Мнения за bmw 320i 170к.с. 2003 година

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Мнения за bmw 320i 170к.с. 2003 година

Мнение от dr.peshev » 19 Яну 2016, 0:58

Този двигател (N42) е връх в технологиите за времето си,но има 2 недостатъка:
1- работи на много висока температура и скапва всичко гумено в себе си
2- прекалено сложен е за времето си с ванос , валвтроник и 100 сензора в едно
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318и M43TU B19
Мечтае да кара: БМВ 750

Re: Мнения за bmw 320i 170к.с. 2003 година

Мнение от itan75 » 19 Яну 2016, 21:54

Незнам и аз,но след 28 лични коли за първи път се реших да си взема БМВ е46 М43ТУБ19.Нарочно търсих дълго време точно с този мотор и сега разбирам,че наистина не съм сбъркал с избора си.Предната ми кола Опел Вектра 1.6 16в известния маслояд още стои на паркинга до БМВ-то.Като стойност след три пъти отваряне на двигателя,смяна на съединител,ремонт компресор на климатика,цялостна смяна на задно окачване,профилактика и ремонт на метановата уредба,ролки,ремъци и всякакви други дивотии ми е излязла като стойност близо два пъти цената на БМВ-то,а не може да му се намери на малкия пръст.Обаче се забелязва следната зависимост,която я има при всички 16-клапанови мотори.Предния ми Опел Кадет 1.6 моно 75к.с,който е всепризнат за един от най-дуракоустойчивите двигатели на Опел,грам масло не гореше,бензина едвам го лъхаше,а пък какви издевателства е понесъл само той си знае.Мисля 1.6 моно 75 к.с спокойно се приравнява на М43ТУБ19.Пълна,ама пълна противоположност на него е маслояда 1.6 16в 101к.с,който мисля спокойно се приравнява на N42B20.Интересното в случая е че цилиндровия блок на 1.6 моно е абсолютно същия,като на 1.6 ЕкоШпек,като разликата е в цилиндровата глава,електроника,ЕЖР и други Екошитни.Незнам дали цилиндровия блок на М43ТУБ19 е същия,като на Н42Б20.Знам и искам следващата ми кола да е пак БМВ задължително газ/бензин,но кой модел да е като тенденцията е всеки следващ модел да е доста по-кекаф :confused:
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 6.05.2010
Пол: Мъж

Re: Мнения за bmw 320i 170к.с. 2003 година

Мнение от agopov » 20 Яну 2016, 19:48

От повече от година съм с N42b20 и съм много доволен от двигателя. Изключително тих мотор и с уникално нисък разход като за БМВ. Няма да казвам колко е, но е достатъчно нисък, за да ме впечатли. За вървенето, мен ме устройва, спрямо m43b19 разликата е от земята до небето. Лошото е, че е по-сложен и при евентуални проблеми ще е по-труден за оправяне, а доколкото четох, няма много майстори, дето му разбират на Валвтроника... А тоя 2.2 170к.с. съм го набелязъл за следващата ми кола Е60, и затова ще следя темата с интерес.
Поздрави :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 25.04.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 540i G30, 120d F20
Мечтае да кара: M5

Re: Мнения за bmw 320i 170к.с. 2003 година

Мнение от AlonsoBest » 21 Яну 2016, 1:30

Миналата година март месец взех M54b22, след пръвата смяна на масло на 2000 км мистериозно изчезна литър масло, а след това докато го смених съм долял още половин. След втората смяна вече е на 8000 и грам не е бутнала.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318и M43TU B19
Мечтае да кара: БМВ 750

Re: Мнения за bmw 320i 170к.с. 2003 година

Мнение от itan75 » 21 Яну 2016, 19:42

dr.peshev написа:Този двигател (N42) е връх в технологиите за времето си,но има 2 недостатъка:
1- работи на много висока температура и скапва всичко гумено в себе си
2- прекалено сложен е за времето си с ванос , валвтроник и 100 сензора в едно

Точно казано за температурата,абсолютен аналог на Екотека ми работещ особенно в по-горещо време на приблизително 100 градуса,а ако му пуснеш и не дай си Боже климатика виждал съм и температури около 110-115 градуса.Това всичкото гарнирано с горенето на масло,системата ЕГР и вентилация на картера и от началото на дросела,всмукателния колектор,портовете на главата,клапани,горивна камера,бутала,особенно каналите на буталата и сегментите е такъв страшен нагар,че със чук и остър секач не можеш да го свалиш :evil: .Картинката е още по-пълна,ако колата е Италианка и маслото и е сменено само веднъж още когато е била гаранционна :mhihi: .На моя Опел портовете на главата от нагар бяха намалени почти наполовина,като веднага последва запатване на ЕЖР-а и извеждане на вентилацията на картера в атмосферата.Когато купих БМВ-то мислех,че ще е същия батак от нагар във всмукателния му колектор до портовете,защото и то най-малко заради термостата си на 105 градуса работи на ръба :evil: .Но не колектора имаше малко маслена пелена,която лесно отсраних с парцал и кореселин.Портовете на главата всмукателните вече ги киснах в 50/50 газ за горене и коресилин и светнаха.Превантивна мярка беше извеждане на картерните газове в атмосферата и отстраняване на ДИСА клапата.Други проблеми освен,че умишлено си изгорих бобината,защото пръсках с пароструйката на работещ мотор :mhihi: и разбитите два шарнирни болта,които лесно замених с такива усилени от е36.Наистина като е правено БМВ Е46 с мотор М43ТУБ19 е мислено много за качеството и здравината на всеки един детайл,особенно на двигателя с неговата си простота и механична здравина.Наследника му Н42Б20 е пълна противоположност на това :banghead:
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318и M43TU B19
Мечтае да кара: БМВ 750

Re: Мнения за bmw 320i 170к.с. 2003 година

Мнение от itan75 » 21 Яну 2016, 19:57

agopov написа:От повече от година съм с N42b20 и съм много доволен от двигателя. Изключително тих мотор и с уникално нисък разход като за БМВ. Няма да казвам колко е, но е достатъчно нисък, за да ме впечатли. За вървенето, мен ме устройва, спрямо m43b19 разликата е от земята до небето. Лошото е, че е по-сложен и при евентуални проблеми ще е по-труден за оправяне, а доколкото четох, няма много майстори, дето му разбират на Валвтроника... А тоя 2.2 170к.с. съм го набелязъл за следващата ми кола Е60, и затова ще следя темата с интерес.
Поздрави :)

Тих е Н42Б20 в сравнение с М43ТУБ19 само заради пластмасовия си капак на клапаните,което наистина много намаля шума от веригата.Разхода му на гориво като за БМВ е наистина нисък 5.5 извънградско и 10.2 градско това по книжка срещу 6.1 извънградско и 11.0 литра градско на М43ТУБ19 http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=9979 . Колко извънземни са тези 25 к.с в повече в полза на Н42Б20,че разликата да е от небето до Земята :?: :bowdown:
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 6.05.2010
Пол: Мъж

Re: Мнения за bmw 320i 170к.с. 2003 година

Мнение от agopov » 22 Яну 2016, 11:30

Ами колега, карал съм и двата модела, и нямат общо с пъргавина и ускорение. На мен поне н42-ката ми харесва много повече, и мотора не е по-тих заради капака, карал съм и с махнат капак, и на светофари на няколко пъти съм гледал дали не е угаснала. А с б19-ката никога не е било това, винаги си се чува вътре мотора :)

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318и M43TU B19
Мечтае да кара: БМВ 750

Re: Мнения за bmw 320i 170к.с. 2003 година

Мнение от itan75 » 22 Яну 2016, 19:41

agopov написа:Ами колега, карал съм и двата модела, и нямат общо с пъргавина и ускорение. На мен поне н42-ката ми харесва много повече, и мотора не е по-тих заради капака, карал съм и с махнат капак, и на светофари на няколко пъти съм гледал дали не е угаснала. А с б19-ката никога не е било това, винаги си се чува вътре мотора :)

Ако само запалиш за около 10сек без капак на клапаните всичко ще стане в масло,няма как да си карал без него.За шума лично,аз винаги махам първо катализатор,малкото гърне,като ги заменям с права тръба с по-голям диаметър.Задното гърне също го разкарвам и слагам някакъв ремус.Реве като заклан бик :mhihi: ,но лично на мен този звук ми харесва.
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook