M54B22 сегменти?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- vgavrilov
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 16.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 320i 170 магарета.
- Мечтае да кара: Космически кораб.
M54B22 сегменти?
Здравейте колеги,
Малко предистория. Преди по малко от 2 месеца си купи е46-ца. Преди покупката минах на диагностика в Камора, там ми намериха разни проблемчета, които бяха дребни и не са в момента обект на интерес
Последва смяна на масло и филтри. Колата си вървеше страхотно - набиране, спиране, звук, абе ... знаете какво имам предвид, докато един ден не светна сървис чек-а. Бърза проверка показа проблем с 6та и 4та бобина, но на показанията при запален двигател не показа отклонения, също така нямаше придърпване, пушеци, никаква промяна по поведението на колата. Решихме да изтрием грешката и да видим дали ще се появи отново проблем.
Заравянето на главата в пясъка, отново показа че не е решение и след няколко дни лапата отново светна. Разликата беше, че колата вече не се държеше нормално. Димна завеса зад мен, игра на оборотите, много трудно набиране. Беше късно вечерта и нямаше как да отида на сервиз, та минах 5-6км в това състояние. На сутринта лампата отново светеше, но нямаше проблеми с пушеци и набирания и т.н. Аз обаче отидох на сервиз, в който ми казаха че 5 и 6та бобина са за смяна. Последва смяна на 5 и 6та бобина и всички свещи. Пътуване до Чепеларе и много кеф, че вече нямам проблеми.
Преди около 2 седмици отново светва сървис чека - отново сервиз. Грешка при студено запалване на 6та бобина и проблем с дебитомера. Отново не намерихме логична причина за бобината а дебитомера го зачистихме, като показанията му се покачиха. Колата логично заработи по добре на ниските обороти.
Тук е момента да кажа, че сървис чека светваше винаги сутрин на студен двигател.
Преди около седмица ми светна жълтата лампа за масло при изключване от контакт, бърза проверка на студен двигател сутринта и показа че маслото е малко под минимума :О :О :О Изминал съм по малко от 1500км от смяната на маслото (5W40 пълна синтетика Lazer, тотално не знам защо тази марка ...) Последва доливане и веднага на канал да проверим за течове. Е ... течове нямаше. Консултация с друг препоръчан майстор който без да ми погледне колата каза, че според него са сегменти. Според него енджин чека светва защото се получавал нагар по 6та свещ от маслото в двигателя и заради това показвало грешка на бобината. Не са били гумички/уплътнения защото нямало да дава грешка само на 6та бобина, а на всички.
Някой със съвети какво да правя?
Малко предистория. Преди по малко от 2 месеца си купи е46-ца. Преди покупката минах на диагностика в Камора, там ми намериха разни проблемчета, които бяха дребни и не са в момента обект на интерес

Последва смяна на масло и филтри. Колата си вървеше страхотно - набиране, спиране, звук, абе ... знаете какво имам предвид, докато един ден не светна сървис чек-а. Бърза проверка показа проблем с 6та и 4та бобина, но на показанията при запален двигател не показа отклонения, също така нямаше придърпване, пушеци, никаква промяна по поведението на колата. Решихме да изтрием грешката и да видим дали ще се появи отново проблем.
Заравянето на главата в пясъка, отново показа че не е решение и след няколко дни лапата отново светна. Разликата беше, че колата вече не се държеше нормално. Димна завеса зад мен, игра на оборотите, много трудно набиране. Беше късно вечерта и нямаше как да отида на сервиз, та минах 5-6км в това състояние. На сутринта лампата отново светеше, но нямаше проблеми с пушеци и набирания и т.н. Аз обаче отидох на сервиз, в който ми казаха че 5 и 6та бобина са за смяна. Последва смяна на 5 и 6та бобина и всички свещи. Пътуване до Чепеларе и много кеф, че вече нямам проблеми.
Преди около 2 седмици отново светва сървис чека - отново сервиз. Грешка при студено запалване на 6та бобина и проблем с дебитомера. Отново не намерихме логична причина за бобината а дебитомера го зачистихме, като показанията му се покачиха. Колата логично заработи по добре на ниските обороти.
Тук е момента да кажа, че сървис чека светваше винаги сутрин на студен двигател.
Преди около седмица ми светна жълтата лампа за масло при изключване от контакт, бърза проверка на студен двигател сутринта и показа че маслото е малко под минимума :О :О :О Изминал съм по малко от 1500км от смяната на маслото (5W40 пълна синтетика Lazer, тотално не знам защо тази марка ...) Последва доливане и веднага на канал да проверим за течове. Е ... течове нямаше. Консултация с друг препоръчан майстор който без да ми погледне колата каза, че според него са сегменти. Според него енджин чека светва защото се получавал нагар по 6та свещ от маслото в двигателя и заради това показвало грешка на бобината. Не са били гумички/уплътнения защото нямало да дава грешка само на 6та бобина, а на всички.
Някой със съвети какво да правя?
Последна промяна vgavrilov на 10 Май 2011, 18:11, променена общо 1 път
Да им изсъхнат ръчичките на авто-джамбазите дето ми разбиха колата и откраднаха мулти волана на 15ти Септември.
- /ASTERIX/
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 21.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на китайско
Re: M54B22 сегменти?
Премери компресията.
- vgavrilov
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 16.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 320i 170 магарета.
- Мечтае да кара: Космически кораб.
Re: M54B22 сегменти?
/ASTERIX/ написа:Премери компресията.
Дам това мисля да го направим утре. Също ще прегледаме свещите и бобините, за да видим дали има дефект при тях или е по - надолу.
Да им изсъхнат ръчичките на авто-джамбазите дето ми разбиха колата и откраднаха мулти волана на 15ти Септември.
- tani bojilov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 3.04.2010
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Кара: е 46 320д 136кс + чип
Re: M54B22 сегменти?
Аз залагам на гумички на клапаните..Но ако питаш мене,като свалиш главата сменяй и сегменти.Не са кой знае колко пари.Май работата е по-плашеща
Успех 


- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: M54B22 сегменти?
М54 е известен с "лакомията" си за масло... и вярно вижте дали гумичките на клапаните не са за смяна.
Si non confectus, non reficiat.
- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: M54B22 сегменти?
То убаво, ама може да се окаже, че лапането на масло няма общо с грешката в двигателя, която излиза на диагностика... Тез дни ще мерим компресията и ще проверим пак свещите да видим каква е хавата...Zagy написа:М54 е известен с "лакомията" си за масло... и вярно вижте дали гумичките на клапаните не са за смяна.
П.П. Влади, ела утре с баваирията на работа, че да сме реди за после.

- chocaseto85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.06.2009
- Пол: Мъж
- Кара: квото му падне :)
Re: M54B22 сегменти?
здр колеги
а филтъра на картерните газове сменян ли е ?един приател след като го смени пак си харчеше масло ама не в такива количества 


Оригинални масла,консумативи и авточасти:)ПРОМО МАСЛА И ФИЛТРИ-
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&t=172196
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&t=172196
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: M54B22 сегменти?
M54 си харчат масло масово - дали е нормално не се наемам да кажа ...
ето в тази тема има доволно опит и мнения по въпроса
viewtopic.php?f=35&t=229801
маслото едва ли има връзка с другите проблеми
ето в тази тема има доволно опит и мнения по въпроса
viewtopic.php?f=35&t=229801
маслото едва ли има връзка с другите проблеми

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Biankonero
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: София
- Кара: 328i
Re: M54B22 сегменти?
Като прочетох за симптомите - настина насочват към спекли сегменти. Лошото е, че това си е основен ремонт и почти цялостно разглабяне на мотора. Мисълта ми е не за парите, а че трябва внимателно да подбереш майстора, който ще сглобява и ще напасва глава, валове и всичко останало. Не е работа за всеки. За да не се окаже по-зле положението след ремонта.
- vgavrilov
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 16.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 320i 170 магарета.
- Мечтае да кара: Космически кораб.
Re: M54B22 сегменти?
chocaseto85 написа:здр колегиа филтъра на картерните газове сменян ли е ?един приател след като го смени пак си харчеше масло ама не в такива количества
Това не мога да ти кажа - нали е от скоро при мен. Със сигурност от както съм я взел не е сменян.
Biankonero написа:Като прочетох за симптомите - настина насочват към спекли сегменти. Лошото е, че това си е основен ремонт и почти цялостно разглабяне на мотора. Мисълта ми е не за парите, а че трябва внимателно да подбереш майстора, който ще сглобява и ще напасва глава, валове и всичко останало. Не е работа за всеки. За да не се окаже по-зле положението след ремонта.
То за майстори аз приемам препоръки


Днеска както vassil_bk, каза ще мерим компресия и ще гледаме свещите, бобини, да видим дали от там ще излезе нещо и после ще пиша да видим.
А относно сегментите, все пак някоя насочваща сума не би било зле, все пак финансите трябва малко да се планират

Да им изсъхнат ръчичките на авто-джамбазите дето ми разбиха колата и откраднаха мулти волана на 15ти Септември.
Re: M54B22 сегменти?
Като чуя вече харчене на масло ми се завивасят. Лощото е, че ремонта е една шапка с пари...поне аз съм такъв, че такива неща много ме дразнят и до 1-2 седмици отварям моето M54B30. Повечето цени са търпими свен сегментите. Има само оригинални и са малко под 700лв комплекта...ама какво да правим...ще се сменят 

- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: M54B22 сегменти?
Тъъъй, малко ъпдейт по темата:
Компресията държи стойности между 14.2 и 14.5 на всички цилиндри. Колко трябва да е за този мотор?
По свещите нямаше нагар от масло...
Бубините и лулите си изглеждаха абсолютно наред...
Дилемата става интересна...



Дилемата става интересна...

- worker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds
- Мечтае да кара: M3 E30
Re: M54B22 сегменти?
Ако са заминали само маслените сегменти, а компресионите са наред каква компресия ще покаже според теб?
- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: M54B22 сегменти?
Предполагам тогава стойностите пак ще са в норма... Точно по този въпрос също имахме съмнения...worker написа:Ако са заминали само маслените сегменти, а компресионите са наред каква компресия ще покаже според теб?
Последно колко трябва да е компресията за тоя мотор...?! Това важи ли: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/06/03/79

- worker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds
- Мечтае да кара: M3 E30
Re: M54B22 сегменти?
Това важи ли: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/06/03/79
Тука има дадено колко е заводското сгъстяване на мотора, но не е дадена компресията.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани