Дилема за акумулатор - решение на проблема
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 396
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Дилема за акумулатор - решение на проблема
Здравейте колеги,
да започна с това, че си карам отпуската в провинцията и днес ми умря акумулатора. При замерване показва напрежение 7,5 V и определено ще трябва да купувам нов. Не се ядосвам, понеже това е акумулатора, с който купих колата преди 5 години.
Та дилемата ми е следната:
1. В града има магазинче за акумулатори, представители на Solite (корейски, фабрично се вграждат в КИА и Хюндай) и там ми предлагат да си взема 100Аh, с 3 години гаранция, с отстъпката цената е 174 лв.
2 Вариант 2 е да си поръчам по Интернет и да ми го доставят. Видях, че има Varta и Bosch S5 по 85 Ah, които ще ми стъпят на около 200 лв. като си върна стария на вторични.
Признавам си от акумулатори нищо не разбирам и за това моля за съвет.
да започна с това, че си карам отпуската в провинцията и днес ми умря акумулатора. При замерване показва напрежение 7,5 V и определено ще трябва да купувам нов. Не се ядосвам, понеже това е акумулатора, с който купих колата преди 5 години.
Та дилемата ми е следната:
1. В града има магазинче за акумулатори, представители на Solite (корейски, фабрично се вграждат в КИА и Хюндай) и там ми предлагат да си взема 100Аh, с 3 години гаранция, с отстъпката цената е 174 лв.
2 Вариант 2 е да си поръчам по Интернет и да ми го доставят. Видях, че има Varta и Bosch S5 по 85 Ah, които ще ми стъпят на около 200 лв. като си върна стария на вторични.
Признавам си от акумулатори нищо не разбирам и за това моля за съвет.
Последна промяна gromovich на 06 Сеп 2014, 14:12, променена общо 2 пъти
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Дилема за акумулатор
А сигурен ли си че твоя е умрял а не просто разреден. На старата ми кола акумулатора падна до 1 волт (забравени светлини) селд което го зареждах цяла нощ и изкара още 5г!
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- streetracing12
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Дилема за акумулатор
Аз съм с Bosch Silver 100ah от 1 месец с гаранция е и ми го препоръчаха навсякъде 

- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Дилема за акумулатор
pimpo написа:А сигурен ли си че твоя е умрял а не просто разреден. На старата ми кола акумулатора падна до 1 волт (забравени светлини) селд което го зареждах цяла нощ и изкара още 5г!


Ако падне под 6Волта вече активната маса може да падне след това колкото и да го зареждаш няма оправия, а ти си го свалил до 1... направо не ми се вярва

П.П До автора не бързай ,а си го зареди(ако е от обслужваемите провери има ли нужда да се долива ,понякога направо умира клетка поради по малко количество вътре...долей дестилирана вода до маркировката) и занеси да ти премерят състоянието на електролита ,даже може и една вилка да му чукнат да видят какво става, и ако ти кажат БРАК оставай го правят ти отбой на цената и взимаш новият

- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 396
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Дилема за акумулатор
hacker4eto1 написа:pimpo написа:А сигурен ли си че твоя е умрял а не просто разреден. На старата ми кола акумулатора падна до 1 волт (забравени светлини) селд което го зареждах цяла нощ и изкара още 5г!
![]()
Що за марка е бил да си взема от него...
Ако падне под 6Волта вече активната маса може да падне след това колкото и да го зареждаш няма оправия, а ти си го свалил до 1... направо не ми се вярва![]()
П.П До автора не бързай ,а си го зареди(ако е от обслужваемите провери има ли нужда да се долива ,понякога направо умира клетка поради по малко количество вътре...долей дестилирана вода до маркировката) и занеси да ти премерят състоянието на електролита ,даже може и една вилка да му чукнат да видят какво става, и ако ти кажат БРАК оставай го правят ти отбой на цената и взимаш новият
Аз доколкото съм чувал ако падне под 9 V не става за зареждане. Проверих нивото на електролита и на всяка клетка си ОК.
- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Re: Дилема за акумулатор
gromovich написа:Видях, че има Varta и Bosch S5 по 85 Ah, които ще ми стъпят на около 200 лв. като си върна стария на вторични.
Бих заложил на Varta-та. Поне до момента не съм чул някой да се е оплакал от такъв, а и съм свидетел как с такова нещо (90Ah) палиха багер без проблем.


Корейските няма да ги коментирам - не че нещо, просто нямам опит с такива, а и не съм чувал отзиви... може и да са на далавера

It's not who You are, it's who You know...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Дилема за акумулатор
Аз доколкото съм чувал ако падне под 9 V не става за зареждане. Проверих нивото на електролита и на всяка клетка си ОК.
Това са поверия и градси легенди от тип "... една жена каза че чула от една друга .."
Слагай го на зарядното ,желателно е тока на заряд да е по малък от 1/10 от номинала .Почне ли да ври и да мирише на киселина по отрано мисли за нов , въпреки че може да изкара още.
Нормално такова падане на волтажа не е опасно ако е вследствие на забравен консуматор тъй като е минимален тока и сулфатизирането е равномерно и обратимо.
Лошо е когато пада на напрежение е вследствие вътрешна утечка и се получава вътрешен разряд и сулфатизиране и деформиране ,изронване на активната маса на плочите което е почти необратимо .
9 волта не са показател за нищо .Често при въртене повечко на стартер пада под товар под 9 волта особено по стари акумулатори .Волтажа е показател за разреждането то пълния капацитет до номинала .Отделно с товарна вилка на зареден акумулатор е показателен тока и спада на напрежението но това в слумая не е важно.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Дилема за акумулатор
hacker4eto1 написа:pimpo написа:А сигурен ли си че твоя е умрял а не просто разреден. На старата ми кола акумулатора падна до 1 волт (забравени светлини) селд което го зареждах цяла нощ и изкара още 5г!
![]()
Що за марка е бил да си взема от него...
Monbat
Тогава беше на 1г. Като го мерих на колата, под товар (забравен плафон 3-4 дни) напрежението беше 0.5V. Като го откачих се качи на 1V. След 12 часа заряд запали като нов и изкара още 5г

Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Дилема за акумулатор
Колеги,моят опит при акумулаторите е следния:Закупих си нов акумулатор S5 BOSCH 100ah преди известно време,но се наложи колата да остане на паркинг 10 месеца заключена само с централно (без аларма)и след това от акумулатора нищо не ставаше.Замерих го показа 2V.Зареждах,го но не можа да се съживи.Добре,че беше още в гаранция и ми го смениха с нов в BOSCH.За което бях изключително щастлив. По темата препоръчвам ти S5 на BOSCH.
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Дилема за акумулатор
BOSCH и VARTA в момента са еднакви карантии, само лепенките слагат в завода. А за е46 акумулатора трябва дае 175мм височина иначе опира в капака. Казвали сами колеги които като сложат по-високи и немогат да затворят капака отгоре.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Дилема за акумулатор
Забравихме да споменем ,че всички клетки трябва да си бълбукат ,ако някоя не бълбука насочи се към магазина.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6273
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Дилема за акумулатор
gromovich написа:Здравейте колеги,
да започна с това, че си карам отпуската в провинцията и днес ми умря акумулатора. При замерване показва напрежение 7,5 V и определено ще трябва да купувам нов. Не се ядосвам, понеже това е акумулатора, с който купих колата преди 5 години.
Та дилемата ми е следната:
1. В града има магазинче за акумулатори, представители на Solite (корейски, фабрично се вграждат в КИА и Хюндай) и там ми предлагат да си взема 100Аh, с 3 години гаранция, с отстъпката цената е 174 лв.
2 Вариант 2 е да си поръчам по Интернет и да ми го доставят. Видях, че има Varta и Bosch S5 по 85 Ah, които ще ми стъпят на около 200 лв. като си върна стария на вторични.
Признавам си от акумулатори нищо не разбирам и за това моля за съвет.
Колега, не е ли по-удачно №1- по-голям капацитет- но виж дали е съобразен с алтернатора ти, 3 години реална гаранция, по-евтин.
По отношение на Varta и Bosch S5 не смятам, че ще издържат по-дълго. По принцип след 3-4 години, какъвто и да е акумулатора, обикновено трябва да се смени. Една от основните причини е неправилното зареждане, когато се разреди поради някаква причина пред годините на експлоатация. Друга причина са дупките по пътищата.
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 396
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Дилема за акумулатор - решение на проблема
zvetiko написа:Колега, не е ли по-удачно №1- по-голям капацитет- но виж дали е съобразен с алтернатора ти, 3 години реална гаранция, по-евтин.
Аз до днес карах със 100 Ah и съм нямал проблеми. Колата я купих с този акумулатор през 2009 г. Искаше ми се да видя кога е произведен, за да добия някаква представа колко реално е изкарал, но никъде не пише.
Иначе по каталог за моя двигател излиза 85 Ah и сигурно ако се наложи да взимам нов ще е в тези параметри.
Днес послушах колегите и го занесох в един сервиз да пробват да го заредят. Иначе по принцип имам зарядно ама си остана в Сф

- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 396
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Дилема за акумулатор - решение на проблема
Да обобщя решението на проблема с падналия акумулатор.
Взех си акумулатора от сервиза, където го бях оставил да се зарежда. При замерване показваше напрежение 13,1 V, а при натоварване напрежението падна до 11,7V. Мисля, че при тези стойности всичко е ОК.
След като закачих акумулатора в колата проверих за утечка. Значи при затворен заден капак и включена аларма след няколко минути големината на тока падна на 0,03 А, което в допустимите стойности.
В крайна сметка за сега няма да купувам нов акумулатор.
Благодарности на колегите, които ме посъветваха първо да пробвам да го презаредя.
Взех си акумулатора от сервиза, където го бях оставил да се зарежда. При замерване показваше напрежение 13,1 V, а при натоварване напрежението падна до 11,7V. Мисля, че при тези стойности всичко е ОК.
След като закачих акумулатора в колата проверих за утечка. Значи при затворен заден капак и включена аларма след няколко минути големината на тока падна на 0,03 А, което в допустимите стойности.
В крайна сметка за сега няма да купувам нов акумулатор.
Благодарности на колегите, които ме посъветваха първо да пробвам да го презаредя.
- cocosas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Re: Дилема за акумулатор
И Бош силвър имам и Бош С5. И от двата съм много доволен. Не си сърува да се занимаваш с корейски.
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани