Много нагари под и на капак гарнитура клапани

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 15.01.2011
Пол: Мъж
Кара: 745Li

Много нагари под и на капак гарнитура клапани

Мнение от Atanas328 » 21 Авг 2017, 13:16

Колеги ,реших да сменя гарнитура капак клапани и масло. Взех гарнитура Victor Reinz + 15 болтчета , и масло Castrol 5w40 magnatec . Колата е е46 328 , 2000 г. Винаги съм сменял маслото на 10 к , макс 12 хиляди километра ,бях с Мотул преди това .
Но явно преди мен въобще не са пипали нищо . Старата гарнитура при махането направо скърцаше и се беше вдървила яко . Явно не беше сменяна никога .Лошото е, че капака беше с огромен слой нагар и както се вижда на снимките нагарите са и по двигателя и веригата . Капака след доста усилия , препарати и пароструйка успяхме да го изчистим ,но нагарите по двигателя дори и с обезмаслител не успяха да излезнат напълно. Какво мога да направя за да ги махна и каква добавка да сложа и пречат ли на работата му . :dunno:

20993382_2062086780483495_862565469_o.jpg


21013255_2062086750483498_2029588904_n.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 17.10.2012
Местоположение: Карнобат
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD 231hp
Мечтае да кара: Bugatti Veyron 1001hp

Re: Много нагари под и на капак гарнитура клапани

Мнение от ReDFiRe » 21 Авг 2017, 17:44

Точно днес гледах някаква добавка за маслото protec. Пише че се сипва точно преди да се смени маслото(т.е. сипва се в старото масло) работи така колата 30-40 Мин и тогава реално се източва и налива новото. Махала нагари и сякфи такива гадости по двигателя и турбината. Доста се зачудих за следващата смяна ,но реално незнам дали върши работа.

Изпратено от моят Redmi Note 2 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Много нагари под и на капак гарнитура клапани

Мнение от ivoaudi » 21 Авг 2017, 19:36

Простичкото нещо, което успешно разгражда нагар е газ за горене. Двигателя съответно няма да му стане нищо, ако поработи с нея, вместо масло!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Много нагари под и на капак гарнитура клапани

Мнение от efren » 21 Авг 2017, 19:48

Atanas328 написа:Колеги ,реших да сменя гарнитура капак клапани и масло. Взех гарнитура Victor Reinz + 15 болтчета , и масло Castrol 5w40 magnatec . Колата е е46 328 , 2000 г. Винаги съм сменял маслото на 10 к , макс 12 хиляди километра ,бях с Мотул преди това .
Но явно преди мен въобще не са пипали нищо . Старата гарнитура при махането направо скърцаше и се беше вдървила яко . Явно не беше сменяна никога .Лошото е, че капака беше с огромен слой нагар и както се вижда на снимките нагарите са и по двигателя и веригата . Капака след доста усилия , препарати и пароструйка успяхме да го изчистим ,но нагарите по двигателя дори и с обезмаслител не успяха да излезнат напълно. Какво мога да направя за да ги махна и каква добавка да сложа и пречат ли на работата му . :dunno:

20993382_2062086780483495_862565469_o.jpg


21013255_2062086750483498_2029588904_n.jpg


Не се филмирай излишно, тези гарнитури са проектирани от някой с особен талант и винаги се вдървяват дори и за малко километри. Нагарите също не са нещо рядко срещано. С една дума, ако си сигурен, че слагаш хубаво масло си свиркай и това е.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Много нагари под и на капак гарнитура клапани

Мнение от dbanchev » 22 Авг 2017, 12:09

Сипваш 6л нафта и палиш да тропа 15 20мин до 1/2 час. Като я източиш ще видиш каква гад ще изтече. Италянци мангали ужас са тия мотори след тяхна употреба....

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Много нагари под и на капак гарнитура клапани

Мнение от Zagy » 22 Авг 2017, 13:30

Това с нафтата е тествано и работи перфектно. Само не давай газ - оставяш на тихи обороти, макс 10-15 мин, и после хубаво източваш.
Si non confectus, non reficiat.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook