E46 328Ci термостат проблем

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 3.05.2010
Пол: Мъж

Re: E46 328Ci термостат проблем

Мнение от m1sh0k » 15 Авг 2020, 10:30

ivoaudi написа:На тази букса няма нито един друг датчик, нищичко друго няма вързано по инсталацията на колата ти!
Направи все пак едно простичко, последно измерване както ти казвам, че не ми се филосовства пак


Както и очаквах без акумулатор и букса номер 3 на еку няма маса между буксата и двигателя - има я само на контакт.

При отчкачане на буксата се записва грешка номер p1622 не би ли трябвало , ако еку-то е наред да спре масата, като я запише ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: E46 328Ci термостат проблем

Мнение от ivoaudi » 15 Авг 2020, 12:11

Всичко, което изписахме до тук все пак не е излишно. Сега вече знаем накъде сме, упътени сме - връщаме се към още първото ми мнение в темата ти.

Имаш две възможности - продължаваш да ровиш, не разполагайки с кой знае колко инфо за алгоритъма как се управлява тая бобинка или просто я изключваш и игнорираш. Това, което съм написал в първото си мнение си важи все така. Ако искаш пък нещо да подобриш и да направиш наистина излишна бобинката, просто сложи по-хладен термостат. В много аспекти (да не кажа във всички) на мотора ти ще му стане хубаво с по-хладен термостат.

Иначе не, след като изпише грешка, че не намира бобината, ЕКУ не я изключва от уравнението и продължава да я "управлява", нормално е.

Подобни аномалии се получават също ако е влязла вода някъде в Еку и управляващите вериги. Можеш да го отвориш набързо и огледаш, не само него - снопове, конектори, бушони, всичко. Окисите са най-непредвидимото нещо в управленията и създават най-необяснимите проблеми
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 3.05.2010
Пол: Мъж

Re: E46 328Ci термостат проблем

Мнение от m1sh0k » 17 Авг 2020, 11:23

ivoaudi написа:Всичко, което изписахме до тук все пак не е излишно. Сега вече знаем накъде сме, упътени сме - връщаме се към още първото ми мнение в темата ти.

Имаш две възможности - продължаваш да ровиш, не разполагайки с кой знае колко инфо за алгоритъма как се управлява тая бобинка или просто я изключваш и игнорираш. Това, което съм написал в първото си мнение си важи все така. Ако искаш пък нещо да подобриш и да направиш наистина излишна бобинката, просто сложи по-хладен термостат. В много аспекти (да не кажа във всички) на мотора ти ще му стане хубаво с по-хладен термостат.

Иначе не, след като изпише грешка, че не намира бобината, ЕКУ не я изключва от уравнението и продължава да я "управлява", нормално е.

Подобни аномалии се получават също ако е влязла вода някъде в Еку и управляващите вериги. Можеш да го отвориш набързо и огледаш, не само него - снопове, конектори, бушони, всичко. Окисите са най-непредвидимото нещо в управленията и създават най-необяснимите проблеми



Чакам си кабела да пробвам с по-сериозна диагностика, че ми е мн любопитно какво го активира.

Смятам да сложа един резистор на буксата да си мисли ,че е там подгрева ,защото така активира по-рано електрическата перка , мисля на 85 градуса ми тръгна и да сменя термостата с такъв на 88 градуса, но нещо имам затруднение да намеря такъв на 88 градуса с дупка за подгревния елемент..

От ровене намерих и вариант за прекодиране алгоритъма на перката - https://www.e46fanatics.com/threads/ele ... w.1258639/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: E46 328Ci термостат проблем

Мнение от ivoaudi » 17 Авг 2020, 11:30

Имай предвид, че резистора трябва да е по-големичък! Можеш по желание да си поиграеш и да изрежеш бобинката от стария термостат и да вържеш само нея
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 3.05.2010
Пол: Мъж

Re: E46 328Ci термостат проблем

Мнение от m1sh0k » 17 Авг 2020, 12:03

ivoaudi написа:Имай предвид, че резистора трябва да е по-големичък! Можеш по желание да си поиграеш и да изрежеш бобинката от стария термостат и да вържеш само нея


Колегата PeReZ който е правил Thermostat mod m62 каза ,че 1 килоом е достатъчен и не грее , а старата бубинка не мога да я ползвам , защото с нея дава грешка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: E46 328Ci термостат проблем

Мнение от ivoaudi » 17 Авг 2020, 12:11

За греенето няма да грее, то при 12в никакъв ампераж няма да мине през него. Странно е обаче,че компа го приема за стойност и не го обявява за липсващ? Няма да споря, защото не съм го правил, но ми е странно
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 3.05.2010
Пол: Мъж

Re: E46 328Ci термостат проблем

Мнение от m1sh0k » 17 Авг 2020, 14:02

ivoaudi написа:За греенето няма да грее, то при 12в никакъв ампераж няма да мине през него. Странно е обаче,че компа го приема за стойност и не го обявява за липсващ? Няма да споря, защото не съм го правил, но ми е странно


Е 1000 ома трябва да му стигнат сякаш , не съм в свой води с електрониката , но съпротивленията да достатъчно евтини и мога да тествам.



EDIT: тествано и работи с 1 kΩ съпротивление.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 3.05.2010
Пол: Мъж

Re: E46 328Ci термостат проблем

Мнение от m1sh0k » 07 Сеп 2020, 16:59

Дойде ми кабела за диагностика и проблема е решен - при смяна на таблото или в някой друг момент съм забравил да включа термо датчика на Heater core-то
Иначе и буксата се мери само със съпротивление (както беше написал по-назад колега в темата да се премери с крушка) , защото DME-то си пуска сигнал да я търси :driving:

Направих кратък тест драйв и при смачкване на газта падна до 83 градуса.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook