М54Б30 странен проблем

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 26.01.2014
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 330i E46

М54Б30 странен проблем

Мнение от matt_r6 » 07 Юни 2016, 18:27

Колеги,от извествно време имам странен проблем с колата:
- преди 2 месеца ми светна чека по магистралата , от нищото,без да има каквито и да е промени в разход/вървеж,работа на мотор
- след като карах така 1 месец(светещ чек нон стоп) , колата взе да придърпва чат-пат като дам газ
- след още 2-3 дена вече започна да работи на 4-5 цилиндъра и я закарах на майстор
- майстора не можа да каже от какво е,записало е грешки P1347 и P1353,което е незапалване на 3 и 6 цилиндър(Misfire with fuel cut off)
- след изтриването на грешките колата се оправи за 2 седмици,след което пак същата работа,като странното е ,че понякога дава и на 2та цил. грешки и карането е кошмар,понякога само на единия,понякога се оправя от нищото,сам гасне чека и колата се изстрелва...
- дюзи,свещи, лули,дебитомер и датчик разп.вал са нови
- майстора мислече,че е бобина,но ги размени с нови и пак същата работа
-после реши да изважда кабелите към бобините 1 по 1 и установи,че докато не работи въпросния цилиндър,като извади кабела работата на мотора не се променя,докато после,като заработи цил. от нищото при махането на кабела колата започва да тересе т.е. губи се тока по кабела
- и последно от време на време колата се оправя от самосебе си , но като вдигна над 80 веднага се изключва 6 или 3 ти цил/или 2та едновременно и става попара

В петък ще я карам на друг майстор,но все пак ми се ще ако имате някакви предположения ,да не ме вземат за шаран и да сменям части на конвейр :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: М54Б30 странен проблем

Мнение от zvetiko » 07 Юни 2016, 19:09

Колега, малко трудно може да се предположи каква е точно причината.

- дюзи,свещи, лули,дебитомер и датчик разп.вал са нови
- майстора мислече,че е бобина,но ги размени с нови и пак същата работа


Нови какви- нови оригинални, нови втора ръка или нови китайски? Ако всичко описано е ново оригинално е възможно крайно стъпало на DME, ако не е трябва да се види сигнала на датчиците и управляващият сигнал на бобините.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 26.01.2014
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 330i E46

Re: М54Б30 странен проблем

Мнение от matt_r6 » 08 Юни 2016, 18:09

За бобините -незнам,дюзите са 2ра ръка,но наскоро сменяни и проверени,другото е ново оригинално.
Аз също си мислех за някакъв проблем с компа,щото иначе каква е логиката да включва и изключва цилиндрите когато си поиска... и как се процедира в такъв случай :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: М54Б30 странен проблем

Мнение от Kris » 09 Юни 2016, 23:57

А защо не сложите на мястото на проблемните бубини, съответно от 1 и 2 цилиндър. И като ти запише грешка, ако пак е на 3 и 6, то проблема е другаде.
Идеята е, че тези на 1 и 2 със сигурност са ОК при теб. А другите "нови" не ги знеш.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 26.01.2014
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 330i E46

Re: М54Б30 странен проблем

Мнение от matt_r6 » 15 Юни 2016, 14:26

Направих го това с бобините-размених мойте от другите работещи цилиндри и резултата е същия-пак си набива грешките на 3 и 6

ентусиаст
Аватар
Мнения: 916
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: М54Б30 странен проблем

Мнение от DigitalExile » 15 Юни 2016, 14:38

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2194

Е тука проверяваш всичко да не смуче въздух от някъде.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2879

От тука 15 и 17 проверяваш

Вакума също за бензиновата рейка.

Двете гумени гофрета от дросела до дебитомера също трябва да вижиш.

matt_r6 написа:Аз също си мислех за някакъв проблем с компа,щото иначе каква е логиката да включва и изключва цилиндрите когато си поиска... и как се процедира в такъв случай :dunno:


Ъпдейтва се просто и би трябвало да се оправи, но не мисля,че там ти е проблема или поне не главния.

Ако мислиш,че няма да се справиш пиши на ЛС, да ти кажа къде да отидеш да ти оправят колата.

Дюзите какво им беше,че си ги сменял?

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook