318и губи вода

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 8.08.2012
Местоположение: Пловдив
Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
Мечтае да кара: e31
Детайли за колата: малко по-различна

318и губи вода

Мнение от kichuka » 07 Ное 2016, 18:52

Колата е с м43б19 и газов инжекцион. Преди 5 години и 30 000км е минала основен ремонт. От лятото започна зверски да губи вода. Някой път 100км няма нищо но на последък на 10км изчезва около литър вода. Колата видимо не тече и не пуши. Преди два месеца и около 500км мина шлайф на глава със смяна на гарнитури, пасване на клапани както си му е реда. Всичко се прави в сервиз, но проблема остана. Успоредно с главата сменихме термостат, водна помпа,ел.перка, ревизия на изпарителя (при газаджиите, които слагаха уредбата).
Вече не знам какво да сменям. Два пъти я връщам в сервиза и казват, че не знаят от къде е. Някой ако е имал подобен проблем нека сподели какво друго е направил.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: 318и губи вода

Мнение от pimpo » 07 Ное 2016, 19:32

1. Провери на студен мотор дали има налягане в системата. Стисни маркучите, трябва да са меки. После развий капачката на разширителния съд, не трябва да излиза много въздъх (леко да "съсне" може, но да не е като да отвориш биричка). Ако е като бира - може би гарнитура на главата е пак за ремонт, а може и спукана глава.
2. Случва ли ти се сутрин да пали на 3 цилиндъра и след минута макс. да се оправи? Ако да, пак клоним към глава/гарнитура, но не е гаранция!
3. Теча често не се вижда, особено ако е върху горещи части, изпарява се и е неоткриваем. Там най-добре на леко загрял мотор (за да има някакво налягане) но не напълно загрял (за да може да се пипа все пак) започваш подобно да го опипваш като шестокласник съученичка :) Всяка една връзка трябва да се увериш че е суха. Ако капе при леко топъл мотор, то почти сигурно тече при напълно загрял! Ако пък има леко цепнат паркуч, тогава разликата студен/топъл е огромна. Може дори на студено изобщо да не капе!
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 8.08.2012
Местоположение: Пловдив
Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
Мечтае да кара: e31
Детайли за колата: малко по-различна

Re: 318и губи вода

Мнение от kichuka » 07 Ное 2016, 20:40

pimpo написа:1. Провери на студен мотор дали има налягане в системата. Стисни маркучите, трябва да са меки. После развий капачката на разширителния съд, не трябва да излиза много въздъх (леко да "съсне" може, но да не е като да отвориш биричка). Ако е като бира - може би гарнитура на главата е пак за ремонт, а може и спукана глава.
2. Случва ли ти се сутрин да пали на 3 цилиндъра и след минута макс. да се оправи? Ако да, пак клоним към глава/гарнитура, но не е гаранция!
3. Теча често не се вижда, особено ако е върху горещи части, изпарява се и е неоткриваем. Там най-добре на леко загрял мотор (за да има някакво налягане) но не напълно загрял (за да може да се пипа все пак) започваш подобно да го опипваш като шестокласник съученичка :) Всяка една връзка трябва да се увериш че е суха. Ако капе при леко топъл мотор, то почти сигурно тече при напълно загрял! Ако пък има леко цепнат паркуч, тогава разликата студен/топъл е огромна. Може дори на студено изобщо да не капе!

Благодаря за отговора! Главата е минала водна проба преди 500км.
На студено не съм пробвал за съскането. Преди няколко месеца на ис-а ми съскаше и се оказа спукана глава така, че ще проверя.
Всички маркучи сме ги гледали и често ги гледаме и обарваме :roll: но не откриваме проблем. Преди да отвори големия кръг горния маркуч на водата е доста твърд при положение, че стрелката е на 12ч.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: 318и губи вода

Мнение от vavilon » 10 Ное 2016, 11:02

Махни кутията на въздушния филтър и огледай разширителния съд от всички страни, на студен и топъл работещ двигател. По принцип разширителния съд се цепи от към страната на въздушния филтър. Тройника м/у двигателният отсек и капака на клапаните, също протича.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 8.08.2012
Местоположение: Пловдив
Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
Мечтае да кара: e31
Детайли за колата: малко по-различна

Re: 318и губи вода

Мнение от kichuka » 10 Ное 2016, 13:08

Колата в момента е с конусен филтър за да може да гледаме по-лесно за течове. Разширителния съд го гледахме и е здрав (иначе е сменян преди около година). Малко по-късно ще огледам този тройник и ще пиша.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 29.09.2013
Местоположение: София
Кара: e46 318i

Re: 318и губи вода

Мнение от eminema » 10 Ное 2016, 14:27

Аз имах такъв проблем. При мен се оказа, че тече от тези два тройника: 11531709232 и 11531708808, от сензора за нивото на охладителната течност (о-пръстена изпуска). Тройниците, от където се взема охладителна течност за изпарителя какви са? Ако са пластмасови почти сигурно тече и от тях, но е възможно скобите, с които са захванати маркучите да са леко хлабави.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 14.05.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 318i

Re: 318и губи вода

Мнение от BukToP » 17 Ное 2016, 11:13

vavilon написа:Махни кутията на въздушния филтър и огледай разширителния съд от всички страни, на студен и топъл работещ двигател. По принцип разширителния съд се цепи от към страната на въздушния филтър. Тройника м/у двигателният отсек и капака на клапаните, също протича.


+1
щом си огледал всичко - това остава, тече директно върху генерацията, антифриза(водата) се изпаряват и ни следа ни нищо от загуба на вода.
Играх го преди един месец това - то не бяха картони под колата, оглеждане, опипване(баране).
Ако е с антифриз колата н авъпросното място трябва да си има бяло(бели) петно/а - по това ще го познаеш
Ъспех от мен

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 1.02.2012
Пол: Мъж

Re: 318и губи вода

Мнение от vagleroden » 25 Ное 2016, 8:26

Здравейте,последно сменихме и казанчето за антифриз и нова капачка и проблема продължава.Проблема е че изхвърля антифриз от капачката преди да отвори термостата,но не го прави постоянно и търсих някакви други варианти,не ми се отваря двигател на ново на 500км.Последно да питам ако ми е запушена голяма част от радиатора какви са симптомите.Благодаря


Последно избутване kichuka от 25 Ное 2016, 8:26

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook