Мешане на въздух - климатроник
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- bmw_fanatik
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 4.02.2014
Мешане на въздух - климатроник
Здравейте колеги, от както се затопли усещам, че климатика ми не работи като хората. Първо си помислих, че е изпуснал, но се оказа, че всичко работи както трябва. Има точно толкова фреон колкото трябва, компресора прави точното налягане и всичко е ток, но вътре не духа достатъчно студено, дори при зададени 16 градуса. Духа студено, но на вълни, все едно меша ту топъл въздух, ту студен... Онзи ден я бях спрял на слънце и когато се качих и запалих пуснах климатика и започна да духа супер студено както трябва точно докато охлади малко и пак започна да духа не както трябва... Къде се намира датчика за вътрешната температура в колата, да не би той да дава грешна информация и как става точно мешането на въздуха в купето защото е адски гадно в жегата да се потиш на кожата :Д Някой идея има ли и имал ли е същия проблем ? (колата е 320Д 150 магарета)
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Мешане на въздух - климатроник
Датчикът за вътрешна температура е в таблото на климата. Направи една диагностика. Малко неясно си описал симптомите, но вероятно ще се окаже ,,таралеж'', проучи го с търсачката.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Мешане на въздух - климатроник
NikVanov написа:Датчикът за вътрешна температура е в таблото на климата. Направи една диагностика. Малко неясно си описал симптомите, но вероятно ще се окаже ,,таралеж'', проучи го с търсачката.
този път таралежа няма нищо общо с проблема, сигурно е спряло вентилаторчето което обдухва датчика за вътрешната температура в самото управление или се бъзика ел. клапана затова смесва топъл-студен въздух.
- bmw_fanatik
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 4.02.2014
Re: Мешане на въздух - климатроник
NikVanov написа:Датчикът за вътрешна температура е в таблото на климата. Направи една диагностика. Малко неясно си описал симптомите, но вероятно ще се окаже ,,таралеж'', проучи го с търсачката.
На диагностика нищо не излиза. Таралежът не са ли тези 3 транзистора който командват скоростите на вентилатора ? Вентилатора си работи правилно просто не духа студена струя. Миналата година работеше супер, но тази като се позатопли се яви този приблем.
- bmw_fanatik
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 4.02.2014
Re: Мешане на въздух - климатроник
oci написа:NikVanov написа:Датчикът за вътрешна температура е в таблото на климата. Направи една диагностика. Малко неясно си описал симптомите, но вероятно ще се окаже ,,таралеж'', проучи го с търсачката.
този път таралежа няма нищо общо с проблема, сигурно е спряло вентилаторчето което обдухва датчика за вътрешната температура в самото управление или се бъзика ел. клапана затова смесва топъл-студен въздух.
Къде се намира това вентилаторче което обдухва датчика за вътрешната температура и този клапан :?
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Мешане на въздух - климатроник
В самото управление на климатроника. От лявата страна има едни прорези.
Клапана е от лявата част на моторният отсек, доло ниско, преди бомбето.
Клапана е от лявата част на моторният отсек, доло ниско, преди бомбето.
- bmw_fanatik
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 4.02.2014
Re: Мешане на въздух - климатроник
vavilon написа:В самото управление на климатроника. От лявата страна има едни прорези.
Клапана е от лявата част на моторният отсек, доло ниско, преди бомбето.
Ще започна с разглобяване и чистене на управлението и ако няма промяна ще търся този клапан. Благодаря на отзовалите се !
- bmw_fanatik
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 4.02.2014
Re: Мешане на въздух - климатроник
Колеги не е от управлението почистих всичко пак същатат работа ... Къде се намира този клапан :? може ли да ми го покажете на схема ?
- bmw_fanatik
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 4.02.2014
Re: Мешане на въздух - климатроник
MMG написа:Номер 2 от схемата.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=EN33&mospid=47728&btnr=64_0890&hg=64&fg=18
Не е от него... смених го същата работа...
Re: Мешане на въздух - климатроник
А това, с което го смени ( ако е втора ръка) пробва ли дали не вкарва въздух, уплътнението трябва да е здраво, да не е изядено.
- kalin_10
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 28.08.2007
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: квото има
Re: Мешане на въздух - климатроник
Колега реши ли проблема? И при мен положението с климатроника е същото. 

- infiniter
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 7.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 318i
- Мечтае да кара: Миранда Кер да крещи :)
Re: Мешане на въздух - климатроник
Здравейте колеги,
Има ли решение на този проблем,че май го имам същия.
Има ли решение на този проблем,че май го имам същия.
- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Re: Мешане на въздух - климатроник
Ще споделя личен опит. От както взех колата 316i 1999г климата мешаше топъл и студен въздух.
Признаци:
1.В режим auto студен въздух през въздуховоди табло и горещ в крака и предно стъкло.
2. Във всеки един ръчен режим по отделно (крака,предно стъкло, табло) смесен топъл въздух.
3. Гореща жабка под климатроник.
Решение:
Смяна на клапан парно.
Съвети:
1. При 10 годишни и по-стари коли клапана почти 100% е сдал багажа или по-точно си е заминало уплътнението, което не е резервна част.
2. Как да тестваме клапана.
1. Оставяме колата малко да изстине.
2. Изваждаме клапана ( губи се мн малко антифриз)
3. Даваме на контакт без да палим и настройваме климата на 16 градуса, после отиваме при двигателя с клапана
4. Забождаме ел буксата в клапана и следим дали ще чуем, че затваря.
4.1 Ако затвори надуваме от единия щуцер с уста
4.1.1 Ако въздуха преминава през другия щуцер то клапана е за смяна. На новия пак правим тази проверка.
4.1.2 Ако въздуха не преминава то проблема не е в клапана
4.2 Ако не затвори проблема е или в бобината на клапана или в климатроника
Признаци:
1.В режим auto студен въздух през въздуховоди табло и горещ в крака и предно стъкло.
2. Във всеки един ръчен режим по отделно (крака,предно стъкло, табло) смесен топъл въздух.
3. Гореща жабка под климатроник.
Решение:
Смяна на клапан парно.
Съвети:
1. При 10 годишни и по-стари коли клапана почти 100% е сдал багажа или по-точно си е заминало уплътнението, което не е резервна част.
2. Как да тестваме клапана.
1. Оставяме колата малко да изстине.
2. Изваждаме клапана ( губи се мн малко антифриз)
3. Даваме на контакт без да палим и настройваме климата на 16 градуса, после отиваме при двигателя с клапана
4. Забождаме ел буксата в клапана и следим дали ще чуем, че затваря.
4.1 Ако затвори надуваме от единия щуцер с уста
4.1.1 Ако въздуха преминава през другия щуцер то клапана е за смяна. На новия пак правим тази проверка.
4.1.2 Ако въздуха не преминава то проблема не е в клапана
4.2 Ако не затвори проблема е или в бобината на клапана или в климатроника
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани