Въпрос за еърбег

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1151
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11

Въпрос за еърбег

Мнение от Maxmadness » 10 Яну 2012, 23:21

Колеги имам следния въпрос.Харесал съм си един салон от Е46 купе,черно кожено рекаро,супер запазено,но е от ДЕСЕН волан,салона е с ръчки,няма ЕЛ,няма памети.Следователно пасажерската седалка ще ми стане шофьорска,и в нея ще е кантара един вид.Притеснява ме,да не стане някой фал с еърбеговете,примерно да се ударя недай си боже някъде и да се отвори не моя бег от волана или от вратата,а примерно другия?моля тези които наистина знаят да споделят :yes: Също така ако може да ми обясните тази лампа за еърбега когато свети на таблото какво точно означава?т.e кантара се е прецакал това е ясно,но какво следва от това,че тази лампа свети?каква информация получава колата по този начин?и също така ако се сложи залъгалка какво става тогава?ако може тези неща някой да ги обясни подробно благодаря
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Въпрос за еърбег

Мнение от Zagy » 10 Яну 2012, 23:25

Ако кантара работи бега ще се отвори само ако кантара е отчел пасажер. Ако е дал фира ще се отваря винаги при абсолютно всеки удар, без значение дали е отпред, отзад или отстрани. Електрониката нарочно е направена така.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Въпрос за еърбег

Мнение от oci » 10 Яну 2012, 23:31

bmw-maximilian написа:Колеги имам следния въпрос.Харесал съм си един салон от Е46 купе,черно кожено рекаро,супер запазено,но е от ДЕСЕН волан,салона е с ръчки,няма ЕЛ,няма памети.Следователно пасажерската седалка ще ми стане шофьорска,и в нея ще е кантара един вид.Притеснява ме,да не стане някой фал с еърбеговете,примерно да се ударя недай си боже някъде и да се отвори не моя бег от волана или от вратата,а примерно другия?моля тези които наистина знаят да споделят :yes: Също така ако може да ми обясните тази лампа за еърбега когато свети на таблото какво точно означава?т.e кантара се е прецакал това е ясно,но какво следва от това,че тази лампа свети?каква информация получава колата по този начин?и също така ако се сложи залъгалка какво става тогава?ако може тези неща някой да ги обясни подробно благодаря


То ако го сложиш салона от кола с десен волан за да закачиш кантара трюбва да местиш или кабелите или кантара на другата седалка, затова най-лесния начин е слага се залъгалка или се изключва софтуерно проверката на кантара и тогава си слагаш салона без да връзваш въпросния кантар.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Въпрос за еърбег

Мнение от b00st » 11 Яну 2012, 3:32

Zagy написа:Ако кантара работи бега ще се отвори само ако кантара е отчел пасажер. Ако е дал фира ще се отваря винаги при абсолютно всеки удар, без значение дали е отпред, отзад или отстрани. Електрониката нарочно е направена така.


Тва да се отвори пасажерския бег (на таблото) при удар отстрани или отзад НЯМА как да стане, с кантар, без кантар, с прецакан кантар, везна, теглилка и прочие.

bmw-maximilian написа:...


Колкото до казуса "да не се отвори твоя бег а вместо него другия" също няма как да стане от размяна на салони :mhihi:
По-възможно е другия да не се отвори ако не си залъгал кантара и свети лампата. До сега само спорни мнения съм чел/чувал, при светеща лампа дали гърми бега. Някой казват, че като има грешка е спрян от системата, други казват, че ако е незначителна грешката (кантар) системата при челен удар се опитва да гръмне бега въпреки всичко. Аз лично залагам на 2рото. Най-добре обаче да не си играеш на руска рулетка ами да си сложиш съпротивлението.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Въпрос за еърбег

Мнение от Zagy » 11 Яну 2012, 10:19

zBoost написа:
Zagy написа:Ако кантара работи бега ще се отвори само ако кантара е отчел пасажер. Ако е дал фира ще се отваря винаги при абсолютно всеки удар, без значение дали е отпред, отзад или отстрани. Електрониката нарочно е направена така.


Тва да се отвори пасажерския бег (на таблото) при удар отстрани или отзад НЯМА как да стане, с кантар, без кантар, с прецакан кантар, везна, теглилка и прочие.

Не съм много сигурен... ампулата с акселерометъра май беше в единия от роговете и при отчитане на ускорение или деускорение в някаква посока задейства съответните бегове. Ако има проблем с кантара доколкото знам пасажерския бег се пали във всички случаи - нещо като предпазна мярка срещу евентуални проблеми.
Si non confectus, non reficiat.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: Въпрос за еърбег

Мнение от iv4o9999 » 11 Яну 2012, 12:24

системата е направена така че да ти запази десния бег да не гърми напразно, съответно при проблем в системата си искача има няма човек, няма значение, залъгалката я слагаш за да отчита човек, сиреш със залъгалка пак гърми бега, но не ти свети лампата на таблото.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Въпрос за еърбег

Мнение от b00st » 11 Яну 2012, 12:51

Zagy написа:Не съм много сигурен... ампулата с акселерометъра май беше в единия от роговете и при отчитане на ускорение или деускорение в някаква посока задейства съответните бегове. Ако има проблем с кантара доколкото знам пасажерския бег се пали във всички случаи - нещо като предпазна мярка срещу евентуални проблеми.


предните бегове на волана и таблото гърмят само при челен с радиус до 30 градуса от мигачите ;) демек при г натоварване къде те тласка напред. пише го и в книжката това. а и няма логика при страничен да се отворят, може да се окажат по вредни примерно ако си без колан. при заден пък никва логика по никъв начин не те топлят беговете.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Въпрос за еърбег

Мнение от Gqbriel » 11 Яну 2012, 14:27

zBoost написа:
Zagy написа:Не съм много сигурен... ампулата с акселерометъра май беше в единия от роговете и при отчитане на ускорение или деускорение в някаква посока задейства съответните бегове. Ако има проблем с кантара доколкото знам пасажерския бег се пали във всички случаи - нещо като предпазна мярка срещу евентуални проблеми.


предните бегове на волана и таблото гърмят само при челен с радиус до 30 градуса от мигачите ;) демек при г натоварване къде те тласка напред. пише го и в книжката това. а и няма логика при страничен да се отворят, може да се окажат по вредни примерно ако си без колан. при заден пък никва логика по никъв начин не те топлят беговете.


Да няма логика да отвори бег-а при удър отзад....но ако си без колан - лошооо....не мога да намеря crash test в Euro Ncap нито IIHS за удър отзад,само отстрани и отпред,катоот страни - не се отварят предните ,само завесите и тези на вратите :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Въпрос за еърбег

Мнение от Zagy » 11 Яну 2012, 15:28

Gqbriel написа:Да няма логика да отвори бег-а при удър отзад....

Точно това съм го виждал :mrgreen: - колата беше с прецакан кантар на пасажера и бега се отвори при страничен удар точно в капачката на резервоара :mrgreen:
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Въпрос за еърбег

Мнение от Gqbriel » 11 Яну 2012, 15:37

Zagy написа:
Gqbriel написа:Да няма логика да отвори бег-а при удър отзад....

Точно това съм го виждал :mrgreen: - колата беше с прецакан кантар на пасажера и бега се отвори при страничен удар точно в капачката на резервоара :mrgreen:


Отворил се е предния,при страничен удър - при неработещ кантар?
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Въпрос за еърбег

Мнение от Zagy » 11 Яну 2012, 15:39

Gqbriel написа:
Zagy написа:
Gqbriel написа:Да няма логика да отвори бег-а при удър отзад....

Точно това съм го виждал :mrgreen: - колата беше с прецакан кантар на пасажера и бега се отвори при страничен удар точно в капачката на резервоара :mrgreen:


Отворил се е предния,при страничен удър - при неработещ кантар?

Мхм :D
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 174
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: BMW

Re: Въпрос за еърбег

Мнение от Nedialkov » 11 Яну 2012, 15:43

Добре. В крайна сметка трябва ли да се прави нещо, ако си с английски салон?

И още един въпрос- какво се случва с коли който са с десни волани и се преработват за леви, без да им се сменя цялата инсталация има ли нещо конкретно за което трябва да се внимава.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: Въпрос за еърбег

Мнение от iv4o9999 » 11 Яну 2012, 18:24

ще задам леко тъп въпрос, защото не съм сигурен че ще стане :dunno: но не може ли да си вържеш бега на волана за кабела който си е за него, сиреч кабела който идва от дясно за англичанката за шофьорския бег да си го изкараш от ляво пак на волана като я обърнеш, като упражнението се повтори за десния бег. Става на кръст със седалката, от там ако ти е скапан кантара или изключваш чека, или правиш байпас, така си сигурен че твоя ще се отвори във всички случаи, а за другия според зависи от канатари, или ще се отваря винаги, или няма ако не е седнал човек. Ако питаш мене по-добре да не ти трябват тея бегове :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 174
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: BMW

Re: Въпрос за еърбег

Мнение от Nedialkov » 13 Яну 2012, 0:47

Ами и аз това се чудя, дали тази врътка ще стане :) .

По скоро въпроса е дали и двете седалки имат кантари или шофьорската по подразбиране е без кантар (в което има логика) и тогава няма да стане тая врътка. От друга страна ако има датчици някъде по предните рогове и предните 2 бега гърмят при отчитане от тези датчици тогава всичко е ОК.

Дано не му потрябват на човек никога, но все пак е хубаво да се запази тази животоспасяваща екстра :)

Поздрави!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: Въпрос за еърбег

Мнение от iv4o9999 » 13 Яну 2012, 11:21

сигурен съм на 99,9 че в шофиорската няма кантар, просто няма логика при положение че колата се движи нещо трябва да я управлява, съответно няма смисъл от датчици, защото седалката зад волана е заета при всички положения

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook