Стържене при пуснат съединител и други странни симптоми.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Стържене при пуснат съединител и други странни симптоми.
Здравейте, колеги! От няколко дни съм собственик на bmw e46 320D, преди фейса. Днес забелязах следните неща. На място, при пуснат съединител се чува едно леко стържене. Когато го натисна - спира.
Другото, което ми се случи днес, сутрин и после пак вечер е следното - при леко потегляне на първа се чува едно свирене. Трудно ми е да ви кажа точно какво, най-много го оприличавам на свирещи спирачки, но леко по-пискливо или пък флейта, не знам. Става по следния начин - отначалото, когато съм само на полусъединител е продължително при движението да речем "пииииииииииииии" със засилването започва да прекъсва пиии, пии, пи, пи... и го няма вече. Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно?
Относно първия проблем прочетох колко намерих из форума - мненията бяха за http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=23_0719 - номер 13 лагера. Нито го знам къде се намира, нито нищо. От друга страна, старият собственик ми каза, че този шум се е появил след сменянето на компресора на климатроника и си мислил, че е от него. Има ли логика тогава при натиснат съединител да спира шумът, ако е от компресора?
Относно втория - или не съм позлвал правилните ключови думи, или просто информацията за такъв проблем е оскъдна.
Надявам се да има все някой, сблъсквал се с тези проблеми. Благодаря!
Едит: Колеги днес забелязах и друго. Карам си аз по инерция и си свиркам и забелязах, че стрелкичката на разходомера вместо да седи на 0, тя се вдига - 7,10,12 и после падна. Пробвах го още няколко пъти и пак се повтори. Друго нещо, направило ми впечатление е, че при пускане на газта, оборотите не тръгват веднага надолу, а първо се вдигат с 50-100 и тогава спадат. Нормално ли е това, че на мене нещо ми намирисва?
Другото, което ми се случи днес, сутрин и после пак вечер е следното - при леко потегляне на първа се чува едно свирене. Трудно ми е да ви кажа точно какво, най-много го оприличавам на свирещи спирачки, но леко по-пискливо или пък флейта, не знам. Става по следния начин - отначалото, когато съм само на полусъединител е продължително при движението да речем "пииииииииииииии" със засилването започва да прекъсва пиии, пии, пи, пи... и го няма вече. Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно?
Относно първия проблем прочетох колко намерих из форума - мненията бяха за http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=23_0719 - номер 13 лагера. Нито го знам къде се намира, нито нищо. От друга страна, старият собственик ми каза, че този шум се е появил след сменянето на компресора на климатроника и си мислил, че е от него. Има ли логика тогава при натиснат съединител да спира шумът, ако е от компресора?
Относно втория - или не съм позлвал правилните ключови думи, или просто информацията за такъв проблем е оскъдна.
Надявам се да има все някой, сблъсквал се с тези проблеми. Благодаря!
Едит: Колеги днес забелязах и друго. Карам си аз по инерция и си свиркам и забелязах, че стрелкичката на разходомера вместо да седи на 0, тя се вдига - 7,10,12 и после падна. Пробвах го още няколко пъти и пак се повтори. Друго нещо, направило ми впечатление е, че при пускане на газта, оборотите не тръгват веднага надолу, а първо се вдигат с 50-100 и тогава спадат. Нормално ли е това, че на мене нещо ми намирисва?
Re: Стържене при пуснат съединител и други странни симптоми.
Продължавай да търсиш из форума.Има доста изписано
Re: Стържене при пуснат съединител и други странни симптоми.
Намерих инфо за стрелката и разбрах, че това е нещо нормално. За другите симптоми нямам намерена конкретна информация. Да допълня за оборотите, че покачването им при отпускането на газта се случва само когато съм на скорост.
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Стържене при пуснат съединител и други странни симптоми.
Колега, при първия ти проблем при всички случаи ще трябва да се свали скоростната кутия и да се види маховик ли е, лагер на първичния вал ли, аксиален ли, съединител и т.н. Читав майстор веднага ще разбере какво е, а може и няколко неща да са за смяна. Това за компресора веднага можеш да го изключиш, ако шумът не идва от него. За проба можеш да откачиш ремъка на компресора и да провериш дали пак има шумове, но най-вероятно те сапунисва предишния собственик. Ако шумът идва откъм скоростната кутия, търсиш проблема в съединителя или кутията. По принцип е нормално при кутии на много километри при пускане на съединителя да се появява лек шум, но не и това, което описваш. При всички случаи от сваляне на скоростната кутия за проверка едва ли ще се отървеш.
Това със стрелкичката би трябвало да е нормално. И при мен при спиране на светофар понякога се вдига до 4 и пада, а понякога и до 10 се качва и пак пада. Падането на стрелката на 0 на практика е нещо като изключване на показанието на измерването, защото при намаляване на скоростта разходът на 100км се вдига логаритмично и в неподвижно положение на автомобила трябва да е безкрайност (т.е. да е прескочило 20). За да не шашкат хората, от БМВ са решили да изключват показанието при някаква малка скорост. При VW примерно се променя от l/100км на l/h на БК. На мен обяснението ми е, че в зависимост от това дали спираш по-плавно или по-рязко, показанието се изключва по-късно или по-рано.
Това покачване на оборотите, за което говориш звучи като проблем с регулирането на газта. Бях чел преди време някаква подобна тема. Нещо беше свързано с някакво реле, но не съм сигурен за симптомите.
Един съвет при ползване на търсачката: Виждам, че си човек с много добър правопис, но много от останалите не са. Примерно ако търсиш думата "акумулатор", пробвай отделно търсене с "акомулатор", "акумолатор" и т.н. Излизат по-нагоре полезни теми, които иначе са заровени по-назад.
Успех!
Това със стрелкичката би трябвало да е нормално. И при мен при спиране на светофар понякога се вдига до 4 и пада, а понякога и до 10 се качва и пак пада. Падането на стрелката на 0 на практика е нещо като изключване на показанието на измерването, защото при намаляване на скоростта разходът на 100км се вдига логаритмично и в неподвижно положение на автомобила трябва да е безкрайност (т.е. да е прескочило 20). За да не шашкат хората, от БМВ са решили да изключват показанието при някаква малка скорост. При VW примерно се променя от l/100км на l/h на БК. На мен обяснението ми е, че в зависимост от това дали спираш по-плавно или по-рязко, показанието се изключва по-късно или по-рано.
Това покачване на оборотите, за което говориш звучи като проблем с регулирането на газта. Бях чел преди време някаква подобна тема. Нещо беше свързано с някакво реле, но не съм сигурен за симптомите.
Един съвет при ползване на търсачката: Виждам, че си човек с много добър правопис, но много от останалите не са. Примерно ако търсиш думата "акумулатор", пробвай отделно търсене с "акомулатор", "акумолатор" и т.н. Излизат по-нагоре полезни теми, които иначе са заровени по-назад.
Успех!
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Стържене при пуснат съединител и други странни симптоми.
grool написа:Здравейте, колеги! От няколко дни съм собственик на bmw e46 320D, преди фейса. Днес забелязах следните неща. На място, при пуснат съединител се чува едно леко стържене. Когато го натисна - спира.
Другото, което ми се случи днес, сутрин и после пак вечер е следното - при леко потегляне на първа се чува едно свирене. Трудно ми е да ви кажа точно какво, най-много го оприличавам на свирещи спирачки, но леко по-пискливо или пък флейта, не знам. Става по следния начин - отначалото, когато съм само на полусъединител е продължително при движението да речем "пииииииииииииии" със засилването започва да прекъсва пиии, пии, пи, пи... и го няма вече. Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно?
Относно първия проблем прочетох колко намерих из форума - мненията бяха за http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=23_0719 - номер 13 лагера. Нито го знам къде се намира, нито нищо. От друга страна, старият собственик ми каза, че този шум се е появил след сменянето на компресора на климатроника и си мислил, че е от него. Има ли логика тогава при натиснат съединител да спира шумът, ако е от компресора?
Относно втория - или не съм позлвал правилните ключови думи, или просто информацията за такъв проблем е оскъдна.
Надявам се да има все някой, сблъсквал се с тези проблеми. Благодаря!
Едит: Колеги днес забелязах и друго. Карам си аз по инерция и си свиркам и забелязах, че стрелкичката на разходомера вместо да седи на 0, тя се вдига - 7,10,12 и после падна. Пробвах го още няколко пъти и пак се повтори. Друго нещо, направило ми впечатление е, че при пускане на газта, оборотите не тръгват веднага надолу, а първо се вдигат с 50-100 и тогава спадат. Нормално ли е това, че на мене нещо ми намирисва?
Здрасти колега !
Стърженето при отпуснат съединител е по-скоро ромолене , то се причинява от лагер на първичен вал в скоростната кутия. Аз примерно сутринта сега като е студена колата и маслото в кутията е по-гъсто заради студа , го няма ромоленето . Но на дълъг път след голям товар си се чува ромолене. Натиснеш ли съединителя ( кутията спира да се върти ), спира и звука . Ремонта на този лагер не е лек , сваля се и разглабя кутията . Знам , че като почне да вие по-стабилно , се прави тази процедура. Поправете ме, ако греша.
Моя компресор си вие в определени обороти , но не мисля ,че е като твоя проблем.
Свиренето при потегляне е интересно от какво може да е . Може пък от самите спирачки да е ? ? ?
Това със стрелката на разходомера всички го имаме


Това с оборотите , аз като освободя съединителя на свободна в движение , оборотите падат за момент и се нормализират . Отдавам го на факта , че като в движение пуснеш съединителя , кутията се развърта и прилага товар на мотора и той преизчислява и нормализира оборотите . Поправете ме и тук ,ако греша

Дано да съм помогнал . Ще следя темата


- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Стържене при пуснат съединител и други странни симптоми.
Колегата говори за леки вдигане на оборотите при отнемане на газта на скорост, а не на свободна без газ.
grool, усещаш ли някакво придърпване, когато отпуснеш газта или колата си намаля, а само стрелката подскача леко. Да не би стрелката на оборотомера да прави някакви номера?
grool, усещаш ли някакво придърпване, когато отпуснеш газта или колата си намаля, а само стрелката подскача леко. Да не би стрелката на оборотомера да прави някакви номера?
Re: Стържене при пуснат съединител и други странни симптоми.
Не съм обръщал внимание дали придърпва при отпускане на газта. Утре ще проверя, че след малко сядам на масата.
Утре ще ходя и да я обслужвам (масло, филтри) и мисля да накарам майстора да я погледне. Дано да излезе от разбиращите. Сутринта не мога с точност да преценя дали стърже или не, тъй като двигателят си е малко по-шумен поначало в първите минути. Ще погледна всичко, което е достъпно за проверка, без да се налага разглобяване на някоя по-едрогабаритна част. Ако не се намери какво е, ще заключа, че е именно от скоростната кутия и като започне да вие повече ще се прави, няма как. А сега лека, вечер и благодаря за отговорите
От мен за днес - толкоз 



7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани