M54B30 пушене след инерция

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.03.2016
Пол: Мъж

M54B30 пушене след инерция

Мнение от snaydenov » 23 Окт 2018, 10:57

Здравейте колеги,

Откоро забелязах следния проблем> Колата не пуши на място или докато я карам. След като спускам някой склон на предавка без газ повече време, всичко е добре до момента, в който не започна да подавам газ. Колата изпушва (мисля че бяло) доста за няколко секунди и след това се оправя. Когато карам с крак на газта или спускам на свободна няма никакви пушеци и драми. Явно влиза малко масло в цилиндрите, когато съм на скорост без газ и изпушва докато го изгори.

Картерна вентилация - никога не съм я сменял, но няма признаци за проблем с нея - оборотите са стабилни и има леко засмукване от капачката на маслото.
Масло - 5в40, но мисля че беше некачествен тотал..

Останали възможности - гумички клапани и сегменти.

Някой ако е имал подобен проблем, ще се радвам да сподели информация. Колата се кара само на бензин.

Благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: M54B30 пушене след инерция

Мнение от vladobate » 23 Окт 2018, 12:41

Някой ли....много сме :mhihi: . Клапан картерна вентилация или сегменти....или и двете. Като се движиш с някаква скорост на предавка ( както при спускане ) вакума е голям и къде кво има да изпуска си показва рогцата . Трупа масълце в колектора и после като подадеш газ влиза в цилиндрите и го гори .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: M54B30 пушене след инерция

Мнение от bioz » 23 Окт 2018, 13:28

snaydenov написа:Здравейте колеги,

Откоро забелязах следния проблем> Колата не пуши на място или докато я карам. След като спускам някой склон на предавка без газ повече време, всичко е добре до момента, в който не започна да подавам газ. Колата изпушва (мисля че бяло) доста за няколко секунди и след това се оправя. Когато карам с крак на газта или спускам на свободна няма никакви пушеци и драми. Явно влиза малко масло в цилиндрите, когато съм на скорост без газ и изпушва докато го изгори.

Картерна вентилация - никога не съм я сменял, но няма признаци за проблем с нея - оборотите са стабилни и има леко засмукване от капачката на маслото.
Масло - 5в40, но мисля че беше некачествен тотал..

Останали възможности - гумички клапани и сегменти.

Някой ако е имал подобен проблем, ще се радвам да сподели информация. Колата се кара само на бензин.

Благодаря!


Сегменти.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: M54B30 пушене след инерция

Мнение от Kurtov » 23 Окт 2018, 14:00

bioz написа:
snaydenov написа:Здравейте колеги,

Откоро забелязах следния проблем> Колата не пуши на място или докато я карам. След като спускам някой склон на предавка без газ повече време, всичко е добре до момента, в който не започна да подавам газ. Колата изпушва (мисля че бяло) доста за няколко секунди и след това се оправя. Когато карам с крак на газта или спускам на свободна няма никакви пушеци и драми. Явно влиза малко масло в цилиндрите, когато съм на скорост без газ и изпушва докато го изгори.

Картерна вентилация - никога не съм я сменял, но няма признаци за проблем с нея - оборотите са стабилни и има леко засмукване от капачката на маслото.
Масло - 5в40, но мисля че беше некачествен тотал..

Останали възможности - гумички клапани и сегменти.

Някой ако е имал подобен проблем, ще се радвам да сподели информация. Колата се кара само на бензин.

Благодаря!


Сегменти.


:yes: И аз мисля, че проблема ти е в маслообиращите сегменти.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: M54B30 пушене след инерция

Мнение от Dyakov » 23 Окт 2018, 14:57

На 99% сегменти, особено с този мотор.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1662
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: M54B30 пушене след инерция

Мнение от ildivvy » 25 Окт 2018, 15:06

Има ли смисъл от проба за прочистване с газ за горене?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: M54B30 пушене след инерция

Мнение от Kurtov » 25 Окт 2018, 18:24

Газта се слага, за да се отпуснат сегментите, ако примерно маслото не е сменяно много време и са се спекли. Така съм чувал. Това да не е Xado да възстанови износването :mhihi: .
При износени сегменти не би помогнало според мен.
На този мотор слагат маслен сегмент от m52tu и спира да гори масло.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1662
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: M54B30 пушене след инерция

Мнение от ildivvy » 25 Окт 2018, 23:42

Напълно съм съгласен! Въпроса е,този мотор износва ли ги тези сегменти или сегментите се спичат от рядка смяна на масло? Пробата с газта ще му струва само газта и два дена играчка,ако го има времето... Това със сегментите от М52 се среща вече доста често,но никой все още не е писал впечатления от първо лице...Дано е доказан лек за М54!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: M54B30 пушене след инерция

Мнение от Kurtov » 26 Окт 2018, 5:17

Мисля че ги износва, но не съм сигурен. Само знам, че са слабо място.
В България няма много хора според мен, които да правят основен ремонт на м54 и затова само се знае, че се прави, защото хората по света го правят.
Аз бих пробвал това с газта, ама аз съм човек с много свободно време :mrgreen: , ефект мисля, че ще има, поне да намали малко разхода на масло.

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.03.2016
Пол: Мъж

Re: M54B30 пушене след инерция

Мнение от snaydenov » 26 Окт 2018, 9:28

Аз проблем с наливане на масло нямам - тоест не ми пречи :mhihi: . Въпросът ми беше, че от скоро започна да се затлачва я колектор, я цилиндри след спускане на скорост без газ и да изпушва за секунда непосредствено след това - при други условия колата не пуши изобщо! Това не се случваше преди и започна от скоро след някакви майсторски дейности по колата ми (не мои). Уикенда ще пробвам да спусна няколко надолнища с елиминиран CCV за тест - ще затапя колектора само за тест. Ще видим дали ще е по-добре и ако да, да сменя CCV, защото зимата спускане на свободна не е работа.. :bchug:

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook