Спортен филтър

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 6.12.2013
Местоположение: Purvomay, Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: BMW 330D E46 204HP
Мечтае да кара: САМАЛИОТ

Спортен филтър

Мнение от icko13 » 19 Сеп 2025, 20:28

Нека да споделят тези който карат със спортни филтри има ли разлика във вървежа и звука знам, че има писано по темата, но споделете тези който карат пипнати 330д дали лекичко ще има усезаема разлика?

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 21.12.2024
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: e60 530xd
Мечтае да кара: g30

Re: Спортен филтър

Мнение от Aleksandar.7 » 21 Сеп 2025, 1:25

И аз следя всичко по темата. Аз съм с е60 3.0д 231 коня и там с тази голяма турбина мисля, че ще е от полза да смуче повече въздух. Тук там се намира някой да каже, че щяло да започне да харчи ама то колко да вдигне разхода просто един спортен филтър? Аз съм си набелязал КН филтър, като ще е гарга да е рошава, но там видях, че трябвало да се омаслява, че мръсотиите да полепват по него, и трябвало да се пере на всеки 10 000км със специлен препарат, което според мен е малко неудобно, но пък за сметка на това бил способен да кара много хиляди километри, като само го почистваш на всеки сервизен интервал без да купуваш нов. Имаше някъде в ютуб клип как мерят кола на дино с нормалния филтър и със няколко спортни филтри и спортните филтри наистина бяха вдигнали конски сили, ако намеря клипа ще го прикача тук.
https://youtu.be/RdbFAG5xbyY

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1217
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Спортен филтър

Мнение от The Heartlistener » 23 Сеп 2025, 17:43

Това че щяло да харчи повече - няма нищо общо с истината. Напротив. От години ползвам такива маркови (повтарям - маркови!) филтри на бензинови коли. За вашите дизелаци нямате голям избор защото филтърът е с характерни форми, а такива филтри за конкретния модел се предлагат от много ограничен брой марки - K&N, JR, Simota (памук - искат омасляване), а от пяновите - Ramair и Pipercross. Дори да вземете филтър от пяна, не се подлъгвайте по твърденията че могат да се ползват сухи и не се нуждаят от масло - без омасляване филтрирането е под всякаква критика. Има си специални масла за дунапренови филтри. Разбира се - ако се преправи интейка и се махнат пластмасариите на М57, може да сложите произволен по форма конусен филтър. Тогава може да изберете и филтър от съвременни синтетични материали, които нямат нужда от масла - AEM (перфектни са, но са скъпи) или по-достъпните Proram нa Ramair.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 6.12.2013
Местоположение: Purvomay, Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: BMW 330D E46 204HP
Мечтае да кара: САМАЛИОТ

Re: Спортен филтър

Мнение от icko13 » 28 Сеп 2025, 4:12

Aleksandar.7 написа:И аз следя всичко по темата. Аз съм с е60 3.0д 231 коня и там с тази голяма турбина мисля, че ще е от полза да смуче повече въздух. Тук там се намира някой да каже, че щяло да започне да харчи ама то колко да вдигне разхода просто един спортен филтър? Аз съм си набелязал КН филтър, като ще е гарга да е рошава, но там видях, че трябвало да се омаслява, че мръсотиите да полепват по него, и трябвало да се пере на всеки 10 000км със специлен препарат, което според мен е малко неудобно, но пък за сметка на това бил способен да кара много хиляди километри, като само го почистваш на всеки сервизен интервал без да купуваш нов. Имаше някъде в ютуб клип как мерят кола на дино с нормалния филтър и със няколко спортни филтри и спортните филтри наистина бяха вдигнали конски сили, ако намеря клипа ще го прикача тук.
https://youtu.be/RdbFAG5xbyY

Действителност излиза при проба на дино тест при чипосана кола със спортен филтър излиза с 5-6 кона повече от колкото с нормалния филтър, обаче има познати които явно при не пипната кола като са слагали спортен филтър и са казвали, че има точно обратния ефект, в ниските обороти мудна и тръгва много късно, единствено в звука бил разликата, затова писах повечето да си дадът мненията каква е разликата при тях...

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook