Странен проблем с таралежа/вентилатора на киматроника
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
2 мнения
• Страница 1 от 1
- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Странен проблем с таралежа/вентилатора на киматроника
Здравейте, днес сутринта забелязах, че вентилатора на климатроника не работи. Колата е E46 316i 1.9 1999г. До последно нямам спомен да съм имал специфичните проблеми, които се дават за развален таралеж и всичко си работеше нормално.
Извадих вентилатора (blower motor), което се оказа сравнително лесна процедура, като единствено малко ме измъчи буксата, която е малко на неприятно място и трябваше с клещи да я извадя. Подадох напрежение от акумулатора на женската букса на вентилатора и той заработи и при това доста добре според мен. Завъртя се доста силно и много тихо. Никакви шумове на лагери. След това подадох контакт на колата (пробвах и при запалена кола) и с мултицет замерих напрежението на мъжката букса в отделението на вентилатора. При зададена максимална скорост на вентилатора от управлението на климатроника мултицета показваше 12,22 V.( само да отбележа, че мултицета ми е китайски боклук, но поне напрежение мери задоволително) След това избрах режим auto и напрежението падна до 9,04 V. След това отново ръчно на макс - 12,22V и ( с помощта на братовчед ми) намалявахме ръчно една по една степените на вентилатора от управлението. При 1 степен по малко - 10.20 V, при 2 - 9,04 и всички други степени надолу се задържаше на 9,04 докато не падна на 0 като се изключи климатроника. Всъщност, дори при изваден ключ или изключен климатроник и колата на контакт показваше около 0.1 V. След като закачих обратно вентилатора, той пак не работеше. Мъжката и женската букса изглеждат перфектно, няма следи от нагар или лоша връзка. По принцип бих веднага бих сменил ежко бежко, но ме мъчи теста, който направих. От една страна вентилатора работи перфектно, от друга управлението подава напражение на буксата, но въпреки това когато закача вентилатора той не се завърта и милиметър. Надявам се все пак да е ежко, защото тъкмо е наличен в Дару и на поносима цена, да го вземам и да съм готов за жегите
. Благодаря за вниманието и се надявам на съвети относно корена на проблема. Прилагам и 4 снимчици от теста.
Извадих вентилатора (blower motor), което се оказа сравнително лесна процедура, като единствено малко ме измъчи буксата, която е малко на неприятно място и трябваше с клещи да я извадя. Подадох напрежение от акумулатора на женската букса на вентилатора и той заработи и при това доста добре според мен. Завъртя се доста силно и много тихо. Никакви шумове на лагери. След това подадох контакт на колата (пробвах и при запалена кола) и с мултицет замерих напрежението на мъжката букса в отделението на вентилатора. При зададена максимална скорост на вентилатора от управлението на климатроника мултицета показваше 12,22 V.( само да отбележа, че мултицета ми е китайски боклук, но поне напрежение мери задоволително) След това избрах режим auto и напрежението падна до 9,04 V. След това отново ръчно на макс - 12,22V и ( с помощта на братовчед ми) намалявахме ръчно една по една степените на вентилатора от управлението. При 1 степен по малко - 10.20 V, при 2 - 9,04 и всички други степени надолу се задържаше на 9,04 докато не падна на 0 като се изключи климатроника. Всъщност, дори при изваден ключ или изключен климатроник и колата на контакт показваше около 0.1 V. След като закачих обратно вентилатора, той пак не работеше. Мъжката и женската букса изглеждат перфектно, няма следи от нагар или лоша връзка. По принцип бих веднага бих сменил ежко бежко, но ме мъчи теста, който направих. От една страна вентилатора работи перфектно, от друга управлението подава напражение на буксата, но въпреки това когато закача вентилатора той не се завърта и милиметър. Надявам се все пак да е ежко, защото тъкмо е наличен в Дару и на поносима цена, да го вземам и да съм готов за жегите

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Странен проблем с таралежа/вентилатора на киматроника
Ежко ти подава наррежение, ма трябва и ток.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
2 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани