Мотор
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
Мотор
Здравейте, колеги!
Имам следния проблем. Колата е 318 купе, 2001 М43B19. Мотора се разтропа, викнах майстор да го чуе и ми каза, че е разбит биелен лагер на 4-ти цилиндър. Точните му думи бяха "мотора в кофата". Има ли вариант да се смени коляновия вал с лагерите от 318ис. Ако да, какви са стъпките и кое трябва да се смени. Ако не е възможен такъв ремонт, смятам смяна на мотор с по-голям, нещо от сорта на 2.3 2.5 .2.8, зависи какво изпадне. Какво ми е нужно, за да е документално изрядно всичко, къде и как се минава технотест в декра. Колко като сума би ми излязло в декра. Има ли смисъл да правя нещо изобщо по тази кола или да си спестя пари за 2.8 или 3.0 бензин в краен случай дизел и да оставя тази за резервни части или за разпродаване на части. Какво бихте ме посъветвали, за да избегна евентуална покупка на друг автомобил !
Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk
Имам следния проблем. Колата е 318 купе, 2001 М43B19. Мотора се разтропа, викнах майстор да го чуе и ми каза, че е разбит биелен лагер на 4-ти цилиндър. Точните му думи бяха "мотора в кофата". Има ли вариант да се смени коляновия вал с лагерите от 318ис. Ако да, какви са стъпките и кое трябва да се смени. Ако не е възможен такъв ремонт, смятам смяна на мотор с по-голям, нещо от сорта на 2.3 2.5 .2.8, зависи какво изпадне. Какво ми е нужно, за да е документално изрядно всичко, къде и как се минава технотест в декра. Колко като сума би ми излязло в декра. Има ли смисъл да правя нещо изобщо по тази кола или да си спестя пари за 2.8 или 3.0 бензин в краен случай дизел и да оставя тази за резервни части или за разпродаване на части. Какво бихте ме посъветвали, за да избегна евентуална покупка на друг автомобил !
Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk
Re: Мотор
Отиди при някой който няма да чува мотора докато си пуши цигарата, а да вземе да среже масления филтър и да погледне стружките дали са метални (от коляновия вал) или немагнитни (от биелните лагери) - с един магнит. После да отвори картера отдолу, да огледа и смени черупките на лагерите (първичен вал и биелни) , кръстиш се и караш... Успех
- kikko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: Мотор
nxtlevel написа:Здравейте, колеги!
Имам следния проблем. Колата е 318 купе, 2001 М43B19. Мотора се разтропа, викнах майстор да го чуе и ми каза, че е разбит биелен лагер на 4-ти цилиндър. Точните му думи бяха "мотора в кофата". Има ли вариант да се смени коляновия вал с лагерите от 318ис. Ако да, какви са стъпките и кое трябва да се смени. Ако не е възможен такъв ремонт, смятам смяна на мотор с по-голям, нещо от сорта на 2.3 2.5 .2.8, зависи какво изпадне. Какво ми е нужно, за да е документално изрядно всичко, къде и как се минава технотест в декра. Колко като сума би ми излязло в декра. Има ли смисъл да правя нещо изобщо по тази кола или да си спестя пари за 2.8 или 3.0 бензин в краен случай дизел и да оставя тази за резервни части или за разпродаване на части. Какво бихте ме посъветвали, за да избегна евентуална покупка на друг автомобил !
Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk
Въпросния "майстор" какъв е - на кафе ли гледа,на боб ли? Отиди при някой читав да погледне както и където трябва.

E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: Мотор
Аз лично не бих отписвал толкова лесно мотора, колегите добре те посъветваха да отидеш при друг майстор за мнение и този път - с реален поглед върху мотора. Бих отремонтирал мотора, не е евтино занимание, но не вярвам и да е някаква космическа сума - все пак е сравнително прост 4 цилиндров мотор. След това поне ще знаеш, че всичко по него е ок и ще се возиш спокойно. Вземането на по-голям мотор от донор, освен, че е голяма разправия - трябва ти всичко от донора, освен това е хубаво и спирачките да вземеш, носи и своите рискове новия мотор да не е в топ кондиция и нещо пак да се обади след време.
И нещо друго - ако се окаже най-лошия вариант, да е надран и коляновия вал, в двора на къщата, в която живея чичо ми шлайфа колянови валове и цилиндрови блокове, така че има начин и това да се оправи, стига да не е прескочил ремонтните размери. Дори тогава просто ще вземеш едно М43 на части - има бол от Е36 компакти и Е46-ци. Пък защо не и направо някое работещо М43 - тогава не ти трябва технотест, а само документ от донора, може да намериш нещо за 300-400лв. без труда по смяната разбира се.
И нещо друго - ако се окаже най-лошия вариант, да е надран и коляновия вал, в двора на къщата, в която живея чичо ми шлайфа колянови валове и цилиндрови блокове, така че има начин и това да се оправи, стига да не е прескочил ремонтните размери. Дори тогава просто ще вземеш едно М43 на части - има бол от Е36 компакти и Е46-ци. Пък защо не и направо някое работещо М43 - тогава не ти трябва технотест, а само документ от донора, може да намериш нещо за 300-400лв. без труда по смяната разбира се.
BMW only!
Re: Мотор
Много благодаря, колеги за бързите мнения и отговори, бихте ли ми препоръчали майстор в Пловдив.
Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk
- xenolith
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 20.02.2009
- Местоположение: София
- Кара: E46 (M43B19)
Re: Мотор
Аз също бих го ремонтирал сега, но преди години смених целия мотор, тъй като беше доста по-евтин вариант (300лв двигател, 75 лева Еконт и кацна при мен).
- Ако не си обслужвал главата на този, направо не се чуди, а го вади и пъхай друг.
- Ако вече си дал едни 500-1000 лева по този мотор, най-добре търси опция да си го ремонтираш, че не се знае какво ще дойде. Стига да искаш да си го караш, разбира се.
Забрави за "вадя този, слагам 6 цилиндъра". По-скоро продай тази кола и си вземи такава с 6 цилиндъра, ако толкова ги искаш. Разправията е твърде голяма, за да си заслужава.
В такъв случай ти препоръчвам донор М43 -> продажба -> 6 цилиндъра. Ще ти излезе по-евтино.
- Ако не си обслужвал главата на този, направо не се чуди, а го вади и пъхай друг.
- Ако вече си дал едни 500-1000 лева по този мотор, най-добре търси опция да си го ремонтираш, че не се знае какво ще дойде. Стига да искаш да си го караш, разбира се.
Забрави за "вадя този, слагам 6 цилиндъра". По-скоро продай тази кола и си вземи такава с 6 цилиндъра, ако толкова ги искаш. Разправията е твърде голяма, за да си заслужава.

Re: Мотор
Попинцип колата ми е оставена от татко, той си взе друга и аз реших да не давам излишни пари за друга, след като имам такава възможност. Доколкото знам от него, тъй като я купи през 2007 на 65, 70 000 км, не е правил някакви големи ремонти по мотора. Доколкото знам дори верига не е сменял... Най-големия възможен ремонт, който в правил по мотора е смяна на водна помпа. Досега единствено я е обслужвал и тъй като, никой не му е казвал, че трябва да се прави някакъв голям ремонт, не е и правил.xenolith написа:Аз също бих го ремонтирал сега, но преди години смених целия мотор, тъй като беше доста по-евтин вариант (300лв двигател, 75 лева Еконт и кацна при мен).
- Ако не си обслужвал главата на този, направо не се чуди, а го вади и пъхай друг.
- Ако вече си дал едни 500-1000 лева по този мотор, най-добре търси опция да си го ремонтираш, че не се знае какво ще дойде. Стига да искаш да си го караш, разбира се.
Забрави за "вадя този, слагам 6 цилиндъра". По-скоро продай тази кола и си вземи такава с 6 цилиндъра, ако толкова ги искаш. Разправията е твърде голяма, за да си заслужава.В такъв случай ти препоръчвам донор М43 -> продажба -> 6 цилиндъра. Ще ти излезе по-евтино.
Евентуално ще избера смяна на мотор със същия, но искам да попитам, няма ли да е по-добре да сложа 1.8IS. И също така какви документи са ми нужни, за да е документално изрядно всичко ?
Благодаря !
Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk
- terorero
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 26.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: M4 (F83)
Re: Мотор
nxtlevel написа:Попинцип колата ми е оставена от татко, той си взе друга и аз реших да не давам излишни пари за друга, след като имам такава възможност. Доколкото знам от него, тъй като я купи през 2007 на 65, 70 000 км, не е правил някакви големи ремонти по мотора. Доколкото знам дори верига не е сменял... Най-големия възможен ремонт, който в правил по мотора е смяна на водна помпа. Досега единствено я е обслужвал и тъй като, никой не му е казвал, че трябва да се прави някакъв голям ремонт, не е и правил.xenolith написа:Аз също бих го ремонтирал сега, но преди години смених целия мотор, тъй като беше доста по-евтин вариант (300лв двигател, 75 лева Еконт и кацна при мен).
- Ако не си обслужвал главата на този, направо не се чуди, а го вади и пъхай друг.
- Ако вече си дал едни 500-1000 лева по този мотор, най-добре търси опция да си го ремонтираш, че не се знае какво ще дойде. Стига да искаш да си го караш, разбира се.
Забрави за "вадя този, слагам 6 цилиндъра". По-скоро продай тази кола и си вземи такава с 6 цилиндъра, ако толкова ги искаш. Разправията е твърде голяма, за да си заслужава.В такъв случай ти препоръчвам донор М43 -> продажба -> 6 цилиндъра. Ще ти излезе по-евтино.
Евентуално ще избера смяна на мотор със същия, но искам да попитам, няма ли да е по-добре да сложа 1.8IS. И също така какви документи са ми нужни, за да е документално изрядно всичко ?
Благодаря !
Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk
1.8IS в Е46 няма. Оправи си твоя ако му има нещо и не се занимавай със смяни и филми

8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани