изпушва, или го прави по-малко.
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани