Съвет за джанти - 17-ки или 16-ки
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- emoph
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 9.02.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330 XD 184 к.с., автомат, седан
Re: Съвет за джанти - 17-ки или 16-ки
Колега, много благодаря за разяснението за 16-ките. Аз не предполагах, че ще е необходимо преправяне. Сега ще съм по внимателен и ще проверя как стоят нещата. Иначе определено искам да карам с 225, компромисно за зимата 215. 205 е много тясна гума за мен и моят стил на каране. Аз също въртя доста километри и често минавам по павета (Цар Борис 3), така че според мен с 16-ки ще се чувствам по-добре. Относно визията - няма спор, че с по ниските гуми е по-добре.
BMW 330 XD 184 к.с., автомат, седан, 2001
- VladiE
- ентусиаст
-
- Мнения: 830
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Съвет за джанти - 17-ки или 16-ки
Точно за зимата е добре да е по-тясна. 205/55/16 си е екстра.
Re: Съвет за джанти - 17-ки или 16-ки
Тука не съм съгласен напълно, но ми е омръзнало да споря за гуми в този форум. Зимата карам с 215/55/16 и за мен е много по-добре от 205/55/16, но всеки сам си решава.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Съвет за джанти - 17-ки или 16-ки
Тясната гума наистина е за предпочитане зимата, колега
Не го пиша за да се заяждам и непременно да споря, но колегата над теб наистина е прав. Кал, сняг, пясък, изобщо всякаква нетвърда настилка се минава по-лесно с по-тясна гума. Противно на широкото схващане, че широката гума има площ и и помага да не се окопава, тя всъщност "събира" пред себе си широка трапчинка от настилка, която трябва да преодолява непрекъснато и така затруднява непрестанно прехода или направо се окопава. Всъщност не е случайно, че масово предлаганите зимни гуми като цяло са някак все по-теснички. Изобщо принципът е, колкото по-тясна и с по-голям външен диаметър толкова по-добре.
А иначе основните достойнства на малкия цолаж като комфорт и носене на бой по дупките са си неоспорими, спор няма. Изобщо, няма идеален цолаж, нито пък по-добър. Големите си имат едни недостаъци, малките други и обратно. Аз например съм се примирил с твърдата возия(а не я понасям) в името на стабилността, спирачния път и визията, други обаче имат приоритети обратни на моите, всички сме различни и добре че

А иначе основните достойнства на малкия цолаж като комфорт и носене на бой по дупките са си неоспорими, спор няма. Изобщо, няма идеален цолаж, нито пък по-добър. Големите си имат едни недостаъци, малките други и обратно. Аз например съм се примирил с твърдата возия(а не я понасям) в името на стабилността, спирачния път и визията, други обаче имат приоритети обратни на моите, всички сме различни и добре че

9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани