Свистене на турбо 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 21.08.2012
Пол: Мъж

Свистене на турбо 320д

Мнение от luxs » 30 Юни 2017, 0:48

Здравейте ! Колата има чип , 150к версия е. Карах преди известно време на магистралата около 30 мин със заварен педал на пода , после около 200 км спокойно каране . Турбото започна да свисти при което го проверих за луфтове и всичко беше ок. Не усетих спад на мощност или т.н. Предпоплагам е надрало втулката поради прегряло масло , обаче се оправи от само себе си този звук . Днес пътувах отново по магистралта Бургас - София и висчко беше ок, но след 2 часа като запалих отново колата се е появило . Идеи ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Свистене на турбо 320д

Мнение от KPETEH » 30 Юни 2017, 9:35

Ми прегряло е бре колега. Остай го да си свири... смени маслото... ремонтирай турбото.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 24.08.2014
Местоположение: София
Кара: e46 320d 150hp

Re: Свистене на турбо 320д

Мнение от Simbazz » 30 Юни 2017, 9:53

Колега, как го провери за луфтове и установи, че всичко е ок?

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 21.08.2012
Пол: Мъж

Re: Свистене на турбо 320д

Мнение от luxs » 30 Юни 2017, 10:14

Маслото го смених , бях с мотул , сега кастрол едж. Свалих от въздушния филтър връзката на студената част и проверих за луфтове - има съвсем лек на ляво дясно и напред назад . Нито пуши нито има видим луфт нито гори масло.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Свистене на турбо 320д

Мнение от awful » 30 Юни 2017, 14:24

luxs написа:Маслото го смених , бях с мотул , сега кастрол едж. Свалих от въздушния филтър връзката на студената част и проверих за луфтове - има съвсем лек на ляво дясно и напред назад . Нито пуши нито има видим луфт нито гори масло.


Този луфт напред назад е опасния другия е нормален като плува във маслото го няма но ако се мести напред назад е тръгнало, и като отиде леко назад и започва да свисти.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 21.08.2012
Пол: Мъж

Re: Свистене на турбо 320д

Мнение от luxs » 30 Юни 2017, 14:36

Ясно , благодаря колега ! Рециклажа в начален стадии по лесен(евтин) ли е или няма значение . Предпочитам да взема читаво турбо втора ръка вместо реглаж по принцип, но не съм много наясно. Съвети какво да правя ? Да го карам така докато сгъне напълно и втора ръка такова също бих го обмислил :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Свистене на турбо 320д

Мнение от NGneer4eto » 09 Юли 2017, 0:22

luxs написа:Здравейте ! Колата има чип , 150к версия е. Карах преди известно време на магистралата около 30 мин със заварен педал на пода , после около 200 км спокойно каране . Турбото започна да свисти при което го проверих за луфтове и всичко беше ок. Не усетих спад на мощност или т.н. Предпоплагам е надрало втулката поради прегряло масло , обаче се оправи от само себе си този звук . Днес пътувах отново по магистралта Бургас - София и висчко беше ок, но след 2 часа като запалих отново колата се е появило . Идеи ?


Абе колега, нищо не разбрах от болката ти. Какво значи турбото ми почна да свисти? Това звучи като "Двигателят ми почна да шуми."
Е разкажи за това свистене: виене ли е, съскане ли е, свирене ли е, като линейка ли е? Има много звуци, които може да издава турбото. Моето по принцип издава почти всички звуци от изброение и така вече 40 000 км без промяна. Преди около 5000 сменях уплътнението на смукателния маркуч и проверявахме оста и имаше незначителен радиален луфт на оста. Майсторът каза, че за 250 000 км това е повече от нормално и затворихме и си продължих карането. И така един-два дни в седмицата си вие като линейка. Винаги като дам здраво газ съска много яко и силно (не знам добре ли е, но звукът е уникален). И при пълна газ между 2000 и 2500 оборота се чува едно като присвирване, което ми звучи като някакъв клапан, предпазващ от претоварване(това е само моя теория). И с всичкия този коктейл си карам така. И изчетох тонове теми и мнения за турбини и за хора, на които им се прецакват без никакви симптоми(свирене, съскане или шумене) и хора каращи по още 100к с виещи турбини с малко луфт и ядене на масло. Отделно за хора, със заминали турбини 1000 км след рециклаж. И реших, че не си струва да се прецаква зорлян нещо, което си работи, а симптомите са симптоми само на теория.
Ти сам си решаваш какво да правиш, но не отдавай толкова голямо доверие на рециклажа, защото винаги може да попаднеш на някой, който се учи или на майстор дето е станал на криво този ден. Аз за един сервиз на турбини не съм чул 100% положителни мнения и от всички се жалват.
Отиди при читав майстор да погледне, послуша, позамери турбината и да каже да я пипаш ли или да караш още 200 000 км.
Съвет: като караш с голяма скорост си пускай скрито меню 7.0 с температурата на антифриза. Видиш ли над 100 градуса намаляй! Има огромно значение дали караш по равно или леко нагорнище. Изкачването към Траянови врата на магистрала Тракия с висока скорост си е сериозно продължително натоварване на двигателя. Там съм виждал да вдига 104 градуса, а аз имам виско перка. Представям си клетия 2.0 двигател и то с чип какъв зор ще вижда на пълна газ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: Свистене на турбо 320д

Мнение от E.Alexandrov » 31 Юли 2017, 15:08

И моето турбо вие като полицейска кола докато е студено, после утихва. Омасляване има до ЕГР-а - не съм гледал всмукателен колектор на какво прилича, но при вида на ЕГР-а едва ли е по-добре. Доливам литър на всеки 10000 километра. Колата се кара де нормално, де като Honda S2K (минус едни 4000 оборота де) и все още е задоволително икономична. Заделени си стоят парите за turbo failure, но докато не тръгне съвсем да умира , не смятам да ходя по майстори, че ме заболя главата от разбирачи.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 17.03.2013
Пол: Мъж
Кара: 320d E46

Re: Свистене на турбо 320д

Мнение от lz2nik » 31 Юли 2017, 15:30

Колеги, от как съм си купил колата турбото вие като линейка. На 10000 от покупката изпуши и го смених с рециклирано, и пак свири по същия начин вече 25000 км. Аз го оправям с радиото- като го усилия и турбото спира да се чува. Или пак ще изпуши или на радиото ще спре да му стига Volume-то. Това което ми прави впечатление е, че съм купил колата с изтърбушен катализатор. Според мен е възможно да има връзка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Свистене на турбо 320д

Мнение от NGneer4eto » 03 Авг 2017, 12:20

lz2nik написа:Колеги, от как съм си купил колата турбото вие като линейка. На 10000 от покупката изпуши и го смених с рециклирано, и пак свири по същия начин вече 25000 км. Аз го оправям с радиото- като го усилия и турбото спира да се чува. Или пак ще изпуши или на радиото ще спре да му стига Volume-то. Това което ми прави впечатление е, че съм купил колата с изтърбушен катализатор. Според мен е възможно да има връзка.


Сигурно е от катализатора, но все пак смени ли маслените маркучи при смяната на турбото? Ако са подпушени, оставаш без охлаждане на турбината и участта и съвсем скоро може да е същата като старата.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook