Избор на всмукател за м52туб28

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Избор на всмукател за м52туб28

Мнение от ogata » 14 Авг 2015, 1:09

Оглеждам се за някакъв малък ъпгрейд, че леко почна да умалява, та останах с впечатлението, че м54ковите колектори за двойният ванос, са еквивалент на м50б25цовият за единичният на м52б28.

Та ясно, м54б30 колектор ще свърши работа, но чета противоречиви мнения, че м54б25цовият би бил по-добър ъпгрейд :roll:

Някой вдъхновен да каже нещо по въпроса ? :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Избор на всмукател за м52туб28

Мнение от luizov » 16 Авг 2015, 10:40

ogata написа:Оглеждам се за някакъв малък ъпгрейд, че леко почна да умалява, та останах с впечатлението, че м54ковите колектори за двойният ванос, са еквивалент на м50б25цовият за единичният на м52б28.

Та ясно, м54б30 колектор ще свърши работа, но чета противоречиви мнения, че м54б25цовият би бил по-добър ъпгрейд :roll:

Някой вдъхновен да каже нещо по въпроса ? :mhihi:


Доколкото съм чел из чужди форуми, разликата е в дължинята на рънарите. От м54b22/25 би трябвало да извади повече мощност във високите обороти, за сметка на ниските.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Избор на всмукател за м52туб28

Мнение от ogata » 16 Авг 2015, 10:41

luizov написа:Доколкото съм чел из чужди форуми, разликата е в дължинята на рънарите. От м54b22/25 би трябвало да извади повече мощност във високите обороти, за сметка на ниските.


Това сравнено със стоковият колектор или този от м54б30 ?
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Избор на всмукател за м52туб28

Мнение от luizov » 16 Авг 2015, 10:46

ogata написа:
luizov написа:Доколкото съм чел из чужди форуми, разликата е в дължинята на рънарите. От м54b22/25 би трябвало да извади повече мощност във високите обороти, за сметка на ниските.


Това сравнено със стоковият колектор или този от м54б30 ?

Сравнено с b30
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Избор на всмукател за м52туб28

Мнение от luizov » 16 Авг 2015, 10:52

Ето и нещо конкретно да не са само празни приказки от моя страна http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=746468 в крайна сметка излиза че с b30 ще се изтискат малко повече кончета, но аз лично на моето m52tub25 май бих предпочел да сложа от b25 - много по-лесно се намира и на смешна цена :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328iT 88' e46 328Ci
Мечтае да кара: e24 M635CSI

Re: Избор на всмукател за м52туб28

Мнение от zoomer » 24 Авг 2015, 10:41

Аз сложих колектор от б30 на моята б28-ца.
Разлика никаква. (да не казвам че само драми след товаа)
Така че незнам колко е смислено.
Колектора от б25 е доста по-бюджетно решение понеже не е нужно да сменяш дисата.

П.П.
Ако все пак решиш да го правиш - имам готови адаптери за колектор от б30.

Поздрави
Drive fast, drive free but watch out for that tree....
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1670
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Избор на всмукател за м52туб28

Мнение от host » 24 Авг 2015, 10:49

zoomer написа:Аз сложих колектор от б30 на моята б28-ца.
Разлика никаква. (да не казвам че само драми след товаа)
Така че незнам колко е смислено.
Колектора от б25 е доста по-бюджетно решение понеже не е нужно да сменяш дисата.

П.П.
Ако все пак решиш да го правиш - имам готови адаптери за колектор от б30.

Поздрави


Тотално невярно - говоря от опит при сингъл ванус.
Разликата е огромна във високите ако има достатъчно гориво пуснато мотора - дори да няма пак върви повече осезаемо, средните са по-добри също. В ниските припада , почти го няма вече "дизел" усещането в ниските. Стрийт кола, евридейка... никав смисъл (лично мнение) ... ако и задаваш... първомай > валове > б30 интейк > ремап = :D - от опит само хакването на интейк + ремап ... слаба работа, иска си валчета мотора. Но всеки му според възможностите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328iT 88' e46 328Ci
Мечтае да кара: e24 M635CSI

Re: Избор на всмукател за м52туб28

Мнение от zoomer » 24 Авг 2015, 11:04

За да не бъда голословен ето дино графика от преди и след колектора (както и някой други модове):
Изображение
Синята графика - сток мотор м52б28ту единствено с панелен филтър КН
Зелената графика - монтиран всмукателен колектор от м54б30, разпределителни валове - всмукателен 252 градуса 10.2 лифт, изпускателен 240 9.7 лифт и хедъри от S50b32 преди ремап
Червената графика - след ремапа
Краен резултат - 19 коня и 4 нютона (ако мотора се върти на по-високи обороти би трябвало да извади повече коне, но реших да не рискувам заради стандартните пружини на клапаните)
Drive fast, drive free but watch out for that tree....
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1670
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Избор на всмукател за м52туб28

Мнение от host » 24 Авг 2015, 11:13

така казано вече нямаме разминаване в мненията, аз имах предвид горе че разлика има ама е малка и е в личното усещане

ти вече си дал в абсолютни стойности , повече инфо от това здраве му кажи

Евала, че постна толкова подробно от месеци (да не казмвам по-голяма дума) не съм срещал по-точен и информативен пост - сериозен съм.

---------------

Съгласен съм и с долното мнение. Повече от 5кс надали са възможни само с колектора - според мен.
Последна промяна host на 24 Авг 2015, 13:30, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328iT 88' e46 328Ci
Мечтае да кара: e24 M635CSI

Re: Избор на всмукател за м52туб28

Мнение от zoomer » 24 Авг 2015, 11:20

По разни чуждестранни форуми показват резултати от порядъка на 7-8 коня само от колектора.
След като го монтирах колата ми се струваше една идея по-жива (или може би ми се искаше).
Но при мен драмата е че след монтажа мотора който работеше перфектно взе да работи зле. Сега - 2 години по-късно и доста левове дадени за всевъзможни о пръстени, гарнитураи и тръбички, все още не съм намерил проблема.
Drive fast, drive free but watch out for that tree....
Изображение


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Избор на всмукател за м52туб28

Мнение от efren » 24 Авг 2015, 17:47

Някой знае ли защо между 3900 и 5100 об/м въртящия момент и мощността са по-високи при сток колектора, в смисъл кое прави разликата?
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 14.03.2013
Пол: Мъж

Re: Избор на всмукател за м52туб28

Мнение от сашето.е46 » 30 Дек 2015, 19:03

luizov написа:
ogata написа:
luizov написа:Доколкото съм чел из чужди форуми, разликата е в дължинята на рънарите. От м54b22/25 би трябвало да извади повече мощност във високите обороти, за сметка на ниските.


Това сравнено със стоковият колектор или този от м54б30 ?

Сравнено с b30

на м52б28 се слага само колектор от м54б30 ( питал съм дори в VRPerfomans, те имат състезателно такова) не от м54б25, нито пък от м50б25( той е за м52б25). Аз съм с такъв и разликата от стоковия е осезаема, аз чувствам по-добро ускорение в целия диапазон, и освен това преди на газ ми беше доста спъната колата, а в момента върви по-добре на газ отколкото преди на бензин. Не съм ходил на дино, но определено м54б30 е най-добрия избор за 2.8 с двоен ванус

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook