Чукане във волана
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- punish_the_benz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 30.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: M5 е60, 645i manual
- Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW
Чукане във волана
Здравейте колеги забелязвам чукане което идва някъде от кормилният прът. Най-много се чува на първа на обороти по паваж или черен път докато съм пуснал волана ако го хвана спира да чука.
Не е биалетки и нищо разбито по окачването. Идва точно от към кормилният прът. Някой някакви идеи ?
Не е биалетки и нищо разбито по окачването. Идва точно от към кормилният прът. Някой някакви идеи ?

- RaHzElChO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 23.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Чукане във волана
punish_the_benz написа:Здравейте колеги забелязвам чукане което идва някъде от кормилният прът. Най-много се чува на първа на обороти по паваж или черен път докато съм пуснал волана ако го хвана спира да чука.
Не е биалетки и нищо разбито по окачването. Идва точно от към кормилният прът. Някой някакви идеи ?
Луфт в рейката?
- punish_the_benz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 30.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: M5 е60, 645i manual
- Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW
Re: Чукане във волана
мисля че има малко луфт но се чува точно горе вътре под пластмасата с ръчката с която се наглася волана

- vesosea
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 22.03.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: кола с гола жена вътре - по възможнос по-млада да е.
- Детайли за колата: е 46 328
Re: Чукане във волана
Чукането колега, може да е от хидравличната помпа - има клапан който подържа постоянно налягане в системата, ако не държи се получава това 'чукане" , или хидр. п. не работи добре(при ниски обороти когато завиваш наляво надясно се чува виене-значи е помпата). И другото (най-вероятното) разбити втулки-износена хидравличната рейка. Ако волана ти се върти леко на място, значи е хидр. рейката. Ремонт(300лв.) или смяна - (800 -1500лв.)
купи и една за мен(хидр.рейка) ,че и аз имам същи проблем.
купи и една за мен(хидр.рейка) ,че и аз имам същи проблем.

механика
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Чукане във волана
punish_the_benz написа:мисля че има малко луфт но се чува точно горе вътре под пластмасата с ръчката с която се наглася волана
В конзолата на кормилния прът има един малък лагер,който,рядко,но се разбива.Като разклатиш волана по-агреесивно, при спряла кола, и се чува чукане,значи проблема е в този лагер.
- ckrumov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 21.04.2008
- Местоположение: София
- Кара: f31, 320D
- Мечтае да кара: Каквото и да е, но да е BMW :)
Re: Чукане във волана
И на мен ми чука точно по черен каменист път и бавно каране и знам, че е от големия луфт в рейката, който имам. Той може да се види като в изправено положение на волана, се свали левия маншон на рейката и се хваща с голям ключ края на пръта. Колкото повече играе пръта при опит въртене /на френския ключ в моя случай/, толкова по- зле
Ако завъртите волана на крайно положение, ще видите колко по- малък е луфта 
Луфта се дължи на износване както на пръта, така и на червяка. Износването на пръта може да се коригира донякаде със затягане. Това всички го знаем.
Въпросът ми е: МОЖЕ ЛИ ЧЕРВЯКА ДА СЕ ЗАВЪРТИ НА 180 ГРАДУСА. Идеята е, че той е износен в частта, която опира на пръта при изправено положение на волана, а от другата страна не е износен. Възможно ли е изобщо това нещо и някой правил ли го е?


Луфта се дължи на износване както на пръта, така и на червяка. Износването на пръта може да се коригира донякаде със затягане. Това всички го знаем.
Въпросът ми е: МОЖЕ ЛИ ЧЕРВЯКА ДА СЕ ЗАВЪРТИ НА 180 ГРАДУСА. Идеята е, че той е износен в частта, която опира на пръта при изправено положение на волана, а от другата страна не е износен. Възможно ли е изобщо това нещо и някой правил ли го е?
- ckrumov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 21.04.2008
- Местоположение: София
- Кара: f31, 320D
- Мечтае да кара: Каквото и да е, но да е BMW :)
- punish_the_benz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 30.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: M5 е60, 645i manual
- Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW
- Asgard
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 31.10.2010
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: BMW M6 Gran Coupe
- Детайли за колата: 320d/sedan/year 2000
Re: Чукане във волана
vesosea написа:Чукането колега, може да е от хидравличната помпа - има клапан който подържа постоянно налягане в системата, ако не държи се получава това 'чукане" , или хидр. п. не работи добре(при ниски обороти когато завиваш наляво надясно се чува виене-значи е помпата). И другото (най-вероятното) разбити втулки-износена хидравличната рейка. Ако волана ти се върти леко на място, значи е хидр. рейката. Ремонт(300лв.) или смяна - (800 -1500лв.)
купи и една за мен(хидр.рейка) ,че и аз имам същи проблем.
Братле , аз имам проблема със виене при завиване при ниски обороти , а също така и подобни симптоми ,като на човека постнал темата... тропане във волана ... ако хипотетично е от помпата - тя подлежи ли на ремонт ... защото си спомням , че некой беше казал , че е капсулована там , където са лагерите... Има ли вариант за разкапсуловка и според теб , колко може да е цената на процедурата?? Ще съм благодарен , ако ми дадете некоя идея или имате предположение.

ПП: А и забравих да кажа ,че 1 познат с 330i имаше подобен проблем с виенето и с течение на времето сменя някакъв хидравличен маркуч с клапан на него... може ли малко светлина да ми фърли некой, че съм мноооооого много бос с кормилната уредба.
- punish_the_benz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 30.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: M5 е60, 645i manual
- Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW
- divvakka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 182
- Регистриран на: 17.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
- Мечтае да кара: Е60
Re: Чукане във волана
отдашна търся решение на същия проблем. При мен като променя позицията на волана (чупещ волан) и луфта когато колата е в покой го няма, но по паваж се чува. Ще следя развоя с интерес 

- punish_the_benz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 30.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: M5 е60, 645i manual
- Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW
- vencislav86
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 27.11.2011
- Местоположение: Дупница
- Пол: Мъж
- Кара: 320d 136к.с.
- Мечтае да кара: M6 G-power или трактор
- Детайли за колата: от всичко по-малко
Re: Чукане във волана
Имам го същия проглем и се си мисля 4е е от карето на волан но така и не го сменям казха ми 4е се полу4авало също и от разбити тампони на носа4ите 

- frizzante
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 481
- Регистриран на: 29.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: му се на вода
Re: Чукане във волана
При мен лично тва чукане изчезна след смяна на биалетки...не мога да разбера как при всеки е различно и всеки търси проблема на различно място? Кой лагер, кой тампони, кой каре...ето на при мен биалетки! Чукането беше при неравности сякаш точно под клаксона на волана, дразнещо много и много съм доволен, че се отървах от него!
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани