Лампа за повреда в автомата и ритане при смяна на предавка?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 4.01.2017
Пол: Мъж
Кара: E46 330D
Мечтае да кара: E92 M3

Лампа за повреда в автомата и ритане при смяна на предавка?

Мнение от DanielXS » 18 Ное 2017, 18:51

Здравейте, преди 2 дни ми светна зъбното колело с удивителната на един светофар и колата започна да рита/придърпва като сменя скорости. Веднага я паркирах и разкачих акумулатора за 5 мин при което лампата изчезна и колата започна да си сменя предавките плавно, без да рита. Днес на път за работа, на същия светофар пак светна лампата и започна да рита отново, но този път я оставих на паркинга пред работата без да я закачам. Като запалих зъбното колело го нямаше, но в момента в които тръгнах отново светна и започна да рита. По пътя към нас я карах на ръчно сменяне и ми направи впечатление, че се усеща по-силно придърпване като аз сменям предавката, а не колата. Преди 23, 000 км. е правен ремонт на кутията от предния собственик и са сменени някои детайли, но това ми е първи автоматик и за жалост нито една от частите не ми говори нищо. Някой хора ми казват, че е от кофти масло, други че е от проблемен датчик, трети казват, че кутията е финито вече. В понеделник съм на диагностика да видим какво й е, но съм притеснен да не е заминала наистина кутията. От една страна мисля, че е нещо софтуерно или е някой датчик, понеже като изчезна лампата, спря да прави номера и ако беше някаква сериозна механична повреда щеше да продължи да си придърпва като сменя. Колата е 330d 184 с 5 степенния автомат на GM, без чипове или други средства за увеличаване на конете и нютон метрите. Ще прикача и снимка на фактурата от сервиза, ако има някой по-запознат да каже от какво може да е...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Лампа за повреда в автомата и ритане при смяна на предав

Мнение от stefan_suny » 19 Ное 2017, 19:29

Колега може от много неща да е, не може да се каже така. Закачете я на компютър и грешките ще си кажат. Вижте също и двигателя как е, защото е възможно от проблем в двигателя да влиза в авариен режим кутията. А това че започва да рита е само защото е в авариен режим, в смисъл първо влиза в авариен режим и тогава рита, а не взема да рита и тогава ти святка лампата и влиза в авариен режим. Съдейки от фактурата по кутията много е пипано, ама с какво качество е правено божа работа, но по скоро проблема не е от сменените части. Като имаш грешките пиши да видим от какво е.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 4.01.2017
Пол: Мъж
Кара: E46 330D
Мечтае да кара: E92 M3

Re: Лампа за повреда в автомата и ритане при смяна на предав

Мнение от DanielXS » 20 Ное 2017, 14:08

stefan_suny написа:Колега може от много неща да е, не може да се каже така. Закачете я на компютър и грешките ще си кажат. Вижте също и двигателя как е, защото е възможно от проблем в двигателя да влиза в авариен режим кутията. А това че започва да рита е само защото е в авариен режим, в смисъл първо влиза в авариен режим и тогава рита, а не взема да рита и тогава ти святка лампата и влиза в авариен режим. Съдейки от фактурата по кутията много е пипано, ама с какво качество е правено божа работа, но по скоро проблема не е от сменените части. Като имаш грешките пиши да видим от какво е.

Сега се връщам от ЕМ Комплект след диагностика. Момчето което ми направи диагностиката каза че дава постоянна грешка от 1ви клапан на кутията, чисти я няколко пъти и пак се появява. Имало вероятност да е просто някое кабелче извадено или да не прави контакт като хората, но можело и да е нещо друго, трябвало да се отвори кутията, за да ми кажат категорично. При въпроса колко пари ще струва процедурата не ми даде адекватен отговор нито диагностикът нито приемчикът, само ми казаха "Eми ще трябва да я оставиш за поне 3-4 дена, ама не гарантираме че ще си я вземеш тая седмица. Като я отвориме ще изскочат и други работи". Имам лоши спомени от EMK преди години и ми беше ясно, че най-вероятно няма да правя при тях нищо сериозно повече. Диагностиката я направих там по простата причина, че са ми най-близо и няма какво да ми прецакат по колата отново. Както казах не съм наясно с автоматиците и понятието "първи клапан" не ми говори нищо. Колко ще струва този клапан ако е за смяна? Предполагам че ще трябва масло и филтър да се сменят също като се отвори кутията? Къде в София могат да я направят качествено, без да ме лъжат и да ми съдерат кожата за нещо малко? Проблем ли е ако я карам така 15-20 км?

П. П Забравих да кажа, че колата поне до 100 км/ч си вдига без проблем и не прескача предавки като сменя нито пък държи само на 3та или 4та както на някой други хора със светещо зъбно колело. Не знам дали е от значение тази информация, но реших все пак да добавя, за да се знае.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Лампа за повреда в автомата и ритане при смяна на предав

Мнение от stefan_suny » 20 Ное 2017, 21:14

Колега, не е за стряскане толкова работата. Има 5 електромагнитни клапана в кутията, един от тях ти е проблема, съдейки по това което са ти казали най вероятно е този за превключване 1-2. Може и проблема да е в откачена букса както са ти казали. При всички случаи трябва да се свали картера на кутията, което ако се прави както трябва е нов филтър и гарнитура 50-80лв и 6л АТФ 20-30лв\л. Ако проблема е в клапана се слага друг, ако е букса се щраква и готово. Ако искаш да минеш по тънко може да си върнеш и старото масло, ама едно обновяване никога няма да навреди.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 4.01.2017
Пол: Мъж
Кара: E46 330D
Мечтае да кара: E92 M3

Re: Лампа за повреда в автомата и ритане при смяна на предав

Мнение от DanielXS » 21 Ное 2017, 1:06

stefan_suny написа:Колега, не е за стряскане толкова работата. Има 5 електромагнитни клапана в кутията, един от тях ти е проблема, съдейки по това което са ти казали най вероятно е този за превключване 1-2. Може и проблема да е в откачена букса както са ти казали. При всички случаи трябва да се свали картера на кутията, което ако се прави както трябва е нов филтър и гарнитура 50-80лв и 6л АТФ 20-30лв\л. Ако проблема е в клапана се слага друг, ако е букса се щраква и готово. Ако искаш да минеш по тънко може да си върнеш и старото масло, ама едно обновяване никога няма да навреди.

Благодаря за отговора колега. Притесняваше ме да не е нещо много сериозно, понеже миналата седмица оставих 1000 лева за нови гуми и сега за капак това :lol: . Маслото ще го сменя, нека се направят нещата както е редно, утре ще я водя на препоръчан майстор, да видим какво ще каже :driving:

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook