Мотор

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 19.05.2018

Мотор

Мнение от nxtlevel » 08 Фев 2019, 0:52

Здравейте, колеги!
Имам следния проблем. Колата е 318 купе, 2001 М43B19. Мотора се разтропа, викнах майстор да го чуе и ми каза, че е разбит биелен лагер на 4-ти цилиндър. Точните му думи бяха "мотора в кофата". Има ли вариант да се смени коляновия вал с лагерите от 318ис. Ако да, какви са стъпките и кое трябва да се смени. Ако не е възможен такъв ремонт, смятам смяна на мотор с по-голям, нещо от сорта на 2.3 2.5 .2.8, зависи какво изпадне. Какво ми е нужно, за да е документално изрядно всичко, къде и как се минава технотест в декра. Колко като сума би ми излязло в декра. Има ли смисъл да правя нещо изобщо по тази кола или да си спестя пари за 2.8 или 3.0 бензин в краен случай дизел и да оставя тази за резервни части или за разпродаване на части. Какво бихте ме посъветвали, за да избегна евентуална покупка на друг автомобил !

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 26.09.2008

Re: Мотор

Мнение от veskot » 08 Фев 2019, 10:10

Отиди при някой който няма да чува мотора докато си пуши цигарата, а да вземе да среже масления филтър и да погледне стружките дали са метални (от коляновия вал) или немагнитни (от биелните лагери) - с един магнит. После да отвори картера отдолу, да огледа и смени черупките на лагерите (първичен вал и биелни) , кръстиш се и караш... Успех

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Мотор

Мнение от kikko » 08 Фев 2019, 10:48

nxtlevel написа:Здравейте, колеги!
Имам следния проблем. Колата е 318 купе, 2001 М43B19. Мотора се разтропа, викнах майстор да го чуе и ми каза, че е разбит биелен лагер на 4-ти цилиндър. Точните му думи бяха "мотора в кофата". Има ли вариант да се смени коляновия вал с лагерите от 318ис. Ако да, какви са стъпките и кое трябва да се смени. Ако не е възможен такъв ремонт, смятам смяна на мотор с по-голям, нещо от сорта на 2.3 2.5 .2.8, зависи какво изпадне. Какво ми е нужно, за да е документално изрядно всичко, къде и как се минава технотест в декра. Колко като сума би ми излязло в декра. Има ли смисъл да правя нещо изобщо по тази кола или да си спестя пари за 2.8 или 3.0 бензин в краен случай дизел и да оставя тази за резервни части или за разпродаване на части. Какво бихте ме посъветвали, за да избегна евентуална покупка на друг автомобил !

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk


Въпросния "майстор" какъв е - на кафе ли гледа,на боб ли? Отиди при някой читав да погледне както и където трябва. :yes:
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: Мотор

Мнение от amd » 08 Фев 2019, 10:56

Аз лично не бих отписвал толкова лесно мотора, колегите добре те посъветваха да отидеш при друг майстор за мнение и този път - с реален поглед върху мотора. Бих отремонтирал мотора, не е евтино занимание, но не вярвам и да е някаква космическа сума - все пак е сравнително прост 4 цилиндров мотор. След това поне ще знаеш, че всичко по него е ок и ще се возиш спокойно. Вземането на по-голям мотор от донор, освен, че е голяма разправия - трябва ти всичко от донора, освен това е хубаво и спирачките да вземеш, носи и своите рискове новия мотор да не е в топ кондиция и нещо пак да се обади след време.

И нещо друго - ако се окаже най-лошия вариант, да е надран и коляновия вал, в двора на къщата, в която живея чичо ми шлайфа колянови валове и цилиндрови блокове, така че има начин и това да се оправи, стига да не е прескочил ремонтните размери. Дори тогава просто ще вземеш едно М43 на части - има бол от Е36 компакти и Е46-ци. Пък защо не и направо някое работещо М43 - тогава не ти трябва технотест, а само документ от донора, може да намериш нещо за 300-400лв. без труда по смяната разбира се.
BMW only!

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 19.05.2018

Re: Мотор

Мнение от nxtlevel » 08 Фев 2019, 11:19

Много благодаря, колеги за бързите мнения и отговори, бихте ли ми препоръчали майстор в Пловдив.

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 20.02.2009
Местоположение: София
Кара: E46 (M43B19)

Re: Мотор

Мнение от xenolith » 08 Фев 2019, 18:00

Аз също бих го ремонтирал сега, но преди години смених целия мотор, тъй като беше доста по-евтин вариант (300лв двигател, 75 лева Еконт и кацна при мен).
- Ако не си обслужвал главата на този, направо не се чуди, а го вади и пъхай друг.
- Ако вече си дал едни 500-1000 лева по този мотор, най-добре търси опция да си го ремонтираш, че не се знае какво ще дойде. Стига да искаш да си го караш, разбира се.

Забрави за "вадя този, слагам 6 цилиндъра". По-скоро продай тази кола и си вземи такава с 6 цилиндъра, ако толкова ги искаш. Разправията е твърде голяма, за да си заслужава. :nono: В такъв случай ти препоръчвам донор М43 -> продажба -> 6 цилиндъра. Ще ти излезе по-евтино.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 19.05.2018

Re: Мотор

Мнение от nxtlevel » 09 Фев 2019, 15:50

xenolith написа:Аз също бих го ремонтирал сега, но преди години смених целия мотор, тъй като беше доста по-евтин вариант (300лв двигател, 75 лева Еконт и кацна при мен).
- Ако не си обслужвал главата на този, направо не се чуди, а го вади и пъхай друг.
- Ако вече си дал едни 500-1000 лева по този мотор, най-добре търси опция да си го ремонтираш, че не се знае какво ще дойде. Стига да искаш да си го караш, разбира се.

Забрави за "вадя този, слагам 6 цилиндъра". По-скоро продай тази кола и си вземи такава с 6 цилиндъра, ако толкова ги искаш. Разправията е твърде голяма, за да си заслужава. :nono: В такъв случай ти препоръчвам донор М43 -> продажба -> 6 цилиндъра. Ще ти излезе по-евтино.
Попинцип колата ми е оставена от татко, той си взе друга и аз реших да не давам излишни пари за друга, след като имам такава възможност. Доколкото знам от него, тъй като я купи през 2007 на 65, 70 000 км, не е правил някакви големи ремонти по мотора. Доколкото знам дори верига не е сменял... Най-големия възможен ремонт, който в правил по мотора е смяна на водна помпа. Досега единствено я е обслужвал и тъй като, никой не му е казвал, че трябва да се прави някакъв голям ремонт, не е и правил.

Евентуално ще избера смяна на мотор със същия, но искам да попитам, няма ли да е по-добре да сложа 1.8IS. И също така какви документи са ми нужни, за да е документално изрядно всичко ?
Благодаря !

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 26.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: M4 (F83)

Re: Мотор

Мнение от terorero » 10 Фев 2019, 18:03

nxtlevel написа:
xenolith написа:Аз също бих го ремонтирал сега, но преди години смених целия мотор, тъй като беше доста по-евтин вариант (300лв двигател, 75 лева Еконт и кацна при мен).
- Ако не си обслужвал главата на този, направо не се чуди, а го вади и пъхай друг.
- Ако вече си дал едни 500-1000 лева по този мотор, най-добре търси опция да си го ремонтираш, че не се знае какво ще дойде. Стига да искаш да си го караш, разбира се.

Забрави за "вадя този, слагам 6 цилиндъра". По-скоро продай тази кола и си вземи такава с 6 цилиндъра, ако толкова ги искаш. Разправията е твърде голяма, за да си заслужава. :nono: В такъв случай ти препоръчвам донор М43 -> продажба -> 6 цилиндъра. Ще ти излезе по-евтино.
Попинцип колата ми е оставена от татко, той си взе друга и аз реших да не давам излишни пари за друга, след като имам такава възможност. Доколкото знам от него, тъй като я купи през 2007 на 65, 70 000 км, не е правил някакви големи ремонти по мотора. Доколкото знам дори верига не е сменял... Най-големия възможен ремонт, който в правил по мотора е смяна на водна помпа. Досега единствено я е обслужвал и тъй като, никой не му е казвал, че трябва да се прави някакъв голям ремонт, не е и правил.

Евентуално ще избера смяна на мотор със същия, но искам да попитам, няма ли да е по-добре да сложа 1.8IS. И също така какви документи са ми нужни, за да е документално изрядно всичко ?
Благодаря !

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk


1.8IS в Е46 няма. Оправи си твоя ако му има нещо и не се занимавай със смяни и филми :yes: Ако е неспасяем, по-добре разкарай колата и вземи друга, без това моделът е достатъчно евтин вече.
Изображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook