Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръсна

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 451
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от Ивайло Димов » 12 Окт 2025, 11:43

По-скоро на определен период или според пробега да се сменя капачката, много хора подценяват тоя елемент но той е от съществено значение за правилната работа на охладителната система. Всяка една течност херметически затвотена кипва при по-висока температура при налягане по-високо от атмосферното. Качествените антифризи в правилна пропорция с вода могат да кипнат при 135 °.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2002 E46 2.2

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от Psysky » 16 Окт 2025, 16:58

Точно за това днес минах през Дару и взех една ор'гинал.

Иначе забелязах нещо интересно - старото казанче за да изплува поплавъка до макс трябваше да налея антифриз почти до самата капачка, чак до горе почти до ръба стигаше. На новото казанче поплавъка стига до максимума при далеч по-малко количество, може би едни 100 мл по-малко. Знам ли, може да му е идвало в повечко, въпреки, че количеството не ми се вижда никак много, ама все пак е течност, не е газ, който може да се сгъсти повече и да се изпусне през клапана. Само теории, остава каране и следене, ще кажа ако нещо съществено се случи, за сега не съм минал много, но не е имало аварии, ама магистралното каране ще даде истинския отговор. Може би ще ида на тестов пробег тук по северна тангента, околовръстно и т.н, че поне пътната помощ да дойде по-евтинко :)

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1712
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от ildivvy » 17 Окт 2025, 14:13

Може да е бил проблемен поплавъка... При мен е по-ниско нивото, когато 'пръчката' се показва над гърловината (нали тя е репера?) ..
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от Biogame » 17 Окт 2025, 22:06

Psysky написа:Точно за това днес минах през Дару и взех една ор'гинал.

Иначе забелязах нещо интересно - старото казанче за да изплува поплавъка до макс трябваше да налея антифриз почти до самата капачка, чак до горе почти до ръба стигаше. На новото казанче поплавъка стига до максимума при далеч по-малко количество, може би едни 100 мл по-малко. Знам ли, може да му е идвало в повечко, въпреки, че количеството не ми се вижда никак много, ама все пак е течност, не е газ, който може да се сгъсти повече и да се изпусне през клапана. Само теории, остава каране и следене, ще кажа ако нещо съществено се случи, за сега не съм минал много, но не е имало аварии, ама магистралното каране ще даде истинския отговор. Може би ще ида на тестов пробег тук по северна тангента, околовръстно и т.н, че поне пътната помощ да дойде по-евтинко :)

Тествай я,напъни я малко и ще стане ясно, ако имаш доагностика да я гледаш на живи данни температурата най добре , или през скритото меню
Аз я следя редовно ,и признавам си доставя ми удоволствие докато е на 95 градуса ,да я смачкам и моментално изстива до към 80 :mhihi: :mhihi:
:driving: :dunno: :driving:

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1712
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от ildivvy » 18 Окт 2025, 15:25

Този 'номер' не беше ли характерен за N5х двигателите с електрическа водна помпа? При колегата с М54, как става това нещо?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от Biogame » 21 Окт 2025, 21:14

ildivvy написа:Този 'номер' не беше ли характерен за N5х двигателите с електрическа водна помпа? При колегата с М54, как става това нещо?

Аз също съм с М54 и до колкото знам компа отваря термостата според натоварването на мотора. При нормално шофиране си стои на 95-97 градуса.
:driving: :dunno: :driving:

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 528
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: B48B20А

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от streetz » 21 Окт 2025, 21:18

Да, термостата има подгрев и се регулира от компа. Но май само на ОЕМ термостатите работи. Карал съм с такъв и градусите варираха от 88 до 97. С Behr и с други заместители си стоеше твърдо на 93-95.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1712
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от ildivvy » 22 Окт 2025, 8:07

Нагревателя в термостата има съвсем друга функция! Компютъра го активира, за да отвори термостата по-рано -> например, ако започнеш да натискаш здраво мотора преди да е загрял! Така водата ще минава през радиатора преди да е станала температурата в главата твърде висока. Самия термостат не се отваря повече, отколкото, ако се отвори от самостоятелното загряване от водата в системата. Това е просто начин, да го отвори по-рано! В темата за N4х го разнищихме този въпрос... Има правени и наблюдения в съд с вода... Това, което се наблюдава с различните температури е по други причини (не знам какви, само мога да предполагам), може би просто едните работят по-прецизно в движението си?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от Biogame » 25 Окт 2025, 8:58

ildivvy написа:Нагревателя в термостата има съвсем друга функция! Компютъра го активира, за да отвори термостата по-рано -> например, ако започнеш да натискаш здраво мотора преди да е загрял! Така водата ще минава през радиатора преди да е станала температурата в главата твърде висока. Самия термостат не се отваря повече, отколкото, ако се отвори от самостоятелното загряване от водата в системата. Това е просто начин, да го отвори по-рано! В темата за N4х го разнищихме този въпрос... Има правени и наблюдения в съд с вода... Това, което се наблюдава с различните температури е по други причини (не знам какви, само мога да предполагам), може би просто едните работят по-прецизно в движението си?

Може ли линк към тази тема?
Странно, но защо тогава температурата варира според това дали я ръчкам или не?
Пример от вчера карам със 120 на автопилот,температурата е 92 градуса
Вдигам на 140 и веднага слиза на 78-80 и след като задържам на тази скорост се вдига пак постепенно до 90 градуса.
:driving: :dunno: :driving:

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1712
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от ildivvy » 25 Окт 2025, 13:08

Темата е тази: viewtopic.php?f=34&t=232131 . Този двигател е с термостат с нагревател и е коментирано за какво служи той. Иначе, според мен, просто се повишава дебита на помпата (нали върти с по-високи обороти), както и потока на въздуха през радиатора и затова пада температурата. Преди години имах един CBR600F4i и при него при движение със 110км/ч примерно, температурата беше по-ниска, отколкото ако се движа с 90км/ч. Просто е направен да се движи по-бързо и тогава всичко му е в 'норми' един вид...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 528
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: B48B20А

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от streetz » 25 Окт 2025, 16:35

Или просто термостата му е бил заминал на тоя CBR. С изправен термостат нямат значение поток на вятъра, изкачване, спускане, обороти на помпата и фазата на луната - единствено температурата управлява колко е отворен. Този с нагревател е на същия принцип, просто подгревът имитира вдигане на температурата на антифриза и оттам падат градусите.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 451
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от Ивайло Димов » 25 Окт 2025, 16:55

За да се разбере реално температурата трябва да се гледа живи данни с диагностика, аналоговият уред на таблото (със стрелката) работи на сектори. При температура от 30-50 стрвлката е на една позиция и т.н . При повечето автопроизводители и ДВГ без инжинерни болежки от конвейра има една доказана законмерност- при градски режим температурата на антифриза е по-висока от тази на маслото, при извънградско е обратното. Но колегата е прав, скоростта на движдние и обдухването на радиатора нямат отношение при изправна охладителна система.

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1712
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от ildivvy » 25 Окт 2025, 19:30

Специално CBR-а с 'разваления' термостат беше с цифрово показание на температурата с точност до 1'С и температурата може да се наблюдава постоянно. Термостатите на мотоциклетните двигатели са на по-ниска температура от тези на колите. Температурите, за които говорех са над тези, на които термостата се отваря напълно... Т.е. няма накъде повече да се отвори! Сега, явно фазите на луната са били нещо 'странни' и ... така! Със здраве!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook