Стържене при пуснат съединител и други странни симптоми.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 18.01.2010
Пол: Мъж
Кара: 320d, e90

Стържене при пуснат съединител и други странни симптоми.

Мнение от grool » 30 Ное 2015, 20:36

Здравейте, колеги! От няколко дни съм собственик на bmw e46 320D, преди фейса. Днес забелязах следните неща. На място, при пуснат съединител се чува едно леко стържене. Когато го натисна - спира.
Другото, което ми се случи днес, сутрин и после пак вечер е следното - при леко потегляне на първа се чува едно свирене. Трудно ми е да ви кажа точно какво, най-много го оприличавам на свирещи спирачки, но леко по-пискливо или пък флейта, не знам. Става по следния начин - отначалото, когато съм само на полусъединител е продължително при движението да речем "пииииииииииииии" със засилването започва да прекъсва пиии, пии, пи, пи... и го няма вече. Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно?

Относно първия проблем прочетох колко намерих из форума - мненията бяха за http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=23_0719 - номер 13 лагера. Нито го знам къде се намира, нито нищо. От друга страна, старият собственик ми каза, че този шум се е появил след сменянето на компресора на климатроника и си мислил, че е от него. Има ли логика тогава при натиснат съединител да спира шумът, ако е от компресора?
Относно втория - или не съм позлвал правилните ключови думи, или просто информацията за такъв проблем е оскъдна.

Надявам се да има все някой, сблъсквал се с тези проблеми. Благодаря!

Едит: Колеги днес забелязах и друго. Карам си аз по инерция и си свиркам и забелязах, че стрелкичката на разходомера вместо да седи на 0, тя се вдига - 7,10,12 и после падна. Пробвах го още няколко пъти и пак се повтори. Друго нещо, направило ми впечатление е, че при пускане на газта, оборотите не тръгват веднага надолу, а първо се вдигат с 50-100 и тогава спадат. Нормално ли е това, че на мене нещо ми намирисва?

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Re: Стържене при пуснат съединител и други странни симптоми.

Мнение от BMDrago » 01 Дек 2015, 22:06

Продължавай да търсиш из форума.Има доста изписано
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 18.01.2010
Пол: Мъж
Кара: 320d, e90

Re: Стържене при пуснат съединител и други странни симптоми.

Мнение от grool » 03 Дек 2015, 20:18

Намерих инфо за стрелката и разбрах, че това е нещо нормално. За другите симптоми нямам намерена конкретна информация. Да допълня за оборотите, че покачването им при отпускането на газта се случва само когато съм на скорост.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Стържене при пуснат съединител и други странни симптоми.

Мнение от NGneer4eto » 04 Дек 2015, 13:20

Колега, при първия ти проблем при всички случаи ще трябва да се свали скоростната кутия и да се види маховик ли е, лагер на първичния вал ли, аксиален ли, съединител и т.н. Читав майстор веднага ще разбере какво е, а може и няколко неща да са за смяна. Това за компресора веднага можеш да го изключиш, ако шумът не идва от него. За проба можеш да откачиш ремъка на компресора и да провериш дали пак има шумове, но най-вероятно те сапунисва предишния собственик. Ако шумът идва откъм скоростната кутия, търсиш проблема в съединителя или кутията. По принцип е нормално при кутии на много километри при пускане на съединителя да се появява лек шум, но не и това, което описваш. При всички случаи от сваляне на скоростната кутия за проверка едва ли ще се отървеш.

Това със стрелкичката би трябвало да е нормално. И при мен при спиране на светофар понякога се вдига до 4 и пада, а понякога и до 10 се качва и пак пада. Падането на стрелката на 0 на практика е нещо като изключване на показанието на измерването, защото при намаляване на скоростта разходът на 100км се вдига логаритмично и в неподвижно положение на автомобила трябва да е безкрайност (т.е. да е прескочило 20). За да не шашкат хората, от БМВ са решили да изключват показанието при някаква малка скорост. При VW примерно се променя от l/100км на l/h на БК. На мен обяснението ми е, че в зависимост от това дали спираш по-плавно или по-рязко, показанието се изключва по-късно или по-рано.
Това покачване на оборотите, за което говориш звучи като проблем с регулирането на газта. Бях чел преди време някаква подобна тема. Нещо беше свързано с някакво реле, но не съм сигурен за симптомите.

Един съвет при ползване на търсачката: Виждам, че си човек с много добър правопис, но много от останалите не са. Примерно ако търсиш думата "акумулатор", пробвай отделно търсене с "акомулатор", "акумолатор" и т.н. Излизат по-нагоре полезни теми, които иначе са заровени по-назад.

Успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Стържене при пуснат съединител и други странни симптоми.

Мнение от philipz » 04 Дек 2015, 15:02

grool написа:Здравейте, колеги! От няколко дни съм собственик на bmw e46 320D, преди фейса. Днес забелязах следните неща. На място, при пуснат съединител се чува едно леко стържене. Когато го натисна - спира.
Другото, което ми се случи днес, сутрин и после пак вечер е следното - при леко потегляне на първа се чува едно свирене. Трудно ми е да ви кажа точно какво, най-много го оприличавам на свирещи спирачки, но леко по-пискливо или пък флейта, не знам. Става по следния начин - отначалото, когато съм само на полусъединител е продължително при движението да речем "пииииииииииииии" със засилването започва да прекъсва пиии, пии, пи, пи... и го няма вече. Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно?

Относно първия проблем прочетох колко намерих из форума - мненията бяха за http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=23_0719 - номер 13 лагера. Нито го знам къде се намира, нито нищо. От друга страна, старият собственик ми каза, че този шум се е появил след сменянето на компресора на климатроника и си мислил, че е от него. Има ли логика тогава при натиснат съединител да спира шумът, ако е от компресора?
Относно втория - или не съм позлвал правилните ключови думи, или просто информацията за такъв проблем е оскъдна.

Надявам се да има все някой, сблъсквал се с тези проблеми. Благодаря!

Едит: Колеги днес забелязах и друго. Карам си аз по инерция и си свиркам и забелязах, че стрелкичката на разходомера вместо да седи на 0, тя се вдига - 7,10,12 и после падна. Пробвах го още няколко пъти и пак се повтори. Друго нещо, направило ми впечатление е, че при пускане на газта, оборотите не тръгват веднага надолу, а първо се вдигат с 50-100 и тогава спадат. Нормално ли е това, че на мене нещо ми намирисва?



Здрасти колега !

Стърженето при отпуснат съединител е по-скоро ромолене , то се причинява от лагер на първичен вал в скоростната кутия. Аз примерно сутринта сега като е студена колата и маслото в кутията е по-гъсто заради студа , го няма ромоленето . Но на дълъг път след голям товар си се чува ромолене. Натиснеш ли съединителя ( кутията спира да се върти ), спира и звука . Ремонта на този лагер не е лек , сваля се и разглабя кутията . Знам , че като почне да вие по-стабилно , се прави тази процедура. Поправете ме, ако греша.
Моя компресор си вие в определени обороти , но не мисля ,че е като твоя проблем.

Свиренето при потегляне е интересно от какво може да е . Може пък от самите спирачки да е ? ? ?

Това със стрелката на разходомера всички го имаме :) :)

Това с оборотите , аз като освободя съединителя на свободна в движение , оборотите падат за момент и се нормализират . Отдавам го на факта , че като в движение пуснеш съединителя , кутията се развърта и прилага товар на мотора и той преизчислява и нормализира оборотите . Поправете ме и тук ,ако греша :)


Дано да съм помогнал . Ще следя темата :) :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Стържене при пуснат съединител и други странни симптоми.

Мнение от NGneer4eto » 04 Дек 2015, 15:50

Колегата говори за леки вдигане на оборотите при отнемане на газта на скорост, а не на свободна без газ.
grool, усещаш ли някакво придърпване, когато отпуснеш газта или колата си намаля, а само стрелката подскача леко. Да не би стрелката на оборотомера да прави някакви номера?

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 18.01.2010
Пол: Мъж
Кара: 320d, e90

Re: Стържене при пуснат съединител и други странни симптоми.

Мнение от grool » 04 Дек 2015, 20:19

Не съм обръщал внимание дали придърпва при отпускане на газта. Утре ще проверя, че след малко сядам на масата. :mhihi: Утре ще ходя и да я обслужвам (масло, филтри) и мисля да накарам майстора да я погледне. Дано да излезе от разбиращите. Сутринта не мога с точност да преценя дали стърже или не, тъй като двигателят си е малко по-шумен поначало в първите минути. Ще погледна всичко, което е достъпно за проверка, без да се налага разглобяване на някоя по-едрогабаритна част. Ако не се намери какво е, ще заключа, че е именно от скоростната кутия и като започне да вие повече ще се прави, няма как. А сега лека, вечер и благодаря за отговорите :bchug: От мен за днес - толкоз :mhihi:

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook